SUMMER FESTIVAL - 2025.07.12-13. - RabĂłcsiRing
KÁRAI TRANS World RX of Hungary - 2025.07.19-20. - Nyiråd Racing Center
A legjobb magyar eredmény!
Rallycross EB - Greinbach, Ausztria
2008-06-09
információ • Hámor Iván
h i r d e t é s
Összes oldal:
773919215
Napi oldal:
89847
Jelenleg:
975
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Ralikrossz Európa-bajnokság
2008. június 8.
Greinbach, Ausztria

Ausztriában nem csak labdarúgó Eb-t rendeztek június 8-án, hanem a ralikrossz legmagasabb szintű versenysorozatának 2008-as negyedik fordulóját is. A ralikrossz Európa-bajnokság résztvevői közvetlenül a nyirádi hétvége után költöztek át a magyar határtól mindössze 40 km-re található pályára.

A greinbachi viadal volt a Magyar Nemzeti Ralikrossz Válogatott első külföldi szereplése. Az eredmények tekintetében vegyesen zárt a nemzeti csapat, a legjobb Bánkuti Gábor volt, aki a hazai ralikrossz történetében először megnyerte kategóriája utolsó előfutamát. Ennek nem csak az volt a jelentősége, hogy a B döntő harmadik rajtkockájából indulhatott, hanem ennél sokkal fontosabb üzenetértékkel is bírt. Az esőáztatta pályán Bánkuti az övénél sokkal erősebb és könnyebb autókkal induló vetélytársait tudta maga mögé utasítani, amivel nemcsak beírta magát a ralikrossz történelemkönyvébe, hanem jelezte ellenfeleinek, igenis számolniuk kell vele is. A Divizió 1a-ban végül a 7., 10 Eb pontot érő helyen ért célba.

A greinbachi hétvége végül örömtelien zárult számára, de ehhez kemény küzdelemre volt szükség. Egy héttel korábban, a nyirádi viadal hevében ugyanis meghibásodott a Peugeot 206-os 1,6 literes erőforrása, és a pótalkatrészt csak pénteken sikerült beszerezni. A beépítést követően indult útnak a csapat, így szombat hajnalban érkezett meg a versenypályára. A depó felépítését követően az időjárás tanulmányozása, és a megfelelő gumi-felni párosok összeállításával telt a nap. Az első kvalifikációs futam előtti eső miatt senki nem tudta, hogy a verseny vezető bírója, száraz, vagy vizes futamon fogja elrajtoltatni az indulókat. Ettől függ ugyanis, hogy milyen gumit lehet használni, és nem a pálya valós állapotától. Az idei esztendőben száraz gumiból ugyanis csak négyet lehet vásárolni versenyenként - kivéve az első futamot, ahol 6 db-ot - és azzal, illetve a használtakkal kell gazdálkodni. A bizonytalanság odáig fajult, hogy már a rajtelőkészítőben várakozó versenyzők autóin kellett volna kereket cserélni, amire már nem volt lehetőség, így Bánkuti Gábor számára az első kvalifikációs futam elúszott.

Másnap a változékony időjárás megint nem segítette a fiatal magyar versenyzőt. A hirtelen lezúduló esőben a száraz pályára való gumival a 10. pozíciót szerezte meg a második kvalifikációban, amit végül a vizes gumival teljesített harmadik kvalifikáció koronázott meg, ahol a Divízió 1a. abszolút legjobb idejével nyerte meg saját futamát, ezzel a B döntőben megszerezte a 3. rajtkockát.
Délutánra alábbhagyott az eső, és még a nap is kisütött. A B döntőben Bánkuti Gábor a rajtot ugyan rosszul kapta el, de ez a későbbiekben szerencsének bizonyult. Az első körben a mezőny eleje csúnyán összeakadt, így harmadikként fejezte be az kört. Az esőguminak köszönhetően a murvás, saras részén a pályának sokkal gyorsabb volt minden ellenfelénél, fokozatosan tört előre. Az utolsó körben a vezető pozícióban autózó belga Martint is utolérte, de megelőzni már nem tudta.

A válogatott másik három tagja számára, akik a Divizió 1-ben indulnak, kevesebb sikert hozott az osztrák futam.
Révész Bálint autója még a szombati, első kvalifikáció során szenvedett sérüléseket, amikor a helyi versenyző, Höller kilökte a pályáról. Az eset után a szervizcsapat - a válogatott több tagjának segítségével - ugyan rendbe hozta a Mitsubishit, de Révész már nem tudott olyan időt futni, amivel a döntőbe kerülhetett volna. Hasonlóan jár Kotán Péter is. Őt a második kvalifikációs futamban tessékelték a pálya mellé, majd a harmadikban defektet kapott, így ő sem jutott be a döntőkbe.

Harsányi Zoltán kedvetlenül ugyan, de a C döntőig jutott. Az osztrák szervezők a magyar csapatok számára a pályától nagyon távoli depóhelyeket jelöltek ki, így hozzájuk az információk sem jutottak el. Ezért Harsányi például lekéste a vasárnapi bemelegítő edzést, ugyanis nem hallotta meg, hogy a rajthelyre szólítják. Mindezek ellenére hősiesen küzdött, a C döntőben végül a harmadik helyen ért célba, ami az Eb értékelésben a 13. helyet és 4 pontot ért.
Ez az eredmény azonban nagyon komoly munka gyümölcse. A kvalifikációs futamokban a ralikrossz nagyágyúival, Hansennel és Eklunddal is összekerült, míg a döntőben Tracy-vel vívott test test elleni csatát. Az Eb futamokon történő rendszeres részvétel meglátszik Harsányi versenyzési stílusán is, ugyanis egyre jobban otthagyja autóját ellenfelei mellett, amikor azok agresszívan próbálják megelőzni.

A Magyar Nemzeti Ralikrossz Válogatott tagjain kívül még három másik magyar versenyző is rajthoz állt Greinbachban. A Divízió 2-ben Kékesi Attila a 10. helyen ért célba, amivel 7 Eb pontot gyűjtött. Fodor György a Div 1-ben lett 21., míg Újházi Béla a Div. 1a-ban 12.

Ez a hír most jelenik meg 3776. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
282930 31010203
-

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k