A 3. gyors után kiderül...
Balogh Jani
2010-03-12
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
525697753
Napi oldal:
19889
Jelenleg:
1355
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
RetroCuccok - Nosztalgiázz velünk
MyActionCam

Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2020
az ötödik futam,
a Zala Rally után
1.
Kasza Kristóf
Volkswagen Golf GTi R5
373
2. Bartók Vince
Ford Fiesta R5
339
3. Tóth Patrik
Volkswagen Golf GTi R5
339
4. Suborits Péter
Volkswagen Golf GTi R5
330
5. Szőcs Attila
Volkswagen Golf GTi R5
299
6.
Molnár Alex
Volkswagen Golf GTi R5
286
7. Biró-Ambrus R.
Volkswagen Golf GTi R5
223
8. Szabó Zoltán
Volkswagen Golf GTi R5
209
9. Fónagy Kristóf
Volkswagen Golf GTi R5
203
teljes táblázat
World Rally Championship 2020
a negyedik futam,
Rally Estonia után
1. Sebastian Ogier
Toyota Yaris WRC
79
2. Elfyn Evans
Toyota Yaris WRC
70
3.
Ott Tanak
Hyundai i20 Coupe WRC
66
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris WRC
55
5.
Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
42
6. Teemu Suninen
Ford Fiesta WRC
34
7. Esapekka Lappi
Ford Fiesta WRC
30
8. Craig Breen
Hyundai i20 Coupe WRC
8
9. Sebastian Loeb
Hyundai i20 Coupe WRC
8
teljes táblázat
European Rally Championship
a második futam,
Rally Liepaja után
1. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
70
2. Oliver Solberg
Volkswagen Polo GTi R5
66
3. Craig Breen
Hyundai i20 R5
40
4.
G. Basso
Volkswagen Polo GTi R5
32
5. G. Munster
Hyundai i20 R5
28
6. Emil Lindholm
Skoda Fabia R5 Evo
27
7. E. Llarena
Citroen C3 R5
26
8. E. Pietarinen
Volkswagen Polo GTi R5
24
9. S. Tempestini
Skoda Fabia R5 Evo
19
teljes táblázat
World Rallycross Championship
4 futam után
1. J.Kristoffersson
Peugeot 208
111
2. M.Ekström
Audi S1
94
3. Niclas Grönholm
Hyundai i20
76
4. Timmy Hansen
Peugeot 208
70
5. Kevin Hansen
Peugeot 208
64
6. Robin Larsson
Audi S1
59
7. Timo Scheider
Seat Ibiza
57
8. A.Bakkerud
Renault Megane RS
53
9. Anton Marklund
Renault Megane RS
46
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2020
a harmadik futam, az Eger Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
71
2. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5
56
3.
Hadik András
Ford Fiesta MkII R5
47
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Golf GTi R5
41
5. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
22
6. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
22
7.
Petr Semerad
Skoda Fabia R5
21
8. Német László
Skoda Fabia R5
19
9.
Klausz Kristóf
Ford Fiesta R5
17
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2020
a harmadik futam, az Eger Rally után
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
72
2. Bacsa Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
58
3. Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
44
4. Molnár István
Mitsubishi Lancer Evo VI
25
5. Tajmel Tibor
BMW
25
6.
Veréb Zoltán
Lada VFTS
25
7. Kocsomba Károly
BMW
21
8.
Berta László
Citroen C2R2
19
9. Szilágyi Patrik
BMW
19
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally Cup Hungary
a harmadik futam, az Eger Rally után
1.
Német Gábor
Peugeot 208 R2
29
2.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 R2
16
3.
Hibján József
Peugeot 208 R2
16
4.
Maricsek Miklós
Peugeot 208 R2
13
5.. Viszló Csaba
Peugeot 208 R2
6
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2019
végeredmény
1. Trencsényi Vince
Ford Fiesta R2T
124
2. Tim Gábor
Opel Adam R2
86
3. Lendvai István
Citroen C2 R2
69
4. Várnai Dávid
Honda Civic Type-R
61
5. Géringer Zoltán
Honda Civic Type-R
59
6. Zsebe Gábor
Skoda Felicia
56
7. Neukirchner A.
Honda Civic Type-R
52
8. Foczkó Ákos
Honda Civic Type-R
48
9. Tőzsér Áron
Citroen C2 R2 max
36
teljes táblázat
Országos Historic Rallye Bajnokság 2019
végeredmény
1. Fehérvári Csaba
Toyota Corolla
68
2.
Wirtmann Ferenc
Ford Escort MKII
63
3. Rácz Tibor
Lada 21011
30
4. Gyenes András
Lada 2101
28,5
5. Spindler Jenő
Opel Corsa
27
6.
Szőnyi Péter
Suzuki Swift GTi
26
7. Hoffer Zsolt
Opel Kadett GSi
20
8. Csoma András
Ford Escort RS2000
17,5
9.
Világi Tamás
Mitsubishi Starion
17
teljes táblázat
Magyar Szlalom Bajnokság 2019
végeredmény
1.
Simon Robin
Fiat X1/9
151
2.
Söjtöri András
Toyota MR2
126
3.
Simon István
Fiat X1/9
121
4.
Bognár Martin
Volkswagen Golf I
104
5.
Lovász Róbert
Suzuki Ninja ZX12R
87
6.
Pintér Máté
BMW
58
7.
Pap Csaba
Arcobaleno
56
8.
Pintér László
BMW
47
9.
Kovács Tamás
Trabant / 750 GSX-R
38
teljes táblázat

