4.Co-Driver Rally School - visszatekintő
A mentorok mondják el tapasztalataikat az Orfű-i hétvégéről.
2015-03-11
interjúk • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
763353293
Napi oldal:
90750
Jelenleg:
764
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

4co-driver_rally_school_-_visszatekinto_1

Az Orfű-i 4.Co-Driver Rally School oktatóit kérdeztük a rendezvényről, a tapaszteletükról:

Juli, milyen hangulatban telt az oktatás?! Összefoglalva tudnál pár szót mondani a két nap eseményéről?
Ismét egy felejthetetlenül jó, élményekben, és tapasztalatokban gazdag hétvégén vagyunk túl. Mi magunk is nagyon sok mindent tanultunk egyrészt egymástól, másrészt az oktatás megszervezése terén. Nem mondok újat azzal, hogy szívünket, lelkünket beleadtuk már az előkészületekbe is. Voltak új fejlesztések a programban, ami sok szervezést igényelt :). Próbáltunk minden témát érinteni, ami fontos ahhoz, hogy teljeskörű képet tudjunk mutatni a rallye “világáról”, illetve arról hogyanis épül fel pontosan egy verseny, mik az alapszabályok, továbbá milyen előkészületi munkákat kell egy navigátornak végeznie ahhoz, hogy profi teljesítményt tudjon nyújtani “éles” helyzetben. Ismét nagy sikert aratott az elsősegély tanfolyam, amit szerintem nem lehet elégszer végignézni ahhoz, hogy minden egyes információ pontosan rögzüljön bennünk. 

4_Co-Driver_Rally_School_-_visszatekinto_1

Minden diák előtt le a kalappal, mert hősiesen, fáradtságot nem ismerve végig bírták a maratoni majdnem 12 órás oktatást, és ami a legfontosabb, hogy végig figyeltek, koncentráltak, jegyzeteltek. Az esti vizsgán pedig mindenki jól teljesített, ami külön öröm volt számunkra. Két bátor jelentkezőnk is volt az interaktív pályafelírás után az itiner visszamondásánál, amit külön köszönünk Nekik! :) Tisztában vagyunk vele milyen teher lehet közel 40 ember előtt elmondani egy teljesen új itinert, ám mindezekkel dacolva szuperül megoldották a feladatot, úgy hogy mindenkinek le is esett az álla. :)

4_Co-Driver_Rally_School_-_visszatekinto_7

A gyakorlati napot szintén nagyon büszke mentorként zártam. Kis csapatom tagjai ügyesen, és pontosan leírták az összes feldiktált információt, majd vissza is mondták az ellenőrzésnél, plusz közben javítottak is az itinerben. Mindezekben semmiképpen nem könnyítettük meg a dolgukat azzal, hogy pilótánk a hétszeres bajnok ifj. Tóth János volt,  így az izgulás egy külön nehezítő faktor volt számukra. Hatalmas boldogság volt, hogy a 15 éves jelentkezőnk profikat meghazudtoló módon írta le, és mondta vissza az itinert Janikának. 

Itt szeretném megjegyezni, hogy nagy megtiszteltetés volt számomra Janikával együtt dolgozni újból, amit külön köszönök Neki! Illetve egyúttal azt is hálásan köszönöm, hogy ismét elfogadta a meghívásunkat, így immáron harmadszorra segítette munkánkat a Co-Driver Rally School oktatásán! 

Hatalmas köszönet az összes pilótának (névsorrendben): Maricsek Miklósnak, Notheisz Attilának, és ifj. Ranga Lászlónak, valamint beugró segítő mentortársunknak Ranga Petinek is. 
Büki Ernő sajnos nem tudott részt venni a rendezvényen, viszont óriási segítséget nyújtott a felkészülési időszakban, amiért szintén nem tudunk elég hálásak lenni Neki!  

