KZ Invest Kupa 3.forduló - Nyíregyháza - Piac
A legjobb magyar eredmény!
Rallycross EB - Greinbach, Ausztria
2008-06-09
információ • Hámor Iván
h i r d e t é s
Összes oldal:
685976572
Napi oldal:
141886
Jelenleg:
1197
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Ralikrossz Európa-bajnokság
2008. június 8.
Greinbach, Ausztria

Ausztriában nem csak labdarúgó Eb-t rendeztek június 8-án, hanem a ralikrossz legmagasabb szintű versenysorozatának 2008-as negyedik fordulóját is. A ralikrossz Európa-bajnokság résztvevői közvetlenül a nyirádi hétvége után költöztek át a magyar határtól mindössze 40 km-re található pályára.

A greinbachi viadal volt a Magyar Nemzeti Ralikrossz Válogatott első külföldi szereplése. Az eredmények tekintetében vegyesen zárt a nemzeti csapat, a legjobb Bánkuti Gábor volt, aki a hazai ralikrossz történetében először megnyerte kategóriája utolsó előfutamát. Ennek nem csak az volt a jelentősége, hogy a B döntő harmadik rajtkockájából indulhatott, hanem ennél sokkal fontosabb üzenetértékkel is bírt. Az esőáztatta pályán Bánkuti az övénél sokkal erősebb és könnyebb autókkal induló vetélytársait tudta maga mögé utasítani, amivel nemcsak beírta magát a ralikrossz történelemkönyvébe, hanem jelezte ellenfeleinek, igenis számolniuk kell vele is. A Divizió 1a-ban végül a 7., 10 Eb pontot érő helyen ért célba.

A greinbachi hétvége végül örömtelien zárult számára, de ehhez kemény küzdelemre volt szükség. Egy héttel korábban, a nyirádi viadal hevében ugyanis meghibásodott a Peugeot 206-os 1,6 literes erőforrása, és a pótalkatrészt csak pénteken sikerült beszerezni. A beépítést követően indult útnak a csapat, így szombat hajnalban érkezett meg a versenypályára. A depó felépítését követően az időjárás tanulmányozása, és a megfelelő gumi-felni párosok összeállításával telt a nap. Az első kvalifikációs futam előtti eső miatt senki nem tudta, hogy a verseny vezető bírója, száraz, vagy vizes futamon fogja elrajtoltatni az indulókat. Ettől függ ugyanis, hogy milyen gumit lehet használni, és nem a pálya valós állapotától. Az idei esztendőben száraz gumiból ugyanis csak négyet lehet vásárolni versenyenként - kivéve az első futamot, ahol 6 db-ot - és azzal, illetve a használtakkal kell gazdálkodni. A bizonytalanság odáig fajult, hogy már a rajtelőkészítőben várakozó versenyzők autóin kellett volna kereket cserélni, amire már nem volt lehetőség, így Bánkuti Gábor számára az első kvalifikációs futam elúszott.

Másnap a változékony időjárás megint nem segítette a fiatal magyar versenyzőt. A hirtelen lezúduló esőben a száraz pályára való gumival a 10. pozíciót szerezte meg a második kvalifikációban, amit végül a vizes gumival teljesített harmadik kvalifikáció koronázott meg, ahol a Divízió 1a. abszolút legjobb idejével nyerte meg saját futamát, ezzel a B döntőben megszerezte a 3. rajtkockát.
Délutánra alábbhagyott az eső, és még a nap is kisütött. A B döntőben Bánkuti Gábor a rajtot ugyan rosszul kapta el, de ez a későbbiekben szerencsének bizonyult. Az első körben a mezőny eleje csúnyán összeakadt, így harmadikként fejezte be az kört. Az esőguminak köszönhetően a murvás, saras részén a pályának sokkal gyorsabb volt minden ellenfelénél, fokozatosan tört előre. Az utolsó körben a vezető pozícióban autózó belga Martint is utolérte, de megelőzni már nem tudta.

A válogatott másik három tagja számára, akik a Divizió 1-ben indulnak, kevesebb sikert hozott az osztrák futam.
Révész Bálint autója még a szombati, első kvalifikáció során szenvedett sérüléseket, amikor a helyi versenyző, Höller kilökte a pályáról. Az eset után a szervizcsapat - a válogatott több tagjának segítségével - ugyan rendbe hozta a Mitsubishit, de Révész már nem tudott olyan időt futni, amivel a döntőbe kerülhetett volna. Hasonlóan jár Kotán Péter is. Őt a második kvalifikációs futamban tessékelték a pálya mellé, majd a harmadikban defektet kapott, így ő sem jutott be a döntőkbe.

Harsányi Zoltán kedvetlenül ugyan, de a C döntőig jutott. Az osztrák szervezők a magyar csapatok számára a pályától nagyon távoli depóhelyeket jelöltek ki, így hozzájuk az információk sem jutottak el. Ezért Harsányi például lekéste a vasárnapi bemelegítő edzést, ugyanis nem hallotta meg, hogy a rajthelyre szólítják. Mindezek ellenére hősiesen küzdött, a C döntőben végül a harmadik helyen ért célba, ami az Eb értékelésben a 13. helyet és 4 pontot ért.
Ez az eredmény azonban nagyon komoly munka gyümölcse. A kvalifikációs futamokban a ralikrossz nagyágyúival, Hansennel és Eklunddal is összekerült, míg a döntőben Tracy-vel vívott test test elleni csatát. Az Eb futamokon történő rendszeres részvétel meglátszik Harsányi versenyzési stílusán is, ugyanis egyre jobban otthagyja autóját ellenfelei mellett, amikor azok agresszívan próbálják megelőzni.

A Magyar Nemzeti Ralikrossz Válogatott tagjain kívül még három másik magyar versenyző is rajthoz állt Greinbachban. A Divízió 2-ben Kékesi Attila a 10. helyen ért célba, amivel 7 Eb pontot gyűjtött. Fodor György a Div 1-ben lett 21., míg Újházi Béla a Div. 1a-ban 12.

Ez a hír most jelenik meg 3704. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819
2021 22 23 242526
2024.05.01.

részletes infóink

2024.05.02-04.

részletes infóink

2024.05.04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k