|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]() |
![]() Mi is az a kalandrally, ki nevezhet, hogy lesz szurkolóból versenyrendező… Kalász Istvánt kérdeztük… Mi az a kalandrally?
Erre a kérdésre a versenykiírásunk 1. pontját idézve válaszolnék:
„A verseny célja, hogy lehetőséget biztosítson tájékozódási autóversenyzésre az autózást, motorozást, túrázást, autóversenyzést kedvelő, amatőröknek, profiknak. Szervezett formában, megismertesse hazánk nevezetességeit. A verseny tájékozódási rali, ahol a KRESZ szabályai – különös tekintettel a sebességhatárokra és korlátozásokra – mindenkor betartandóak és ezekért a versenyzők felelnek. A verseny sikeres teljesítésének előfeltétele, az útvonal helyes megválasztása. A futamokon valamennyi GPS-pont teljesítése a KRESZ betartásával lehetetlen, ezért a csapatoknak ki kell választaniuk a teljesíthető és a kihagyható pontokat. A távot természetszerűleg rövidíthetik a csapatok. A futam célja, a futam időtartama alatt minél több pontszám gyűjtése. A futam időtartama a versenykiírásban szereplő szintidő, mely a rajtidőtől a célba érkezés, illetve a menetlevél sportbírónak történő átadása között eltelt idő. A szintidő kikésése büntetést von maga után.”
Röviden annyi a történet, hogy GPS koordináták alapján egy időintervallum alatt el kell jutni A-ból B-be rengeteg élményt, látnivalót és kalandot szerezve.
Honnan van a RALLY szeretet? Már általános iskolában elkezdődött, amikor mindig azokat a tv műsorokat kerestem ahol ebből a technikás, improvizatív sportból láthattam képkockákat. A forma 1-et és a pályaversenyzést is csak azért követtem, mert ezekről sokkal többet lehetett látni és hallani a 80-as 90-es években a médiában.
Nem kerülte el a figyelmem semmilyen technikai sportág, de az igazán érdekes és szép mindig a rally volt számomra. A RANGA LÁSZLÓ, IFJ. TÓTH JÁNOS, FERJÁNCZ ATTILA, ÉRDI TIBOR korszakban volt szerencsém először a pálya mellett állva beletekinteni a rallyba, amely egy igazán szép korszak valóban nagy nevekkel. A lakóhelyemhez közel eső Kassa Rally 1994 volt az első verseny ahol megcsodálhattam először testközelből a „vasakat”.
Ettől az évtől kezdve egyre több versenyre mentünk ki barátokkal, a 2003-2007-es időszakban az összes magyar bajnoki futamon ott voltunk. WRC áradat és rengeteg Mitsubishi Evo jellemezte ezt a magyar rally fénykorának is nevezhető korszakot, amelyet már egy csapat web-design szerkesztőjeként csináltam végig. Nagy lelkesedéssel szerkesztettem sajtóanyagokat, terveztem készítettem frissítettem a rally.tothesfiai.hu weboldalt a Tóth Tibor – Szabó József párosról szóló információkat, multimédia anyagokat. Mindezek mellett természetesen szurkoltam nekik, akik a Mitsubishi Lancer EVO VI, majd később EVO VIII versenyautóval harcoltak a nívós N csoport bajnoki címért.” Szurkolóból hogyan lesz versenyrendező? A weboldal munkálkodása mellett Hidasnémetiben a település népművelőjével -Ureczky Klára Tündével- és a helyi autós iskolával -Bárczi Gáborral- rendeztünk autós ügyességi versenyeket melyek a Hidasi napok – Felvidéki fesztivál keretein belül kerültek megrendezésre. Minden autós rendezvény szervezésében, amit Tündével közösen raktunk össze, a Hidasnémeti Önkormányzat végig partner volt.
