Sebesség Fesztivál 2024 Rallycross Országos Bajnokság II. futama a Kárai Trans kupáért
35 éve a világ legjobb pályái között
2022. május 21-22-én újra rallycross Európa-bajnoki futam
2022-05-10
sajtóanyag • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
684244701
Napi oldal:
7490
Jelenleg:
1025
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Rally Sweden után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
48
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
45
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
29
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
24
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
21
6. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
19
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
12
8. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
11
9. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
8
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
134
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
115
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
88
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
84
6. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
81
7. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
71
8. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
125
2. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
104
3. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
102
4. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
100
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
98
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
91
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
80
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
47
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

35_eve_a_vilag_legjobb_palyai_kozott_4

2022. május 21-22-én újra rallycross Európa-bajnoki futamot láthatunk Nyirádon - azon a versenypályán, amelyről az elmúlt 35 évben versenyzők és nézők egyaránt úgy nyilatkoztak, hogy a világ legjobb rallycross pályái közt a helye.
 
A történet a nyolcvanas évek végén kezdődött. A Tapolcai Bauxit SE ralikrossz-szakosztálya a Bakonyi Bauxitbánya Vállalat támogatásával építette meg a nyirádi versenypályát a rekultivációra váró kavicsbánya területén. Az egyik ötletadó a későbbi tulajdonos, Legeza Miklós volt, aki rengeteget tett azért, hogy Nyirád bekerüljön a hazai autósport vérkeringésébe.

 
„Még a kilencvenes években is folyamatosan épült a pálya. Persze nem úgy, ahogy manapság. Akkoriban sok versenyző kijött hétközben, vagy azokon a hétvégéken, amikor nem volt verseny. Hoztak egy földmunkagépet, és fejlesztették a nyomvonalat, alakították a környezetet” – idézi fel a kezdeteket Tápai István, a Nyirád Racing Center biztonsági főnöke, aki a kilencvenes évek eleje óta részese a versenypálya történetének.
 
Nyirád egyik titka, hogy a természetes szintkülönbségek miatt nem csak jól belátható a nézők számára, hanem a versenyzőknek is élmény itt a versenyzés. Klasszikus win-win szituáció. Tudta ezt az akkori magyar autósport elit is, így már a kilencvenes évek elején sem csak a rallycross és autócross versenyzők számára volt biztos pont a nyirádi futam, hanem a rali nagyjai is rendszeresen megfordultak itt. Ranga László és ifj. Tóth János is szívesen versenyzett a pályán, sőt, 1993-ban Janika elvitte egy körre az akkoriban a világsztár labdarúgók közé tartozó Détári Lajost is. 

35_eve_a_vilag_legjobb_palyai_kozott_2
 
Jelenleg is két nyomvonal található Nyirádon. Májusban természetesen az 1220 méter hosszú kör lesz a főszereplő, amely 1290 méteresre nő, amikor a versenyzők a futamok során egy alkalommal kötelezően választandó Joker kör felé kanyarodnak. A talaj 48 százaléka murva, 52 százaléka aszfalt, ami ma már ritkaságnak számít, hiszen még a szintén ikonikus svédországi Höljes, vagy a norvégiai Hell pályáin is nagyobb az aszfalt aránya, az újabb rallycross helyszíneken pedig egyre kevesebb a murva. Ráadásul Nyirádon nem is akármilyen murva található, a bauxit által vörösre színezett talaj az egyik oka a Vörös Katlan elnevezésnek.
 
16 évvel ezelőtt azonban nem csak országos bajnoki futamoknak adott otthont Nyirád, hanem a Rallycross Eb is megérkezett. Ekkor már Jőrös István volt a versenypálya tulajdonosa.
 
„Legeza Miklóshoz hasonlóan Jőrös István is versenyzett, hobbija volt az autósport és emiatt hatalmas lelkesedéssel dolgozott. Rengeteg pénzt fektetett a pályába, és 2006-ban már Eb futamot rendeztünk. Természetesen nagy ugrás volt ez, de azt kell mondanom, hogy a sportszakmai rész nem okozott gondot, hiszen komoly rutinunk volt már a versenyrendezésben. A nagy feladat az volt, hogy a pályát alkalmassá tegyük az Eb szintjére. Most is ezen dolgozunk, az aszfaltréteget újítottuk fel, és a murvás részekkel is foglalkozunk” – árulja el Tápai István.
 
