TBR RACING NYÍLT NAP - 2025.10.24. - Gödöllő, Ipari Park
A Csomós Mixi style
Megszerezték idei első Európa-bajnoki pontjaikat
2023-03-14
sajtóanyag • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
792304711
Napi oldal:
47159
Jelenleg:
1383
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

a_csomos_mixi_style_1

Igen komoly mezőnyben és nagyon nehéz körülmények között szerezte meg Csomós Mixi és Nagy Attila idei első rally Európa-bajnoki pontjait a Fafe Rallyn. A HUMDA Academy versenyzői gyorsaságból és kitartásból is jelesre vizsgáztak, ráadásul a Mixi style szállóigévé vált. 

Parádés mezőnnyel vette kezdetét a 2023-as FIA rally Európa-bajnokság. 40 Rally2-es autó nevezett a Rally Serras de Fafe-ra, köztük több vb- és Eb-sztárral, de magán a versenyen is születtek új legendák. 

A tavalyi égszakadás ugyan nem ismétlődött meg, de a szombati versenynapon ezúttal is meg kellett küzdeni a mezőnynek a felázott talajjal. Vasárnap egy kicsit jobb volt a helyzet, a világbajnoki futamról is ismerős pályák azonban ekkor is sorra szedték az áldozataikat. 

Csomós Mixi és Nagy Attila is küzdött az elemekkel. A kvalifikáción a 40 fős mezőnyben a szenzációs hatodik leggyorsabb időt futották, aminek köszönhetően a hatodik rajthelyet választhatták szombatra. Ez jól is jött, hiszen a sárban minden egyes autó után romlott a pálya tapadása. 

A péntek esti prológon a 12. időt futották. Szombat reggel az első igazi gyorsaságin, a sárban egy kicsit magukra ijesztettek, ezért Mixi visszavett a tempóból és óvatosan fejezte be a szakaszt, amivel a 30. helyre csúsztak vissza. 

Bár a szombati nap a túlélésről szólt, a következő gyorsaságikon egyre jobban szerepeltek: 6., 8., 7. időket autóztak, így feljöttek a 8. helyre. A nap utolsó szakaszán Mixi nagyon szeretett volna bekerülni az első hatba, amire minden esélyük meg is volt. 

a_csomos_mixi_style_2

A mély nyomban azonban a Skoda Fabia Rally2 Evo orra feltúrta a sarat, ami eltömítette a hűtőt. A víz 125 °C-ra forrt, és mivel a nyomás alatt lévő rendszerben 130 °C-nál már tönkremegy a motor, megálltak a szakaszon. Nagy Attila ellenőrizte, hogy van-e víz a hűtőben. Szerencsére volt, így óvatosan, de folytathatták a versenyt. Ezzel azonban 45 másodpercet veszítettek. 

Vasárnap reggel némileg kedvezőbb időjárási körülmények mellett, a magyar páros kedvenc pályáival folytatódott a verseny. Mixi próbált taktikázni és óvatosabban menni, ami sokkal nehezebb dolognak bizonyult, mint gondolta. Ráadásul még egy defektet is összeszedtek, így a hetedik helyről a 13.-ra csúsztak vissza. 

Ám nem adták fel. Olyannyira nem, hogy a vasárnapi második kör igazi örömautózássá vált. Mixi nem taktikázott, nyomta, ami a csövön kifér és szárnyalt a pályákon. Egy ötödik idővel nyitottak, majd a Seixosón és a tavalyról igen szép emlékű Santa Quitéria gyorsaságikon harmadik időt futottak. 

A Seixoso szakasz céljában Csomós is elégedett volt a teljesítményével, ekkor hangzott el tőle a „Mixi style“ kifejezés, ami azonnal szállóigévé vált az ERC közvetítésben. 

Az utolsó előtti szakaszon a korábbi defekt ellenére is a kilencedik helyre kapaszkodtak fel. Az utolsó, Power Stage-en azonban a második kanyarban a nyom kidobta őket. Mixi korrigált, de a partoldal megforgatta a Skodát, amivel elég sok időt veszítettek. Ennek ellenére igazi versenytempóban fejezték be a rallyt, hatalmasat ugratva a cél előtti híres Fafe-i dobbantón.

a_csomos_mixi_style_3

A 10. helyért 7 Eb-pontot kaptak (az Eb-n az első 15-öt értékelik), amivel a HUMDA Academy versenyzői az Európa-bajnokságon is a 10. helyen állnak, míg a GR Motorsport a csapatok bajnokságában a 7.