A fesztivál programjaiba minden évben megpróbáltunk belecsempészni egy kis rallys programot. 2011-ben a tehetséges Velenczei Ádámot is sikerült meghívnunk, aki egy gumifüstölős - forgolódós show műsorral és közönségautóztatással szórakoztatta a nagyérdeműt Mitsubishi Lancer EVO versenyautójával. Visszakerült a versenynaptárakba a Zemplén rally, így végre volt hazai versenyünk is, hiszen lakóhelyem, Hidasnémeti a zempléni pályák centrumában helyezkedik el. Mára sajnos nem rendeznek Zemplénben rally versenyt, de talán ez lehet az egyik oka, hogy 2011-ben először rendeztük meg Tündével (Hidasnémeti Művelődési Ház) az Észak-Abaúj Autós Túra – Kalandrally versenyt. Ki nevezhet az Aranygombos rallyra? Kinek ajánlod a versenyt?
A versenyt rallyszurkolóknak találtam ki, hiszen az alapgondolat az, hogy komoly szervezést jelent, amikor arra törekszünk szurkolóként, hogy a nagy területen zajló versenyen a lehető legtöbb alkalommal láthassuk kedvenc versenyzőinket, a leglátványosabb helyeken. Mindezek mellett számolni kell B és C verziókat is, számítva a verseny rendezőjének biztonsági és egyéb okok miatt a gyorsasági szakaszok törlésére, vagy etap útvonallá minősítésére. A gyorsasági szakaszon keresnünk kell az elágazásokat, amelyekre legegyszerűbben GPS koordinátákkal tudunk eljutni, továbbá SMS vagy e-mail-ben küldeni tudjuk a koordinátákat a rally barátoknak.
A versenyünk tulajdonképpen erről szól, annyi különbséggel hogy nem elágazásokat kell megtalálni, hanem a térség nevezetességeit, amiből szerencsére kifogyhatatlan mennyiségben találunk minden kis településen. Idén szeptemberben már hetedik alkalommal rendezzük meg a versenyt, bízok benne, hogy a nevezői létszám az eddigi tendenciának megfelelően bővülni fog, hiszen van egy kialakult keménymag, akikhez társultak tavaly navigátorok, akik pilótaként versenyeznek a túrán. Idén motorosok is érdeklődnek a versenyről, és a nevezők között a profik is jelen vannak, akik Ázsia Túrát is megjárt versenyzők. A profik mellett ajánljuk versenyünket családoknak, akiknek természetesen továbbra is kedvezményt adunk a nevezésnél, mert nagyon szimpatikus számomra, amikor anya apa gyerekek túráznak és közben törekednek a jó szereplésre a versenyen. Visszatérő versenyzőink például családanyák, barátok, barátnők, házaspárok, párok akik nem a rally szeretetéért, hanem az együtt töltött idő, a vezetés és a kaland élményért jönnek a versenyre már évek óta. A verseny hagyományosan Hidasnémetiből rajtol, majd a térség látványosságait érintve ismét visszatér a versenyt rendező település határában található Nepomuki Szent János szoborhoz. Indulni bármilyen, közúti forgalomban részt vevő járművel lehet. GPS vevő szükséges! Amennyiben nem rendelkezik vele a nevező jeleznie kell a rendező felé, hogy bérléssel megoldja a készülék hiányát. Hála partnereinknek eddig úgy sikerült alakítanunk versenyünket, hogy az útvonalunk egyik pontján délben ebéddel várjuk az indulókat, majd a verseny végén együtt vacsorázik a versenyzői csapat az eredményhirdetés előtt. Ez a verseny arról is szól, hogy „autóversenyezhetünk” kis költséggel kis nevezéssel rendezett keretek között.” Ez a hír most jelenik meg 2930. alkalommal
![]() 2017.09.30.
![]() |
|
||
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
ausztria, autogrill, bajna, crash, csepel, drtrophy, duen, dunaharaszti, esztergom, etele, frici, gemer, miskolc, rally ob, rally vb, rallysprint, rigli, rozi64, salak, simontornya, szlalom, szombathely, teszt, toyota celica gts, zsiros
|
![]() ![]() 2025.05.02-03.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.04.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.03.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.04.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.09-11.
![]() részletes infóink ![]() 2025.
![]() részletes infóink ![]()
s t a t i s z t i k á k |