
Jubileumi, 20. Szilveszter Rallye. Füredi Andrással beszélgettünk és mondunk áll pár hasznos részletet még a nevezési zárlat napján.
Mi változik a tavalyi évhez képest?
Mindenképp szerettünk volna új nyomvonalat tervezni, ahol a nézők még több izgalmas részt találnak maguknak. Egy olyan nyomvonal lesz, ami még sosem volt korábban.
Emlékezetem szerint a Hungaroringen még sosem volt autóverseny ilyen irányban a pályán. Sajnos a külső szakaszon az építkezések miatt csonkítani kellett a nyomvonalat, de talán így is lesz mit nézni.
A közkedvelt nézői pont, a MOL kút kimarad, de helyette megpróbálunk egy mozgalmas belső pályát kialakítani és több olyan helyet kialakítani, ahol közelebbről láthatóak az autók.
Vegyük végig a két szakaszt!
Kezdjük a belsővel, hiszen az lesz december 28-án, pénteken két alkalommal. Először szimpla, majd körgyors jelleggel. A kör rész alapvetően csak a belső szervizútra korlátozódik és utána megyünk ki a nagypályára, amit idén először szembe fognak majd teljesíteni az indulók. Két bukótérben is pályaelemeket kell majd leküzdeni, amit reményeink szerint a nézők jól nyomon tudnak majd követni a felső szintről. A gyorsasági vége a célegyenesben lesz, amit majd a boxok feletti lelátóról lehet nézni.
A külső pálya a kerítésen belül, az 1.es kanyar külső ívén található szervizúton fog rajtolni. A tribün mögött lesz kialakítva egy nézőcsalogató rész a rajt után, amit akár az ottani tribünről is jól lehet majd látni (miközben ugyaninnen a belső gyors cél előtti része is jól látszik). Aztán a mezőny továbbhalad a GOLD tribün mögött, majd kimegyünk a pályáról a tavalyi nyomvonal szerint. végig a kerítés mellett, majd az Aqua-parknál jövünk be és a külső szervizúton végighaladva az F1 pálya utolsó kanyarjához érkezünk, ami után szintén a célegyenesben lesz a külső szakasz célja.
Érdekesség, hogy a két szakasz stop állomása egymással szemben lesz és a STOP után a rajtrácshoz kivezető kapunk hagyják el mindannyiszor a gyorsasági szakaszokat a versenyzők.
Mondjuk el a programot, ami, ha jól láttam, nem változott a tavaly már jól beválthoz képest.
Igen. Tavaly óta a környezetvédelmi és zaj előírások miatt beszűkült a versenyzéssel tölthető órák száma a Hungaroringen és környékén. Reggel kilenc és délután öt óra között kell lebonyolítanunk a versenyt. Emiatt két teljes versenynapunk van. 28-án, pénteken két gyorsasági szakasz lesz, kétszer megyünk a belső gyorson. Először szimplán, aztán körgyorsként. Másnap pedig kétszer megyünk a külsőn és kétszer a belső szakaszon. A kiírástól kicsit módosítva a belső mindkétszer körgyorsasági lesz, így néhány kilométerrel nőni fog az össztáv
Teszt? Pályabejárás?
Ezek az úgynevezett ’szakmai napon’, a szokásoknak megfelelően 27-én zajlanak, ahogy a gépátvételek is. Természetesen itt is változtatnunk kellett a nyomvonalon az Ecclestone út átépítése miatt. Küldök majd térképet és néhány nap múlva gondolom azt is közzéteszed :P
Nevezők?
Ma még lehet nevezni! Kétszáz fölött van az eddig beérkezett nevezők száma, nagyon sok a külföldi páros. Szlovák, cseh, lengyel, osztrák párosok. Rengeteg R5-ös autó és persze rengeteg Lada!
Gondolom boxok már nincsenek szabadon?
Azok elfogytak már hamar.
Időjárás?
Reméljük, hogy jó idő lesz.
Elővételben kedvezményes 2000 forintos áron már megvásárolhatóak a belépőjegyek. A helyszínen 2500 forint lesz a belépő. Természetesen a csapatok kapnak bizonyos számú belépőt és a fényképes MNASZ-es belépők (felmutatott személyi okmányok mellett) ingyenes belépésre jogosítják a tulajdonosukat.