VÉGSŐ ÖSSZECSAPÁS - 2025.09.06. - Tököl RALLYCROSS CEZ/OB - 2025.09.06-07. - Nyirád Racing Center
38.Allianz Rallye kiesői
akik nem értek be...
2005-09-22
interjúk • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
782662789
Napi oldal:
74466
Jelenleg:
1246
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Sajnos sok versenyzőnek nem sikerült interjút adnia a céldobogón...
Néhányukkal sikerült beszélnünk, elmondják, hogy mi is történt velük:


Benik Balázs
A harmadik gyorsasági szakaszra már egy 20 perces szerviz után érkeztünk. Etapon még nem volt gond, de a rajt után hatalmas olajmennyiség keletkezett a motortérben és a fülkében, lángra is lobbant, amit szerencsére a nagy menetszél eloltott. Az olaj folyamatosan folyt és végig füstben ültünk. Volt egy szakasz, ahol a kormányszervo is elment, valószínű az olajfolyás miatt megcsúszott az ékszíj. A szélvédő is olajos volt, nehezen tudtunk kilátni, szinte csak a bal alsó sarokban tudtam kukucskálni. Azt hittem először, hogy esőcseppek, ügyesen széttöröltem az egész szélvédőn az olajat. Ettől függetlenül sikerült lejönnünk a gyorsról. A beíróba újból kigyulladt, mivel megszűnt a menetszél, de még ez sem volt gond, hisz magától elaludt, nem kellett a tűzoltó-készüléket használni. Etapon leszakadt egy fogaskoszorúnk, meghalt az önindító, csak tolásra sikerült beindulnunk. A tankolózóna után megint be kellett tolni az autót. Ott volt a mérnök is, aki azt javasolta, hogy ne erőltessük a dolgot, nem fogja kibírni. Aztán mikor elindult az autó, akkor mégis azt mondta, hogy próbáljuk meg… Megpróbáltuk…
Elrajtoltunk a negyedik gyorson. A harmadik kilométer után teljesen elment a kormányszervo, majd a 10 kilométernél elszakadt a vezérműszíj, gyakorlatilag felrobbant a motor. Érdekes volt, hogy minden elhallgatott, azt hittük elment az áram, de a motor adta meg magát, egyszerűen megszűnt működni, nem volt robbanás, semmi, viszont a motor teljesen kuka lett.
Ettől függetlenül maradtak a bajnoki esélyeid az utolsó futamra…
Ez az egész éves munkánknak köszönhető. Nagyon sok problémával küszködtünk, sokszor kellett beérnünk csak néhány ponttal. De végigmentünk, hogy legalább ezek az apró pontok meglegyenek és ha nem így lett volna, akkor most nem állnánk így.
Az utolsó futamon aki nyer, az lesz a bajnok!
Ennek megfelelőn készülünk, ne várj tőlem esélylatolgatást.
Én csak egy dolgot szeretnék kérni az élettől, hogy problémamentes verseny legyen (amilyen az idén még sajnos nem volt) és múljon rajtam és ne máson!

Faltusz Peti
A második gyorson kellett feladnunk a küzdelmet. Egy húzós jobbosban eltört a féltengely, megpróbáltunk tovább menni, de a kerék elhagyta az autót és a Peugeot letérdelt féktárcsára.

Herczig Norbi
Túlságosan szűken fordultam egy kanyart és egy betonkorlát talapzata megütötte a jobb első kereket. Kaptunk egy defektet.
Megpróbáltunk lejönni felnin, de a gumi letépte a jobb első sárvédőt és a lökhárítót. Ekkor jobbnak láttuk megállni és kicserélni a kereket a gyorson. Ezzel kaptunk több, mint 5 percet és nem láttuk értelmét a folytatásnak.
Zemplénben megyünk és Monte Carloba is! Igaz, oda csak mint néző és az Arany Ászok játékán belül a nyerteseket kalauzoljuk el az évnyitó VB futamra.