A pálya további történetében közös pont, hogy mindig az autóversenyzés iránt elkötelezett versenyzők váltották egymást tulajdonosként; Révész Bálint és Mózer Attila után Kárai Tamás vásárolta meg a létesítményt. A négyszeres magyar bajnok, állandó Eb és vb résztvevő Kárai Tamás hatalmas lendülettel fogott a fejlesztésbe, aminek köszönhetően a Nyirád Racing Center újra rallycross Európa-bajnoki futamot rendezhet. Ráadásul nem is akármilyen eseménnyel tér vissza a nemzetközi elit Magyarországra, 2022-ben a szezonnyitó forduló helyszíne lesz Nyirád!
 
Kárai Tamás a kétezres évek közepén versenyzett először Nyirádon, akkor még autocrossban, de ahogy oly sok pilóta, ő is azonnal a szívébe zárta a pályát.
 
“Egészen különleges a hangulata, ami egyrészt a szintkülönbségeknek köszönhető, másrészt a tempó váltakozásának. Vannak gyors és lassú részek, és remek a ritmusa. Az elmúlt években bejártuk a kontinens jelentősebb versenypályáit, így joggal állíthatom; ott a helye a legjobbak között” - mondta Kárai Tamás, majd azt is elárulta, milyen indíttatásból vállalt tulajdonosi szerepet. “Olyan sokat kaptam a rallycrosstól, hogy úgy éreztem, ebben a formában vissza tudok adni valamit. A szurkolók is megérdemlik, hogy újra a régi fényében tündököljön a nyirádi pálya. Hatalmas lendülettel kezdtünk bele a munkába, mára megújult az aszfalt, kicseréljük a szalagkorlátokat, megújul a lelátó, gyakorlatilag minden részlethez hozzányúltunk vagy hozzányúlunk a jövőben. Nagyon boldog vagyok, hogy az eddigi munkánknak is volt eredménye a sikeres országos bajnoki futamok megrendezésével, de az igazán nagy öröm az, hogy májusban hazai szurkolók előtt versenyezhetünk az Európa-bajnokságon.” 
 
A május 21-22-én rendezett Eb futam olyan esemény lesz, ami a korábbi nyirádi rallycross Eb versenyekhez hasonló élményt kínál majd. Aki ott volt azokon a futamokon, azóta is örök élményként tekint rá, aki kihagyta, azóta is sajnálja, hogy lemaradt róla. Most itt a lehetőség, hogy egy újabb történelmi versenyt lássanak a szurkolók, amit vétek lenne kihagyni. Ebben az évben az Euro RX1 600 lóerős Supercarjai és az Euro RX3 Super-1600-as versenyautói kezdik Nyirádon a szezont. Ha pedig valaki a májusi időjárás miatt hezitálna a jegyvásárlással, annak is van egy jó hírünk: a Nyirád Racing Centerben bármilyen időjárási körülmények között remek versenyek zajlanak.
 
„Régebben nekünk a Balaton közelsége jelenítette a konkurenciát, hiszen a nagy melegben voltak, akik a strandot választották. Májusban még nem lesz igazi strandidő, és ha száraz pályán versenyeznek az Eb résztvevői, akkor a vörös por teremt egyedi atmoszférát. Amennyiben gyenge eső esik, az kifejezetten jó, mert olyan, mintha locsolnánk a murvát. A vízelvezetésnek köszönhetően a nagyobb eső sem okoz gondot, megvárjuk míg elfolyik a csapadék nagy része, és máris mehet tovább a verseny” – mondta Tápai István.

35_eve_a_vilag_legjobb_palyai_kozott_3
 
Aki ott volt az idei autocross futamon, az tudja, hogy ez pontosan így van. Április elején nagyon látványos esős versenyen csaptak össze az autocross pilóták. 
 
A Vörös Katlan több mint 30 éve folyamatosan bizonyító adottságai nem csak a nézőknek kínálnak majd remek szórakozást és felejthetetlen élményeket, hanem a versenyzők sem akarják kihagyni. Hatalmas volt az érdeklődés, az állandó Eb résztvevők mellett sok magyar és számos külföldi élversenyző bízott abban, hogy belefér a korlátozott versenyzői létszámba, elfogadják a nevezését, és ott lehet a nyirádi Eb futamok újra kezdődő történetében. 
 
Ez a hír most jelenik meg 1032. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
15 16 17 18192021
22232425 26 27 28
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
2024.04.19-24.

részletes infóink

2024.04.18-21.

részletes infóink

2024.04.19-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k