KZ Invest Kupa 3.forduló - Nyíregyháza - Piac
330 lóerős és hátul hajt...
Kövesdán András és a Historic EB
2010-02-17
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
685719026
Napi oldal:
279066
Jelenleg:
1523
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Kövesdán András újra nekivág az FIA Historic Sporting Rallye bajnokságnak. Az autó és a csapat várja már az első versenyt, a ciprusi megmérettetést.

Dani! Sikerült szép csendben tartani a tavalyi sikereidet...
Másodszor nyertem meg az FIA Közép-Európai Zóna Rallye Trophy-t. A Mecsek, az osztrák ARBÖ és a szlovén rally-t is megnyertük és ezzel a pontszámmal lettem év végén az első. 2008-ban és 2009-ben is sikerült ezt a címet megszereznünk.

Az EB-n sajnos a szlovén futamon az utolsó körgyorsasági utolsó körében hátulról belém szállt egy Renault, nem tudtunk tovább menni és a következő hétvégén megrendezett olasz futamot is ki kellett hagynunk, autót kellett szerelnünk. Aztán úgy döntöttem, hogy az EB-t ki is hagyom, ez a két futam mínuszolása után már nem lett volna értelme.

Idén viszont támadunk az FIA Európai Historic Sporting Rally Bajnokságában.
Indulunk a ciprusi futamon, majd a San Remo Rallye-n, a cseh Vltava Rallye-n, az olasz Alpi-Orientali-n és hála Istennek, idén a Mecsek Rallye is része ennek az FIA Európa bajnoki sorozatnak.
Ez nagyon nagy dolog, hiszen az FIA-nál az EB sorozatban lévő versenyek B besorolásúak (a Forma1-es versenyek és a rally VB futamok kapnak A besorolást). Tehát a pécsi rendező is megkapta a B sorolást, miközben korábban negyedosztályú (D) kategóriájú verseny volt.

Kerekes Joti egy nagyon színes egyénisége a magyar rallysportnak…
Én is így gondolom. Ezért is eset rá a választás. A másik nem elhanyagolható szempont, hogy Joti el tud jönni velem minden versenyre. Ez nagy dolog, hiszen 8-10 versenyre eljönni egy-egy hétre, azért ezt manapság nagyon nehéz kivitelezni...

Mesélj egy kicsit az autóról!
Ez egy három literes Porsche 911SC. Ennek az autónak az alap motorja 204 lóerős. Tavaly már 265 pacival tudtam gazdálkodni, most raktunk bele még 70 lovat. Kipróbáltuk és amikor először vittem Jotit, csak annyit mondott: Húb..meg! :)

Új motort faragtunk az autóba és remélhetőleg ezzel még versenyképesebbek tudunk majd lenni. A második futamra, a San Remo Rallye-ra már jó lenne úgy menni, hogy sok pontot viszünk a tarsolyunkban.

Kik azok, akik támogatják a versenyzésed?
Czabajszki András jóvoltából idén is KUMHO gumikon futunk. Bágyi Zsolt, a PPG Magyarország, az Auto Finish Kft. tulajdonosa támogat még bennünket. És persze az Opel Kövesdán Kft., amely a háttérből az anyagiakat próbálja nagy nehezen, de kinyögni.

Beszéljünk még egy kicsit erről az első versenyről.
Historic Cyprus Rally, 2010. február 26-28. 13 gyorsasági szakasz vár ránk, a ciprusi rally VB pályáin megyünk. Pénteken prológ, szombaton 6 murvás szakaszt kell autóznunk, vasárnap pedig hat, inkább már aszfaltos szakaszon kell gyorsan közlekednünk. Összesen 795 kilométer a versenytáv és ebből 235 a gyorsasági szakaszok össztávja. Kedden repülünk ciprusra, de az autó már az előző szombaton elindul, hiszen 3 nap a hajóút.

Idén mi a cél?
Voltam már a Szardínia Rallye-n abszolút negyedik, voltam a Vltava Rallye-n második. Miután már a harmadik éve megyek az EB-n. Be tudom magam tájolni már, hogy az első háromban ott tudunk lenni, pláne ezzel az erősebb motorral.

Talán az az előnyöm megvan, hogy én a pályafutásom alatt rengeteget mentem hegyen. Szereztem öt bajnoki címet, nyertem hat EB futamot a BMW-vel. És ugye ott meg kellett tanulni minden pályát. Adott esetben egy 8-10 kilométeres szakaszt kellett memorizálni. A kanyar memóriám az nagyon jó. Egy jó navigátorral, aki jól mondja alám a kanyarokat, azzal tényleg nagyon jó eredményt tudunk elérni. Jotiról csak jókat hallottam, biztosan profi navigátor. És ha egy pilóta elhiszi amit a navigátor mond, akkor 30 százalékkal is gyorsabb lehet.

Remélem ez az egész projekt, az autó, és mi is elegek leszünk ahhoz, hogy év végén az EB-n beférjünk az első háromba.


 

Ez a hír most jelenik meg 9652. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819
2021 22 23 242526
2024.05.01.

részletes infóink

2024.05.02-04.

részletes infóink

2024.05.04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k