LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
A Herczig név új olvasatban
Rallycross bajnokként érkezik Patrik a rallyba
2020-02-11
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
770074254
Napi oldal:
21645
Jelenleg:
2180
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

a_herczig_nev_uj_olvasatban_7

Herczig Norbit hívtam, hogy adjon meg egy telefonszámot…
A fiáét, Patrikét… :)
De azért beszéltünk pár szót is és most nem a saját, hanem a fia versenyzéséről:
 
Norbi, egy évvel ezelőtt azt nyilatkoztad nekem, hogy nem fogod beengedni az erdőbe…
Hidd el, hogy szemrehányást is teszek magamnak, mert én tényleg nem szerettem volna, hogy ezt csinálja! De addig szívta a vérünket, mind a feleségemnek, mind nekem, hogy Ő ralizni szeretne, hogy nem tudtuk visszatartani, de megbízom benne annyira, tudom mennyire felelősségteljesen gondolkozik, nyilván nem vagyok nyugodt…

a_herczig_nev_uj_olvasatban_6
 
De legalább még többet tudsz neki segíteni…
Az biztos!  Úgy gondolom, van annyi tapasztalatom már ebben a sportban, és ha valamiben, akkor ebben tudok igazán segíteni.
 
Beszélgettünk korábban és mondtad: már elkezdtétek a felkészülést. Itiner írással, pályafeldolgozással.
Nagyon jó tanítvány, mindent meghallgat és ami talán a legfontosabb, hogy meg is fogadja a tanácsokat. Szerencsére mindig megtalálja azokat az embereket, akiket feltétlenül a bizalmába fogad és azok tanácsát be is tartja. Szerencsém van, hogy én is ezek közé tartozom :)
Ha én lennék most a saját gyermekem, akkor velem sokkal több gondja lenne bárkinek… :D

Egy bizonyos szintig tudok segíteni, aztán neki kell összerakni a pályákat a navigátorával. Látszik, hogy még rutint kell szereznie, semmi mást. Nincs is más dolga, mintsem ezt a rutint megszerezni!
Nincs eredménykényszer! Ezt nem győzöm neki hangsúlyozni. Minden egyes verseny egy teszt, azzal a különbséggel, hogy mérik is az idejét.

a_herczig_nev_uj_olvasatban_1
 
Patrik, a múlt héten kaptad meg a jogosítványodat…
Igen! Nagyon vártam már ezt a pillanatot és nagyon boldog voltam, hogy megkaptam. Szerencsém volt, hogy hamar sikerült levizsgáznom. Egy nagyon jó oktatóhoz kerültem és sikerült nagyon rövid idő alatt levezetnem a kellő óraszámot. Manapság ez nagy szó, hónapokat kell várni, hogy autóra ülhessen az ember…

Azt kérdezném először, hogyan kezdődött a rali szereteted, de szerintem félig sejtem a választ: van egy édesapád, akivel ralira jártatok…
Ez így van. :) Kiskoromban féltem a hangos autóktól, de aztán egyre többször voltam a pálya mellett, a szervizparkban. Hamar megfertőződtem.

És mikor kezdtél el versenyautót vezetni?
2017-ben rallycrossban a Junior Kupában versenyeztem először. 1.3-as Swifttel mentem két évet. Nagyon jó évek voltak. Jó kis csapat verődött össze, jó csatákat vívtunk.

Tavaly egy nagyot ugrottunk, hiszen autót és kategóriát váltottunk, SuperTouringCars -1600-ba, ami lényegében egy Super1600-os autónak felelt meg. Már az első teszten nagyon tetszett az autó.

a_herczig_nev_uj_olvasatban_2
 
Az első futamon, a Slovakiaringen sikerült megszereznem a második helyet. A második versenyen a RabócsiRingen egy rajtbalesetbe keveredtem miután az autót újra kellett építeni. A következő kakucsi futamon már újra jól ment a versenyzés. Amikor újra Máriapócson versenyeztünk, ott volt bennem egy félsz. Nem is ment úgy, ahogy szerettem volna… Több helyet hagytam a többiektől… 
Aztán a fuglau-i pályán, ami mindenkinek új volt a kategóriában, ott nyerni tudtam. Technikás pálya volt, élveztem nagyon. Talán arra a futamra mondhatom, hogy jött egy áttörés és az autót már barátként tudtam kezelni. Greinbach izgalmas versenyt hozott. Összeakadtam egy osztrák pilótával az egyik előfutamon és a versenyfelügyelők úgy ítélték meg, hogy én hibáztam, így az elődöntőből az utolsó sorból rajtoltam. Végül bejutottam a döntőbe és a második helyen fejeztem be a versenyt. Szeptemberben Kakucson esőben versenyeztem és ott Apa segítségével nagyon jól beállítottuk az autót, a megfelelő gumit raktuk fel. Az ellenfeleim vagy hibáztak, vagy kizárták őket, a döntőben csak ketten köröztünk és én ki tudtam használni technikai előnyömet, így nyertem itt is.

