
Fekete Mihály - Ford Fiesta S2000
Beköszöntött az április. A 7. Magyar Richard Burns Rally Bajnokság mezőnye a 4. fordulóhoz érkezett. Ezúttal az adrenalin szerelmesei száraz aszfalton mérték össze tudásukat. Az előző fordulóktól eltérően sem az időjárás, sem az útburkolat eltérése nem hátráltatta a pilótákat. A száraz idő száraz felületet eredményezett, így csak fel kellett melegíteni a slickeket, és nyomni, ami a csövön kifért. Van, aki eddig is azt tette, nem foglalkozva a körülményekkel, többek között a bajnokságot 3 forduló után 4 ponttal vezető Fekete Mihály. Úgy tűnt a lehetőségek adottak, hogy minél több pilóta érjen célba, és szerezzen értékes pontokat, növelve esélyeit a bajnokságban. Ennek ellenére a mezőny az utolsó szakasz végére majdnem a felére csökkent. Sok, eddig igen jól szereplő induló idő előtt búcsúzott a fordulótól. Ennek volt köszönhető, hogy ha valaki komolyabb hiba nélkül abszolválta a pályákat, egy kiemelkedő eredményre számíthatott. Az előre tervezett 12 fordulóból a pilóták 10 legjobb helyezése számít az év végi elszámolásban. A 4. forduló utáni pontokat már az eddig elért két legrosszabb eredmény levonásával tűntették fel. Különösen kellett tehát vigyázni annak, aki az eddigi fordulókból már kettőn nem szerzett pontot, hisz nem volt több lehetősége a hibázásra anélkül, hogy jelentősen visszacsúszna a tabellán.
Az abszolút értékelésben az első napot Fekete Mihály teljesítette a leggyorsabban. Misi előnye azonban csekély volt, hisz őt nem egész 2 MP-el követte Kese Zoltán. Ranga Péter az első 4 szakasz után a harmadik helyen állt, míg őt mindössze 0,1 MP-el követte Bóta Róbert. A Skoda Fabia S2000-et vezető pilóta ugyan két szakaszt megnyert, de az első gyorsaságin megütötte a futóművet, ezért a negyedik helyet foglalta el a második napra kanyarodva. Az ötödik helyen Retkes Péter állt, a legjobb N-es eredményt elérve eddig, majd őt nagy meglepetésre Dénes Szabolcs követte egy Honda Civic R3 volánja mögött. Az élmenők közül az első napot Kozma Péter a Szuper Rally szabályainak köszönhetően tudta abszolválni, amely következtében súlyos időbüntetésben részesült.

Kese Zoltán - Kikiny - Ford Fiesta S2000
A második napon további 5 szakasz várta a versenyzőket. Az első helyen csere történt, Kese Zoltán ugyanis hátrányát ledolgozva 5,6 mp-es előnyre tett szert a bajnoki éllovas Fekete Mihály előtt. Bóta Róbert a második nap első két gyorsaságiját megnyerte, megszerezve ezzel a harmadik helyet. A dobogó második fokától mindössze 0,7 mp választotta el a pilótát, de a nap harmadik gyorsaságiján hibát követett el, aminek köszönhetően búcsúzott a forduló esélyesei közül. A dobogó alsó fokát így az eddig kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtó Ranga Péter foglalta el, majd Retkes Péter, Korhecz Béla és Dénes Szabolcs volt a sorrend. A bajnokságban eddig jól szereplő indulók közül a második nap is szedett áldozatot. Lámer Zoltán a nap utolsó szakaszán kényszerült élni a Szuper Rally nyújtotta lehetőséggel.
A harmadik nappal elérkeztünk a verseny fél távjához. Az első három helyet illetően nem történt változás, csupán annyi, hogy a versenyzők növelték az egymás közötti differenciát. Első helyen tehát a Ford Fiesta S2000-et vezető Kese Zoltán, őt követte Fekete Mihály 18,5 mp-el, majd Ranga Péter, akinek hátránya már 50 mp volt az éllovassal szemben. A negyedik helyről Retkes Péter egy hibának köszönhetően búcsúzott, így az ő helyét Korhecz Béla örökölte meg. A további sorrend Dénes Szabolcs, Radovits Balázs és Lénárt Szabolcs, akinek lemaradása már több mint 2percre hízott. A 6 gyorsasági tehát nem formálta át túlságosan az élmezőnyt, az utolsó napon viszont képességükön felül kell teljesíteni a pilótáknak, ha az első helyért járó pontokat tűzték ki célul.