Hideg Krisztián
Egy nagy tetővel lett vége a versenyünknek.
Nyárásvölgyön a tető előtt egy sima jobból jobb2 majd jobb34-ben kaptam egy bal első defektet. Valószínű már előtte kaptam, de ott lapult le teljesen ahogy a jobb2-be ráfordítottam. Lefordult a gumi, nem tudtam lassítani és egyenesen bementünk a fák közé.
Most nem kiesett a Tián, hanem mind a ketten beszorultunk. Úgy beékelődtünk a fák közé egy patakban, hogy nem bírtunk kiszállni és halál félelmem volt. Ennyire még nem féltem versenyautóban, mint ott, mindaddig, míg ki nem tudtunk mászni. Az ablakon keresztül sikerült végül kimásznunk. Ahogy felléptem az autó oldalára, akkor volt a fejem egy szintben az úttal. Egy patakban álltunk és ott lett vége a versenynek.
Először azt hittük, hogy totálkáros, de aztán megjött a szerviz, a fiúk másfél órát dolgoztak. Két stillfűrész, két fejsze és egy macséta volt a segítségünkre, majd a rescue és egy 30 méteres kötél segítségével már ki is jött a kocsi és miután rátettünk két kereket saját lábán állt fel a trélerre.

Ollé Sasa
A harmadik gyorson, mint utólag kiderült, generátor feszültségszabályzója szétégett. A gyorson már jelentkezett, hogy nincs töltés. A negyedik gyors ideőellenőrzőjén még át tudtunk menni, de a rajt előtt 30 méterrel, egy kis emelkedőn már nem tudott felmenni az autó. Lekötöttünk minden elektromosságot, szervokormányt és amit lehetett mindent lekötöttünk, de nem volt elég energia az akkumulátorban ahhoz, hogy továbbmenjünk.
Ha lett volna pótakkumulátorunk… Az a baj, hogy pl. az autódból nem lett volna jó bele az aksi, mert annyira speciális van benne, ráadásul a saruk is olyanok, hogy egy utcai autóból nem lehetne átrakni…
Én odaadtam volna…

Tagai Tamás
A rajt előtt már tudtuk, hogy a motorunk felújításra szorul, ami az előző héten lévő osztrák futam miatt nem volt most lehetséges. Érezhetően gyengébb volt a motor, mint eddig bármikor. Ezzel számoltunk is és megpróbáltunk ennek megfelelően reálisan gondolkozni és függően attól, hogy mennyien esnek ki, a 4-5 helyre szerettünk volna beérni.

A prológon volt egy darab kanyar, amivel meggyűlt a bajom, de ez szerencsére 3 irányból háromszor kellett leküzdeni :)
Szerintem az első gyorson normálisan kezdtünk, stresszmentesen mentünk a féltengelytörésig. Innen már nem tetszett annyira. Budapesten hasonló problémánk volt, három gyorsot így mentünk és sok időt vesztettünk. Akkor úgy éreztem, hogy túl sokat hagytunk bent, ennél gyorsabban is lehetne törött féltengellyel közlekedni. Tudtam már hogy viselkedik ilyen esetben az autó és a hosszú gyorson ennek megfelelően próbáltunk kicsit határozottabban átmenni. Talán túl határozottan. Ennek az lett a következménye, hogy a féltengely külső csuklója is eltört, ez szétverte a féknyerget, elment a fék. Még az is probléma ilyenkor, hogy ha törött féltengellyel fékezel, akkor az azonnal megáll, hisz a hajtás nem fogja, így gyakorlatilag kockásra fékeztük a bal hátsó kereket, ami még Remeterét előtt fel is robbant.
Volt egy törött féltengelyünk, egy defektünk és egy gyenge motorunk és egy fék nélküli autónk. Ekkor úgy döntöttem, hogy feladjuk.
De miéért? Egy döntetlent ilyenkor fel lehet ajánlani, ahogy a Gyaloggalopban is láttuk :)
Lehet, hogy rossz döntés volt? :)

Turán Frici
A harmadik gyorsasági egyharmadánál eltört a kettes henger dugattyú csapszege. Letört a hajtókar és szétvert mindent.
A bajnokság múlhatott volna egy jó eredményen és a Krisztiánnal egy nagyon jó csata alakult ki, vezettünk is. Azt gondolom, hogy meg is tudtuk volna nyerni az A8-at, ha nem jön ez a műszaki probléma.
Zemplénben már csak matematikai esélyünk van a bajnoki cím megnyerésére.
Ha túlságosan drága lesz a motor javítása, akkor nem biztos, hogy tudunk indulni.

Ez a hír most jelenik meg 5032. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
252627 28293031
010203 04050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
222324 25 262728

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k