KZ Invest Kupa 3.forduló - Nyíregyháza - Piac
A hómenő és a vébémenő
Szabó Laci újra nekivág a Janner Rallyenak
2010-12-28
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
685992460
Napi oldal:
5444
Jelenleg:
658
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Aki látta már Szabó Lackót hóban autózni, annak nem kell elmesélni, aki még nem látta… azoknak pedig nem lehet! Egyszer mindenképp látni kell, és erre most remek alkalom lehet a Janner Rallye, ahol VB-menő navigátorral az oldalán vág vissza a régi sérelemért. Elsőként Lackóval beszélgettem…

Igen kevés alkalommal láthattak téged a szurkolók az idei évben, mi ennek az oka?
thumb_A_homeno_es_a_vebemeno_2Sok más egyéb elfoglaltságom miatt nem tudtam a versenyzéssel foglalkozni idén, így azon a kevés futamon pedig, ahol mégis indultunk, "előfutóztunk". thumb_A_homeno_es_a_vebemeno_3Nem akartunk a kategóriában menni, hogy esetleg a bajnokság állásába ily módon beleszóljunk, maradt tehát a mezőny előtt autózás, de nagyon bízom benne, hogy a jövő évben ez már nem így lesz! Megpróbálom úgy intézni a dolgaimat, hogy a versenyzés is újra visszakerüljön az életembe, és persze az is nagyon izgatja a fantáziámat már, hogy egy-két eredményt elérjek újra.

Mikulás Rallye-n is indultál, és Te sem a megszokott navigátoroddal...
thumb_a_homeno_es_a_vebemeno_2Igen-igen, idén is mint tavaly a menyasszonyommal Edittel mentem, csak az éppen jobban sikerült, hiszen akkor nyertünk. Most is ez lett volna a cél, próbáltunk nagyon odafigyelni a felkészülésre is, szögesgumink is volt (persze nem a megfelelő), de több műszaki probléma miatt sajnos nem sikerült jól a verseny. Rögtön az első gyorsasági szakaszon, kb. 2 km után szétment a váltónk, és harmadik fokozat nélkül teljesítettük az egész versenyt. A második körben a Solyi erdőnél pl. 30 percet szereltem 10-15 néző segítségével, akiknek ezúton is 1000 köszönet! Voltak olyan gyorsok, ahol jól mentünk, de ettől függetlenül ez a hiba az egész versenyre rányomta a bélyegét, ráadásul belülről nézve eszméletlen lassúnak tűnt az egész, és így nem élveztem. Arra persze jó volt, hogy a Janner Rallye-ra felkészüljünk, hiszen itt is havas pályák voltak ezúttal. Reméljük, hogy az autónak minden problémája előjött itt, és Janneren már nem lesz vele gond.

A_homeno_es_a_vebemeno_1


Következő állomás pedig a Janner Rallye?
Pár évvel ezelőtt már mentünk rajta, és szerettünk volna újra menni, de az elmúlt egy-két évben nem rendezték meg ezt a versenyt, így csupán most nyílik lehetőségünk a visszatérésre. Most újra benne van a versenynaptárban, és előreláthatólag elég nagy hó is lesz a pályákon!

Milyen autóval vágsz neki a havas pályáknak?
Szigorúan a VFTS-sel! A jobb oldali ülést viszont ezúttal újra "kiadom", és talán ez lesz még egy kicsi különlegessége a dolognak...

Nem néztem a nevezési listát még... Elárulod, hogy ki diktálja ezúttal az itinert?
Zsiros Gabi barátommal indulunk, és bízom benne, hogy fog majd adni egy kis löketet a teljesítménynek. Gabival nagyon sokat szoktunk télen, hóban együtt autózni és már régóta tervezzük, hogy egyszer, egy ilyen bajnokságon kívüli versenyen együtt indulunk, és úgy tűnik, hogy ennek most jött el az ideje, Gabi is ráér, és verseny is van hozzá. A versenyt követően meg majd meglátjuk, hogy mennyire volt hasznos számunkra a közös "munka"... hogy vajon, én gyorsulok-e Gabi miatt, vagy Gabi lát valamit a VFTS-ben, amitől Frici fog gyorsulni :-) :-)

Ezek szerint nem vagy babonás, hogy egy ilyen borulékony navigátort ültetsz a jobbodra? :-)
Na, erre még nem is gondoltam! Lehet, hogy jobb lesz újragondolnom ezt az egészet addig még... ? :-)

Fő cél?
Elsősorban a szórakozás, hiszen ilyen talajon, hátsókeres autóval menni hatalmas élmény, de persze azért megpróbálunk minél gyorsabban is menni! Pár évvel ezelőtt ott voltunk az első helyen és kizártak, így azért egy szálka még ott van bennem, és szeretném megmutatni az osztrákoknak, hogy igenis jól tudunk menni! Most viszont nehezebb lesz ez a feladat, mert a H csoportot míg korábban kettéosztották, addig most egy kategóriaként szerepel a kiírásban, így több mint 40 autó lesz itt, ebben a kategóriában. Nehéz dolgunk lesz!

