8 kilométerrel tovább jutottak
Herczig Norbiék kiestek, de így is tetszett nekik az aradi futam
2012-08-30
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
776131305
Napi oldal:
69604
Jelenleg:
925
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 8.futam,
a Rally Estonia után
1. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
162
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
161
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
138
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
114
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
52
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
38
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

8_kilometerrel_tovabb_jutottak_1

A sikersorozat Aradon nem folytatódott, legalábbis ami a Herczig Norbert – Igor Bacigal párost illeti, hiszen ezúttal nemhogy a dobogóra nem álltak, még a dobogóig sem vitték az autót. Kiesés ide, vagy oda, a bajnokságban továbbra sem állnak rosszul, és már Kassára koncentrálnak.

Nem mondhatjuk, hogy sikeresen teljesítettétek az aradi futamot, de azért mesélj!
thumb_8_kilometerrel_tovabb_jutottak_3Mondtam is Igornak, hogy jövőre bárhogyan is alakul az Arad Rallye, ha része lesz a magyar bajnoki sorozatnak, ha nem, én akkor is indulni akarok rajta, bármivel! Akár kétökrös szekérrel is, mert nagyon-nagyon tetszik a verseny, annak ellenére is, hogy immár második alkalommal nem értünk be az aradi célba, de legalább ez a kiesés már ralisabb volt, mint a tavalyi! Nem beszélve arról, hogy most legalább 8 km-rel tovább is jutottunk. Ugyanazon a gyorsaságin sikerült kiesni, mint 2011-ben, csak akkor rögtön a gyors elején, míg most a nyolcadik kilométeréig jutottunk. El voltam nagyon kenődve, főképp azért, mert egy olyan taktikával mentünk ki a versenyre, hogy jól állunk a bajnokságban, ez egy nagyon nehéz pálya, sok olyan helyzet, szituáció van ezen a versenyen, ahol ki lehet esni, és egy óvatos, pontos, gyors autózással abszolváljuk ezt a versenyt, nem feszítjük a tempót. Mi ennek megfelelően versenyeztünk, alapvetően minden gyorson, még ott is, ahol kiestünk. Talán emiatt viselt meg jobban a dolog, hogy a taktikát betartottuk, mégis kiestünk.

8_kilometerrel_tovabb_jutottak_2

Mi volt a gond?
Egy felírási hibát vétettem. Nem jól ítéltem meg egy szituációt és ezért történt a kiesés. Ez egy hidas átkelésnél történt, amikor is először átmegyünk egy betonhídon, majd rá 200-300 méterre egy fahídon kell átmenni. Az első hídra valószínűleg már túl nagy tempóval mentünk rá, és nem megfelelő szögben ugrottunk el erről a hídról (merthogy volt egy pici szintkülönbség, majd utána egy enyhe jobb kanyar). Nagyon kihelyezkedtem a bal szélére és elkezdtem fordulni azt a kanyart, ami még úgymond nem is volt ott, és ezáltal egy picit keresztben ért le az autó a híd után, a lendülettől sodródtunk keresztben, de nem vészesen, nem kellett nagyot belekormányozni, még érzékeltem amikor leért az autó, hogy jó, csúszik, ellenkormányoztam, visszakapcsoltam, hogy picit súroljuk az út szélén lévő cserjéket, de semmi gond nem lesz. De a szerencse nem állt mellettünk, a fák között ott volt egy kivágott fa tuskója és abban megütöttük a jobb hátsó kereket és eltört a lengéscsillapítónk. Kifordult a kerék, és bár egy pillanatra megfordult bennem, hogy végigmegyünk így a gyorson, de aztán a józan ész döntött és pár száz méterrel arrébb félre is álltunk az autóval. Próbáltuk még „megszögelni”, megnézni, hogy mekkora a bajunk, de amikor láttuk, hogy a lengéscsillapítónk széttört, beláttuk, hogy mi a nap hátralévő részére ott ragadtunk.

