A sajtótájékoztató előtt tudtam beszélni Kazár Mikivel:
Azt nyilatkoztad másfél hónappal ezelőtt, hogy két magyar bajnoki cím a cél…
Változott ez valamit?
Az egyik a quad bajnoki címemre megvan az esély, hiszen az autocross bajnokságban idén is lesz quad futam, a motorom tökéletes, csak rajtam múlik.
Elkezdtünk dolgozni a rally bajnoki csapat erősítésében is, hogy ez a bajnoki cím se a technikán múljon.
A csapatunk, a Grifone Team azt mondta…
Várj, várj! Hisz a Step2 a csapatotok!
Ugyanaz a tulajdonosi háttér és igazából ugyanarról a csapatról beszélünk. A Step2 üzemelteti a Toyotákat, míg a Grifone a Peugeot-kat.
Szóval azt mondták, mikor mi ajánlatot kértünk tőlük az idei évre, hogy biztosak benne, hogy idén is együtt fogunk dolgozni…
Nem nagyon értettük, hogy miért ilyen magabiztosak, de mondtuk, hogy nagyon szívesen meghallgatjuk az Ő ajánlatukat. Mi is velük szerettünk volna, hiszen eltelt egy év és nagyon jól sikerült együtt dolgoznunk (a második verseny után már…).
Kaptunk Tőlük egy ajánlatot a 2006-os esztendőre, Peugeot 307 WRC-re.
Egy null kilométeresre átépített autóról van szó. Választhattunk, hogy melyik autóval menjünk és hát a bolondok lettünk volna nem ezt választani... Ezzel nyerte meg Grönholm a finn rally-t 2005-ben.
Ez az első privát autó, amit megvásároltak a Peugeot Sporttól és a Grifone Team tulajdonába került.
Olyan prioritást írtunk alá, ami biztosít minket, hogy amikor nekünk verseny van, akkor mi kapjuk meg ezt a top autót.
Mit lehet tudni az autóról? 2005-ös fejlesztésű?
Nem!
Egyedülálló módon nem 2005-ös, hanem 2006-os fejlesztésű! Ami még soha nem volt Magyarországon, hogy egy adott évi fejlesztésű autót láthat a közönség.
Ez azt jelenti, hogy az autóban már a VB-s szabályoknak megfelelően az első és a hátsó difi nem elektromos, hanem mechanikus. És nincs benne vízbefecskendező.
Ezek nem biztos, hogy jót jelentenek.
Gondolom ezeket a szabályokat majd nálunk is be fogják valamikor vezetni.
Az autót nulláról rakják össze, most esik át teljes felújításon, ezért is nem tudjuk most bemutatni, hiszen február végére készül el.
Mennyivel lehet gyorsabban közlekedni ezzel az autóval, mint a tavalyi Corollával?
8 évet fogunk fiatalodni!
Egy komplett általános iskolát ugrunk át :)
Szerintem sokkal gyorsabb lesz a kocsi.
Motorerőben és nyomatékban is nyílván átlépni a Corollát.
Az olaszok mindenképp szerettek volna velünk dolgozni, ez látszik abból is, hogy hoztak két partnert, akik segítségével az ajánlatuk még kedvezőbb tud lenni, akiknek a logóit hirdetjük majd az autónkon.
Annyira szerettek volna minket, hogy ezért áldozatot is hoztak, mellyel a költségvetésünket segítették saját partnerek bevonásával.
Mi lettünk az első számú versenyzőpáros a Grifone Team-ben. Azt érezzük, hogy bennünk látják a jövőt.
Ez mit jelent? Vannak VB-s terveitek is?
Először a magyar bajnokságra koncentrálunk és jelen pillanatban nincs anyagi lehetőségünk arra, hogy VB-n induljunk. Még most… Ha még sikerül mellénk állítani partnereket, akkor lehetséges… Ahogy a politikusok szokták mondani: sokan vagyunk, de nem elegen a VB-s szerepléshez :D:D
Ez az autó mennyivel drágább, mint egy Corolla? Csak nagyságrendileg…
Több, mint 5x annyi…
Uhhh… Az évetek teljes, ugye?
Még a mai napig nem biztos, hogy lesz e Kassa Rallye, vagy sem. Igazából mi hét versennyel számolunk.
Nem is szeretnénk Szlovákiában ünnepelni a magyar bajnokot, bárki is lesz az…
Mik a további lépések a sajtótájékoztató után?
Lesz egy tesztünk a Peugeot mérnökökkel, plusz a Grifone Team embereivel Genovában.
Ez még csak egy kis ismerkedési est és egy rövid teszt lesz, majd itthon, az egri futam előtt egy hosszabb teszt várható, ahol össze tudunk szokni az autóval és GO EGER!
Csapat?
A csapatban semmi sem változott nálunk.
Minden és mindenki változatlan, kivéve az autó és a márka.
Design? Marad a piros szín?
Eredetileg is piros a színe a kocsinak, így kapja a Grifone Team.
Kint voltunk most a Monte Carlo Rallye-n megnézni a kocsit… Háát mit mondjak: GYÖNYÖRŰ! Nagyon fog tetszeni mindenkinek, azt bizton állíthatom. Képen is nagyon szép, de élőben… Áááá…
Változtak az itthoni partnereitek?
2006-ban is a Pacotti Team színeiben versenyzünk.
Akik eddig mellettünk álltak, azok továbbra is: Pendola Holding, Mammut Bevásárló és Szórakoztató Központ, Szemerey Trans, Mega Kft., Euro-Norp Harcon, Yamaha Fehér, Jánosik és Társai, FK Raszter és még sokan mások. Köszönjük nekik.