A Herczig név új olvasatban
Rallycross bajnokként érkezik Patrik a rallyba
2020-02-11
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
742623458
Napi oldal:
1221
Jelenleg:
1908
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Suborits Péter
996
2.
Fónagy Kristóf
960
3. Kasza Kristóf
959
4. Gönczi Dániel
873
5. Végh Krisz
818
6. Kozsuk Péter
805
7. Osztás Ábel
800
8. Bíró-Ambrus Roland
780
9. Balogh Richárd
737
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 12.futam, Central Europe Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
225
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
200
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
185
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
166
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
146
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
114
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
102
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
41
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
145
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
124
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
109
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
101
5. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
88
6. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
49
9. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
169
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
3. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
136
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
119
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Hadik András
Skoda Fabia R5 Evo
58
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a bajnokság végeredménye
1. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
143,25
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
135
3. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
4.
Hulmann G.
LADA VFTS
96
5. Bodogán F.
LADA VFTS
87,25
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
72,25
7. Tóth Barna
BMW E36
63
8. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
43,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
83
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
60
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
31
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
22,75
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
18
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
117,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
94
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
82
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
64
6. Tellér Antal
Peugeot 208
52
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
45,5
8. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
42,5
9. Molnár Ferenc
Lada VFTS
37,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Bíró Gergő
Opel Astra
82
2. Rácz Gábor
Lada VFTS
80
3. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
72
4. Bajusz Krisztián
Lada 2101
72
5. Kovács Dominik
Opel Astra
61
6. Szabó Zoltán
Lada 2105
60
7. Lipóczky Dani
BMW E36
51
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
9. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

a_herczig_nev_uj_olvasatban_7

Herczig Norbit hívtam, hogy adjon meg egy telefonszámot…
A fiáét, Patrikét… :)
De azért beszéltünk pár szót is és most nem a saját, hanem a fia versenyzéséről:
 
Norbi, egy évvel ezelőtt azt nyilatkoztad nekem, hogy nem fogod beengedni az erdőbe…
Hidd el, hogy szemrehányást is teszek magamnak, mert én tényleg nem szerettem volna, hogy ezt csinálja! De addig szívta a vérünket, mind a feleségemnek, mind nekem, hogy Ő ralizni szeretne, hogy nem tudtuk visszatartani, de megbízom benne annyira, tudom mennyire felelősségteljesen gondolkozik, nyilván nem vagyok nyugodt…

a_herczig_nev_uj_olvasatban_6
 
De legalább még többet tudsz neki segíteni…
Az biztos!  Úgy gondolom, van annyi tapasztalatom már ebben a sportban, és ha valamiben, akkor ebben tudok igazán segíteni.
 
Beszélgettünk korábban és mondtad: már elkezdtétek a felkészülést. Itiner írással, pályafeldolgozással.
Nagyon jó tanítvány, mindent meghallgat és ami talán a legfontosabb, hogy meg is fogadja a tanácsokat. Szerencsére mindig megtalálja azokat az embereket, akiket feltétlenül a bizalmába fogad és azok tanácsát be is tartja. Szerencsém van, hogy én is ezek közé tartozom :)
Ha én lennék most a saját gyermekem, akkor velem sokkal több gondja lenne bárkinek… :D

Egy bizonyos szintig tudok segíteni, aztán neki kell összerakni a pályákat a navigátorával. Látszik, hogy még rutint kell szereznie, semmi mást. Nincs is más dolga, mintsem ezt a rutint megszerezni!
Nincs eredménykényszer! Ezt nem győzöm neki hangsúlyozni. Minden egyes verseny egy teszt, azzal a különbséggel, hogy mérik is az idejét.

