A kétkerekes bajnok
Menya éhes maradt a Mecsek után
2011-10-17
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
753268635
Napi oldal:
47361
Jelenleg:
853
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Suborits Péter
996
2.
Fónagy Kristóf
960
3. Kasza Kristóf
959
4. Gönczi Dániel
873
5. Végh Krisz
818
6. Kozsuk Péter
805
7. Osztás Ábel
800
8. Bíró-Ambrus Roland
780
9. Balogh Richárd
737
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 1.futam, a Monte-Carlo Rallye után
1. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
33
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
26
3. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
20
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
18
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
11
6. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
9
7. Joshua McErlean
Ford Puma Rally1
6
8. Yohan Rossel
Citroen C3 Rally2
4
9. Nikolay Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
2
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
145
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
124
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
109
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
101
5. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
88
6. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
49
9. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
169
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
3. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
136
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
119
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Hadik András
Skoda Fabia R5 Evo
58
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a bajnokság végeredménye
1. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
143,25
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
135
3. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
4.
Hulmann G.
LADA VFTS
96
5. Bodogán F.
LADA VFTS
87,25
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
72,25
7. Tóth Barna
BMW E36
63
8. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
43,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
83
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
60
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
31
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
22,75
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
18
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
117,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
94
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
82
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
64
6. Tellér Antal
Peugeot 208
52
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
45,5
8. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
42,5
9. Molnár Ferenc
Lada VFTS
37,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Bíró Gergő
Opel Astra
82
2. Rácz Gábor
Lada VFTS
80
3. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
72
4. Bajusz Krisztián
Lada 2101
72
5. Kovács Dominik
Opel Astra
61
6. Szabó Zoltán
Lada 2105
60
7. Lipóczky Dani
BMW E36
51
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
9. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

 

nagyon_tetszett_menyanak_1

a_ketkerekes_bajnok_7Régóta nem kérdés az, hogy vajon Krózser Menya eléggé gyors-e, de az utolsó futamon sok „témában” bizonyított, hiszen a kategória bajnoki címe mellé még a 2WD Kupában is első helyen zárta az évet, és igencsak megszorongatta a Mecsekben az IRC-s Albertinit. Menyával beszélgettem a pécsi élményeiről.

A pécsi futam előtt egy másik IRC futamon jártatok...

A Barum Rally-n versenyeztünk egyet, ami nagyon-nagyon jó volt! Tetszett a környék, ahol a verseny zajlott, maga az ország és az a régió is gyönyörű! A rendezvény is nagyon a topon volt.

a_ketkerekes_bajnok_1

Mennyire sikerült felkészülni a Barumon a hazai IRC futamra, hogyan érezted akkor?
Az első gyorsaságink viszonylag jól indult, majd utána förtelmes időket mentünk. A második körre megembereltük magunkat, a kétkerekesek között harmadik időt is autóztunk, majd másnap viszonylag már jó időket mentünk. Sokat fejlődtünk az autóval, jóízűeket tudtunk menni, és nagyon jó hangulattal zártuk a versenyt. Nagyon fontos volt a felkészülés szempontjából, hogy úgy tudjunk odaállni Pécsen, hogy gyorsak vagyunk.

Milyen volt a Mecsek Rallye?
Életem egyik legszenzációsabb versenye! Szombaton olyan tempót diktáltunk kisujjból, ami nagyon-nagyon gyors volt és vezettünk is egész nap, csupán egy-két gyorsot nem mi nyertünk. Minden tökéletesen működött, teljesen optimális volt a hangulatunk és a csapat is. Fodor Géza barátom és csapatfőnököm (és nem is tudom, hogy kicsodám még így egy személyben), úgy összerakta az én dolgaimat, hogy egyszerűen csodás volt minden!

a_ketkerekes_bajnok_3

Ezúttal kivel folyt a küzdelem?
Most ezen a versenyen az olasz tehetséggel, Albertinivel vívtunk, aki aztán végül meg is nyerte előttem a versenyt. Másra most nem nagyon kellett figyelnem…

