
2011-ben, a Tuning Show-n debütált egy nálunk még vadonatúj sportág, a GYMKHANA. Ken Block videóiból már láthattuk, hogy egy nagyon látványos autós őrületről van szó, amelynek itthon Giltner Attila a mindenese.
Te vagy a GYMKHANA hazai helytartója...
Tavaly kezdődött, mesélj, milyen volt az első év?!
Egy szóval kifejezve regényes! Nehéz ebben a gazdasági helyzetben 0-ról elkezdeni valami újat, amit meg kell ismertetni a pilótákkal és a közönséggel is. Nagyon sok előkészületi munkát igényelt, és évközben sok új kihívással találkoztunk. De már most mondhatom hogy megérte, mert nem egészen 10 hónap alatt megjelent a bázis pilóta állomány, és a közmédiába is bekerültünk, amivel nem sok mindenki büszkélkedhet a technikai sportok műfajában.

Szerinted milyen adottságok és milyen feltételek kellenek ahhoz, hogy valaki jó gymkhanauta legyen?
Ez egy jó kérdés, általános recept nincs. Amit tavaly már megfigyeltünk, hogy a pilótának jó fizikummal kell rendelkeznie, és a pályát is fejben kell tartania, ami sokszor a legnehezebb feladat a döntők alatt.
Kell valami előélet? Ki a jó gymkhanauta?
A rallys, a szlalomos, a drifter?
Természetesen kell, ezért is alkalmazzuk a szintfelmérőt, hogy felmérjük a pilóta vezetési tudását. De hogy melyik szakágból jöhet a tökéletes gymkhanauta? Ez egy talány, mert mindehonnan jöttek már, és mindenkinek bele kellett tanulnia.
Milyen az ideális gymkhana versenyautó? Ken Block autóját ismerjük... mindenképp erőműnek kell lennie?
Bármilyen kocsi ideális lehet, és ez benne a szép. Nem a loóerő a lényeg, hanem a vezetési tudás, mert a pálya tele van hibázási lehetőséggel, ahol egy pillanat alatt elvész az előny.
Vannak kategóriák a gymkhana versenyen?
Igen van egy alap kategória besorolásunk mely megkülönbözteti a profi és amatőr versenyzőket, a kerékhajtást, a bohockodást és a csapat váltó versenyeket.
Tavaly is a Tuning Show-n kezdődött a gymkhana szezon. Nagy sikere volt már az első rendezvénynek is. Idén hol kezdtek, mik a tervek?
Tavaly egy ún. sportágalapítót tartottunk a Tuningshow-n, ahol a pilóták, a közönség, és a szervezők visszajelzéseit figyeltük, és most már elárulhatom, hogy ha nem lett volna siker, nem erőltettük volna a folytatást.
Állítólag a TS történetének legszínvonalasabb kültéri programját prezentáltuk az elmúlt 6 évben, így logikus volt hogy idén is lesz folytatás, de ezen alkalommal már a bajnokság első fordulójaként kezdünk itt, március utlolsó napjaiban.
Terv az van dögivel, órákat lehetne mesélni róla, de csak a legszembetűnöbb változásokról mondok egy-két szót: Nagyobb lelátók, új pályák, új pálya design, és új tematikájú döntők lesznek ami egymagában szenzációs.

A rendezvények színvonalával sem volt gond és a médiamegjelenésekkel is jól álltatok már tavaly is...
Igen sokan érdeklődtek az újdonság iránt, így gyorsan ki tudtuk alakítani a kommunikációs csatornáinkat, és Mr. Block média tevékenységei is jól jöttek az év során. Amire viszont kifejezetten büszkék vagyunk, hogy saját TV megjelenésünk is lett a TV2 TOTALCAR-on belül, ahol is Celebek segítségével tudtuk a sportágat hirdetni egy vicces közvetlen módon.
A www.duen.hu oldalon is folyamatosan meg fogunk jelenni idén.
Akkor március 30-tól a HUNGEXPO területén csikorognak idén először a gymkhanások
Március 30-án még csak SHOW-t láthat a közönség, de 31-én már egésznapos edzés lesz, majd 1-én (ami nem tréfa) már a bajnokság első fordulója zajlik, ahol a profik egymástól centiméterekre fognak küzdeni.