4_Co-Driver_Rally_School_-_visszatekinto_5

Külön óriási köszönet a Peugeot Hungáriának azért a 3 csodaszép autóért, amit rendelkezésünkre bocsátott. 
Köszönet a Speedzone Kft.-nek az interaktív oktatóvideóért. :) 
Nagyon köszönjük a pécsi sportbírók, illetve a Rácz Panzió minden dolgozójának a munkáját!!!
DuEnnek köszönjük a szuper képeket :), Lepold Zsolti csapatának pedig a videót.
 
És nem utolsó sorban szeretnénk megköszönni minden jelentkezőnek, hogy megtiszteltek minket azzal, hogy beneveztek erre az oktatásra, hiszen Nélkületek nem jött volna létre ez a hétvége!!!!

4_Co-Driver_Rally_School_-_visszatekinto_9
 
Összességében tényleg csak azt tudom mondani, hogy mérhetetlenül boldog vagyok, hiszen sikerült megvalósítanunk azokat az elgondolásokat, újításokat, amiket elterveztünk. 
Nagyon hálás vagyok mindenkinek aki segített megvalósítani az álmunkat, álmomat.
Mindenkinek további sikeres, balesetmentes, ám élményekben gazdag versenyzést kívánunk! :)
 
Csökő Zoli:
Zoli, hogyan telt ez a hétvége a Te szemszögedből?! Mi az amit kiemelnél a 4. Co-Driver Rally School eseményeiből?
 
Mottó: „A versenyzőtárs szerepe egyáltalán nem alárendelt, hanem a rallyeversenyzés korszerű művelésénél nélkülözhetetlen és igen jelentős a siker szempontjából. Ezért a jól képzett, tapasztalt versenyzőtárs (mitfahrer) általában a vezetők körében igen megbecsült, sőt keresett versenyző.”
 
Ez az idézet Szászvári József „Rallye Autózás” című könyvében fogalmazódott meg a szerző által 1980-ban. Meggyőződésem és tapasztalatom, hogy ez a gondolat semennyire nem vesztett aktualitásából, annak ellenére, hogy manapság látunk arra példákat, hogy a navigátorok nem feltétlenül csak szakmai szempontok alapján kerülnek kiválasztásra. A legfőbb cél az volna, hogy a navigátorok, ne csak balansz szerepet töltsenek be egy versenyautóban. Ne csak azért üljenek ott, hogy meg legyen a létszám, hanem komoly hozzáadott értéket képviseljenek egy versenyzőpáros tevékenységében, eredményeiben, ami nem csak abban nyilvánul meg, hogy anyagilag hozzájárulnak a versenyzéshez. Számomra a „Co Driver Rallye School” kihívása alapvetően abban rejlik, hogy a közel harminc éves tapasztalatot hogyan lehet átadni olyan lelkes és a Rallye iránt elkötelezettséget érző emberkéknek, akik most, immár negyedik alkalommal gyűltek össze egy remek hangulatú hétvégére, ezúttal Orfűn, a Rácz Tanyán. 

4_Co-Driver_Rally_School_-_visszatekinto_2

Azt hiszem, minden oktatótársam nevében mondhatom, hogy nem könnyű feladat olyasmit tanítani, átadni másoknak, ami neked már úgymond rutinszerű. Nem titok, hogy a negyedik alkalom ellenére ugyanolyan alapossággal készültünk most is, mint ahogy egy sok éve már pályán lévő profi előadó vagy például egy színész is, aki minden előadás előtt lámpalázas, ugyanúgy izgul, hogy vajon „hogyan sikerül fenntartani a figyelmet, mit felejtettem ki, miről kellett volna többet vagy kevesebbet beszélni”? Az előadásban, tanításban mi nem vagyunk profik. Hogy a navigátorkodásban hol tartunk...? Ebben a kérdésben nem is feltétlenül az elért eredményeink számítanak. Ezt igazán korábbi pilótáink tudják megítélni, ezzel kapcsolatban az Ő véleményük lehet mérvadó.
Nagyszerű élmény volt ismét így együtt tanulni, átismételni a Rallyeversenyzés, a navigáció fortélyait és látni azt, hogy mennyi „rejtőzködő tehetség” volt ismét a most rekordszámú jelentkező, Nebuló között. ? Azt gondolom, hogy ez nagyon jó hír elsősorban a jelen és a jövő pilótáinak, akik közül sokakban rejlik több nagyszerű eredmény és akár bajnokság is. Sosem tudhatjuk, hány Ferjáncz Attila, Ranga László, Ifj. Tóth János kvalitású pilóta van a mai amatőr vagy akár az ORB mezőnyben, ahogy az is kérdés, hogy kiből lesz képletesen szólva, mint navigátor Zsemberi Jenő, Tandari János, Büki Ernő, csak hogy néhány nagy nevet említsek a teljesség igénye nélkül. 

