A 3. gyors után kiderül...
Balogh Jani
2010-03-12
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
589878141
Napi oldal:
67974
Jelenleg:
836
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2021
a bajnokság végeredménye
1.
Suborits Péter
Volkswagen Polo GTi R5
674
2. Bíró-Ambrus R.
Ford Fiesta R5 MkII
542
3. Tóth Patrik
Volkswagen Polo GTi R5
475
4. Molnár Alex
Ford Fiesta R5 MkII
472
5. Martinák Balázs
Mitsubishi Space Star R5
378
6. Szöcs Attila
Volkswagen Polo GTi R5
372
7. Fónagy Kristóf
Ford Fiesta R5 MkII
358
8. Varga Gergely
Ford Fiesta R5 MkII
347
9. Bartók Vince
Ford Fiesta R5 MkII
323
teljes táblázat
World Rally Championship 2021
a 11. futam,
a RACC Rallyután
1. Sebastian Ogier
Toyota Yaris WRC
204
2. Elfyn Evans
Toyota Yaris WRC
187
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
159
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris WRC
140
5.
Ott Tanak
Hyundai i20 Coupe WRC
128
6. Craig Breen
Hyundai i20 Coupe WRC
76
7. T. Katsuma
Toyota Yaris WRC
68
8. Dani Sordo Hyundai i20 Coupe WRC
63
9. Gus Greensmith
Ford Fiesta WRC
60
teljes táblázat
European Rally Championship
a 7. futam,
a Rally Hungary után
1. A. Mikkelsen
Skoda Fabia R5
191
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia R5 Evo
135
3. Efrén Llarena
SKODA Fabia R5 Evo
121
4. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
95
5. Herczig Norbert
SKODA Fabia R5 Evo
87
6. Erik Cais
Ford Fiesta MkII R5
59
7. Nil Solans
SKODA Fabia R5 Evo
46
8. Yoann Bonato
Citroen C3 R5
46
9. Nikolay Gryazin
Volkswagen Polo GTi R5
44
teljes táblázat
World Rallycross Championship
az 6.futam, Belgium után
1. Timmy Hansen
Peugeot 208
151
2. J.Kristoffersson
Audi S1
139
3. Kevin Hansen
Peugeot 208
136
4. N. Grönholm
Hyundai i20
123
5. Szabó Krisztián
Hyundai i20
108
6. Kevin Abbring
Renault Megane RS
97
7. Timo Scheider
Seat Ibiza
75
7. Enzo Ide
Audi S1
72
9. Juha Rytkönen
Ford Fiesta
52
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2021
a bajnokság végeredménye
1.
Hadik András
Ford Fiesta MkII R5
198
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
184
3.
Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
179
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
140
5. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
93
6. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
83
7. Jan Kopecky
Skoda Fabia R5
66
8. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
9.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5
58
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2021
a 6.futam,
a Vértes Rallye után
1. Bacsa Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
115
2.
Kronome Ákos
SKODA Fabia
68
3. Ráti Gergő
Ford Escort MkII
61
4. Helembai Zsolt
Lada VFTS
55
5. Szőllősi Roland
BMW
52
6.
Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
7. Bartha Aurél
Honda Civic
49
8. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
47,5
9. Ifj.Kerék György
Lada VFTS
47
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Vértes Rallye után
1.
Német Gábor
Peugeot 208 Rally4
48
2.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 Rally4
40
3.
Szauer Gergő
Peugeot 208 Rally4
38
4.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
29
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
17
6. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
14
7. Csoma András
Peugeot 208 Rally4
10
8. Schubert István
Peugeot 208 Rally4
2
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2021
a 3.futam,
a Vértes Rallye után
1. Ifj.Fogarasi Attila
Honda Civic Type-R
103
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
71
3. Zsebe Gábor
SKODA Felicia
65
4. Vitek Viktor
Peugeot 208 R2
43
5. Szetei Norbert
Citroen C2 R2
31
6. Ruszkai Attila
Lada 2101
31
7. Péter Pál
Honda Civic Type-R
27
8. Czékmány Norbert
Lada VFTS
24
9. Baksai László
Lada VFTS
20
teljes táblázat
Országos Rallye3 Bajnokság 2021
a 4.futam,
a Bakonya Rally után
1. Nagy Dávid
Lada 21053
116
2. Bíró Gergő
Opel Astra GSi
116
3. Zákányi János
Lada 2107
69
4. Mihálszki Csaba
Renault Clio
65
5. Pallaghy Botond
Peugeot 205
64,5
6. Dénes Szabolcs
Lada 21013
51
7. Dugo
Volkswagen Golf
48,5
8. Spéder Bence
BMW E36
40,5
9. Fábián Lóránt
Renault Megane RS
39,5
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2021
az 5.futam,
a Vértes Rallye után
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escport MkII
70
2. Csukovics István
Lada 21013
31
3. Kalapács Zsolt
Opel Kadett
28
4. Magoss Péter
Subaru Legacy
27
5. Zsírpapa
Lada VFTS
20
6. Fehérvári Csaba
Mitsubishi Galant GTi
16
7. Müller Roland
Lada 21011 Gr2
13
8. Mang Huba
SKODA Favorit
12
9. Komjáti Ákos
Lada 2105
10
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2021
az 6.futam,
a SlovakiaRing után
1. Kárai Tamás
Audi S1
135
2. Benyó Máté
Ford Focus
123
3. Luigi
Ford Fiesta
112
4. Vass Zoltán
Audi A1
100
5. Mózer Márk
Peugeot 208
79
6. Vass Csaba
Skoda Fabia
67
7. Koncseg Zoltán
Audi A1
67
8. Antal István
Mitsubishi Evo X
64
9. Harsányi Zoltán
Mitsubishi Lancer Evo X
62
teljes táblázat