a_ketkerekes_bajnok_2

Mennyire kellett taktikáznod? A futam közben egyszer azt mondtad, hogy most akkor a szervizben megeszel egy szendvicset és elgondolkozol...
Igen, ez a második napon történt, amikor az első körben egy kicsit sokat kaptam. Lelazultam akkor és nem is igazán beszéltük meg előre, hogy mi legyen? Kétélű dolog volt számunkra ez a verseny, mert ha nem érünk célba, akkor úszik a bajnokság, viszont egy IRC győzelem legalább olyan nagy értékű dolog, mint egy magyar bajnokságot megnyerni! Kicsit keveredtek bennem az érzések. Lenn volt az egész csapat, nagyon sokan szorítottak nekem, majd amikor azt a szendvicset elfogyasztottam és velük átbeszéltük a dolgokat, akkor arra jutottunk, hogy egy ilyen lehetőségünk ki tudja, hogy mikor adódik, hogy egy IRC-t megnyerhessünk. A terv az lett hirtelen, hogy fogjunk magunkat és nyomjuk, ami a csövön kifér!
Mert hát autóversenyzők vagyunk, vagy mi!? :-) Megbeszéltük, hogy megpróbálunk nem megőrülni és kézben tartjuk a dolgokat, de próbáljuk meg ezt az IRC győzelmet,  hogy utólag ne kelljen magunkat azért hibáztatni, hogy elszalasztottunk egy ilyen lehetőséget!

a_ketkerekes_bajnok_5

Így mentünk ki arra a körre, hogy a legtöbbet fogjuk adni, amit csak lehet. A keskeny - pécsváradi - szakaszon ez sikerült is, hiszen magunkhoz képest 10-et javultunk, és ami nagyon fontos, hogy megvertük Albertinit! Ekkor már csak 1,9 másodperccel voltunk lemaradva mögötte, tehát teljesen nyitott maradt a dolog. Nagyon jó hangulat volt továbbra is, nem volt semmi feszület, poénkodtunk is az olaszokkal, akik ütögették a hátam, hogy most már menjek lassabban, mert ez így már nem olyan jó. :-)
Következett az utolsó előtti gyorsasági szakasz, ami egy viszonylag hosszú - 24 km-es - pálya, és ott is, amit tudtunk, azt autóztuk! Nem mondom, hogy nem maradt benn 1-2 másodperc, de voltak olyan szituációk, aminél nagyon a topon voltunk, tényleg nagyon gyorsak voltunk, de mégis kaptunk 9 másodpercet Albertinitől. Ott igazából eldőlt minden, ráadásul ezen a szakaszon saját magunkhoz képest is nagyon-nagyon jól jöttünk. Az N-es élmezőnytől – akik tizedekre autóztak egymástól – mi mindössze 7 másodpercre voltunk, ez pedig a 24 km-en a mi kétkerekes autónkkal mindenképpen azt tükrözi, hogy mi valóban nagyon gyorsak voltunk! Az utolsó gyorson meg már azt mondtuk, hogy oké, megpróbáltuk, de itt már nem tudunk 10 másodpercet adni Albertininek, így inkább egy biztonsági autózással átjöttünk.

a_ketkerekes_bajnok_4

Bajnok lettél! Nagy az öröm?
Megmondom őszintén, hogy nem tudom eldönteni, hogy annak a gyorsaságinak örülök-e jobban, vagy a bajnokságnak? :-) Mindenképpen egy nagyon nagy szó, hogy bajnokok lettünk, nagyon örülök neki, hiszen az egész évet is erre építettük fel. Minden tervszerűen zajlott, ez volt a cél! A Mecsek Rallye-ra is úgy készültünk fel a Barum Rally-val, hogy megmutassuk, hogy gyorsak vagyunk.

Azt megmutattátok! Meg lehet állni, ha ekkora a lendület?
Még nincs vége az évnek! A héten el fogjuk dönteni, hogy mi legyen, hiszen korábban úgy gondoltuk, hogy a San Remora szeretnénk elmenni, de az nem fért bele az időbe, nagyon közel állt egymáshoz az Arad-Barum-Mecsek "sorozat", így biztos, hogy valami hasonló kvalitású versenyre, azaz IRC-re szeretnénk elmenni, de még a Katalán VB is szóba került. Mindenképpen lesz még egy komolyabb versenyünk, az biztos! Kisebb versenyeket is tervezünk még, biztos, hogy össze fognak ezek jönni, csak még azt kell kisakkoznunk, hogy azok milyen sorrendben legyenek és mindenképp hasznos legyen számunkra az a futam, ahová elmegyünk.

a_ketkerekes_bajnok_6

Ezek szerint az idei évi harcokban nem sikerült teljesen kiélned magad, ha most még tovább küzdenél? :-)
Nem, nem sikerült! Most nagyon fel vagyok vértezve! Nem tudom, hogy kiben tudatosult és kiben nem, de bennünk erősen, hogy ez egy nagyon komoly dolog volt, hogy mi az IRC 2WD Kupában elől megyünk! Nagyon nagy szó ez és most ettől egy kicsit éhesek lettünk! Nem csak azért, mert itthon tudtunk gyorsak lenni, hanem a Barumon is futottunk jó időket!

