A balszerencse még mindig velük van
Bútor Robiék defekttel kezdtek Kassán
2013-09-14
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
763509232
Napi oldal:
120082
Jelenleg:
755
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

a_balszerencse_meg_mindig_veluk_van_4

A Bútor - Tagai páros az abszolút negyedik helyen fejezte be a 39. Kassa Rallye-t. A pilóta még mindig balszerencsésnek érzi magát, de célba értek és a jó szájízzel jöttek el a bajnokság negyedik futamáról.

Hogy érezted Magad a Kassa Rally-n?
Köszönöm, nagyon jól éreztem magam, már az előkészületek alatt is.
Bíztam benne, hogy minden jól fog sikerülni, bár ez a futam számomra mindig nehéz és küzdelmes volt. Többször kiestünk, amikor pedig végigértünk, akkor technikai problémák tömkelegével szembesültünk és küszködtük végig a versenyt.
Ilyen jó autóval még nem indultam itt, ezért bíztam benne, hogy ez most egy kivételesen jó Kassa Rally lehet és így is álltam hozzá.
Nagyon nehéz futamról van szó, ezért talán volt bennünk egy kis tartás és újra beigazolódott, hogy a magyar bajnokság legnehezebb versenyén vagyunk. Sokan áldozatul is estek…

a_balszerencse_meg_mindig_veluk_van_2

Az első gyors viszont megint azt bizonyította, hogy a balszerencse még mindig velünk van. Rögtön egy bal első defekttel kezdtünk és körülbelül egy fél perces hátrányból folytathattuk a küzdelmet. Ebben az erős mezőnyben nem jó így indulni. Nagyon úgy éreztem magam, mint Veszprémben, hogy innentől kezdve már nincs miért kockáztatni.
Aztán Robi és a csapatom szerencsére meggyőzött arról, hogy menni kell tovább és menjek úgy, hogy élvezzem a vezetést. Ha sikerül így, élvezettel végigcsinálnunk, akkor mindkettőnkben jó érzés marad. Ennek tudatában folytattuk a versenyt és innentől kezdve mindenféle gond, idegeskedés nélkül, jó szájízzel tudtuk teljesíteni a versenyt.
Azt gondolom, hogy ahol látványosan lehetett menni, ott látványosan mentünk, ahol óvatosan kellett közlekedni, ott óvatosak voltunk. És a végén a magyar bajnokság negyedik helyére értünk be, ami számunkra egy jó eredmény.

a_balszerencse_meg_mindig_veluk_van_5

Mondtad, hogy nehezek a pályák és én is úgy gondolom, hogy nagyon nehezek. Például az első gyorsasági annyira összetett, annyira különböző részekkel… Ide például, hogy lehet jól beállítani a versenyautót?
Alapjában arra készültünk, hogy az utak rossz minőségűek, a magyar aszfalthoz képest dobálósabbak, sokkal több a felhordás és keskenyebbek is. Ezért egy sokkal puhább futóművel jöttünk a futamra, mint például az egri versenyre. Ilyenkor a jó minőségű részeken picit billeg az autó, érezhetően puhább, mint kellene lennie. Emiatt rosszabbul is kezelhető, többet kell kormányozni, mint egy jól beállított, kemény autónál. Viszont amikor a szűk, dobálós részekhez érünk, ott sokkal nyugodtabban viselkedik, mintha a kemény futóművel mentünk volna. Az arányok alapján úgy döntöttünk, hogy inkább a puhábbat választjuk, tehát a jó minőségű részeken puha volt az autó, de a keskenyebb részeken bátrabban tudtam menni.
Ez így jól is hangzik, ettől függetlenül a keskeny részeken nem mentem bátran, mert a puha futóművel is nagyon nehéz volt közlekedni. Rengeteg kihordás, rengeteg rizikós rész volt. Viszont így biztonságosan, egyetlenegy kaland nélkül meg tudtuk oldani a versenyt.

a_balszerencse_meg_mindig_veluk_van_6

Ami még nagyon nehéz volt például az első szakaszon, hogy több stílusú részből áll. Az első 5-6 kilométer nagyon gyors, hatodik üvegen kell menni. Aztán be kell menni egy szűk részre, ahol vissza kell lassulni, utána megint gyors részen kell lobogni, majd a pálya utolsó 9 kilométere egy nagyon szűk, nagyon nehéz rész. Ott mi a defekt miatt a tervezetthez képest is lassan mentünk, hiszen bal elöl nem volt gumi és felnivel nagyon nehéz közlekedni…
Ezeket a stílusváltásokat kell még nagyon jól kitalálni és az embernek önmagában fel kell dolgozni, hogy hol lehet gyorsan menni és hol kell vissza lassulni ahhoz, hogy célba érjen.

a_balszerencse_meg_mindig_veluk_van_3

A bajnokság következő futamáról nem sokat lehet tudni. Amit lehet, hogy az első nap talán a Hungaroring körül és bent található, Szilveszter Rally pályákon fog zajlani. Közel laksz ezekhez a szakaszokhoz. Várod már? (már nem kell várni, elmarad... - a szerk.)
Annyit tudok, hogy október első hetében lesz a verseny. Nem is értem, hogy a versenynaptárban ez miért nincs még átírva hivatalosan. Egy bérautónál nagyon nem mindegy, hogy a verseny előtt három héttel még nem biztos az időpont. A kiírásnak is meg kellett volna már jelennie… Már itt érzek egy kis bizonytalanságot.

Abszolút ismeretlenek nekem  a Szilveszter Rallys pályák, talán amikor még régen Budapest Rallye-n volt gyorsasági a Hungaroring, akkor mentem rajta. Nem tartom igazi rallypályáknak ezt, viszont a másnapot Szentendre környékére tervezik, ami nem lehet rossz, azok jó kis erdőgazdasági utak. Örülnék, ha olyan stílusú pályákon lenne a verseny!
És az lenne a legjobb, ha tényleg senki sem tudná, hogy milyen szakaszokról van szó és tényleg mindenki ugyanannyit tréningezne. Akkor szerintem teljesen más eredmények születnének.

a_balszerencse_meg_mindig_veluk_van_1

Ez a hír most jelenik meg 2951. alkalommal
címkék: TBR, Bútor Robi
Share |
2013-09-05
Szlovákia, Kassa • rally ob
2013.09.06-07.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2013
Kassa Rallye 2013
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k