LCH Tavaszi LADA találkozó
A Herczig név új olvasatban
Rallycross bajnokként érkezik Patrik a rallyba
2020-02-11
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
685065042
Napi oldal:
29195
Jelenleg:
1196
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

a_herczig_nev_uj_olvasatban_7

Herczig Norbit hívtam, hogy adjon meg egy telefonszámot…
A fiáét, Patrikét… :)
De azért beszéltünk pár szót is és most nem a saját, hanem a fia versenyzéséről:
 
Norbi, egy évvel ezelőtt azt nyilatkoztad nekem, hogy nem fogod beengedni az erdőbe…
Hidd el, hogy szemrehányást is teszek magamnak, mert én tényleg nem szerettem volna, hogy ezt csinálja! De addig szívta a vérünket, mind a feleségemnek, mind nekem, hogy Ő ralizni szeretne, hogy nem tudtuk visszatartani, de megbízom benne annyira, tudom mennyire felelősségteljesen gondolkozik, nyilván nem vagyok nyugodt…

a_herczig_nev_uj_olvasatban_6
 
De legalább még többet tudsz neki segíteni…
Az biztos!  Úgy gondolom, van annyi tapasztalatom már ebben a sportban, és ha valamiben, akkor ebben tudok igazán segíteni.
 
Beszélgettünk korábban és mondtad: már elkezdtétek a felkészülést. Itiner írással, pályafeldolgozással.
Nagyon jó tanítvány, mindent meghallgat és ami talán a legfontosabb, hogy meg is fogadja a tanácsokat. Szerencsére mindig megtalálja azokat az embereket, akiket feltétlenül a bizalmába fogad és azok tanácsát be is tartja. Szerencsém van, hogy én is ezek közé tartozom :)
Ha én lennék most a saját gyermekem, akkor velem sokkal több gondja lenne bárkinek… :D

Egy bizonyos szintig tudok segíteni, aztán neki kell összerakni a pályákat a navigátorával. Látszik, hogy még rutint kell szereznie, semmi mást. Nincs is más dolga, mintsem ezt a rutint megszerezni!
Nincs eredménykényszer! Ezt nem győzöm neki hangsúlyozni. Minden egyes verseny egy teszt, azzal a különbséggel, hogy mérik is az idejét.

a_herczig_nev_uj_olvasatban_1
 
Patrik, a múlt héten kaptad meg a jogosítványodat…
Igen! Nagyon vártam már ezt a pillanatot és nagyon boldog voltam, hogy megkaptam. Szerencsém volt, hogy hamar sikerült levizsgáznom. Egy nagyon jó oktatóhoz kerültem és sikerült nagyon rövid idő alatt levezetnem a kellő óraszámot. Manapság ez nagy szó, hónapokat kell várni, hogy autóra ülhessen az ember…

Azt kérdezném először, hogyan kezdődött a rali szereteted, de szerintem félig sejtem a választ: van egy édesapád, akivel ralira jártatok…
Ez így van. :) Kiskoromban féltem a hangos autóktól, de aztán egyre többször voltam a pálya mellett, a szervizparkban. Hamar megfertőződtem.

És mikor kezdtél el versenyautót vezetni?
2017-ben rallycrossban a Junior Kupában versenyeztem először. 1.3-as Swifttel mentem két évet. Nagyon jó évek voltak. Jó kis csapat verődött össze, jó csatákat vívtunk.

Tavaly egy nagyot ugrottunk, hiszen autót és kategóriát váltottunk, SuperTouringCars -1600-ba, ami lényegében egy Super1600-os autónak felelt meg. Már az első teszten nagyon tetszett az autó.

a_herczig_nev_uj_olvasatban_2
 
Az első futamon, a Slovakiaringen sikerült megszereznem a második helyet. A második versenyen a RabócsiRingen egy rajtbalesetbe keveredtem miután az autót újra kellett építeni. A következő kakucsi futamon már újra jól ment a versenyzés. Amikor újra Máriapócson versenyeztünk, ott volt bennem egy félsz. Nem is ment úgy, ahogy szerettem volna… Több helyet hagytam a többiektől… 
Aztán a fuglau-i pályán, ami mindenkinek új volt a kategóriában, ott nyerni tudtam. Technikás pálya volt, élveztem nagyon. Talán arra a futamra mondhatom, hogy jött egy áttörés és az autót már barátként tudtam kezelni. Greinbach izgalmas versenyt hozott. Összeakadtam egy osztrák pilótával az egyik előfutamon és a versenyfelügyelők úgy ítélték meg, hogy én hibáztam, így az elődöntőből az utolsó sorból rajtoltam. Végül bejutottam a döntőbe és a második helyen fejeztem be a versenyt. Szeptemberben Kakucson esőben versenyeztem és ott Apa segítségével nagyon jól beállítottuk az autót, a megfelelő gumit raktuk fel. Az ellenfeleim vagy hibáztak, vagy kizárták őket, a döntőben csak ketten köröztünk és én ki tudtam használni technikai előnyömet, így nyertem itt is.