Aggódtatok rajta nehogy ott ragadjatok?
Hadik Bandiék pontosan ugyanezt a tuskót találták telibe és ők a kiesés után meg tudták csinálni az autójukat, le tudtak menni a gyorsról és ők hívták a csapatvezetőnket, hogy milyen tartalék alkatrész kell. Tudtuk, hogy nem fognak tudni értünk bejönni, úgyhogy ott rekedtünk egy rendes ember egynapi munkaidejére. 8 és fél órát sikerült ott eltöltenünk, nem mondom, hogy étlen-szomjan, mert volt ott egy romániai magyar sportbíró, aki annyira kedves volt, hogy megosztotta velünk a szendvicsét, a Rescue csapat - aki pont ott állt - adott ásványvizet, úgyhogy a lehetőségekhez mérten jól voltunk tartva.

8_kilometerrel_tovabb_jutottak_5

Hogyan álltok most a bajnokságban?
Nem tudom megítélni, ha a jelenlegi állapotot nézzük, akkor maradtunk a vezető helyen, hiszen a többiek is kiestek, és van az ominózus kizárás is. Ha ez így marad, akkor továbbra is vezetünk, és mindenki maradt a helyén azon túl, hogy elköltöttünk egy kisebb polgári vagyont. Nem foglalkozunk ezzel, ez nem a mi játszmánk, és ha Mikiék visszakapják a pontokat, akkor sem történt tragédia, mert 5 ponttal lesznek előttünk. Alapvetően azt gondolom, hogy egy verseny, egy bajnokság a pályán dőljön el, ott kell megküzdeni. Nyilván az is a pályán történt, de nekünk ehhez nincs közünk, ezt majd elrendezik a szövetségben, mi a pályán szeretnénk megvívni ezt a csatát.

Következik Kassa...
Ahol nem túl régen, 7 évvel ezelőtt versenyeztünk. Felemás érzéseim vannak erről a versenyről is, de nagyon-nagyon jó pályákon, keskeny aszfaltos utakon zajlik a futam, amit mi nagyon kedvelünk. Szerintem nekünk jó lesz, így igazából egy jó felkészülést kell csinálnunk és akkor jó eséllyel állhatunk oda a rajtba. A magyar mezőnyből talán még senki nem indult annyiszor Kassa Rallye-n, mint a navigátorom, Igor, aki - ha jól emlékszem – már kilencszer vett részt azon a versenyen. Elég jó pályaismerete, helyismerete van már ott, és ez mindenképp a segítségünkre lesz.

8_kilometerrel_tovabb_jutottak_4

Milyen mezőnyre számítasz?
Úgy készülünk, hogy alapvetően a magyar bajnokságra koncentrálunk. Ott lesz persze a szlovák és lengyel mezőny is, ami miatt bizonyára érdekes küzdelem fog kialakulni az országok párosai között. Arad előtt is azt mondtam, most is így látom, hogy mi nem fogunk más nemzetek bajnokságaival foglalkozni, nekünk a magyarra kell koncentrálni!

Alapvetően nagyon jó ötletnek tartom, hogy elmegyünk más országba versenyezni, főképp, ha azzal szembesülünk, hogy itthon ennyire gondot jelent egy verseny megrendezése. Nem ennyire a végén, az utolsó pillanatban kellene kitalálni, hanem szervezettebben azt is meg lehetne oldani, hogy hozzánk is eljöjjön más ország bajnoksága egy-egy futamra. Szerintem ezzel mindannyian nyernénk, és ne legyen akkor idehaza hat versenyünk, csak négy, de az legyen erős, jól megrendezett. Ne legyen kétséges egy-egy futam megrendezése. Mindjárt kicsit könnyebb helyzetben lennénk, mert a részvételükkel meg tudnák segíteni az adott rendezvényt. Érdemes lenne ezen elgondolkozni!

8_kilometerrel_tovabb_jutottak_6

Ez a hír most jelenik meg 3597. alkalommal
Share |
2012-08-17
Románia, Arad • rally ob
2012.08.17-18.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
Arad Rallye 2012
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
21 22 23 24 252627
282930 31010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 151617
18 19 20 21222324
2025.08.01-05.

részletes infóink

2025.07.31-08.03.

részletes infóink

2025.08.09-10.

részletes infóink

2025.08.23-24.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k