Milyen ez a Janner Rallye szurkolói szemmel nézve?
a_homeno_es_a_vebemeno_4Úgy gondolom, hogy nagyon jó, hiszen a korábbi években is nagyon sok magyar néző utazott ki erre a futamra a pályák szélére, és ha tényleg akkora hó lesz a versenyen, mint amit ígérnek, és amire mi is számítunk, akkor tényleg érdemes kilátogatni. Közel 120 autós nevezési lista van, osztrák, cseh élmezőnnyel együtt, így már most azt mondhatom, hogy egy elég jó versenynek néz ki.

Milyen a hóhelyzet felétek? Mennyire lesz sikeres a felkészülés?
Elég nagy havat ígértek, tréningautóval felvagyunk készülve, és valószínűleg megpróbálunk gyakorolni!

a_homeno_es_a_vebemeno_3

Más havas versenyre is készültök?
Terveztem volna, de igazából itt a közelben nincs ilyen. Ami még egy ilyen havas verseny lenne, és ahol lehet ilyen régebbi típussal menni, az Finnországban van... de az iszonyat messze van!

2011 folytatása?
Nem tudom! Abszolút kérdőjel az egész. Annyit tudok elmondani, hogy ez az előfutás-dolog arra jó volt, hogy versenyezzek egy kicsit, de nekem fontos a versenyszellem, és így nem éreztem a késztetést, hogy gyorsan menjek, vagy harcoljak a másodpercekért, így a terv 2011-re az, hogy ha már megyek, akkor mindenképp a bajnokságban, és ha sikerül, akkor egy egész évadot szeretnék végig versenyezni.

VFTS-sel?
Szigorúan VFTS-sel! Szerintem én már megmaradok a szovjet típusnál...





A "kérdeztessék meg a másik fél" elve alapján, Zsiros Gabit sem hagyhattuk ki, így ő is válaszolt néhány kérdésre.

Sejted, hogy mire vállalkozol?
Együtt kezdtük a pályafutásunkat, még 1997-ben, azóta nagyon jó barátok vagyunk, és régóta váratott már magára ez a dolog, hogy egy autóba üljünk egy versenyen. Hóban nagyon sokat autóztunk már vele, Zsiguliban már ültem is mellette. Agyhalott, ez tény :-)
VFTS-ben még csak egyszer ültem mellette, de akkor is három hengeres lett, így nem tudom, hogy milyen az autó, de nagyon remélem, hogy összkerekes autóknak is fogunk meglepetést okozni ezen a versenyen, hiszen borzalmasan gyorsan tud menni a hóban is.

Milyen lesz VFTS-ben navigálni?
Minden tőlem telhetőt meg fogok tenni a sikeres szereplésünkért, megpróbálom profi szinten kiszolgálni őt, ugyanúgy, mintha egy WRC-ben ülnék egy VB futamon. Lackó már mondogatja is, hogy "Na, egy VB-menő navigátorom lesz most", de én tényleg megpróbálom a maximumot nyújtani, úgy, hogy ez a későbbiekben a barátságunkat csak még tovább erősítse.

Mire számítasz?
Biztos, hogy nagyon fogom élvezni! Sok belső felvételt láttam már Lackó versenyzéséről, és az ő vezetési stílusa nyomot hagyott bennem! Jó szélesen fogja a kormányt, kitárt karokkal és könyökkel, úgyhogy jó hátra fogom rakatni az ülést, az lesz az instrukció, hogy minél hátrébb, minél lejjebb és egy kicsit hátradöntve, hogy még csak véletlenül se akadjunk össze! :-)
Megtanultam már Spanyolországban a Fordnál is, hogy fő, hogy biztonságban legyek. A Fordnál kértem, hogy nem lehetne-e véletlenül kicsit feljebb tenni az ülést, és mondták, hogy "Nem, nem kell ebből kilátni." Legyen előttem a füzet, azt meg majd úgyis érzem, hogy merre megy, és persze súlypont szempontjából is úgy biztonságos, ha a navigátor lenn van.
thumb_a_homeno_es_a_vebemeno_1Már nagyon várom egyébként ezt a futamot, mert most folyamatosan esik a hó, esik a hó, volt is egy jó élmény a hóautózásban, hiszen Mikulás Rallye-n sikerült egy jó eredménnyel zárni a versenyt, és most ez így spanol.

A múltkor mondtad, hogy nagyon szeretsz hóban autózni... Mindegy, hogy hol ülsz, csak hóban menjen az autó? :-)
Persze, Lackó mellett meg pláne, mert tudom, hogy nagyon gyorsan fogunk menni!



Támogatóink:
Rutin Kft, Euro Controll '09 Kft, Aqua Lift KFt, Agroázis Kft, Tom Trans Kft, Fesped Kft, Dekotex Kft, Popp Trans Kft, 

Ez a hír most jelenik meg 7691. alkalommal
Share |
külföldi verseny
28. International Janner-Rallye
Ausztria, Mühlviertel
hivatalos honlap
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819
2021 22 23 242526
2024.05.01.

részletes infóink

2024.05.02-04.

részletes infóink

2024.05.04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k