500 lóerő a hátsókerékre
Spitzmüller Csaba
2009-03-13
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
783971370
Napi oldal:
129295
Jelenleg:
2085
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Spitzmüller Csabáról és a Ferrari F430 Challenge autóról már több sajtóanyagot olvashattunk. Tesztelte már az autót a magyar rallybajnok Monzában, az időeredmények nagyon biztatóak voltak.
A Hungaroringen találkoztunk, ahol épp a tesztautót hozták meg.


Egy hátsókerekes autó mellett állunk…
Olyan ez, mint egy lada??

Mint egy trierős lada :)
Nagggyon erős! És ez is a hátsókerekeket hajtja, csak ez 500 lóerővel.

Az autósportnak ez egy teljesen más ága.
Miben hasonlít és miben különbözik a két történet?
Azt egyszerűen el tudom mondani, hogy miben egyeznek:
A kormány és a négy kerék.
Egyébként teljesen más a filozófia, homlokegyenest máshogy kell vezetni, mint egy rallyautót, viszont számomra nagy meglepetés volt, hogy tetszik és nagyon élvezem.

Az edzéseredmények is azt bizonyították, hogy nem álltok messze egymástól.
Én is meglepődtem, hogy elsőre jól sikerült és még tudom, hogy mennyi lehetőség rejlik az autóban és bennem is. Tudom, hogy milyen hibákat vétettem.
Például korábban azt gondoltam, hogy nagyon egyszerű úgy teljesíteni ugyanazt a pályát sokadszorra is, hogy nincs felhordás, nincs víz, nincs sár. Maga a pálya szinte alig változik. Ami itt új, hogyha egy tizedmásodperccel később fékezel, akkor az a köridőben nagyon sokat számít. A legapróbb megcsúszás is iszonyatosan nagy hátrányt jelent.

És akkor még nem is volt részed a test-test elleni küzdelemben…
Azért Monzában már kaptam egy kis ízelítőt.
Szakadt az eső, nagyon jól éreztem magam. Háromszor, négyszer megforogtam, de a többiek is legalább úgy szenvedtek, mint én. Nem voltak különbségek. Ahogy felszáradt az út, többen kimentek felrakni a slickeket. Én úgy gondoltam, hogy a rallysmúltban bízva megpróbálom, hogy hol a határ, meddig bírják az esőgumik. A többiek már a slickeken köröztek, jól bemelegítették, nekem is ki kellett jönnöm lecserélni az esőre szánt abroncsokat. Amikor visszamentem a még hideg, de már szárazra való gumikkal, akkor az első két-három körben, amíg én a gumikat melegítettem, kicsit újjászülettem. Csoda, hogy túléltem. Nagyon erőszakosak és borzasztóan keményen mentek, nem nagyon foglalkoztak velem. A tükrök összeértek és úgy mennek el melletted 250-280-al, hogy azt sem tudod, honnan jöttél…

Már többen aggódtak, hogy elhagyod a rallyt…
Melyik bajnokságnak van prioritása?
Mindenképp a RALLYnak!
Eleve így álltam az egészhez. Két futam ütközik a rally naptárral, azokon nem fogok tudni részt venni. Az egyik a Le Castellet és a másik az Imola. Mondjuk az egy kicsit fáj. Bár a francia pályára meg sokan azt mondják, hogy az egyik legjobb tesztpálya. A hétből ezen a két futamon nem tudok részt venni.

Viszont az utolsón, úgy néz ki, hogy igen, aminek még nem fix a helyszíne, jelen pillanatban úgy néz ki, hogy Abu Dhabi-ban lesz, együtt a Forma1-el.
Ezt világdöntőnek hívják, nem csak a szokásos két versenyt tudjuk le, hanem az amerikai F430 sorozatból, az olasz Pirelli sorozatból, és mind az 5 Challenge sorozat pilótája ott lesz és mindenkit elengednek egyszerre… Ez lesz a világdöntő…
Azt mondták, hogy az tényleg az, annyi autót nem törnek össze sehol, mint ott…

Azért ez egy elég drága autó, ha jól sejtem…
Menet közben eszedbe jut néha ez?
Egy idő után elfelejtem… :)
Az a jó benne, hogy értékben valahol ott van a Mitsubishi WRC áránál, már nem nyomaszt, mert hozzászoktam, de valóban eleinte úgy ültem bele, hogy Uram Isten, ez egy Ferrari. Viszont amikor már kezdtünk kicsit összebarátkozni és kopottak voltak a gumik és elkezdtem vele driftelgetni, akkor már egyáltalán nem volt eszembe, hogy ez egy Ferrari.
Természetesen azt időnek nem jó, ha lapjával mész vele, viszont nagyon élvezetes! :)

Kivinnéd a Bükkbe, a hóba?
Vízen tökéletesen úgy kell kezelni, mintha hóban menne az ember…

Beszéljünk egy kicsit a rallyról :)
Látjátok a teljes szezont?
Mondhatnám azt, hogy látható, de a mai helyzetben ezt merészség lenne így kijelenteni.
Látjuk az év végét és úgy látjuk, hogy végig fogjuk tudni csinálni. Rengeteg energiát felemészt az, hogy azokat, akik kiesnek, azokat a támogatókat tudjuk pótolni.

Mennyit számít a tárgyalásoknál a tarsolyban lévő bajnoki cím?
Nem mondanám, hogy megnyíltak az égi kapuk, maximum az eső szintjén.
Ugyanolyan kőkeményen kell dolgozni és ugyanúgy kell tovább csinálni mindent, de nagyon sok dolgot köszönhetek annak, hogy magyar bajnok lettem.
Csodák nincsenek. Attól, hogy magyar bajnokságot nyertem, még nem szerződtetett le egyik gyári csapat sem, de ilyenekre nem is nagyon kell számítanunk, én úgy gondolom.
Viszont vannak érezhető jelei a bajnoki címnek. Érezhető ez a média érdeklődésnél, érezhető ez például abban is, hogy itt vagyok ebben a Ferrari sorozatban. Vannak olyan szerződéseink is amiknek kitétele volt, hogy meg kell nyernem a bajnokságot.

Akkor most meg kell védeni a bajnoki címet?
Mindig azt mondják, hogy nehezebb megvédeni, mint megszerezni.
Nem lesz könnyű az idei év. Sajnos vannak, akik nem tudnak idén részt venni a bajnoki címért folytatott harcban, de többen is fejlesztettek. Ismét egy kemény bajnokság várható és biztos, hogy nem adják olcsón a bajnoki címet év végén.

 

Ez a hír most jelenik meg 5533. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
010203 04050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
222324 25 262728
293001 02 030405

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k