A balszerencse még mindig velük van
Bútor Robiék defekttel kezdtek Kassán
2013-09-14
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
772704757
Napi oldal:
68480
Jelenleg:
748
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 4.futam, a Rally Poland után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
81
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
65
3. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
4. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
5. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
46
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
41
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

a_balszerencse_meg_mindig_veluk_van_4

A Bútor - Tagai páros az abszolút negyedik helyen fejezte be a 39. Kassa Rallye-t. A pilóta még mindig balszerencsésnek érzi magát, de célba értek és a jó szájízzel jöttek el a bajnokság negyedik futamáról.

Hogy érezted Magad a Kassa Rally-n?
Köszönöm, nagyon jól éreztem magam, már az előkészületek alatt is.
Bíztam benne, hogy minden jól fog sikerülni, bár ez a futam számomra mindig nehéz és küzdelmes volt. Többször kiestünk, amikor pedig végigértünk, akkor technikai problémák tömkelegével szembesültünk és küszködtük végig a versenyt.
Ilyen jó autóval még nem indultam itt, ezért bíztam benne, hogy ez most egy kivételesen jó Kassa Rally lehet és így is álltam hozzá.
Nagyon nehéz futamról van szó, ezért talán volt bennünk egy kis tartás és újra beigazolódott, hogy a magyar bajnokság legnehezebb versenyén vagyunk. Sokan áldozatul is estek…

a_balszerencse_meg_mindig_veluk_van_2

Az első gyors viszont megint azt bizonyította, hogy a balszerencse még mindig velünk van. Rögtön egy bal első defekttel kezdtünk és körülbelül egy fél perces hátrányból folytathattuk a küzdelmet. Ebben az erős mezőnyben nem jó így indulni. Nagyon úgy éreztem magam, mint Veszprémben, hogy innentől kezdve már nincs miért kockáztatni.
Aztán Robi és a csapatom szerencsére meggyőzött arról, hogy menni kell tovább és menjek úgy, hogy élvezzem a vezetést. Ha sikerül így, élvezettel végigcsinálnunk, akkor mindkettőnkben jó érzés marad. Ennek tudatában folytattuk a versenyt és innentől kezdve mindenféle gond, idegeskedés nélkül, jó szájízzel tudtuk teljesíteni a versenyt.
Azt gondolom, hogy ahol látványosan lehetett menni, ott látványosan mentünk, ahol óvatosan kellett közlekedni, ott óvatosak voltunk. És a végén a magyar bajnokság negyedik helyére értünk be, ami számunkra egy jó eredmény.

a_balszerencse_meg_mindig_veluk_van_5

Mondtad, hogy nehezek a pályák és én is úgy gondolom, hogy nagyon nehezek. Például az első gyorsasági annyira összetett, annyira különböző részekkel… Ide például, hogy lehet jól beállítani a versenyautót?
Alapjában arra készültünk, hogy az utak rossz minőségűek, a magyar aszfalthoz képest dobálósabbak, sokkal több a felhordás és keskenyebbek is. Ezért egy sokkal puhább futóművel jöttünk a futamra, mint például az egri versenyre. Ilyenkor a jó minőségű részeken picit billeg az autó, érezhetően puhább, mint kellene lennie. Emiatt rosszabbul is kezelhető, többet kell kormányozni, mint egy jól beállított, kemény autónál. Viszont amikor a szűk, dobálós részekhez érünk, ott sokkal nyugodtabban viselkedik, mintha a kemény futóművel mentünk volna. Az arányok alapján úgy döntöttünk, hogy inkább a puhábbat választjuk, tehát a jó minőségű részeken puha volt az autó, de a keskenyebb részeken bátrabban tudtam menni.
Ez így jól is hangzik, ettől függetlenül a keskeny részeken nem mentem bátran, mert a puha futóművel is nagyon nehéz volt közlekedni. Rengeteg kihordás, rengeteg rizikós rész volt. Viszont így biztonságosan, egyetlenegy kaland nélkül meg tudtuk oldani a versenyt.

a_balszerencse_meg_mindig_veluk_van_6

Ami még nagyon nehéz volt például az első szakaszon, hogy több stílusú részből áll. Az első 5-6 kilométer nagyon gyors, hatodik üvegen kell menni. Aztán be kell menni egy szűk részre, ahol vissza kell lassulni, utána megint gyors részen kell lobogni, majd a pálya utolsó 9 kilométere egy nagyon szűk, nagyon nehéz rész. Ott mi a defekt miatt a tervezetthez képest is lassan mentünk, hiszen bal elöl nem volt gumi és felnivel nagyon nehéz közlekedni…
Ezeket a stílusváltásokat kell még nagyon jól kitalálni és az embernek önmagában fel kell dolgozni, hogy hol lehet gyorsan menni és hol kell vissza lassulni ahhoz, hogy célba érjen.

a_balszerencse_meg_mindig_veluk_van_3

A bajnokság következő futamáról nem sokat lehet tudni. Amit lehet, hogy az első nap talán a Hungaroring körül és bent található, Szilveszter Rally pályákon fog zajlani. Közel laksz ezekhez a szakaszokhoz. Várod már? (már nem kell várni, elmarad... - a szerk.)
Annyit tudok, hogy október első hetében lesz a verseny. Nem is értem, hogy a versenynaptárban ez miért nincs még átírva hivatalosan. Egy bérautónál nagyon nem mindegy, hogy a verseny előtt három héttel még nem biztos az időpont. A kiírásnak is meg kellett volna már jelennie… Már itt érzek egy kis bizonytalanságot.

Abszolút ismeretlenek nekem  a Szilveszter Rallys pályák, talán amikor még régen Budapest Rallye-n volt gyorsasági a Hungaroring, akkor mentem rajta. Nem tartom igazi rallypályáknak ezt, viszont a másnapot Szentendre környékére tervezik, ami nem lehet rossz, azok jó kis erdőgazdasági utak. Örülnék, ha olyan stílusú pályákon lenne a verseny!
És az lenne a legjobb, ha tényleg senki sem tudná, hogy milyen szakaszokról van szó és tényleg mindenki ugyanannyit tréningezne. Akkor szerintem teljesen más eredmények születnének.

a_balszerencse_meg_mindig_veluk_van_1

Ez a hír most jelenik meg 2966. alkalommal
címkék: TBR, Bútor Robi
Share |
2013-09-05
Szlovákia, Kassa • rally ob
2013.09.06-07.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2013
Kassa Rallye 2013
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k