Balogh Jani ismét egy N-es Mitsubishivel és ezúttal Németh Lászlóval az oldalán vág neki az idei évadnak. Bíznak abban, hogy az új szabályok adta lehetőségeket kihasználva meg tudnak mérkőzni a S2000-es gépcsodákkal is.

Hogyan telt a "téli szünet"?
Komló Rallye-val véget ért a bajnoki évad, de igyekeztünk úgy zárni az évet, hogy az egyben már a 2010-es szezonra való felkészülést is jelentse számunkra. A bajnokságon kívül eső két - mára már igen rangos - versenyre esett a választásunk, ahol már a 2010-es év szabályainak megfelelő autóval rajtoltunk. Mindkét verseny jól sikerült és abszolút pozitívan tudjuk értékelni. Szilveszter Rallye-n például megmérethettük magunkat a S2000-es Skoda Fabiával induló cseh párossal szemben, ami azért iránymutató volt azzal kapcsolatban, hogy egyáltalán van-e lehetőségünk arra, hogy felvegyük a kesztyűt a S2000-esek…

A Mikulás Rallye pedig abból a szempontból volt előnyös számunkra, hogy murván tudtunk versenyezni. 2009-ben kimaradt nekem a veszprémi futam, ami igazából a bajnokság egyetlen murvás versenye volt, így a Mikulás Rallye adott rá lehetőség, hogy murvás tapasztalatokat gyűjthessek. Nagyon jól éreztük magunkat ezen a versenyen, ahol jó beállításokkal és egy nagyon jó autóval versenyezhettünk. Reméljük, hogy az itt szerzett tapasztalatot és tudást majd az idei év - remélhetőleg - 3 murvás versenyén sikerül előásnunk magunkból, és tudunk olyan jól szerepelni, hogy értékes pontokat gyűjthetünk majd murván is.

Tavaly év végén ezzel a két futammal le is zártátok a tesztelést. Milyen folytatás várható?
A szilveszteri futam után az autó felújítása kezdődött meg, aminek most az utolsó fázisait éljük. Felújításra került a motor, a futómű, a hajtás… Ezt követően szeretnénk valamikor egy nagyobbat tesztelni. Úgy gondolom, hogy a 3 hónapos téli szünet azért nem befolyásolja majd annyira a teljesítményünket, talán nem szoktunk el az autótól. Sokat gondolkoztam rajta, hogy tesztversenyen induljunk-e, de végül úgy döntöttünk, hogy maradunk a jól megszokott saját magunk által rendezett teszten

2 napos tesztet tervezünk, két lezárt pályával, 150 km autózási lehetőséggel, ahol elsődleges szempont lesz - mérnök ismerősöm segítségével - az autó beállítása, tapasztalatszerzés aszfalton.

