LADARACING FESZT - 2025.06.28-29. - Black Star Speedway Visonta
306 - 98 = 208
A kevesebb néha több! Határ Attila összehasonlította a két Peugeot-t
2018-05-19
sajtóanyag • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
771740949
Napi oldal:
31899
Jelenleg:
935
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 4.futam, a Rally Poland után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
81
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
65
3. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
4. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
5. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
46
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
41
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

306_-_98_=_208_5


Határék oroszlánhangjú Peugeot-i minden versenyen, ahol elindulnak, élményszámba mennek. Ati most egy 'kisoroszlánt' próbált ki és a sárisápi képek után itt a csapat sajtóanyaga:

 

 306 - 98 = 208

thumb_306_vs_208_1Ennek a műveletnek az elvégzéséhez, Határ Attila és Deák Henriett segítségét kértem. 
Mi a képlet megoldása?
A Bakó Rallye Team közreműködésével kipróbálhattam egy Peugeot 208 R versenyautót.
A tesztre levittük a saját autónkat is, a Peugeot 306 S16-ot, hogy saját magammal szemben is tudjak ott, azonnali összehasonlítást végezni. Mert az érzésre nem lehet hagyatkozni!
Egy hangos autó esetleg gyorsabbnak tűnhet. Egy puhább beállítás megint más jelleget kölcsönöz a kocsinak. Ezt szerettem volna elkerülni, és édesapám tanácsára vittük le az én Peugeot-mat is. Így lehetett megbizonyosodni ezen a teszten a két autó közötti különbségről.

306_-_98_=_208_1

Mik a két „oroszlán” közötti előnyök és hátrányok?
Kezdjük a 306-al. Teljesen saját építésű kocsi. Minden porcikáját ismerjük. Nem bérautó, rajtam kívül csak Apa ment vele szinte. Rám van szabva, mindig ott van, bármikor mehetek vele, tesztelhetem rendelkezésre áll. Ezek azok az előnyök, amik egy saját autónál jelentkeznek. A technikai részleteken kívül.

306_-_98_=_208_2

Peugeot 208 R2. Gyári építésű autó, ki van találva, meg van építve. Egy olyan háttériparral, amit a Peugeot Sport képvisel. Bérautó, nincs a garázsomban. Nem áll rendelkezésre bármikor.
Technikai részleteiben a motorerőt összehasonlítva a 306-os erősebb, nyomatékosabb nagyobb a végsebessége. Könnyebb a karosszériája, viszont nagyon egyedi autóról beszélünk, a besorolása a régi „gruppe” A- kategóriának felelne meg. 

306_-_98_=_208_3


A 208 egy új fejlesztésű szekvenciális váltóval épített gyári autó. A váltó volt az, ami kiemelten tetszett. Kuplung nélkül lehet a fokozatokat kapcsolni, nincs hibázási lehetőség. Míg a H kapcsolású sémánál azért lehet galibát okozni a hat fokozat között. 306-ban gyorskormány van, ebből a szempontból a 208-at „munkásabb” vezetni.

306_-_98_=_208_4

A futómű korszerűsége, a fékhatás mind a 208 javára billentik a mérleget. Egy dolog, ami nekem szokatlan, hogy ha lefullad a 208 és versenyprogramon van, akkor annak az újra indítása eléggé nehézkes. 

306_-_98_=_208_8 

De a mért idő adta meg a választ. Ugyanazon a pályán azonos feltételekkel, időjárástól kezdve az épített lassító, belül gumi, terelő, minden a rendelkezésünkre állt.

A 208-as kilométerenként 1,5mp-el volt jobb, mint a 306. Többször le lett próbálva, oda vissza, és ezek a mért adatok mindenre választ adnak. 

thumb_306_vs_208_2Deák Heni a navigátor is részt vett a teszten.
Neked milyen benyomásaid voltak a kocsival kapcsolatban?
Nagyon tetszett. Egy lényegében új autóról beszélünk. Érdekes volt a két Peugeot-val egymás után menni.
 
Mivel eredmény centrikus vagyok én is, és ez a 60 km-teszt meghatározó volt számunkra, szeretnénk egy ilyen 208-al indulni még az idén, valamelyik versenyen. A Bakó Rallye Team pedig egy igazán felkészült és professzionális kiszolgálásban részesített minket. Itt ragadnám meg a lehetőséget, hogy külön megköszönjem a Határ Motorsport csapata nevében is, Berta Jocónak az önzetlen segítséget, amit a teszttel kapcsolatosan értünk tett. A csapatunk legközelebb Salgótarjánban egy élményautóztatáson vesz részt, ahol majd valaki „gyermeknapi” kívánsága kerül teljesítésre, a HMS jóvoltából.

 306_-_98_=_208_9

A csapat partnerei : 
Határ Motorsport, Speed Rally Team Kft, www.kutfurok.hu, Sport Lobster Line kft, Photo_csn, Opi rally media kft, Közbesz auditor kft, Fun Carter Kft, Strapa Pack Kft, Molvi Trade Kft, Dr. Marcus, Fémtiszta Kft, Pet – Pack Kft, Golf Kft, Lajosházi Csaba E.V., Target Sales Group Kft, Copy n' More Kft, Jász és Jász Kft.

 
Ez a hír most jelenik meg 2063. alkalommal
Share |
Sárisáp • teszt
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
2025.06.27-29.

részletes infóink

2025.06.26-29.

részletes infóink

2025.06.27-07.01.

részletes infóink

2025.07.04-07.

részletes infóink

2025.07.06.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k