A dobogó... az jó lenne!
Érdi Tibiék a német VB futamra indulnak
2011-08-12
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
785732470
Napi oldal:
206035
Jelenleg:
1544
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Elsőként a csapat pilótájával ifj. Érdi Tibivel beszélgettem, hiszen vasárnap már Németország felé utaznak, a következő világbajnoki futamukra.

a_dobogo_az_jo_lenne_2

Kezdjük az elején, merre jártatok az idei évben?
Az idei évre is három VB futamot terveztünk, kezdtük a szardíniai futammal, amit már teljesítettünk, most fogunk Németországba utazni és azon kívül még a wales-i világbajnoki futamon fogunk versenyezni.

a_dobogo_az_jo_lenne_5

Hogyan sikerült a Szardínia Rallye?
Mióta világbajnoki futamokon indulunk, ez volt a negyedik versenyünk. Gyakorlatilag a kategória ötödik helyén végeztünk, ami a legjobb világbajnoki eredményünk volt eddig, de mégis kicsit kétes érzések vannak bennem ezzel kapcsolatban. Hibáztam is, mert egyszer felakadtam egy sziklára, és emiatt szuperralizásra kényszerültünk, majd másnap az olajhűtőnk lyukadt ki, így megint csak szuperralizni kellett. Összességében 40 perc büntetést kaptam és 35 perccel nyert előttünk az első autó, tehát toronymagasan megnyerhettük volna, csak egy kicsit elkapkodtam. Egyrészt emiatt mondtam, hogy kicsit vegyesek az érzelmeim, másrészt ez mindenképpen erőt is ad ahhoz, hogy Németországban bizonyíthassunk, hogy igenis tudunk dobogóra állni külföldön is!

a_dobogo_az_jo_lenne_3

Milyen autóval versenyeztek idén?
Egy Mitsubishi Evo IX-essel indultunk Szardínián, amit Pénzes Zsoltitól béreltünk, de vele most megszakadt a kapcsolat és most egy új csapattal - a Topp Cars-szal - fogunk a német vb-n, szintén egy Evo IX-essel.

a_dobogo_az_jo_lenne_1

Mire számítasz Németországban?
Milyenek az ottani pályák, körülmények?
Minden összeállt ahhoz, hogy jó eredményt tudjunk elérni. 4-5 pálya ugyanaz, mint tavaly volt, és bár a pályafutásom során még sohasem versenyeztem úgy, hogy elővettem az előző évi itinert és leporolgattam, de most fogom! Kinn a vébén kettőször lehet végigmenni, ami nem túl sok. A rendezőtől minden nevező páros kapott egy pályaajánló CD-t, amin egy utcai autóból rögzített belsőkamerás felvétel szerepel a pályákról. Ezt összehasonlítottuk a tavalyi belső felvételünkkel, és ha jól emlékszem, akkor 5 pálya ugyanaz. Megnéztük azt is, hogy hogyan mentünk ott tavaly, és sokat javítottunk ezek alapján az itinerben, ami a javunkra válhat és akkor még mindig ott van a két felírási lehetőség, ami sokat fog számítani, hogy egy teljesen kész, pontos itinerrel tudjunk majd versenyezni. A pályának nagyon-nagyon sok része visszajött az emlékeimből is, hogy merre jártunk, és ez is előrelépés nálam, mert egyébként nem igazán tudom fejből megjegyezni a gyorsokat. Az autó talán jobb lesz, mint tavaly, lesz egy olasz mérnök is velünk, versenybenzinnel fogunk menni, mert eddig nem tartottuk ezt fontosnak, de biztos sokat fog számítani ez is. Lesz biztosításunk és megpróbálunk - ha nem is "győzelem vagy halál" szemléletben versenyezni, de - kicsit gyorsabban menni, mint eddig!

Milyen eredménnyel lennél elégedett?
Fogas kérdés! 20 páros nevezett a kategóriánkban, ami nem kevés. Talán a tavalyi jó részeredményeinknek tudhatjuk be, hogy előkelő helyről rajtolhatunk majd. A kategóriánkban a negyedik helyről vágunk neki a versenynek, de hogy hányadikként érünk célba? A német pályák nagyon igénybe veszik az autót, mert nagyon sok visszafordító és derékszögű kanyar van, ami nem a szériaautóknak előnyös. Szeretnék dobogóra állni!

a_dobogo_az_jo_lenne_6

Továbbra is Táborszki Attila navigál?
Tavaly is vele mentem, és idén is. Ő talán az első olyan navigátorom, aki elég fix ponttá vált mellettem. A pályafutásom során nagyon sok navigátorom volt már, de mindig más-más körülmények miatt kellett navigátort váltanom, de úgy tűnik, hogy Attilával minden feltétel adott, nagyon jól érezzük magunkat az autóban egymás mellett és bízunk egymásban!

