330 lóerős és hátul hajt...
Kövesdán András és a Historic EB
2010-02-17
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
785348797
Napi oldal:
26030
Jelenleg:
1270
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Kövesdán András újra nekivág az FIA Historic Sporting Rallye bajnokságnak. Az autó és a csapat várja már az első versenyt, a ciprusi megmérettetést.

Dani! Sikerült szép csendben tartani a tavalyi sikereidet...
Másodszor nyertem meg az FIA Közép-Európai Zóna Rallye Trophy-t. A Mecsek, az osztrák ARBÖ és a szlovén rally-t is megnyertük és ezzel a pontszámmal lettem év végén az első. 2008-ban és 2009-ben is sikerült ezt a címet megszereznünk.

Az EB-n sajnos a szlovén futamon az utolsó körgyorsasági utolsó körében hátulról belém szállt egy Renault, nem tudtunk tovább menni és a következő hétvégén megrendezett olasz futamot is ki kellett hagynunk, autót kellett szerelnünk. Aztán úgy döntöttem, hogy az EB-t ki is hagyom, ez a két futam mínuszolása után már nem lett volna értelme.

Idén viszont támadunk az FIA Európai Historic Sporting Rally Bajnokságában.
Indulunk a ciprusi futamon, majd a San Remo Rallye-n, a cseh Vltava Rallye-n, az olasz Alpi-Orientali-n és hála Istennek, idén a Mecsek Rallye is része ennek az FIA Európa bajnoki sorozatnak.
Ez nagyon nagy dolog, hiszen az FIA-nál az EB sorozatban lévő versenyek B besorolásúak (a Forma1-es versenyek és a rally VB futamok kapnak A besorolást). Tehát a pécsi rendező is megkapta a B sorolást, miközben korábban negyedosztályú (D) kategóriájú verseny volt.

Kerekes Joti egy nagyon színes egyénisége a magyar rallysportnak…
Én is így gondolom. Ezért is eset rá a választás. A másik nem elhanyagolható szempont, hogy Joti el tud jönni velem minden versenyre. Ez nagy dolog, hiszen 8-10 versenyre eljönni egy-egy hétre, azért ezt manapság nagyon nehéz kivitelezni...

Mesélj egy kicsit az autóról!
Ez egy három literes Porsche 911SC. Ennek az autónak az alap motorja 204 lóerős. Tavaly már 265 pacival tudtam gazdálkodni, most raktunk bele még 70 lovat. Kipróbáltuk és amikor először vittem Jotit, csak annyit mondott: Húb..meg! :)

Új motort faragtunk az autóba és remélhetőleg ezzel még versenyképesebbek tudunk majd lenni. A második futamra, a San Remo Rallye-ra már jó lenne úgy menni, hogy sok pontot viszünk a tarsolyunkban.

Kik azok, akik támogatják a versenyzésed?
Czabajszki András jóvoltából idén is KUMHO gumikon futunk. Bágyi Zsolt, a PPG Magyarország, az Auto Finish Kft. tulajdonosa támogat még bennünket. És persze az Opel Kövesdán Kft., amely a háttérből az anyagiakat próbálja nagy nehezen, de kinyögni.

Beszéljünk még egy kicsit erről az első versenyről.
Historic Cyprus Rally, 2010. február 26-28. 13 gyorsasági szakasz vár ránk, a ciprusi rally VB pályáin megyünk. Pénteken prológ, szombaton 6 murvás szakaszt kell autóznunk, vasárnap pedig hat, inkább már aszfaltos szakaszon kell gyorsan közlekednünk. Összesen 795 kilométer a versenytáv és ebből 235 a gyorsasági szakaszok össztávja. Kedden repülünk ciprusra, de az autó már az előző szombaton elindul, hiszen 3 nap a hajóút.

Idén mi a cél?
Voltam már a Szardínia Rallye-n abszolút negyedik, voltam a Vltava Rallye-n második. Miután már a harmadik éve megyek az EB-n. Be tudom magam tájolni már, hogy az első háromban ott tudunk lenni, pláne ezzel az erősebb motorral.

Talán az az előnyöm megvan, hogy én a pályafutásom alatt rengeteget mentem hegyen. Szereztem öt bajnoki címet, nyertem hat EB futamot a BMW-vel. És ugye ott meg kellett tanulni minden pályát. Adott esetben egy 8-10 kilométeres szakaszt kellett memorizálni. A kanyar memóriám az nagyon jó. Egy jó navigátorral, aki jól mondja alám a kanyarokat, azzal tényleg nagyon jó eredményt tudunk elérni. Jotiról csak jókat hallottam, biztosan profi navigátor. És ha egy pilóta elhiszi amit a navigátor mond, akkor 30 százalékkal is gyorsabb lehet.

Remélem ez az egész projekt, az autó, és mi is elegek leszünk ahhoz, hogy év végén az EB-n beférjünk az első háromba.


 

Ez a hír most jelenik meg 9911. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
22 23 24 25 26 27 28
29 30 01 02 030405
060708 09 101112

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k