Balogh Jani ismét egy N-es Mitsubishivel és ezúttal Németh Lászlóval az oldalán vág neki az idei évadnak. Bíznak abban, hogy az új szabályok adta lehetőségeket kihasználva meg tudnak mérkőzni a S2000-es gépcsodákkal is.

Hogyan telt a "téli szünet"?
Komló Rallye-val véget ért a bajnoki évad, de igyekeztünk úgy zárni az évet, hogy az egyben már a 2010-es szezonra való felkészülést is jelentse számunkra. A bajnokságon kívül eső két - mára már igen rangos - versenyre esett a választásunk, ahol már a 2010-es év szabályainak megfelelő autóval rajtoltunk. Mindkét verseny jól sikerült és abszolút pozitívan tudjuk értékelni. Szilveszter Rallye-n például megmérethettük magunkat a S2000-es Skoda Fabiával induló cseh párossal szemben, ami azért iránymutató volt azzal kapcsolatban, hogy egyáltalán van-e lehetőségünk arra, hogy felvegyük a kesztyűt a S2000-esek…

A Mikulás Rallye pedig abból a szempontból volt előnyös számunkra, hogy murván tudtunk versenyezni. 2009-ben kimaradt nekem a veszprémi futam, ami igazából a bajnokság egyetlen murvás versenye volt, így a Mikulás Rallye adott rá lehetőség, hogy murvás tapasztalatokat gyűjthessek. Nagyon jól éreztük magunkat ezen a versenyen, ahol jó beállításokkal és egy nagyon jó autóval versenyezhettünk. Reméljük, hogy az itt szerzett tapasztalatot és tudást majd az idei év - remélhetőleg - 3 murvás versenyén sikerül előásnunk magunkból, és tudunk olyan jól szerepelni, hogy értékes pontokat gyűjthetünk majd murván is.

Tavaly év végén ezzel a két futammal le is zártátok a tesztelést. Milyen folytatás várható?
A szilveszteri futam után az autó felújítása kezdődött meg, aminek most az utolsó fázisait éljük. Felújításra került a motor, a futómű, a hajtás… Ezt követően szeretnénk valamikor egy nagyobbat tesztelni. Úgy gondolom, hogy a 3 hónapos téli szünet azért nem befolyásolja majd annyira a teljesítményünket, talán nem szoktunk el az autótól. Sokat gondolkoztam rajta, hogy tesztversenyen induljunk-e, de végül úgy döntöttünk, hogy maradunk a jól megszokott saját magunk által rendezett teszten

2 napos tesztet tervezünk, két lezárt pályával, 150 km autózási lehetőséggel, ahol elsődleges szempont lesz - mérnök ismerősöm segítségével - az autó beállítása, tapasztalatszerzés aszfalton.