Ha a magyarországi versenyekből más nem is, a szurkolók nem hiányoznak?
Mindig, minden versenyen találkozunk magyarokkal, ami nagyon jó érzés, még ha nem is olyan, mintha itthon mennénk. Nagyon sok szurkolót hagytunk magunk mögött ezzel a külföldi szerepléssel, de amikor kinn vagyunk és találkozunk egy-két magyarral, akik odajönnek és megosztják az élményeiket velünk, az egy annyira jó érzés, hogy kárpótolja az embert azért, hogy nem itthon megy! Sajnos, amíg ilyen rendetlen itthon az egész rallye és a körülötte lévő dolgok, addig nem látom értelmét a hazai visszatérésnek. Nem látom a kiutat, mi a jövő évre is már világbajnoki futamokat tervezgetünk, ezeket készítjük elő. Nem hiszem, hogy még egyszer mi itthon fogunk versenyezni!

Figyelemmel kíséred a magyar bajnokságot?
Akármikor van verseny, én próbálom nyomon követni, interneten, rallyerádióban... Figyelemmel követem és pont tegnap felmentem egy fórumra és sajnos ott is azt kellett látnom, hogy már a pályabejárásnál gondok vannak. Ha még el sem kezdődik egy verseny, de már gondok vannak, akkor mi van a versennyel???

a_dobogo_az_jo_lenne_4

Nem feledkeztünk meg arról, hogy Tibi mellett ül még valaki az autóban, így Táborszki Attilával is beszélgettem egy kicsit.

Most készültök Németországba, te hogyan várod ezt?
Picit nyugodtabban várom, mint szoktam, mert ez már ötödik alkalom lesz, hogy kilátogatok erre a versenyre, és versenyzőként is másodszor vehetek részt rajta. Így azért sokkal kevesebb bizonytalanság van a felkészülésben, nyugodtabban vágunk neki, a pályák egy bizonyos része is megegyezik az előző évivel és ez is ugye nagy segítség. Meg vannak a tavalyi itinereink, belső felvételeink, a rendező is eljuttatta a pályaajánlóját, mert náluk ez így szokás.

Mire számítasz?
Nagyon nehéz megmondani. Hogy mi a vágyam? A dobogó! De hogy mi fog ebből megvalósulni, azt majd meglátjuk!

Hosszú ideig versenyeztél te is Magyarországon, de az utóbbi időben ifj. Érdi Tibivel eltűntetek innét. Mennyivel másabb, vagy jobb a külföldi szereplés?
Az idei már a 20. szezonom, jubileumi! :-) Az igazat megvallva, hallván ezeket a híreket a magyar futamokról - mert persze érdekel és figyelem a hazai eseményeket - azt kell mondjam, hogy örülök, hogy nem vagyok részese ennek! Ezek az események nem vetnek jó fényt erre a sportra, nem jó az üzenete a magyar rallye-nak. A kinti versenyek sokkal inkább a sportról szólnak, sokkal tisztábbak a viszonyok, vannak szabályok, amiket be kell tartani és be is tartatják őket. Valóban a versenyzésről szól! Maga a feladat nehezebb jóval, mert 1 hét tömény koncentrációt igényel, de ennek ellenére az egésznek a hangulata sokkal jobb, sokkal inkább a versenyzőkről szól, a szabályok be vannak tartva, tisztábbak a viszonyok, amiket én jobban szeretek.

a_dobogo_az_jo_lenne_7

Milyen Tibivel versenyezni?
Tibike nagyon ügyes, nagyon jól tekeri a kormányt. Amikor az ember külföldön - egy VB-n - kezd el versenyezni, az nem ugyanaz, mint Magyarországon, mert bizonyos dolgokat meg kell kinn tanulni. Úgy gondolom, hogy ebben jól haladunk, és nem mondom, hogy nincs még mit tanulnunk, mert tanulni mindig kell, az fejleszti az embert, ha valamin változtat azért, hogy jobb legyen az eredmény. Folyamatosan dolgozunk és ez lépésről-lépésre meg is mutatkozik. Sok mindent értek ez alatt: a felkészülést, a verseny megszervezését, a fejben való felkészülést, itiner írást, a taktikát a verseny során... ezt mind-mind tanulni kell és most már nem első osztályosak vagyunk, mint tavaly! Ez már egy kis magabiztosságot is ad, és úgy gondolom, hogy haladunk a terv szerint. Amikor belekezdtünk ebbe a vébés-projektbe, akkor az volt a terv, hogy a második-harmadik évben már az eredményt is figyelhetjük, mert aki azt gondolja, hogy odamegy és elsőre nyerni is fog, az nem ismeri az ottani viszonyokat, az egy irreális elvárás. A tavalyi wales-i versenyen a legjobb privát csapat különdíját megkaptuk, és ez már egy kis biztatás és elismerés volt arról, hogy jó úton haladunk!

Tiéd a végszó!
Remélem, hogy ismét sok magyar szurkoló lesz kinn, nagyon várjuk őket! Sokat jelent - pláne külföldön - hogy magyar zászlókat láthatunk és mindenkinek javaslom, hogy jöjjön el, és nézze meg, hogy milyen is ez. Nem csak miattunk, hanem a másik magyar páros miatt és persze a VB miatt is! Reménykedem abban, hogy mi pedig jól fogunk szerepelni!

Ez a hír most jelenik meg 3457. alkalommal
Share |
World Rally Championship 2011
ADAC Rallye Deutschland 2011
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
22 23 24 25 26 27 28
29 30 01 02 030405
060708 09 101112

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k