LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
330 lóerős és hátul hajt...
Kövesdán András és a Historic EB
2010-02-17
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
770210464
Napi oldal:
157855
Jelenleg:
950
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Kövesdán András újra nekivág az FIA Historic Sporting Rallye bajnokságnak. Az autó és a csapat várja már az első versenyt, a ciprusi megmérettetést.

Dani! Sikerült szép csendben tartani a tavalyi sikereidet...
Másodszor nyertem meg az FIA Közép-Európai Zóna Rallye Trophy-t. A Mecsek, az osztrák ARBÖ és a szlovén rally-t is megnyertük és ezzel a pontszámmal lettem év végén az első. 2008-ban és 2009-ben is sikerült ezt a címet megszereznünk.

Az EB-n sajnos a szlovén futamon az utolsó körgyorsasági utolsó körében hátulról belém szállt egy Renault, nem tudtunk tovább menni és a következő hétvégén megrendezett olasz futamot is ki kellett hagynunk, autót kellett szerelnünk. Aztán úgy döntöttem, hogy az EB-t ki is hagyom, ez a két futam mínuszolása után már nem lett volna értelme.

Idén viszont támadunk az FIA Európai Historic Sporting Rally Bajnokságában.
Indulunk a ciprusi futamon, majd a San Remo Rallye-n, a cseh Vltava Rallye-n, az olasz Alpi-Orientali-n és hála Istennek, idén a Mecsek Rallye is része ennek az FIA Európa bajnoki sorozatnak.
Ez nagyon nagy dolog, hiszen az FIA-nál az EB sorozatban lévő versenyek B besorolásúak (a Forma1-es versenyek és a rally VB futamok kapnak A besorolást). Tehát a pécsi rendező is megkapta a B sorolást, miközben korábban negyedosztályú (D) kategóriájú verseny volt.

Kerekes Joti egy nagyon színes egyénisége a magyar rallysportnak…
Én is így gondolom. Ezért is eset rá a választás. A másik nem elhanyagolható szempont, hogy Joti el tud jönni velem minden versenyre. Ez nagy dolog, hiszen 8-10 versenyre eljönni egy-egy hétre, azért ezt manapság nagyon nehéz kivitelezni...

Mesélj egy kicsit az autóról!
Ez egy három literes Porsche 911SC. Ennek az autónak az alap motorja 204 lóerős. Tavaly már 265 pacival tudtam gazdálkodni, most raktunk bele még 70 lovat. Kipróbáltuk és amikor először vittem Jotit, csak annyit mondott: Húb..meg! :)

Új motort faragtunk az autóba és remélhetőleg ezzel még versenyképesebbek tudunk majd lenni. A második futamra, a San Remo Rallye-ra már jó lenne úgy menni, hogy sok pontot viszünk a tarsolyunkban.

Kik azok, akik támogatják a versenyzésed?
Czabajszki András jóvoltából idén is KUMHO gumikon futunk. Bágyi Zsolt, a PPG Magyarország, az Auto Finish Kft. tulajdonosa támogat még bennünket. És persze az Opel Kövesdán Kft., amely a háttérből az anyagiakat próbálja nagy nehezen, de kinyögni.

Beszéljünk még egy kicsit erről az első versenyről.
Historic Cyprus Rally, 2010. február 26-28. 13 gyorsasági szakasz vár ránk, a ciprusi rally VB pályáin megyünk. Pénteken prológ, szombaton 6 murvás szakaszt kell autóznunk, vasárnap pedig hat, inkább már aszfaltos szakaszon kell gyorsan közlekednünk. Összesen 795 kilométer a versenytáv és ebből 235 a gyorsasági szakaszok össztávja. Kedden repülünk ciprusra, de az autó már az előző szombaton elindul, hiszen 3 nap a hajóút.

Idén mi a cél?
Voltam már a Szardínia Rallye-n abszolút negyedik, voltam a Vltava Rallye-n második. Miután már a harmadik éve megyek az EB-n. Be tudom magam tájolni már, hogy az első háromban ott tudunk lenni, pláne ezzel az erősebb motorral.

Talán az az előnyöm megvan, hogy én a pályafutásom alatt rengeteget mentem hegyen. Szereztem öt bajnoki címet, nyertem hat EB futamot a BMW-vel. És ugye ott meg kellett tanulni minden pályát. Adott esetben egy 8-10 kilométeres szakaszt kellett memorizálni. A kanyar memóriám az nagyon jó. Egy jó navigátorral, aki jól mondja alám a kanyarokat, azzal tényleg nagyon jó eredményt tudunk elérni. Jotiról csak jókat hallottam, biztosan profi navigátor. És ha egy pilóta elhiszi amit a navigátor mond, akkor 30 százalékkal is gyorsabb lehet.

Remélem ez az egész projekt, az autó, és mi is elegek leszünk ahhoz, hogy év végén az EB-n beférjünk az első háromba.


 

Ez a hír most jelenik meg 9868. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k