a_herczig_nev_uj_olvasatban_3
 
A záró futam előtt nem számolgattam, háromesélyes volt még a bajnoki cím. Apa ekkor épp Cipruson versenyzett EB futamon. A döntőben próbáltam kizárni a bajnoki címet, hiszen Apa mindig azt mondta minden versenyem előtt, hogy ne az eredménnyel foglalkozzak, hanem élvezzem a verseny minden pillanatát. Nem mondom, hogy ez mindig sikerült...
Ott voltam a futamon és a célbaérés után nem ünnepeltél túlzottan
Komoly meccset vívtunk KisTukival. Megnyertem a futamot, de nem voltam biztos a bajnoki címben, simán csak örültem a győzelemnek. Kiszálltam a kocsiból és utána hallottam KisTuki üvöltését. Annyira örült, azt hittem, hogy Ő lett a bajnok. De közben odarohant hozzám, felemelt és gratulált a bajnoki címemhez!

Felfoghatatlan élmény volt, nem is gondoltam év elején, hogy bajnoki cím lesz a szezon végén. Gyakorló évnek szántuk a szezont ezzel az autóval.

És hogy lett ebből rali?
Évek óta hajtogatom Apának, hogy ralizni szeretnék, ralizni szeretnék…
Ő mindig mondta, hogy nem, nem… Veszélyes, nem enged…
 
A nyáron mondtam neki, hogy én vagy ralizni szeretnék, vagy nem szeretnék versenyezni. Nagyon szerettem a rallycrosst de nem tudtam megszokni a test-test elleni küzdelmeket. Rosszul éltem meg amikor nem a saját hibámból kerültem esetleg a pályán kívülre vagy összetörték az autómat.

Hosszas beszélgetések után sikerült meggyőznöm a szüleimet. Először Rally2-ről volt szó, de a kilométer és a tapasztalatgyűjtés lenne a legfontosabb és a Rally1-ben majdnem csak egy nappal több a verseny és jóval több a megtehető kilométerek száma, ezért gondoltuk, hogy Rally1-ben kellene versenyezni.

És hogy lett az autó?
Egy új fejlesztésű Ford Fiesta R2T-vel fogok versenyezni. Ezt én találtam ki… Több EB futamon is kint voltam Apáékkal és ott nagyon beleszerettem ebbe az autóba. Végül egy cseh csapat fogja hozni a szezonra az autót.

a_herczig_nev_uj_olvasatban_4

A raliban szükséges a navigátor is, nem elég egy spotter a pálya mellett… :)
Igen :) Bán Viktorral fogok versenyezni. Már két hétvégét együtt töltöttünk, autóztunk, gyakoroltuk a pályafelírást a közös munkát.

Szerintem Viktor nagyon jó választás. Tapasztalt navigátor, aki jó hangulatban tud eltölteni egy-egy ralihétvégét, tudva azt, hogy mikor mi a feladata. Meg van benne a kellő alázat a sport iránt.
Én is így gondolom! Nagyon vártam az első közös találkozást és nem csalódtam. Biztos vagyok benne, hogy jó hangulatban és hasznosan fogjuk eltölteni a közös versenyeket.
 
Apával sokat mentem, még mielőtt megvolt a jogsim, akkor is. Gyakoroltuk a pályafelírást. Azt gondolom ez az alapja az egész ralinak. Egy jól felírt itiner nagyon fontos része a versenynek. Sok felé jártunk az országban, egy-egy adott útszakaszt dolgoztunk fel.
 
Úgy tudom, egy hosszabb tesztet terveztetek az első verseny előtt.
Igen, így volt, de aztán szétnéztünk és találtunk egy osztrák rallysprint futamot.

Én nem ismertem ezt a futamot, Viktor szerint nagyon sok tapasztalatot tudunk ott gyűjteni, különböző minőségű pályák várnak majd ránk és kilométerben is kedvező, hiszen majdnem 100 kilométer a futam gyorsasági össztávja.

Hány futamot írtál be a naptáradba a bajnokságból?
Az előzetes tervek alapján hét versenyen szeretnék indulni, még nem tudjuk, hogy melyiket hagyjuk ki. Nyíregyházán mindenképp szeretnék ott lenni.
 
Már egyből Egerben nem tud ott lenni Apud, hiszen akkor kezdődik az ERC szezon is az Azori szigeteken…
Igen, sajnos ez így jött most ki. Kérdezte, hogy biztosan el akarok e indulni Egerben, de ez számomra nem volt kérdés. Már csak azért sem, mert Egerben mindenképp szerettem volna menni, a másik indok pedig az volt, hogy ha ott nem indulnánk  akkor egy hónappal később kezdődne számomra a szezon… :)

Örülök, hogy egy újabb pilótával gazdagodhat a magyar rali mezőny! Várunk Egerben!
Köszönöm szépen!

 

Ez a hír most jelenik meg 4219. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k