„Ilyen nagy nevek mögött, ilyen nehéz versenyen a tizedik helyezés nem rossz, de egy picit azért bosszús vagyok – mondta Csomós Mixi. – Megvolt a koncepciónk: a kvalifikáción akartunk gyorsak lenni, elöl rajtolni, a szombati napot túlélni és vasárnap támadni. A szombat esti melegedéssel nem számoltam, az kibillentett a ritmusból. 

Vasárnap próbáltam taktikázni és egy kicsit óvatosabban menni. Ennek az lett a következménye, hogy csináltam egy defektet. A második körben viszont rápattantam a gázra, sokkal kiegyensúlyozottabban tudtunk menni, visszajött az önbizalmam és nagyon jó időket autóztunk. Kár a megforgásért az utolsó gyorsaságin, de ez benne van a rallyban. 

Nagyon tanulságos verseny volt, megmutattuk a tempónkat, és remélem, hogy hamarosan még jobb eredménnyel tudjuk meghálálni a szurkolók támogatását.“

Olyannyira jó volt Mixiék tempója, hogy a célban maga Craig Breen is gratulált nekik. A Hyundai rally világbajnokságon szereplő gyári versenyzője a nagyon sikeres Svéd Rally után ruccant át az Eb-re, és az utolsó gyorsaságikon bizony komoly meccsbe került Mixiékkel.  

„A célban odajött hozzánk Breen, és azt mondta ‘Gratulálok srácok, nagyon jó volt a tempó’. Óriási elismerés volt ez – mosolygott Nagy Attila, aki szerint az idei Fafe Rally sokkal keményebb volt a számukra. – A tavalyi Fafe Rally volt életünk legnehezebb versenye, de az idei még keményebb volt. Tudtuk, hogy itt most a mezőnyben megyünk és bizonyítanunk kell, elsősorban sajátmagunknak. 

Mixi sokat változott tavaly óta. A második gyorsaságin brutálisak voltak a körülmények, kétszer is magunkra ijesztettünk, ami után visszavett és jöttünk egy igazán rossz időt. De nem kezdett el agyalni rajta, azzal foglalkozott, hogy a következő pályán jobbak legyünk. 

Vasárnap próbáltunk taktikázni, de ebben nincs túl sok tapasztalatunk, akkor kaptuk a defektet. Ebből is sikerült felállnunk és a végén nagyon jó tempót autóztunk. Büszkék lehetünk az eredményre, szerintem sokat tanultunk ezen a versenyen is. 

A csapat kiváló volt, a Skoda Fabia Rally2 evo szenzációs autó, a Pirelli gumik is nagyon jól viselkedtek, a szurkolóktól pedig most is rengeteg támogatást kaptunk. Szerintem ők is segítettek abban, hogy Mixi átlendüljön a nehézségeken és megalkossa a Mixi style-t. 

Köszönjük a szurkolást, májusban találkozunk a Kanári-szigetek Rallyn.

Az FIA Európa-bajnokság állása
1. Hayden Paddon 34 pont
2. Mads Ostberg 24 pont
3. Georg Linnamae 24 pont
4. Craig Breen 20 pont
5. Miko Marczyk 19 pont
6. Yoann Bonato 17 pont
7. Efren Llarena 13 pont
8. Mikko Heikkila 11 pont
9. Tom Kristensson 10 pont
10. Csomós Miklós 7 pont

Csapatbajnokság állása
1. MRF Tyres Dealer Team 33 pont
2. BRC Racing Team 30 pont
3. Team MRF Tyres 28 pont
4. Redgrey 21 pont
5. Team Hyundai Portugal 19 pont
6. Bilteknik TRT Citroën Rally Team 15 pont
7. GR Motorsport Kft 13 pont
8. M-Sport Poland 7 pont

Csomós Mixi és Nagy Attila együttműködő partnerei:

HUMDA Academy, HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt., RabócsiRing Kft., CIKS Kft., ZÉG Kft., Balázs-Diák Kft., GR-Motorsport, Autogumiplaza.hu, Pirelli Motorsport, MTE Speciál Kft., BAZ Express Csomag Logisztika Hungary Kft., VÁRI-VILL Kft., BCS-Gépész Kft.
 

Ez a hír most jelenik meg 2634. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
13141516171819
20 21 22 23242526
27 28 29 30 31 01 02
03 04 05 06070809
101112 13 141516

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k