duenShop.hu KARÁCSONYI VÁSÁR! - rendeld meg az ajåndÊkod december 18.ig!
330 lóerős és hátul hajt...
Kövesdán András és a Historic EB
2010-02-17
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
806407613
Napi oldal:
388533
Jelenleg:
1028
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

Kövesdán András újra nekivág az FIA Historic Sporting Rallye bajnokságnak. Az autó és a csapat várja már az első versenyt, a ciprusi megmérettetést.

Dani! Sikerült szép csendben tartani a tavalyi sikereidet...
Másodszor nyertem meg az FIA Közép-Európai Zóna Rallye Trophy-t. A Mecsek, az osztrák ARBÖ és a szlovén rally-t is megnyertük és ezzel a pontszámmal lettem év végén az első. 2008-ban és 2009-ben is sikerült ezt a címet megszereznünk.

Az EB-n sajnos a szlovén futamon az utolsó körgyorsasági utolsó körében hátulról belém szállt egy Renault, nem tudtunk tovább menni és a következő hétvégén megrendezett olasz futamot is ki kellett hagynunk, autót kellett szerelnünk. Aztán úgy döntöttem, hogy az EB-t ki is hagyom, ez a két futam mínuszolása után már nem lett volna értelme.

Idén viszont támadunk az FIA Európai Historic Sporting Rally Bajnokságában.
Indulunk a ciprusi futamon, majd a San Remo Rallye-n, a cseh Vltava Rallye-n, az olasz Alpi-Orientali-n és hála Istennek, idén a Mecsek Rallye is része ennek az FIA Európa bajnoki sorozatnak.
Ez nagyon nagy dolog, hiszen az FIA-nál az EB sorozatban lévő versenyek B besorolásúak (a Forma1-es versenyek és a rally VB futamok kapnak A besorolást). Tehát a pécsi rendező is megkapta a B sorolást, miközben korábban negyedosztályú (D) kategóriájú verseny volt.

Kerekes Joti egy nagyon színes egyénisége a magyar rallysportnak…
Én is így gondolom. Ezért is eset rá a választás. A másik nem elhanyagolható szempont, hogy Joti el tud jönni velem minden versenyre. Ez nagy dolog, hiszen 8-10 versenyre eljönni egy-egy hétre, azért ezt manapság nagyon nehéz kivitelezni...

Mesélj egy kicsit az autóról!
Ez egy három literes Porsche 911SC. Ennek az autónak az alap motorja 204 lóerős. Tavaly már 265 pacival tudtam gazdálkodni, most raktunk bele még 70 lovat. Kipróbáltuk és amikor először vittem Jotit, csak annyit mondott: Húb..meg! :)

Új motort faragtunk az autóba és remélhetőleg ezzel még versenyképesebbek tudunk majd lenni. A második futamra, a San Remo Rallye-ra már jó lenne úgy menni, hogy sok pontot viszünk a tarsolyunkban.

Kik azok, akik támogatják a versenyzésed?
Czabajszki András jóvoltából idén is KUMHO gumikon futunk. Bágyi Zsolt, a PPG Magyarország, az Auto Finish Kft. tulajdonosa támogat még bennünket. És persze az Opel Kövesdán Kft., amely a háttérből az anyagiakat próbálja nagy nehezen, de kinyögni.

Beszéljünk még egy kicsit erről az első versenyről.
Historic Cyprus Rally, 2010. február 26-28. 13 gyorsasági szakasz vár ránk, a ciprusi rally VB pályáin megyünk. Pénteken prológ, szombaton 6 murvás szakaszt kell autóznunk, vasárnap pedig hat, inkább már aszfaltos szakaszon kell gyorsan közlekednünk. Összesen 795 kilométer a versenytáv és ebből 235 a gyorsasági szakaszok össztávja. Kedden repülünk ciprusra, de az autó már az előző szombaton elindul, hiszen 3 nap a hajóút.

Idén mi a cél?
Voltam már a Szardínia Rallye-n abszolút negyedik, voltam a Vltava Rallye-n második. Miután már a harmadik éve megyek az EB-n. Be tudom magam tájolni már, hogy az első háromban ott tudunk lenni, pláne ezzel az erősebb motorral.

Talán az az előnyöm megvan, hogy én a pályafutásom alatt rengeteget mentem hegyen. Szereztem öt bajnoki címet, nyertem hat EB futamot a BMW-vel. És ugye ott meg kellett tanulni minden pályát. Adott esetben egy 8-10 kilométeres szakaszt kellett memorizálni. A kanyar memóriám az nagyon jó. Egy jó navigátorral, aki jól mondja alám a kanyarokat, azzal tényleg nagyon jó eredményt tudunk elérni. Jotiról csak jókat hallottam, biztosan profi navigátor. És ha egy pilóta elhiszi amit a navigátor mond, akkor 30 százalékkal is gyorsabb lehet.

Remélem ez az egész projekt, az autó, és mi is elegek leszünk ahhoz, hogy év végén az EB-n beférjünk az első háromba.


 

Ez a hír most jelenik meg 9954. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
151617 18 192021
222324 25 26 2728
293031 01 020304
05 06 07 08 09 1011
2025.12.19-23.

részletes infóink

2025.12.20.

részletes infóink

2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2026.01.02-04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k