a_herczig_nev_uj_olvasatban_1
 
Patrik, a múlt héten kaptad meg a jogosítványodat…
Igen! Nagyon vártam már ezt a pillanatot és nagyon boldog voltam, hogy megkaptam. Szerencsém volt, hogy hamar sikerült levizsgáznom. Egy nagyon jó oktatóhoz kerültem és sikerült nagyon rövid idő alatt levezetnem a kellő óraszámot. Manapság ez nagy szó, hónapokat kell várni, hogy autóra ülhessen az ember…

Azt kérdezném először, hogyan kezdődött a rali szereteted, de szerintem félig sejtem a választ: van egy édesapád, akivel ralira jártatok…
Ez így van. :) Kiskoromban féltem a hangos autóktól, de aztán egyre többször voltam a pálya mellett, a szervizparkban. Hamar megfertőződtem.

És mikor kezdtél el versenyautót vezetni?
2017-ben rallycrossban a Junior Kupában versenyeztem először. 1.3-as Swifttel mentem két évet. Nagyon jó évek voltak. Jó kis csapat verődött össze, jó csatákat vívtunk.

Tavaly egy nagyot ugrottunk, hiszen autót és kategóriát váltottunk, SuperTouringCars -1600-ba, ami lényegében egy Super1600-os autónak felelt meg. Már az első teszten nagyon tetszett az autó.

a_herczig_nev_uj_olvasatban_2
 
Az első futamon, a Slovakiaringen sikerült megszereznem a második helyet. A második versenyen a RabócsiRingen egy rajtbalesetbe keveredtem miután az autót újra kellett építeni. A következő kakucsi futamon már újra jól ment a versenyzés. Amikor újra Máriapócson versenyeztünk, ott volt bennem egy félsz. Nem is ment úgy, ahogy szerettem volna… Több helyet hagytam a többiektől… 
Aztán a fuglau-i pályán, ami mindenkinek új volt a kategóriában, ott nyerni tudtam. Technikás pálya volt, élveztem nagyon. Talán arra a futamra mondhatom, hogy jött egy áttörés és az autót már barátként tudtam kezelni. Greinbach izgalmas versenyt hozott. Összeakadtam egy osztrák pilótával az egyik előfutamon és a versenyfelügyelők úgy ítélték meg, hogy én hibáztam, így az elődöntőből az utolsó sorból rajtoltam. Végül bejutottam a döntőbe és a második helyen fejeztem be a versenyt. Szeptemberben Kakucson esőben versenyeztem és ott Apa segítségével nagyon jól beállítottuk az autót, a megfelelő gumit raktuk fel. Az ellenfeleim vagy hibáztak, vagy kizárták őket, a döntőben csak ketten köröztünk és én ki tudtam használni technikai előnyömet, így nyertem itt is.

a_herczig_nev_uj_olvasatban_3
 
A záró futam előtt nem számolgattam, háromesélyes volt még a bajnoki cím. Apa ekkor épp Cipruson versenyzett EB futamon. A döntőben próbáltam kizárni a bajnoki címet, hiszen Apa mindig azt mondta minden versenyem előtt, hogy ne az eredménnyel foglalkozzak, hanem élvezzem a verseny minden pillanatát. Nem mondom, hogy ez mindig sikerült...
Ott voltam a futamon és a célbaérés után nem ünnepeltél túlzottan
Komoly meccset vívtunk KisTukival. Megnyertem a futamot, de nem voltam biztos a bajnoki címben, simán csak örültem a győzelemnek. Kiszálltam a kocsiból és utána hallottam KisTuki üvöltését. Annyira örült, azt hittem, hogy Ő lett a bajnok. De közben odarohant hozzám, felemelt és gratulált a bajnoki címemhez!

Felfoghatatlan élmény volt, nem is gondoltam év elején, hogy bajnoki cím lesz a szezon végén. Gyakorló évnek szántuk a szezont ezzel az autóval.

