Évzáró LADA találkozó - 2024.október 13. - Mogyoród, Ring autós mozi
A 3. gyors után kiderül...
Balogh Jani
2010-03-12
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
734130824
Napi oldal:
65945
Jelenleg:
996
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 5.futam után
1. Kasza Kristóf
959
2.
Fónagy Kristóf
946
3. Gönczi Dániel
873
4. Osztás Ábel
794
5. Kozsuk Péter
787
6. Suborits Péter
786
7. Végh Krisz
783
8. Bíró-Ambrus Roland
759
9. Balogh Richárd
714
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 11.futam, Chile Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
207
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
178
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
166
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
161
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
140
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
114
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
41
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Balogh Jani ismét egy N-es Mitsubishivel és ezúttal Németh Lászlóval az oldalán vág neki az idei évadnak. Bíznak abban, hogy az új szabályok adta lehetőségeket kihasználva meg tudnak mérkőzni a S2000-es gépcsodákkal is.

Hogyan telt a "téli szünet"?
Komló Rallye-val véget ért a bajnoki évad, de igyekeztünk úgy zárni az évet, hogy az egyben már a 2010-es szezonra való felkészülést is jelentse számunkra. A bajnokságon kívül eső két - mára már igen rangos - versenyre esett a választásunk, ahol már a 2010-es év szabályainak megfelelő autóval rajtoltunk. Mindkét verseny jól sikerült és abszolút pozitívan tudjuk értékelni. Szilveszter Rallye-n például megmérethettük magunkat a S2000-es Skoda Fabiával induló cseh párossal szemben, ami azért iránymutató volt azzal kapcsolatban, hogy egyáltalán van-e lehetőségünk arra, hogy felvegyük a kesztyűt a S2000-esek…

A Mikulás Rallye pedig abból a szempontból volt előnyös számunkra, hogy murván tudtunk versenyezni. 2009-ben kimaradt nekem a veszprémi futam, ami igazából a bajnokság egyetlen murvás versenye volt, így a Mikulás Rallye adott rá lehetőség, hogy murvás tapasztalatokat gyűjthessek. Nagyon jól éreztük magunkat ezen a versenyen, ahol jó beállításokkal és egy nagyon jó autóval versenyezhettünk. Reméljük, hogy az itt szerzett tapasztalatot és tudást majd az idei év - remélhetőleg - 3 murvás versenyén sikerül előásnunk magunkból, és tudunk olyan jól szerepelni, hogy értékes pontokat gyűjthetünk majd murván is.

Tavaly év végén ezzel a két futammal le is zártátok a tesztelést. Milyen folytatás várható?
A szilveszteri futam után az autó felújítása kezdődött meg, aminek most az utolsó fázisait éljük. Felújításra került a motor, a futómű, a hajtás… Ezt követően szeretnénk valamikor egy nagyobbat tesztelni. Úgy gondolom, hogy a 3 hónapos téli szünet azért nem befolyásolja majd annyira a teljesítményünket, talán nem szoktunk el az autótól. Sokat gondolkoztam rajta, hogy tesztversenyen induljunk-e, de végül úgy döntöttünk, hogy maradunk a jól megszokott saját magunk által rendezett teszten

2 napos tesztet tervezünk, két lezárt pályával, 150 km autózási lehetőséggel, ahol elsődleges szempont lesz - mérnök ismerősöm segítségével - az autó beállítása, tapasztalatszerzés aszfalton.

Mesélnél egy kicsit bővebben erről a turbószűkítős újdonságról?
Ez az új szabály arra hivatott, hogy az N-es autók versenyképességét javítsák a S2000-es autókkal szemben. A turbószűkítő szerepe ugye az, hogy egy adott átmérőjű lyukon bizonyos mennyiségű levegőt juttat a motorba. A 2010-es szabályok szerint a 32 mm-t 1 mm-rel megnövelték. Ezáltal több levegő jut a motorba, nagyobb lesz a teljesítménye az autónak. A különbség mérhető, hiszen a két utolsó - bajnokságon kívüli - futamon ezzel a 2010-es specifikációjú turbószűkítővel álltunk rajthoz. Bár valójában az még nem a végleges verzió volt, de tesztnek tökéletes. Rendeltünk egyet a Ralliart egyik beszállítójától, de az nem volt kompatibilis a mi turbónkkal, ezért egy 32 mm-es szűkítőből mi magunk csináltunk 33 mm-esett. Gyorsabb lett az autó, ráadásul én a kormány mögül úgy látom, hogy ezáltal egy jobban kezelhető autót is kaptam. Az időbeli különbségek persze nem túl nagyok, de ha egy picivel hamarabb gyorsul, picivel hamarabb kapja meg azt a nyomatékot, és egy picivel tovább lehet forgatni, és az alatt a tartomány alatt egy picivel gyorsabb a kocsi, akkor egy adott gyorsasági szakaszon már mérhető különbséget jelent.

Mit gondolsz az N-es autók esélyéről a S2000-esekkel szemben?
Nagyon nehéz bármilyen találgatásokba bocsátkozni, ez mindenképpen majd az első versenyen fog kiderülni, ha mentünk már 3 gyorsasági szakaszt, és látjuk az eredményeket. Ott majd kiderül, hogy mire lesznek elegek az N-es autók…

Eger Rallye-n indultok?
Igen, beneveztünk. Saját személyes tapasztalataim egyébként nem túl jók az egri futammal kapcsolatban, hiszen eddig kétszer álltunk ott rajthoz, de egyszer sem sikerült befejezni a versenyt. Bízzunk benne, hogy majd most a bűvös hármas szám mást hoz nekünk, és célba érünk! Majd a pályabejárás után meglátjuk, hogy milyenek, nekünk mennyire fognak tetszeni. Mindenképpen érdekes verseny lesz, hiszen az év első versenye mindig hozhat meglepetést. Nehéz még megtippelni, hogy milyen időjárás lesz akkor. Lehet, hogy jön a tavasz, vagy mégis visszahűl az idő. Szeretnénk mindkettőre felkészülni, mind a beállításokat tekintve, mind a gumikat. Nagyon-nagyon kiélezett és nagy várakozásokkal teli első verseny előtt állunk, ahol tudatos és okos versenyzést kell produkálni. Reménykedünk egy nagy adag szerencsében, a többi olyan tényezőt pedig, ami hátráltathat minket, azt megpróbáljuk kizárni.

Hogyan látod most a magyar bajnokság 2010-es évét?
Bízom benne, hogy egy jó évad előtt állunk, hogy megoldódnak a problémák és minden rendeződik a szövetség részéről is. Hiszem, hogy egy színvonalas, jó bajnokságot fogunk majd összekovácsolni a versenyzőkkel együttesen. Mindenképpen egy teljesen új megvilágításba fogja helyezni a magyar rallye-t ez az idei év. Bízom benne, hogy ebből csak profitálhatunk majd, nem pedig veszíthetünk a sportágunk népszerűségéből. Érdekes lesz az idei év, de ha már így döntöttünk, hogy nem lesz WRC, akkor meg kell tenni mindent annak érdekében, hogy egy színvonalas, egy nézőcsalogató, rendezett bajnokságot hozzunk létre. Ez az, amit várok az évtől.

Ez a hír most jelenik meg 7512. alkalommal
Share |
Magyar Rallye Bajnokság 2010
7.Valvoline-START Autó Rallye
  
  
  
 
  
  
NEXUS Autósport
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
300102 03 040506
070809 10111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
28293031 010203
2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.13.

részletes infóink

2024.10.10-13.

részletes infóink

2024.10.12-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k