Mesélnél egy kicsit bővebben erről a turbószűkítős újdonságról?
Ez az új szabály arra hivatott, hogy az N-es autók versenyképességét javítsák a S2000-es autókkal szemben. A turbószűkítő szerepe ugye az, hogy egy adott átmérőjű lyukon bizonyos mennyiségű levegőt juttat a motorba. A 2010-es szabályok szerint a 32 mm-t 1 mm-rel megnövelték. Ezáltal több levegő jut a motorba, nagyobb lesz a teljesítménye az autónak. A különbség mérhető, hiszen a két utolsó - bajnokságon kívüli - futamon ezzel a 2010-es specifikációjú turbószűkítővel álltunk rajthoz. Bár valójában az még nem a végleges verzió volt, de tesztnek tökéletes. Rendeltünk egyet a Ralliart egyik beszállítójától, de az nem volt kompatibilis a mi turbónkkal, ezért egy 32 mm-es szűkítőből mi magunk csináltunk 33 mm-esett. Gyorsabb lett az autó, ráadásul én a kormány mögül úgy látom, hogy ezáltal egy jobban kezelhető autót is kaptam. Az időbeli különbségek persze nem túl nagyok, de ha egy picivel hamarabb gyorsul, picivel hamarabb kapja meg azt a nyomatékot, és egy picivel tovább lehet forgatni, és az alatt a tartomány alatt egy picivel gyorsabb a kocsi, akkor egy adott gyorsasági szakaszon már mérhető különbséget jelent.

Mit gondolsz az N-es autók esélyéről a S2000-esekkel szemben?
Nagyon nehéz bármilyen találgatásokba bocsátkozni, ez mindenképpen majd az első versenyen fog kiderülni, ha mentünk már 3 gyorsasági szakaszt, és látjuk az eredményeket. Ott majd kiderül, hogy mire lesznek elegek az N-es autók…

Eger Rallye-n indultok?
Igen, beneveztünk. Saját személyes tapasztalataim egyébként nem túl jók az egri futammal kapcsolatban, hiszen eddig kétszer álltunk ott rajthoz, de egyszer sem sikerült befejezni a versenyt. Bízzunk benne, hogy majd most a bűvös hármas szám mást hoz nekünk, és célba érünk! Majd a pályabejárás után meglátjuk, hogy milyenek, nekünk mennyire fognak tetszeni. Mindenképpen érdekes verseny lesz, hiszen az év első versenye mindig hozhat meglepetést. Nehéz még megtippelni, hogy milyen időjárás lesz akkor. Lehet, hogy jön a tavasz, vagy mégis visszahűl az idő. Szeretnénk mindkettőre felkészülni, mind a beállításokat tekintve, mind a gumikat. Nagyon-nagyon kiélezett és nagy várakozásokkal teli első verseny előtt állunk, ahol tudatos és okos versenyzést kell produkálni. Reménykedünk egy nagy adag szerencsében, a többi olyan tényezőt pedig, ami hátráltathat minket, azt megpróbáljuk kizárni.

Hogyan látod most a magyar bajnokság 2010-es évét?
Bízom benne, hogy egy jó évad előtt állunk, hogy megoldódnak a problémák és minden rendeződik a szövetség részéről is. Hiszem, hogy egy színvonalas, jó bajnokságot fogunk majd összekovácsolni a versenyzőkkel együttesen. Mindenképpen egy teljesen új megvilágításba fogja helyezni a magyar rallye-t ez az idei év. Bízom benne, hogy ebből csak profitálhatunk majd, nem pedig veszíthetünk a sportágunk népszerűségéből. Érdekes lesz az idei év, de ha már így döntöttünk, hogy nem lesz WRC, akkor meg kell tenni mindent annak érdekében, hogy egy színvonalas, egy nézőcsalogató, rendezett bajnokságot hozzunk létre. Ez az, amit várok az évtől.

Ez a hír most jelenik meg 7110. alkalommal
Share |
Magyar Rallye Bajnokság 2010
7.Valvoline-START Autó Rallye
  
  
  
 
  
  
NEXUS Autósport
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
1011 1213141516
1718 19 20212223
242526 27 28 29 30
31 01 02 03 040506
07 08 09 10 111213
2022.01.20-23.

részletes infóink

2022.01.21-24.

részletes infóink

2022.01.23.

részletes infóink

2022.01.25.

részletes infóink

2022.02.26.

részletes infóink

2021. #maradjotthon

részletes infóink

versenyek

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2022
European Rally Championship 2022
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2021
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k