És hogy lett ebből rali?
Évek óta hajtogatom Apának, hogy ralizni szeretnék, ralizni szeretnék…
Ő mindig mondta, hogy nem, nem… Veszélyes, nem enged…
 
A nyáron mondtam neki, hogy én vagy ralizni szeretnék, vagy nem szeretnék versenyezni. Nagyon szerettem a rallycrosst de nem tudtam megszokni a test-test elleni küzdelmeket. Rosszul éltem meg amikor nem a saját hibámból kerültem esetleg a pályán kívülre vagy összetörték az autómat.

Hosszas beszélgetések után sikerült meggyőznöm a szüleimet. Először Rally2-ről volt szó, de a kilométer és a tapasztalatgyűjtés lenne a legfontosabb és a Rally1-ben majdnem csak egy nappal több a verseny és jóval több a megtehető kilométerek száma, ezért gondoltuk, hogy Rally1-ben kellene versenyezni.

És hogy lett az autó?
Egy új fejlesztésű Ford Fiesta R2T-vel fogok versenyezni. Ezt én találtam ki… Több EB futamon is kint voltam Apáékkal és ott nagyon beleszerettem ebbe az autóba. Végül egy cseh csapat fogja hozni a szezonra az autót.

a_herczig_nev_uj_olvasatban_4

A raliban szükséges a navigátor is, nem elég egy spotter a pálya mellett… :)
Igen :) Bán Viktorral fogok versenyezni. Már két hétvégét együtt töltöttünk, autóztunk, gyakoroltuk a pályafelírást a közös munkát.

Szerintem Viktor nagyon jó választás. Tapasztalt navigátor, aki jó hangulatban tud eltölteni egy-egy ralihétvégét, tudva azt, hogy mikor mi a feladata. Meg van benne a kellő alázat a sport iránt.
Én is így gondolom! Nagyon vártam az első közös találkozást és nem csalódtam. Biztos vagyok benne, hogy jó hangulatban és hasznosan fogjuk eltölteni a közös versenyeket.
 
Apával sokat mentem, még mielőtt megvolt a jogsim, akkor is. Gyakoroltuk a pályafelírást. Azt gondolom ez az alapja az egész ralinak. Egy jól felírt itiner nagyon fontos része a versenynek. Sok felé jártunk az országban, egy-egy adott útszakaszt dolgoztunk fel.
 
Úgy tudom, egy hosszabb tesztet terveztetek az első verseny előtt.
Igen, így volt, de aztán szétnéztünk és találtunk egy osztrák rallysprint futamot.

Én nem ismertem ezt a futamot, Viktor szerint nagyon sok tapasztalatot tudunk ott gyűjteni, különböző minőségű pályák várnak majd ránk és kilométerben is kedvező, hiszen majdnem 100 kilométer a futam gyorsasági össztávja.

Hány futamot írtál be a naptáradba a bajnokságból?
Az előzetes tervek alapján hét versenyen szeretnék indulni, még nem tudjuk, hogy melyiket hagyjuk ki. Nyíregyházán mindenképp szeretnék ott lenni.
 
Már egyből Egerben nem tud ott lenni Apud, hiszen akkor kezdődik az ERC szezon is az Azori szigeteken…
Igen, sajnos ez így jött most ki. Kérdezte, hogy biztosan el akarok e indulni Egerben, de ez számomra nem volt kérdés. Már csak azért sem, mert Egerben mindenképp szerettem volna menni, a másik indok pedig az volt, hogy ha ott nem indulnánk  akkor egy hónappal később kezdődne számomra a szezon… :)

Örülök, hogy egy újabb pilótával gazdagodhat a magyar rali mezőny! Várunk Egerben!
Köszönöm szépen!

 

Ez a hír most jelenik meg 4342. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
252627 28 293001
020304 05 060708
091011 12 131415
161718 19 20 21 22
23 24 25 26 272829
2024.12.06-10.

részletes infóink

2024.12.06-08.

részletes infóink

2024.12.27-29.

részletes infóink

2024.12.27-28.

részletes infóink

2025.01.03-05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k