Sokan hasonlítgatják a Barumot és a Mecseket, te most mindkettőn versenyeztél, hogyan látod a két IRC rendezvényt?
Ha már külföldre megy az ember, akkor már alapból minden más, az egy másik ország rendezvénye, így nagyon nehéz két ilyen versenyt összehasonlítani. Teljesen más jellegűek az emberek... és az egész! Egyikről sem szeretnék sem pozitív, sem negatív észrevételt mondani, mert úgy gondolom, hogy ez nekem nem tisztem, ezt döntsék el azok, akiknek ez a feladatuk és vonják le a tapasztalatokat, javítsák a hibákat, tartsák meg azt, ami jó volt. Tudom, hogy a mecseken nagy beszédtémává alakult a "rönk és gumi" dolog, és erről nekem is az a véleményem, hogy ez valóban olyan mértékben kiszámíthatatlan, hogy ez vagy lassítja a versenyzőt, vagy veszélybe is sodorhatja.
Ha valaki próbál maximumon menni, és egy gumi nincs a helyén, akkor mi történik? Az út nem olyan állapotában kerül elé, ahogy arra számít, és ez a rallye-ban még benne is lenne, csak hát ilyen tempónál, ilyen helyzetekben ezeket nem lehet mindig lekorrigálni, ha meg 10 %-kal lassabban megy, akkor megverik az embert...
Ez nagyon rossz, pláne úgy, hogy a rönkök nem is mindig ott vannak, nincsenek is ott, vagy éppen nem oda kerülnek, mint a pályabejáráson. Nem az a baj, hogy ott van, mert azt én teljesen megértem, hogy különböző elvárások miatt ki kell rakni, csak akkor azt őrizni is kellene, hogy ott maradjon.
A gumiknál ugyanez a helyzet, elmegy mondjuk tíz autó, jön a következő, aki belöki, mikor levágja a kanyart. Odamegy a sportbíró visszarugdossa valahová (mert ugye ezeknek nincs fix helyük), és akkor jössz te és még egy nyomod sincs, ahol el tudsz kanyarodni és akkor ott túlórázol, hogy be tudjál fordulni. Ha nem lesz belőle baj, még akkor is rányomja a bélyegét a versenyzőnek erre a gyorsaságijára, ráadásul ezek után mindig egy kérdőjel lesz benne, hogy vajon ott lesz-e a következő gumi és vajon hogyan? Ha meg "benézegetősen" mész, akkor vesztesz! Ez csupán egy-két eset volt, de néhányan ennyiből is nagyon rosszul jártak. Ezzel talán jó lenne valamit kezdeni, mert a pályáink szenzációsak!

a_ketkerekes_bajnok_8

Egy ilyen bajnoki cím után, gondolom van kinek köszönetet mondani!?
Szeretném megköszönni az egész csapatnak, szervizcsapatnak, partnereinknek, hogy ez a bajnokság számunkra ilyen jól sikerülhetett, továbbá köszönöm mindenkinek, aki csak mellettünk állt, különösen Gézámnak! Persze még nincs vége az évnek, de a nehezén túl vagyunk, hiszen a magyar bajnokság lezárult, de innét kezdve még hasznossá tesszük magunkat és valami IRC-re koncentrálunk!

a csapat támogatói:

Nagyon_tetszett_Menyanak_1




nagyon_tetszett_menyanak_2




Nagyon_tetszett_Menyanak_3



Nagyon_tetszett_Menyanak_8





Nagyon_tetszett_Menyanak_4





Nagyon_tetszett_Menyanak_5





Nagyon_tetszett_Menyanak_6





Nagyon_tetszett_Menyanak_7

Ez a hír most jelenik meg 3644. alkalommal
Share |
2011.09.09-11.
Intercontinental Rally Challenge 2011
CANON 45. Mecsek Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
030405 06 070809
10 11 12 13141516
171819 20 21 2223
24 25 26 27 28 01 02
03 04 05 06 07 0809
2025.02.14-18.

részletes infóink

2025.02.13-16.

részletes infóink

2025.02.15.

részletes infóink

2025.02.15-16.

részletes infóink

2025.02.22.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k