Terveink szerint lesz még hasonló alkalom azok számára, akik például most is jelentkeztek, de valamiért nem tudtak részt venni, vagy akinek valami miatt nem volt alkalmas az időpont. Ismét nagyon jó volt látni, hogy az igen tömény szombati elméleti anyag befogadása után ki hogyan alkalmazta azokat másnap a gyakorlati részben, az „éles pályabejáráson”, ki hogyan ötvözte a tanultakat a saját elképzelésével, módszerével. Örültem, hogy most is voltak „komplett párosok” is a jelentkezők között és voltak olyan amúgy rutinosabb navigátorok is még az ORB-ből is, akik már versenyeznek egy ideje. Nagyon kíváncsi vagyok mikor és kivel találkozunk majd a pályakezdő Nebulók közül a jövőben valamelyik verseny nevezési listáján, még inkább eredménylistáján. 
Ismét nagyszerű volt a nehéz szombati nap után a lazítás, az esti beszélgetések, „sztorizgatások”. Kevés manapság az ilyen alkalom, pedig meggyőződésem, hogy szükség van az ilyen beszélgetésekre, ahogy a versenyeken is nagyon jó, ha az ellenfelek nem csak a küzdelem közben, hanem azon kívül is kommunikálnak, jobban megismerik egymást. Ezáltal talán jobban fogják tisztelni egymás teljesítményét, jobban fogják érteni egymás motivációját, hiszen a pályákon nem lehetünk ellenségek és nem kell mindenáron győzni! Ugye mindenki megnézte már az Autóversenyzők című filmet és emlékszik Id. Tóth János szavaira?

4_Co-Driver_Rally_School_-_visszatekinto_6

Végül köszönetet szeretnék mondani először is azért, hogy újból részese lehettem ennek a számomra is nagyon hasznos hétvégének. Köszönöm a figyelmét és az odaadását minden Navigátor Tanulónak. Köszönet a Pilótáknak, a Sportbíróknak, akik nélkülözhetetlen segítőink voltak most is. Továbbá köszönet mindenkinek, aki bármilyen módon segítette munkájával a 4. Co Driver Rallye School megvalósítását, lebonyolítását.
Biztos vagyok abban, hogy lesz folytatás és újra kiegészülünk Büki Ernővel is.
 
