7. MRBRB - 1.forduló
Összefoglaló képekkel, videóval
2012-02-13
összefoglaló • Lámer Zoli
h i r d e t é s
Összes oldal:
764925254
Napi oldal:
120153
Jelenleg:
962
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

7_mrbrb_-_1fordulo_1
6 - Fekete Misi - Skoda Fabia S2000

Csaknem 2 évet kellett várni arra, hogy a nagy népszerűségnek örvendett Richard Burns Rally Magyar Nemzeti Bajnokságának új idénye elrajtoljon. Ez idő alatt rengeteg technikai újítást kapott a játék, a szakaszok száma megsokszorozódott, rengeteg új autó érkezett, ám ami talán a legfontosabb, hogy gyökerestül megváltozott a verseny kiírása. Voltaképp az MNASZ ORB főbb szabályait átvéve, már itt sem szállhattak harcba a Magyar RBR Bajnoki címért a WRC-kel, A8-as autókkal indulók, ami alaposan felkavarta az új idény erőviszonyait.

7_mrbrb_-_1fordulo_9
196 - Kiss Bálint (BKiss) - Skoda Fabia S2000 - Másodosztály

A legrangosabb titulus megszerzésére-megnyerésére azoknak nyílt lehetőségük, akik az S2000-N4 kategóriákba neveztek. Ez több dolog miatt is roppant érdekessé tette már a nyitó forduló előtti napokat-heteket, ugyanis rekord számú nevezés érkezett ebbe a kategóriába, csaknem 200 versenyző adta le ide a nevezését. A sok nevező mellett ez lett minden idők legnépesebb bajnokokkal teli kategóriája is, hiszen majd 30 olyan versenyző regisztrált az S2000-N4-be, akik korábban voltak már OB bajnokok, akár abszolútban, akár kisebb kategóriákban. A legóvatosabb becslések alapján is 10-12 potenciális bajnoki esélyessel lehetett számolni, de volt, aki szerint 18-20 versenyző közül is bárki lehet a végső győztes, annyira kicsik lehetnek majd a különbségek. Mindenki várva várta már, hogy Február 1-én végre elrajtoljon a szűk 1 évig tartó versenyfutás az idővel, az elemekkel a szakaszokon, de leginkább egymás ellen.

7_mrbrb_-_1fordulo_3
3 - Lámer Zoltán - Peugeot 207 S2000

Február 1-én végre elkezdődött verseny, 21 kemény téli, havas szakasszal, melynek össztávja több mint 150 kilométer volt. A meglehetősen zord időjárási körülmények miatt már az első szakaszoktól nagyon nehéz dolguk volt a versenyzőknek, aminek köszönhetően már az első gyorsaságikon voltak „nagy búcsúzók”, akik csak a szuperrally szabálynak köszönhetően tudták folytatni a versenyt, de a győzelemért vívott csatából már idejekorán kiszálltak. Az első nap után Retkes Péter állt az élen, aki hatalmas lendülettel kezdett, 4,3 másodperccel megelőzve Blitzer Martint és 6,3-as Lámer Zoltánt. Érdekesség, hogy mindhárom versenyző Peugeot 207-el versenyzett. Mint ahogy a várakozásoknak megfelelően, nagy a volt a tolongás az élmezőnyben, hiszen az első nap végén az első 10 helyezett között mindössze 20 mp volt, tehát az élen álló triót szorosan követte a Kese Zoltán, Ranga Péter, Tóth Alex, Csoma Alex, Fekete Mihály, Bóta Róbert, Nyilas Mihály csoport.

7_mrbrb_-_1fordulo_12
255 - Tóth Alex - Skoda Fabia S2000

A második nap 5 gyorsaságival folytatódott, Retkes Péter pedig tovább nyomta a gázt és majd 14 mp-s előnyre tett szert legfőbb üldözője, Blitzer Martin előtt, aki iszonyatos gyorsasága mellett nagy bukásairól is híres. Ezen a napon is hibázott már, viszont rontása közel sem volt olyan súlyos, mint Lámer Zolié, aki az egyik gyors részen olyan szerencsétlenül talált el egy kisebb fát, ami csaknem a verseny feladására is kényszerítette, végül „megúszta” 50 másodperc veszteséggel, így szinte biztos volt, hogy ezzel neki is elszálltak győzelmi reményei. A nap végén a dobogó alsó fokára Kese Zoltán Ford Fiesta S2000-ese kapaszkodott fel 17 mp-s hátránnyal, aki stabil autózással tartotta maga mögött Fekete Mihály Skoda Fabia S2000-esét, aki alig 2 másodperces hátrányban volt Zolihoz képest. Őt a verseny eddigi meglepetésembere, Csoma Alex követett, aki szoros csatában volt Tóth Alexal, és Ranga Péterrel. Őket már viszonylag nagyobb lemaradással követte Kriston Dávid, Nyilas Mihály, Lámer Zoltán, Bóta Róbert, Kozma Péter és Velner Viktor, aki még így is percen belül volt a listavezető Retkes Péterhez képest.

