LCH Tavaszi LADA találkozó
7. MRBRB - 1.forduló
Összefoglaló képekkel, videóval
2012-02-13
összefoglaló • Lámer Zoli
h i r d e t é s
Összes oldal:
685128176
Napi oldal:
92329
Jelenleg:
970
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

7_mrbrb_-_1fordulo_1
6 - Fekete Misi - Skoda Fabia S2000

Csaknem 2 évet kellett várni arra, hogy a nagy népszerűségnek örvendett Richard Burns Rally Magyar Nemzeti Bajnokságának új idénye elrajtoljon. Ez idő alatt rengeteg technikai újítást kapott a játék, a szakaszok száma megsokszorozódott, rengeteg új autó érkezett, ám ami talán a legfontosabb, hogy gyökerestül megváltozott a verseny kiírása. Voltaképp az MNASZ ORB főbb szabályait átvéve, már itt sem szállhattak harcba a Magyar RBR Bajnoki címért a WRC-kel, A8-as autókkal indulók, ami alaposan felkavarta az új idény erőviszonyait.

7_mrbrb_-_1fordulo_9
196 - Kiss Bálint (BKiss) - Skoda Fabia S2000 - Másodosztály

A legrangosabb titulus megszerzésére-megnyerésére azoknak nyílt lehetőségük, akik az S2000-N4 kategóriákba neveztek. Ez több dolog miatt is roppant érdekessé tette már a nyitó forduló előtti napokat-heteket, ugyanis rekord számú nevezés érkezett ebbe a kategóriába, csaknem 200 versenyző adta le ide a nevezését. A sok nevező mellett ez lett minden idők legnépesebb bajnokokkal teli kategóriája is, hiszen majd 30 olyan versenyző regisztrált az S2000-N4-be, akik korábban voltak már OB bajnokok, akár abszolútban, akár kisebb kategóriákban. A legóvatosabb becslések alapján is 10-12 potenciális bajnoki esélyessel lehetett számolni, de volt, aki szerint 18-20 versenyző közül is bárki lehet a végső győztes, annyira kicsik lehetnek majd a különbségek. Mindenki várva várta már, hogy Február 1-én végre elrajtoljon a szűk 1 évig tartó versenyfutás az idővel, az elemekkel a szakaszokon, de leginkább egymás ellen.

7_mrbrb_-_1fordulo_3
3 - Lámer Zoltán - Peugeot 207 S2000

Február 1-én végre elkezdődött verseny, 21 kemény téli, havas szakasszal, melynek össztávja több mint 150 kilométer volt. A meglehetősen zord időjárási körülmények miatt már az első szakaszoktól nagyon nehéz dolguk volt a versenyzőknek, aminek köszönhetően már az első gyorsaságikon voltak „nagy búcsúzók”, akik csak a szuperrally szabálynak köszönhetően tudták folytatni a versenyt, de a győzelemért vívott csatából már idejekorán kiszálltak. Az első nap után Retkes Péter állt az élen, aki hatalmas lendülettel kezdett, 4,3 másodperccel megelőzve Blitzer Martint és 6,3-as Lámer Zoltánt. Érdekesség, hogy mindhárom versenyző Peugeot 207-el versenyzett. Mint ahogy a várakozásoknak megfelelően, nagy a volt a tolongás az élmezőnyben, hiszen az első nap végén az első 10 helyezett között mindössze 20 mp volt, tehát az élen álló triót szorosan követte a Kese Zoltán, Ranga Péter, Tóth Alex, Csoma Alex, Fekete Mihály, Bóta Róbert, Nyilas Mihály csoport.

7_mrbrb_-_1fordulo_12
255 - Tóth Alex - Skoda Fabia S2000

A második nap 5 gyorsaságival folytatódott, Retkes Péter pedig tovább nyomta a gázt és majd 14 mp-s előnyre tett szert legfőbb üldözője, Blitzer Martin előtt, aki iszonyatos gyorsasága mellett nagy bukásairól is híres. Ezen a napon is hibázott már, viszont rontása közel sem volt olyan súlyos, mint Lámer Zolié, aki az egyik gyors részen olyan szerencsétlenül talált el egy kisebb fát, ami csaknem a verseny feladására is kényszerítette, végül „megúszta” 50 másodperc veszteséggel, így szinte biztos volt, hogy ezzel neki is elszálltak győzelmi reményei. A nap végén a dobogó alsó fokára Kese Zoltán Ford Fiesta S2000-ese kapaszkodott fel 17 mp-s hátránnyal, aki stabil autózással tartotta maga mögött Fekete Mihály Skoda Fabia S2000-esét, aki alig 2 másodperces hátrányban volt Zolihoz képest. Őt a verseny eddigi meglepetésembere, Csoma Alex követett, aki szoros csatában volt Tóth Alexal, és Ranga Péterrel. Őket már viszonylag nagyobb lemaradással követte Kriston Dávid, Nyilas Mihály, Lámer Zoltán, Bóta Róbert, Kozma Péter és Velner Viktor, aki még így is percen belül volt a listavezető Retkes Péterhez képest.