a_herczig_nev_uj_olvasatban_3
 
A záró futam előtt nem számolgattam, háromesélyes volt még a bajnoki cím. Apa ekkor épp Cipruson versenyzett EB futamon. A döntőben próbáltam kizárni a bajnoki címet, hiszen Apa mindig azt mondta minden versenyem előtt, hogy ne az eredménnyel foglalkozzak, hanem élvezzem a verseny minden pillanatát. Nem mondom, hogy ez mindig sikerült...
Ott voltam a futamon és a célbaérés után nem ünnepeltél túlzottan
Komoly meccset vívtunk KisTukival. Megnyertem a futamot, de nem voltam biztos a bajnoki címben, simán csak örültem a győzelemnek. Kiszálltam a kocsiból és utána hallottam KisTuki üvöltését. Annyira örült, azt hittem, hogy Ő lett a bajnok. De közben odarohant hozzám, felemelt és gratulált a bajnoki címemhez!

Felfoghatatlan élmény volt, nem is gondoltam év elején, hogy bajnoki cím lesz a szezon végén. Gyakorló évnek szántuk a szezont ezzel az autóval.

És hogy lett ebből rali?
Évek óta hajtogatom Apának, hogy ralizni szeretnék, ralizni szeretnék…
Ő mindig mondta, hogy nem, nem… Veszélyes, nem enged…
 
A nyáron mondtam neki, hogy én vagy ralizni szeretnék, vagy nem szeretnék versenyezni. Nagyon szerettem a rallycrosst de nem tudtam megszokni a test-test elleni küzdelmeket. Rosszul éltem meg amikor nem a saját hibámból kerültem esetleg a pályán kívülre vagy összetörték az autómat.

Hosszas beszélgetések után sikerült meggyőznöm a szüleimet. Először Rally2-ről volt szó, de a kilométer és a tapasztalatgyűjtés lenne a legfontosabb és a Rally1-ben majdnem csak egy nappal több a verseny és jóval több a megtehető kilométerek száma, ezért gondoltuk, hogy Rally1-ben kellene versenyezni.

És hogy lett az autó?
Egy új fejlesztésű Ford Fiesta R2T-vel fogok versenyezni. Ezt én találtam ki… Több EB futamon is kint voltam Apáékkal és ott nagyon beleszerettem ebbe az autóba. Végül egy cseh csapat fogja hozni a szezonra az autót.

a_herczig_nev_uj_olvasatban_4

A raliban szükséges a navigátor is, nem elég egy spotter a pálya mellett… :)
Igen :) Bán Viktorral fogok versenyezni. Már két hétvégét együtt töltöttünk, autóztunk, gyakoroltuk a pályafelírást a közös munkát.

Szerintem Viktor nagyon jó választás. Tapasztalt navigátor, aki jó hangulatban tud eltölteni egy-egy ralihétvégét, tudva azt, hogy mikor mi a feladata. Meg van benne a kellő alázat a sport iránt.
Én is így gondolom! Nagyon vártam az első közös találkozást és nem csalódtam. Biztos vagyok benne, hogy jó hangulatban és hasznosan fogjuk eltölteni a közös versenyeket.
 
Apával sokat mentem, még mielőtt megvolt a jogsim, akkor is. Gyakoroltuk a pályafelírást. Azt gondolom ez az alapja az egész ralinak. Egy jól felírt itiner nagyon fontos része a versenynek. Sok felé jártunk az országban, egy-egy adott útszakaszt dolgoztunk fel.
 
Úgy tudom, egy hosszabb tesztet terveztetek az első verseny előtt.
Igen, így volt, de aztán szétnéztünk és találtunk egy osztrák rallysprint futamot.

Én nem ismertem ezt a futamot, Viktor szerint nagyon sok tapasztalatot tudunk ott gyűjteni, különböző minőségű pályák várnak majd ránk és kilométerben is kedvező, hiszen majdnem 100 kilométer a futam gyorsasági össztávja.

Hány futamot írtál be a naptáradba a bajnokságból?
Az előzetes tervek alapján hét versenyen szeretnék indulni, még nem tudjuk, hogy melyiket hagyjuk ki. Nyíregyházán mindenképp szeretnék ott lenni.
 
Már egyből Egerben nem tud ott lenni Apud, hiszen akkor kezdődik az ERC szezon is az Azori szigeteken…
Igen, sajnos ez így jött most ki. Kérdezte, hogy biztosan el akarok e indulni Egerben, de ez számomra nem volt kérdés. Már csak azért sem, mert Egerben mindenképp szerettem volna menni, a másik indok pedig az volt, hogy ha ott nem indulnánk  akkor egy hónappal később kezdődne számomra a szezon… :)

Örülök, hogy egy újabb pilótával gazdagodhat a magyar rali mezőny! Várunk Egerben!
Köszönöm szépen!

 

Ez a hír most jelenik meg 4420. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k