7_mrbrb_-_1fordulo_4
14 - Nyilas Misi - Peugeot 207 S2000

A harmadik nap első szakaszán Blitzer Martin hibázott és a verseny feladására kényszerült, Retkes Péter pedig tovább növelte előnyét üldözőivel szemben, a nap végére már több mint 20 másodperccel vezetett Kese Zoli előtt, és majd 30-al Fekete Misi előtt, aki mögött ment az adok-kapok Csoma, illetve Tóth Alex között. A 11. szakaszon Ranga Péter is búcsúzott a további küzdelmektől, így a jelentőseket hibázó Lámer Zoltán már a 6. helyre zárkózott fel, de hátránya már majdnem 1 perc volt az éllovashoz képest, és több mint 20 mp az előtte autózó Alexhez is. Őt követte Kriston Dávid, Kozma Péter, Nyilas Mihály, és Bóta Róbert, akik 4-en még hevesen csatáztak a jobb helyezésekért. Velner Viktor hibázott, aminek következtében jelentős helyezéseket veszített, megelőzte Őt többek között Radovits Balázs és Hlavacsek István, akik a legjobb nem S2000-es versenyzők az abszolút pontokért zajló küzdelmekben, hisz ők N4-es autókkal versenyeznek.

7_mrbrb_-_1fordulo_5
34 - Kriston Dávid (Bubi) - Peugeot 207 S2000

A záró napon Retkes Péter okosan versenyezve, beosztotta az előnyét, és senkitől sem zavartatva megnyerte a versenyt. Peti az egész forduló alatt uralta a mezőnyt, kiegyensúlyozottan, és 1-2 döbbenetesen nagy szakaszgyőzelemmel gyűjtötte be a sokak számára hőn áhított győzelmet. A második helyen Kese Zoltán végzett, aki az utolsó szakasz végéig küzdött a 4. napon mindent beleadó Tóth Alex ellen, akinek végül meg kellett elégednie a bronzéremmel. A 4. helyen ért célba Fekete Mihály, aki szintén kiegyensúlyozott versenyzéssel szerzett sok értékes pontot, köztudottan a számára leggyengébb talajtípuson. Az utolsó napra kiengedett Csoma Alex, saját elmondása szerint itt már semmit sem akart kockáztatni, inkább már csak célba szeretett volna érni, ami sikerült is neki. Nem úgy, mint Lámer Zoltánnak, aki mindent egy lapra feltéve, mégpedig a dobogó reményében vágott neki az utolsó 6 gyorsasági szakasznak. Csaknem fél percet kellett volna ledolgoznia a pódiumhoz, ami csak hatalmas kockázat árán sikerült volna. 2 szakasz elteltével már csak 16 másodperces volt a lemaradása, viszont nem tudta tartani ezt a tempót, és kiesett a vége előtt 4 szakasszal. A 6. helyen Kozma Péter ért célba, aki szintén nagy esélyeshez méltóan versenyzett végig, és ha nem lett volna az első nap az az 1 perces időveszteséggel járó hibája, akkor kitudja, hogy hol végzett volna. Mögötte Kriston Dávid következett, akire szintúgy, mint Csoma Alexre, szinte senki sem számított, hogy az élmezőnyben fognak végezni, a verseny kellemes meglepetései közé tartoztak.

7_mrbrb_-_1fordulo_11
226 - Cseszneki Szabolcs - Ford Fiesta S2000

Őt Nyilas Mihály és Cseszneki Szabolcs követte, aki a befejező napon rontó, és a pontszerző helyekről lemaradó Bóta Róbert helyét örökölte meg. Majd jött a legjobb turbómotoros autó Hlavacsek Istvánnal, aki a 10. helyen ért célba. A 11. helyen is egy meglepetésember futott be, Ráti Gergő személyében az N4-es EVO7-essel, aki az előző szezonban még csak a másodosztály versenyzői között viaskodott. Velner Viktor lett az abszolút 12. akit Bitto Zsolt, Szász Lóránt és Kuti Péter követett.

További kategóriák röviden:
A nyílt bajnokságban, ahol a WRC-k, és az A8-as autók is nevezhettek, szintén nagy csata volt, amelyet végül Hajdó László nyert Szőcs Attila és az észt Marek Sepp előtt, ami nem mellesleg az előző idény abszolút bajnoka. Érdekesség, hogy csak két WRC tudta megelőzni Retkes Péter S2000-es 207-ét!!!  A8(WRCC) kategóriában szintén szép számmal indultak, amelyet végül Szabó Zoltán nyert meg, Szabó Gábor és Pepich Zoltán előtt.

7_mrbrb_-_1fordulo_2
7 - Szőcs Attila - Subaru Impreza WRC 2006

Az A7(R3) bajnokságban ifj. Géringer Zoltán hatalmas fölénnyel nyert Lénárt László és Csekő Árpád előtt. Az N3(S1600)-asoknál Vörös Gábor diadalmaskodott Szente Zsolti és Számpor Gergő előtt. A H kategóriában nagy előnnyel nyert Szoták Dániel, akit Dancs István András és Kerényi András követett.

7_mrbrb_-_1fordulo_7
153 - Vörös Gabi - Peugeot 205 GTi N3

7_mrbrb_-_1fordulo_8
189 - Számpor Gergő - Volkswagen Polo S1600

>> a verseny végeredménye <<

A következő verseny időpontja február 22-28, remélhetőleg ott is legalább ilyen szoros versenynek, és izgalmas csatáknak leszünk tanúi.

Ez a hír most jelenik meg 8381. alkalommal
Share |
2012.02.01.
7. Magyar RBR Bajnokság
7. MRBRB 1.futam
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
19 20 21 22 232425
262728 29303101

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k