Csekő Árpád - Skoda Octavia KitCar
Az utolsó nap újabb fordulatot hozott. Kese Zoltán a 2. gyorsaságin hibázott, ezáltal lecsúszott az első helyről. A hibát kihasználva Ranga Péter is megelőzte, de lemaradása 18,5 mp volt Fekete Mihály előtt. Kese Zoltán további hibákat követett el, ami nem maradt megtorlás nélkül. Sorra előzték meg a vetélytársak és a verseny egyik fő esélyese végül az 5. helyen zárta a fordulót. Fekete Mihály az általa megszokott megbízható és gyors versenyzésének köszönhetően zsinórban másodszor zsebelte be az első helyért járó 30 pontot. Őt követi a dobogó második fokán Ranga Péter, majd a legjobb N-esként Korhecz Béla állhatott az abszolút értékelés legalsó fokára. A 4. helyen sokak meglepetésére Dénes Szabolcs végzett az R3-as Honda Civic-kel megelőzve rengeteg összkerekes autót. Az abszolút 10 további sorrendje: Csekő Árpád (Skoda Octavia KitCar), Ráti Gergő (Skoda Fabia S2000), Major Csaba (Skoda Octavia KitCar), Somberki Misi (Skoda Fabia S2000) és Sebők Csaba (Mitsubishi Lancer EVO X). A bajnoki tabellát továbbra is Fekete Mihály vezeti, őt 6 ponttal lemaradva követi Kese Zoltán, illetve 8 ponttal lemaradva Lámer Zoltán. A bajnokság további fordulói hatalmas izgalmakat hozhatnak, hiszen egy apró hiba is végzetes lehet a végelszámolásnál.

Szőcs Attila - Subaru Impreza WRC 2006
A Nyílt Bajnokság résztvevői az abszolút elszámolástól eltiltott autókkal indulnak (WRC, A8). A 4. fordulót Szőcs Attila nyerte meg a második helyezett Mihalik Viktor előtt, aki a 4. nap végére több mint 2 P hátrányt szedett össze. Füredi Zoltán szerezte meg a kategória dobogójának legalsó fokát egy A8-as Mitsubishi Lancer EVO VI-tal. A bajnoki tabellát illetően az első két versenyt első helyen záró, majd a 3. 4. fordulóban pontot nem szerző Hajdó László vezeti mindössze három pont előnnyel Szőcs Attila előtt. A dobogó harmadik fokán holtverseny alakult ki, ugyanis a 4 fordulót követően Füredi Zoltán és Mihalik Viktor egyaránt 50 pontot gyűjtött össze, ami már 10 pont lemaradást jelent az éllovassal szemben.

Füredi Zoltán - Mitsubishi Lancer Evo VI Gr.A8
WRCclassic-A8-asok versenyét ebben a fordulóban Füredi Zoltán nyerte meg, maga mögé utasítva Kardos Lajost és Szabó Gábort. A mínuszolást követően a tabellát Szabó Zoltán vezeti, mindössze 2 ponttal az őt követő Füredi Zoltán, és 4 ponttal Szabó Gábor előtt.

Sztarenki Gergely - Suzuki SX4 WRC
A 2004-nél újabb fejlesztésű WRC-k kategóriájában Hajdó László vezeti a tabellát 40 ponttal. A versenyző egy 2006-os fejlesztésű Subaru Impreza-t terel és mindössze két pont az előnye az őt szorosan követő Szőcs Attila előtt. A fordulót Attila nyerte megelőzve 2 SX4 WRC-s versenyzőt, Mihalik Viktort és Sztarenki Gergelyt.

Dénes Szabolcs - Honda Civic R3
Az A7-R3 kategóriájában az abszolút értékelésben is kitűnően szereplő Dénes Szabolcs aratott fölényes győzelmet, aki ezzel a tabella élére ugrott. Őt Csekő Árpád követi csak úgy, mint a bajnoki tabellán. A skodás versenyző hátránya 2 pont. A tabella 3. helyén a mínuszolást követően 2 harmadik helyet bezsebelő Lénárt László áll 36 ponttal.

Szente Zsolt - Citroen Saxo S1600
A 4 versenynapot az eddig pontot sem szerző Kiss Norbert teljesítette a leggyorsabban a S1600-N3-asok kategóriájában. Ezzel az eredménnyel azonban csak a tabella 9. helyét foglalja el. A forduló és tabella második helyezettje egyaránt egy S1600-as Citroen Saxo-t terelgető Szente Zsolt. A tabella éllovasa Vörös Gabi, akinek előnye 4 pont.
A H kategóriában egyeduralkodóként ismét Szoták Dániel diadalmaskodott. A Lada Samarával induló pilóta több, mint két percet adott az őt versenyben és a tabellán is követő Dancs Istvánnak.

Illés Zsolt - Ford Fiesta S2000
Az R2-esek is rajthoz álltak, hogy teljesítsék a 4. forduló megpróbáltatásait. Illés Zsolt megbízható versenyzése volt ezúttal a legeredményesebb, ugyanis bezsebelte az első helyért járó 30 pontot, és 9 helyet javítva a tabella 4. helyére ugrott. Őt a tabella második helyezettje, Rózsa László követi. A tabella éllovasa Bardóczy Ádám ezúttal nem szerzett pontot, míg a bajnoki dobogó legalsó fokát birtokló Csuhaj Milán a fordulót mindössze a 6. helyen zárta.

Bíró Gergő - Opel Astra GSI N3
Az elsőkerekesek versenyét Bíró Gergő fejezte be az élen, Brizman Viktor előtt. A kategóriát Mata Sándor vezeti 40 ponttal.
A H kategóriában Geiger Attila diadalmaskodott. Őt Varga Bence követi egy Lada Samara volánja mögött. Heincz Hunor vezeti a tabellát, akinek 7 pontos előnye tetemesnek mondható.
A következő kihívás vegyes felületen várja a versenyzőket. A verseny különlegessége, hogy hosszabb távon zajlik, ám aki jól szerepel, az az eddig megszokott pontok 1,5-szeresét kapja.