500 lóerő a hátsókerékre
Spitzmüller Csaba
2009-03-13
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
687166829
Napi oldal:
66082
Jelenleg:
1404
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Spitzmüller Csabáról és a Ferrari F430 Challenge autóról már több sajtóanyagot olvashattunk. Tesztelte már az autót a magyar rallybajnok Monzában, az időeredmények nagyon biztatóak voltak.
A Hungaroringen találkoztunk, ahol épp a tesztautót hozták meg.


Egy hátsókerekes autó mellett állunk…
Olyan ez, mint egy lada??

Mint egy trierős lada :)
Nagggyon erős! És ez is a hátsókerekeket hajtja, csak ez 500 lóerővel.

Az autósportnak ez egy teljesen más ága.
Miben hasonlít és miben különbözik a két történet?
Azt egyszerűen el tudom mondani, hogy miben egyeznek:
A kormány és a négy kerék.
Egyébként teljesen más a filozófia, homlokegyenest máshogy kell vezetni, mint egy rallyautót, viszont számomra nagy meglepetés volt, hogy tetszik és nagyon élvezem.

Az edzéseredmények is azt bizonyították, hogy nem álltok messze egymástól.
Én is meglepődtem, hogy elsőre jól sikerült és még tudom, hogy mennyi lehetőség rejlik az autóban és bennem is. Tudom, hogy milyen hibákat vétettem.
Például korábban azt gondoltam, hogy nagyon egyszerű úgy teljesíteni ugyanazt a pályát sokadszorra is, hogy nincs felhordás, nincs víz, nincs sár. Maga a pálya szinte alig változik. Ami itt új, hogyha egy tizedmásodperccel később fékezel, akkor az a köridőben nagyon sokat számít. A legapróbb megcsúszás is iszonyatosan nagy hátrányt jelent.

És akkor még nem is volt részed a test-test elleni küzdelemben…
Azért Monzában már kaptam egy kis ízelítőt.
Szakadt az eső, nagyon jól éreztem magam. Háromszor, négyszer megforogtam, de a többiek is legalább úgy szenvedtek, mint én. Nem voltak különbségek. Ahogy felszáradt az út, többen kimentek felrakni a slickeket. Én úgy gondoltam, hogy a rallysmúltban bízva megpróbálom, hogy hol a határ, meddig bírják az esőgumik. A többiek már a slickeken köröztek, jól bemelegítették, nekem is ki kellett jönnöm lecserélni az esőre szánt abroncsokat. Amikor visszamentem a még hideg, de már szárazra való gumikkal, akkor az első két-három körben, amíg én a gumikat melegítettem, kicsit újjászülettem. Csoda, hogy túléltem. Nagyon erőszakosak és borzasztóan keményen mentek, nem nagyon foglalkoztak velem. A tükrök összeértek és úgy mennek el melletted 250-280-al, hogy azt sem tudod, honnan jöttél…

Már többen aggódtak, hogy elhagyod a rallyt…
Melyik bajnokságnak van prioritása?
Mindenképp a RALLYnak!
Eleve így álltam az egészhez. Két futam ütközik a rally naptárral, azokon nem fogok tudni részt venni. Az egyik a Le Castellet és a másik az Imola. Mondjuk az egy kicsit fáj. Bár a francia pályára meg sokan azt mondják, hogy az egyik legjobb tesztpálya. A hétből ezen a két futamon nem tudok részt venni.

Viszont az utolsón, úgy néz ki, hogy igen, aminek még nem fix a helyszíne, jelen pillanatban úgy néz ki, hogy Abu Dhabi-ban lesz, együtt a Forma1-el.
Ezt világdöntőnek hívják, nem csak a szokásos két versenyt tudjuk le, hanem az amerikai F430 sorozatból, az olasz Pirelli sorozatból, és mind az 5 Challenge sorozat pilótája ott lesz és mindenkit elengednek egyszerre… Ez lesz a világdöntő…
Azt mondták, hogy az tényleg az, annyi autót nem törnek össze sehol, mint ott…

Azért ez egy elég drága autó, ha jól sejtem…
Menet közben eszedbe jut néha ez?
Egy idő után elfelejtem… :)
Az a jó benne, hogy értékben valahol ott van a Mitsubishi WRC áránál, már nem nyomaszt, mert hozzászoktam, de valóban eleinte úgy ültem bele, hogy Uram Isten, ez egy Ferrari. Viszont amikor már kezdtünk kicsit összebarátkozni és kopottak voltak a gumik és elkezdtem vele driftelgetni, akkor már egyáltalán nem volt eszembe, hogy ez egy Ferrari.
Természetesen azt időnek nem jó, ha lapjával mész vele, viszont nagyon élvezetes! :)

Kivinnéd a Bükkbe, a hóba?
Vízen tökéletesen úgy kell kezelni, mintha hóban menne az ember…

Beszéljünk egy kicsit a rallyról :)
Látjátok a teljes szezont?
Mondhatnám azt, hogy látható, de a mai helyzetben ezt merészség lenne így kijelenteni.
Látjuk az év végét és úgy látjuk, hogy végig fogjuk tudni csinálni. Rengeteg energiát felemészt az, hogy azokat, akik kiesnek, azokat a támogatókat tudjuk pótolni.

Mennyit számít a tárgyalásoknál a tarsolyban lévő bajnoki cím?
Nem mondanám, hogy megnyíltak az égi kapuk, maximum az eső szintjén.
Ugyanolyan kőkeményen kell dolgozni és ugyanúgy kell tovább csinálni mindent, de nagyon sok dolgot köszönhetek annak, hogy magyar bajnok lettem.
Csodák nincsenek. Attól, hogy magyar bajnokságot nyertem, még nem szerződtetett le egyik gyári csapat sem, de ilyenekre nem is nagyon kell számítanunk, én úgy gondolom.
Viszont vannak érezhető jelei a bajnoki címnek. Érezhető ez a média érdeklődésnél, érezhető ez például abban is, hogy itt vagyok ebben a Ferrari sorozatban. Vannak olyan szerződéseink is amiknek kitétele volt, hogy meg kell nyernem a bajnokságot.

Akkor most meg kell védeni a bajnoki címet?
Mindig azt mondják, hogy nehezebb megvédeni, mint megszerezni.
Nem lesz könnyű az idei év. Sajnos vannak, akik nem tudnak idén részt venni a bajnoki címért folytatott harcban, de többen is fejlesztettek. Ismét egy kemény bajnokság várható és biztos, hogy nem adják olcsón a bajnoki címet év végén.

 

Ez a hír most jelenik meg 5495. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
29 30 0102030405
06 07 08 09 101112
131415 16 17 1819
2021 22 23 242526
27 28 29 30310102
2024.05.10-14.

részletes infóink

2024.05.11.

részletes infóink

2024.05.12.

részletes infóink

2024.05.12.

részletes infóink

2024.05.18-20.

részletes infóink

2024.05.24-26.

részletes infóink

2024.05.31-06.01.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k