7_mrbrb_-_1fordulo_4
14 - Nyilas Misi - Peugeot 207 S2000

A harmadik nap első szakaszán Blitzer Martin hibázott és a verseny feladására kényszerült, Retkes Péter pedig tovább növelte előnyét üldözőivel szemben, a nap végére már több mint 20 másodperccel vezetett Kese Zoli előtt, és majd 30-al Fekete Misi előtt, aki mögött ment az adok-kapok Csoma, illetve Tóth Alex között. A 11. szakaszon Ranga Péter is búcsúzott a további küzdelmektől, így a jelentőseket hibázó Lámer Zoltán már a 6. helyre zárkózott fel, de hátránya már majdnem 1 perc volt az éllovashoz képest, és több mint 20 mp az előtte autózó Alexhez is. Őt követte Kriston Dávid, Kozma Péter, Nyilas Mihály, és Bóta Róbert, akik 4-en még hevesen csatáztak a jobb helyezésekért. Velner Viktor hibázott, aminek következtében jelentős helyezéseket veszített, megelőzte Őt többek között Radovits Balázs és Hlavacsek István, akik a legjobb nem S2000-es versenyzők az abszolút pontokért zajló küzdelmekben, hisz ők N4-es autókkal versenyeznek.

7_mrbrb_-_1fordulo_5
34 - Kriston Dávid (Bubi) - Peugeot 207 S2000

A záró napon Retkes Péter okosan versenyezve, beosztotta az előnyét, és senkitől sem zavartatva megnyerte a versenyt. Peti az egész forduló alatt uralta a mezőnyt, kiegyensúlyozottan, és 1-2 döbbenetesen nagy szakaszgyőzelemmel gyűjtötte be a sokak számára hőn áhított győzelmet. A második helyen Kese Zoltán végzett, aki az utolsó szakasz végéig küzdött a 4. napon mindent beleadó Tóth Alex ellen, akinek végül meg kellett elégednie a bronzéremmel. A 4. helyen ért célba Fekete Mihály, aki szintén kiegyensúlyozott versenyzéssel szerzett sok értékes pontot, köztudottan a számára leggyengébb talajtípuson. Az utolsó napra kiengedett Csoma Alex, saját elmondása szerint itt már semmit sem akart kockáztatni, inkább már csak célba szeretett volna érni, ami sikerült is neki. Nem úgy, mint Lámer Zoltánnak, aki mindent egy lapra feltéve, mégpedig a dobogó reményében vágott neki az utolsó 6 gyorsasági szakasznak. Csaknem fél percet kellett volna ledolgoznia a pódiumhoz, ami csak hatalmas kockázat árán sikerült volna. 2 szakasz elteltével már csak 16 másodperces volt a lemaradása, viszont nem tudta tartani ezt a tempót, és kiesett a vége előtt 4 szakasszal. A 6. helyen Kozma Péter ért célba, aki szintén nagy esélyeshez méltóan versenyzett végig, és ha nem lett volna az első nap az az 1 perces időveszteséggel járó hibája, akkor kitudja, hogy hol végzett volna. Mögötte Kriston Dávid következett, akire szintúgy, mint Csoma Alexre, szinte senki sem számított, hogy az élmezőnyben fognak végezni, a verseny kellemes meglepetései közé tartoztak.

7_mrbrb_-_1fordulo_11
226 - Cseszneki Szabolcs - Ford Fiesta S2000

Őt Nyilas Mihály és Cseszneki Szabolcs követte, aki a befejező napon rontó, és a pontszerző helyekről lemaradó Bóta Róbert helyét örökölte meg. Majd jött a legjobb turbómotoros autó Hlavacsek Istvánnal, aki a 10. helyen ért célba. A 11. helyen is egy meglepetésember futott be, Ráti Gergő személyében az N4-es EVO7-essel, aki az előző szezonban még csak a másodosztály versenyzői között viaskodott. Velner Viktor lett az abszolút 12. akit Bitto Zsolt, Szász Lóránt és Kuti Péter követett.

További kategóriák röviden:
A nyílt bajnokságban, ahol a WRC-k, és az A8-as autók is nevezhettek, szintén nagy csata volt, amelyet végül Hajdó László nyert Szőcs Attila és az észt Marek Sepp előtt, ami nem mellesleg az előző idény abszolút bajnoka. Érdekesség, hogy csak két WRC tudta megelőzni Retkes Péter S2000-es 207-ét!!!  A8(WRCC) kategóriában szintén szép számmal indultak, amelyet végül Szabó Zoltán nyert meg, Szabó Gábor és Pepich Zoltán előtt.

7_mrbrb_-_1fordulo_2
7 - Szőcs Attila - Subaru Impreza WRC 2006

Az A7(R3) bajnokságban ifj. Géringer Zoltán hatalmas fölénnyel nyert Lénárt László és Csekő Árpád előtt. Az N3(S1600)-asoknál Vörös Gábor diadalmaskodott Szente Zsolti és Számpor Gergő előtt. A H kategóriában nagy előnnyel nyert Szoták Dániel, akit Dancs István András és Kerényi András követett.

7_mrbrb_-_1fordulo_7
153 - Vörös Gabi - Peugeot 205 GTi N3

7_mrbrb_-_1fordulo_8
189 - Számpor Gergő - Volkswagen Polo S1600

>> a verseny végeredménye <<

A következő verseny időpontja február 22-28, remélhetőleg ott is legalább ilyen szoros versenynek, és izgalmas csatáknak leszünk tanúi.

Ez a hír most jelenik meg 8209. alkalommal
Share |
2012.02.01.
7. Magyar RBR Bajnokság
7. MRBRB 1.futam
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k