
Az utolsó futam előtt kilenc ponttal vezeti a bajnokságot a Kazár-Szőke duó. A TAXI4 Budapest Rallye-ról beszélgettem Kazár Mikivel:
Mennyire voltak nehezek ezek a pilisi pályák.
Én még mindig csak három éve versenyzek. Sokat segített, hogy korábban olyan pályákon autóztunk, amiket ismertem, de ezek számomra teljesen ismeretlenek voltak.
Volt egy kis gond a verseny előtt az autóval…
Ha a motorcserét kisgondnak hívod, akkor hívjuk kis gondnak…
Az volt a szerencsénk, hogy megkérdtük az olaszokat, ha tudnak,hozzanak már két darab autót. Ez csak egy megérzés volt, de a lehető legjobbkor jött.
Péntek reggel szóltak a szerelők, hogy az egyik hengerben víz van. Motor ki, másik motorból is motor ki, motor be: kettő óra tíz perc. Az nem egy rossz idő.
Gondolom jobban örültél volna, ha azt a két órát mással töltik el a srácok…
Az volt a szerencséjük, hogy nem tudtam róla semmit... :-)

Mennyire tudtál megbízni így az autóban?
Az autóversenyző szerintem olyan: vagy végigbírja az autó, vagy nem. Ilyenekkel nem fogok parázni. Nem nyomtam neki kevésbé azért, mert előző nap motort cseréltek.
Azt tudtam, hogy ez nem a mi versenyünk. Akkora különbség volt közöttünk, annyira ismerik ezeket a pályákat, mint mi Mályinkát. Soha életemben nem jártam erre.
Mentünk rajta ötöt, Tomival együtt írtuk az itinert, ennyire tellett belőle.
Nem tudom mennyire követted nyomon, hogy az idei Rallylegenden Didier Auriol ment azzal az autóval, amiben Veszprémben komputert cseréltettetek…
Igen, figyeltük és a csapat is küldött infókat.
Jól ment vele! :)
Mint kiderült, különben, Veszprémben jó volt maga a komputer, csak a benne lévő kis akkumulátor merült le, ezért elvesztette a tárolt adatokat, emiatt nem tudott rendesen működni az autó.
Egy kis elemen múlott… és már réges régen bajnokok lehetnénk.

Ez a kilenc pont különbség megnyugtató, vagy sem?
2011-ben, amikor elbuktam a bajnoki címet, amikor elbuktam az N csoportos bajnoki címet, amikor elbuktam a quad bajnoki címet, akkor rájöttem arra, hogy a bajnoki cím egy nagyon összetett dolog.
Meg kell tanulni lassan is menni. Meg kell tanulni megbízhatóan menni.
Nagyon jól tudom, hogy mennyire nem érdekli az embereket, hogy 2012-ben a negyedik versenyen hányadik voltam. Csak az érdekli őket, hogy ki volt a bajnok.
Máshogy kell felfogni. Vannak dolgok, amiket alá kell rendelni egy bajnoki címnek. Van amikor fékezni kell.
A pálya első szakaszán még a barátaim is azt mondták, hogy kritikán alulian lassan mentünk. Igen, ez így volt. De annyira durva volt az a pálya, olyan kövek ütötték fel a kartervédőt… Az egy sávos úton amikor középen van egy kő, akkor annak nem tudsz nem nekimenni. Volt amikor az árokban mentem és azt figyeltem, mikor jöhetek vissza az útra. Óvatosan mentünk, nem kaptunk defektet és bejött a taktikánk.
Ha Norbi meg is vert volna, akkor is csak annyi lett volna, hogy a Mecsek Rallye-n előtte kell végeznünk. Eddig minden aszfaltos futamon előtte végeztünk. Nem mentünk most gyorsan, de így is megerősítettük a helyünket a ponttáblázatban.

Pécsen még inkább okosan kell menni, ugye?
Marha nehéz így odaállni, de az engem megnyugtatott, amikor Frici feltette a belsőjét. Azért a mi kocsink 5 évvel régebbi autó. Azt látjuk a világbajnokságon is, hogy mennyit számít a jó autó. Azért a miénk nem 2008-as… A rajtban úgy elindult a Focus… Minden rajtban kapunk.
De nagyon örülök, hogy versenyezhetünk. Minden nagyon rendben van. De Fricivel ezzel az autóval nem tudunk versenyezni. Nem hibázik, mert nem kell hibáznia, hiszen nem is kell száz százalékon autóznia ezzel az autóval. Én is ezt csináltam a Norbi ellen.
Nincs okunk magyarázkodásra. Az első verseny óta vezetjük a bajnokságot, végig elsők voltunk, most is elsők vagyunk és remélem így is fejezzük be!

>> a páros eredményei a TAXI4 Budapest Rallye-n <<