Mesélnél egy kicsit bővebben erről a turbószűkítős újdonságról?
Ez az új szabály arra hivatott, hogy az N-es autók versenyképességét javítsák a S2000-es autókkal szemben. A turbószűkítő szerepe ugye az, hogy egy adott átmérőjű lyukon bizonyos mennyiségű levegőt juttat a motorba. A 2010-es szabályok szerint a 32 mm-t 1 mm-rel megnövelték. Ezáltal több levegő jut a motorba, nagyobb lesz a teljesítménye az autónak. A különbség mérhető, hiszen a két utolsó - bajnokságon kívüli - futamon ezzel a 2010-es specifikációjú turbószűkítővel álltunk rajthoz. Bár valójában az még nem a végleges verzió volt, de tesztnek tökéletes. Rendeltünk egyet a Ralliart egyik beszállítójától, de az nem volt kompatibilis a mi turbónkkal, ezért egy 32 mm-es szűkítőből mi magunk csináltunk 33 mm-esett. Gyorsabb lett az autó, ráadásul én a kormány mögül úgy látom, hogy ezáltal egy jobban kezelhető autót is kaptam. Az időbeli különbségek persze nem túl nagyok, de ha egy picivel hamarabb gyorsul, picivel hamarabb kapja meg azt a nyomatékot, és egy picivel tovább lehet forgatni, és az alatt a tartomány alatt egy picivel gyorsabb a kocsi, akkor egy adott gyorsasági szakaszon már mérhető különbséget jelent.

Mit gondolsz az N-es autók esélyéről a S2000-esekkel szemben?
Nagyon nehéz bármilyen találgatásokba bocsátkozni, ez mindenképpen majd az első versenyen fog kiderülni, ha mentünk már 3 gyorsasági szakaszt, és látjuk az eredményeket. Ott majd kiderül, hogy mire lesznek elegek az N-es autók…

Eger Rallye-n indultok?
Igen, beneveztünk. Saját személyes tapasztalataim egyébként nem túl jók az egri futammal kapcsolatban, hiszen eddig kétszer álltunk ott rajthoz, de egyszer sem sikerült befejezni a versenyt. Bízzunk benne, hogy majd most a bűvös hármas szám mást hoz nekünk, és célba érünk! Majd a pályabejárás után meglátjuk, hogy milyenek, nekünk mennyire fognak tetszeni. Mindenképpen érdekes verseny lesz, hiszen az év első versenye mindig hozhat meglepetést. Nehéz még megtippelni, hogy milyen időjárás lesz akkor. Lehet, hogy jön a tavasz, vagy mégis visszahűl az idő. Szeretnénk mindkettőre felkészülni, mind a beállításokat tekintve, mind a gumikat. Nagyon-nagyon kiélezett és nagy várakozásokkal teli első verseny előtt állunk, ahol tudatos és okos versenyzést kell produkálni. Reménykedünk egy nagy adag szerencsében, a többi olyan tényezőt pedig, ami hátráltathat minket, azt megpróbáljuk kizárni.

Hogyan látod most a magyar bajnokság 2010-es évét?
Bízom benne, hogy egy jó évad előtt állunk, hogy megoldódnak a problémák és minden rendeződik a szövetség részéről is. Hiszem, hogy egy színvonalas, jó bajnokságot fogunk majd összekovácsolni a versenyzőkkel együttesen. Mindenképpen egy teljesen új megvilágításba fogja helyezni a magyar rallye-t ez az idei év. Bízom benne, hogy ebből csak profitálhatunk majd, nem pedig veszíthetünk a sportágunk népszerűségéből. Érdekes lesz az idei év, de ha már így döntöttünk, hogy nem lesz WRC, akkor meg kell tenni mindent annak érdekében, hogy egy színvonalas, egy nézőcsalogató, rendezett bajnokságot hozzunk létre. Ez az, amit várok az évtől.

Ez a hír most jelenik meg 6808. alkalommal
Share |
Magyar Rallye Bajnokság 2010
7.Valvoline-START Autó Rallye
  
  
  
 
  
  
NEXUS Autósport
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
0708 09 10 111213
1415 16 17 181920
2122 23 24252627
28 29 30 01020304
05 06 07 08 091011
2020.09.19.

részletes infóink

2020.09.18-20.

részletes infóink

2020.09.25-26.

részletes infóink

2020.09.26-27.

részletes infóink

2020.09.25-26.

részletes infóink

2020.10.01-04.

részletes infóink

2020.10.10-11.

részletes infóink

2020. #maradjotthon

részletes infóink

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2020
European Rally Championship 2020
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2020
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k