
A Turán - Zsiros páros befejezte a pályabejárást a lett ERC futamon. 9 különböző szakasz és egyre kevesebb hó... A navigátort faggattuk itinermásolás közben:
Kész vagytok az összes pálya felírásával?
Igen, befejeztük a tréninget. Ma reggel mi voltunk az elsők az első szakasz rajtjában.
Sajnos azt tapasztaltuk, amit nem szerettünk volna: olvad, olvad, olvad…
Egyre kevesebb a hó, egyre kevesebb a jég. Van olyan gyorsasági szakasz, ahol a 21 kilométerből 8-10 kilométer hónedves murván megyünk, aztán átmenet nélkül jön egy újabb szakasz, ami tiszta jég és a vége megint murva.
Nagyon be kell osztanunk majd a gumikat, pontosabban a gumikban lévő szögeket ezen a szakaszon és az egész versenyen. Ha a tervek szerint alakult volna, akkor nem kellene minden szervizparkban gumit cserélni, ezek a szögesek kibírtak volna havon, jégen akár több kört is.

Ezek szerint mindegy, hogy mennyire olvadnak fel a pályák, Nektek ugyanazzal a szöges gumival kell mennetek?
Így van! A versenykiírásnak megfelelően egy féle gumival lehet menni a versenyen, legyenek bármilyenek is a körülmények. Két gumigyártó terméke közül lehet választani, de paramétereiben - szögek száma és nagysága - ugyanolyanok a gumik.
Ezeket a gyorsasági szakaszokat nyáron szokták megrendezni, akkor természetesen mindenki murvagumival megy. Kérdezgettük Ketomaa-t, ő már ment ilyen szöges gumival vizes és száraz murván is. Elmondása szerint teljesen hasonlóan működnek ezek a szögek száraz és nedves murván is: kihullanak…
Tehát nagyon figyelnetek kell majd a szögekre.
Igen! Taktikusan kell majd bánnunk velük. Az biztos, hogy a murvás részek nagyon megtizedelik majd a szögeket és ha murva után újra jégre kerülünk, ott nagyon fognak majd hiányozni a kihullott szögek.
Ti már mentetek ezzel a gumival?
A teszten még nem ezekkel mentünk, csak tegnap érkezett meg a kamion, amiből venni lehetett. Így majd csak a shakedown-on tudjuk kipróbálni őket.
Hány fok van ott Nálatok? Pesten ma 12-őt mutattak a hőmérők…
Sajnos itt is meleg van, a helyi viszonyokhoz mérten majdhogynem kánikulának számít a 3-4 fok, amit egész nap mértünk. Egy-két erdei szakaszon volt csak hidegebb.

Az egyik gyorsasági rajtjánál 2 fok körül volt csak és reményteljesen elkezdett kicsit esni a havas eső, később a hó. Nagy örömömben építettem is egy hóembert, Frici szerzett hozzá karokat, orrot, szájat. Nagyon boldogok lennénk, ha akkor is ott lenne a kis barátunk, akinek még nápolyit is dugtunk a szájába, amikor élesben adjuk oda a menetlevelet a rajtban. És akkor ez azt jelentené, hogy addig nem olvadt el…

Azért annyit most nem kell még ma este másolnod, mint mondjuk San Remo-ban kellett, ugye?
Kevesebb a kanyar itt, mint az olasz aszfalton volt. Van egy két rész, ami a szombathely környéki gyorsasági szakaszokhoz hasonlítható, tempós egyenesek, mindkét oldalon árkok. De vannak keskeny, erdei részek, töltéseken is megyünk.
Milyen a hangulat?
Puskádi Janiékkal együtt teszteltünk. Nekik is jól sikerült a teszt, Jani ügyesen kezelte a szöges gumikkal is a Fabia-t.
Egy helyes kis faházban lakunk a csapattal. Vajda Peti és Nemrava Feri intézi az ellátásunkat, nagyon széles a repertoár :)
A szervizcsapat felépítette a kis birodalmát a szervizparkban.
Hogy lesz a további programotok?
Holnap reggel fél 10kor indulunk ki a shakedown-ra. Mi nem vagyunk benne az első 12-ben, akik menetlevéllel mennek már ki a szervizparkból, hiszen rájuk egy kvalifikációs szakasz vár. Ennek alapján dönthetik el az esti rajtsorrendet. Igazából ennek akkor lenne nagy szerepe, ha nagy hó lenne, hiszen akkor az elsőknek kell takarítani a pályát, ideálisabb egy kicsit hátrébbról az indulás. Ha ilyenek maradnak a viszonyok, akkor a 4-5. hely lehet a legideálisabb.
Mi majd kettőt megyünk a shakedown-on, kipróbáljuk a gumit. A szervizparkban 3körül kell beállnunk a rajtvárakozóba. Rajtceremónia után este 17:10-kor kezdődik az első gyorsasági, és az első három szakaszt sötétben kell teljesítenünk.
Köszönjük szépen, jó másolást, holnap pedig ügyesek legyetek!