306 - 98 = 208
A kevesebb néha több! Határ Attila összehasonlította a két Peugeot-t
2018-05-19
sajtóanyag • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
784100407
Napi oldal:
76815
Jelenleg:
1624
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

306_-_98_=_208_5


Határék oroszlánhangjú Peugeot-i minden versenyen, ahol elindulnak, élményszámba mennek. Ati most egy 'kisoroszlánt' próbált ki és a sárisápi képek után itt a csapat sajtóanyaga:

 

 306 - 98 = 208

thumb_306_vs_208_1Ennek a műveletnek az elvégzéséhez, Határ Attila és Deák Henriett segítségét kértem. 
Mi a képlet megoldása?
A Bakó Rallye Team közreműködésével kipróbálhattam egy Peugeot 208 R versenyautót.
A tesztre levittük a saját autónkat is, a Peugeot 306 S16-ot, hogy saját magammal szemben is tudjak ott, azonnali összehasonlítást végezni. Mert az érzésre nem lehet hagyatkozni!
Egy hangos autó esetleg gyorsabbnak tűnhet. Egy puhább beállítás megint más jelleget kölcsönöz a kocsinak. Ezt szerettem volna elkerülni, és édesapám tanácsára vittük le az én Peugeot-mat is. Így lehetett megbizonyosodni ezen a teszten a két autó közötti különbségről.

306_-_98_=_208_1

Mik a két „oroszlán” közötti előnyök és hátrányok?
Kezdjük a 306-al. Teljesen saját építésű kocsi. Minden porcikáját ismerjük. Nem bérautó, rajtam kívül csak Apa ment vele szinte. Rám van szabva, mindig ott van, bármikor mehetek vele, tesztelhetem rendelkezésre áll. Ezek azok az előnyök, amik egy saját autónál jelentkeznek. A technikai részleteken kívül.

306_-_98_=_208_2

Peugeot 208 R2. Gyári építésű autó, ki van találva, meg van építve. Egy olyan háttériparral, amit a Peugeot Sport képvisel. Bérautó, nincs a garázsomban. Nem áll rendelkezésre bármikor.
Technikai részleteiben a motorerőt összehasonlítva a 306-os erősebb, nyomatékosabb nagyobb a végsebessége. Könnyebb a karosszériája, viszont nagyon egyedi autóról beszélünk, a besorolása a régi „gruppe” A- kategóriának felelne meg. 

306_-_98_=_208_3


A 208 egy új fejlesztésű szekvenciális váltóval épített gyári autó. A váltó volt az, ami kiemelten tetszett. Kuplung nélkül lehet a fokozatokat kapcsolni, nincs hibázási lehetőség. Míg a H kapcsolású sémánál azért lehet galibát okozni a hat fokozat között. 306-ban gyorskormány van, ebből a szempontból a 208-at „munkásabb” vezetni.

306_-_98_=_208_4

A futómű korszerűsége, a fékhatás mind a 208 javára billentik a mérleget. Egy dolog, ami nekem szokatlan, hogy ha lefullad a 208 és versenyprogramon van, akkor annak az újra indítása eléggé nehézkes. 

306_-_98_=_208_8 

De a mért idő adta meg a választ. Ugyanazon a pályán azonos feltételekkel, időjárástól kezdve az épített lassító, belül gumi, terelő, minden a rendelkezésünkre állt.

A 208-as kilométerenként 1,5mp-el volt jobb, mint a 306. Többször le lett próbálva, oda vissza, és ezek a mért adatok mindenre választ adnak. 

thumb_306_vs_208_2Deák Heni a navigátor is részt vett a teszten.
Neked milyen benyomásaid voltak a kocsival kapcsolatban?
Nagyon tetszett. Egy lényegében új autóról beszélünk. Érdekes volt a két Peugeot-val egymás után menni.
 
Mivel eredmény centrikus vagyok én is, és ez a 60 km-teszt meghatározó volt számunkra, szeretnénk egy ilyen 208-al indulni még az idén, valamelyik versenyen. A Bakó Rallye Team pedig egy igazán felkészült és professzionális kiszolgálásban részesített minket. Itt ragadnám meg a lehetőséget, hogy külön megköszönjem a Határ Motorsport csapata nevében is, Berta Jocónak az önzetlen segítséget, amit a teszttel kapcsolatosan értünk tett. A csapatunk legközelebb Salgótarjánban egy élményautóztatáson vesz részt, ahol majd valaki „gyermeknapi” kívánsága kerül teljesítésre, a HMS jóvoltából.

 306_-_98_=_208_9

A csapat partnerei : 
Határ Motorsport, Speed Rally Team Kft, www.kutfurok.hu, Sport Lobster Line kft, Photo_csn, Opi rally media kft, Közbesz auditor kft, Fun Carter Kft, Strapa Pack Kft, Molvi Trade Kft, Dr. Marcus, Fémtiszta Kft, Pet – Pack Kft, Golf Kft, Lajosházi Csaba E.V., Target Sales Group Kft, Copy n' More Kft, Jász és Jász Kft.

 
Ez a hír most jelenik meg 2066. alkalommal
Share |
Sárisáp • teszt
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
010203 04050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
222324 25 262728
293001 02 030405

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k