 
Most Markó Tibi, Téged szeretnélek megkérni, hogy mesélj egy kicsit erről a nem kis szervezést igénylő oktatásról.
A Navigátor iskoláról? Mindenekelőtt: hasznos, élményt és plusz ismereteket, tudást adó és nem utolsósorban szórakoztató! Egy-két évtizeddel ezelőtt álmodták meg Kaposváron és működött is sikerrel. Jó pár év szünetet követően élesztette újra egy lelkes csapat Pénzes Zsolt vezetésével. 2012-ben Ernő (Büki) révén kerültem bele én is az „újkori elsőbe” és minden különösebb tervezgetés nélkül dolgoztam, segítettem, a huszárokelőpusztai szeánszokat. Egy csendesebb év után tavaly keresett meg Nyirfás Julcsi és Kerekes Joti, hogy „mi lenne, ha újra”, és „most Baranya”, és csatlakoznék-e. Túl sokat most sem tépelődtem: és persze, hogy igen mondtam! Szívesen ugrottam fejest a szükséges háttér komplett megszervezésébe szűkebb pátriámban is, még ha ez már nagyobb, több feladatot is jelentett számomra a korábbiaknál. A baranyai kötődésen túl plusz kapcsolatot, motivációt jelentett az is, hogy az 1998 óta nevelgetett Rallye Sprint Bajnokság mezőnyének pilótái és navigátorai potenciális „hallgatókká” léptek elő. A struktúrán apróbb dolgokat változtattunk, hogy még szebb, még jobb legyen a suli. 

4_Co-Driver_Rally_School_-_visszatekinto_3

Hogyan értékelem? Kitűnő adottságokkal rendelkező helyszín, felkészült „tanári kar”, színvonlalas előadások és jó pedagógiai érzékkel megáldott pilóták és mentorok nem eredményezhetett mást, mint csupa mosolygó arcot a „diploma osztón”.
Elég beszédes válasz volt, hogy a „tanévzáró” értekezleten (a Széna téri palacsintázóban) ahelyett, hogy neki láttunk volna az elemezgetésnek, az első perctől mind a négyen arról beszélgettünk, hogy hogyan és mikor folytassuk úgy, hogy még jobb legyen...
 
Köszönet: Nyirfás Julcsi, Kerekes Joti, Csökő Zoli, ifj. Tóth János, Notheisz Attila, Maricsek Miki és Ranga Laci és Ranga Peti, valamint a Peugeot Hungária Kft-nek.
 
U.I.: ...nekem egy dolog hiányzott igazán: Büki Ernő, aki még kényszerű távolléte ellenére is sokat segített. ...maybe next time! 
 
 
Joti, Te hogy érzeted magad ezen a hétvégén? 
Én az első Navigátor Iskola előtt - alatt - után érzett eufóriához hasonló állapotban voltam és vagyok.
Sajnálom, hogy Ernő nem lehetett ott, az előkészítésben nyújtott segítségét köszönöm!

4_Co-Driver_Rally_School_-_visszatekinto_4

Úgy gondolom, hogy minden szempontot és tapasztalatot figyelembe véve a mostani helyszint meg kell tartani.
A szinvonalat nem elég tartani, emelni kell. Ez azt jelenti, hogy javítani kell azokat a hibákat amiket csak mi láttunk - akik "csináltuk" a rendezvényt és figyelemmel kell lenni a
hallgatói jelzésekre, kérésekre.
Amik hozzám eljutottak pl. még több dokumentum értelmezés ( útvonalitiner, menetlevél, útvonallap), velünk készült belső videó a saját  itinereink bemutatásakor.
Már több mint 70 navigátor jelölt és navigátor - voltak komplett párosok is - vett részt az általunk szervezett kurzusokon. Vannak, akik többször is megtiszteltek a jelenlétükkel.
Végezetül, de nem utolsó sorban érdekesség képpen mondanám, hogy a 4. Navigátor Iskola létrehozásához kb 30 ember TETT HOZZÁ így vagy úgy.
 
Remélem lesz lehetőségünk folytatni, hiszen óriási szakmai meglepetéssel készülünk a következő kurzusra.
 
 
Szóval akkor lesz folytatás?! 
 
Juli:
 
Igen tervezzük, hogy még idén - talán novemberben - ismét meg tudunk szervezni egy ilyen okatást, és ahogy Jotika említette, szeretnénk tovább fejlődni, úgyhogy ezen fogunk dolgozni a következő hónapokban. :) Több titkot most még nem árulok el... :)
 
Ez a hír most jelenik meg 2906. alkalommal
címkék: navigátor
Share |
Orfű, Rácz tanya • egyéb
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k