A fiatalok Ferjáncz-al dolgoznának
Holczer Dani
2008-11-24
interjú • RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
783944687
Napi oldal:
102612
Jelenleg:
1146
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

A közgyűlés előtt, az új generáció képviselői is rendre megszólalnak. Ők az elkövetkező két évben tudnának dolgozni Ferjáncz Attillával, a béke, az egység és a haladás reményében. Holczer Dánielt kérdeztük minderről.

- Talán mára már minden autósport iránt érdeklődő látja, hogy az MNASZ válságban van, élén személyi változtatásokra van szükség. Mik lehetnek a problémák gyökerei, és mi kell a változáshoz?
Az MNASZ tagsága jelen pillanatban szerintem egyetlen dologban egységes, hisz mindannyiunk meggyőződése, hogy változtatni kell, mert a helyzet már - már tarthatatlan. Az is jól látható, hogy nem megfelelő emberek ülnek a legtöbb vezető pozícióban, ennek ellenére mindegyikük ragaszkodik ezekhez a státusokhoz. Általános probléma, hogy a sportvezetők nem hajlandóak egyéni érdekeiket alávetni a sportnak, miközben súlyos pénzekről beszélgetünk, és olyan tisztségviselők kérnek és kapnak fizetést és tiszteletdíjat, akiknek társadalmi munkában kéne ellátniuk feladataikat. Eközben azok, akikről kéne, hogy szóljon ez a sport, a versenyzők, a csapatok, a nézők, és a rendezők is többszörösen túl vannak terhelve anyagilag.

- Mi lehet a megoldás?
A megoldás nagyon egyszerűen hangzik, de sajnos nem az. Azokat a vezetőket, akik üzleti megfontolásból, vagy egzisztenciális függésből fakadóan, saját anyagi érdekeik által vezérelten töltenek be tisztségeket az MNASZ élén, egész egyszerűen el kell távolítani. Hiszem, hogy felnőtt egy olyan generáció, akik képesek az autósport megújítására, akár még az irányítására is, mert ha jól körülnézünk, tulajdonképpen ma már az érdemi munkát ezek a fiatalok végzik.
Ott vannak a rendezők között, ott vannak a szakági bizottságokban, ott vannak az MNASZ mindennapi életében. Ki kell mondani, generációs váltásra van szükség!

Az elnökségbe olyan személyeket kell ültetni, akik méltó módon tudják képviselni az autósportot és nincsenek egzisztenciális függésben a versenyrendszerek lebonyolításától. Olyan elnökségi tagokra van szükség, akik az autósport menedzsmentjével kívánnak foglalkozni, és hagyják működni a szakági bizottságokat, mert ami most folyik, az a legsötétebb "kommunista" időket idézi!

Hoznék is erre egy példát: A jelenlegi elnökség által a napokban beterjesztett alapszabály egyik legfelháborítóbb pontja az, hogy az elnökség és az IB vélemény különbsége esetén, az elnökség döntése kéne, hogy érvényesüljön. Gondoljunk csak bele, ez az általános sportszakmának, az Intéző Bizottság tagjainak, és a szakági bizottságokban dolgozó sportszakembereknek a legfelsőbb szinten való megalázása volna!
De miért kell, illetve kéne az elnökségnek a sportszakmával foglalkoznia?! Természetesen saját önös érdekeik érvényre juttatása lenne a cél. De nekik nem ez a feladatuk!

Az elnökség feladata a sportmenedzsment és a szakági bizottságok működésének elősegítése kell, hogy legyen!

- Ha már alapszabály… A hírek szerint az elnökség által előterjesztett alapszabály elfogadhatatlan a tagság nagy része számára, de az Ügyészség többször is utasította már az MNASZ-t az alapszabály sporttörvényben előírtak szerinti módosítására. Mi fog történni? 
Természetesen elkészítettük az alapszabály módosítás észszerű és akár mindenki számára elfogadható -, a sport törvényben foglaltaknak megfelelő -, minimalizált változtatásokat eszközlő verzióját. Ezt a napokban jó néhány tag be is terjeszti, így a közgyűlésen ennek elfogadásáról majd tudunk dönteni. Nem nézhetjük tétlenül azt, hogy ha az elnökség által beterjesztett alapszabály módosítás kerülne elfogadásra, akkor a módosított 4.§. szerint, a bajnokságok szabályai egyértelműen az FIA bajnokságok szabályai szerint alakulnának. Ezt az ügyészség nyílván nem kérte, de mégis úgy szerepel sok egyéb más hasonlóan összemosott, bújtatott, a tagokat félrevezető kiegészítés, módosítás mellett.

Kár lenne az ügyészségre fogni azt, hogy megszűnne a Rallye-ban a WRC, az A8, és a H csoport, módosulna a Historic bajnokság, és még sorolhatnánk a más szakágak szabályait érintő durva változásokat.

Persze sorolhatnánk még hosszasan az elnökség által megküldött alapszabály módosítási javaslat visszásságait, melyek önös és személyes érdekeket előtérbe helyezve, egy centralizált elnökségi irányítást és működést kívánnának megvalósítani, de értelmetlen lenne.
A több részre szakadt MNASZ tagsága jelen pillanatban egy dolgot tehet, eleget téve az ügyészségi felszólalásnak, az alapszabályt a sportörvényi előírásoknak megfelelően módosítja. Jelenleg minden más megoldás parttalan vitához vezet. Mindezért az általunk beterjesztett alapszabály módosítás elfogadását javasoljuk!
És még valami, ami nagyon fontos, és talán a legfontosabb!
Itt, és most tényleg az autósport jövője a tét! Az MNASZ tagságának az alapszabályt módosítania kell, és félő, hogy ha ez nem sikerül, arra az eshetőségre valaki már fel van készülve egy másik Autósport Szövetség alapító okirataival…

Mindezért, ezúton kérünk minden egyes tagtársunkat, hogy jöjjön el 2008.12.14.-én a közgyűlésre, és ott nyilvánítsa ki saját szabad akaratát!

 

Ez a hír most jelenik meg 4418. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
010203 04050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
222324 25 262728
293001 02 030405

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k