A legolcsóbb lehetőség
A legolcsóbb lehetőség
2006-03-02
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
797703957
Napi oldal:
316910
Jelenleg:
1009
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 7.futam után
(JAVÍTOTT)
1. Bíró-Ambrus Roland
1324
2. Gönczi Dániel
1140
3. Rási László
1003
4. Csáki Ottó
969
5. Nagy Balázs
884
6. Varga Zalán
874
7.
Halmai Péter
868
8. Kárai Károly
864
9. Misik Attila
860
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Simone Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Új szakágvezetés, új lendület jellemzi idén a rallycrosst, remélhetőleg ez a szakág fellendülését is jelzi majd és a méltánytalanul kicsit kevesebb megjelenést kapó, de ugyanakkor nagyon küzdelmes csatákat adó versenyágról egyre többet információt és képet tudunk majd mi is közölni.
Fodor Györggyel, a szakágvezetővel beszélgettem, témánk pedig nem volt más, mint a rallycross "kisgyereke", a DIVÍZIÓ 9.

Mi ez a divizió 9 és hova lett a rallycross másodosztály??
A DIVÍZIÓ 9. létrehozásának az volt a célja, hogy újraélesszük a másodosztályt (de nem ezen a néven!).
Ennek azért van jelentősége, mert sokan vannak, akik szívesen kipróbálnák magukat az Országos Rallycross Bajnokságban, de eddig nem tehették meg annak - sokak számára - jelentős anyagi vonzata miatt. Bizonyára olyan "versenyzőjelöltek" is voltak, akik azért nem vágtak a versenyzésbe, mert nem akartak olyan dologba pénzt rakni, amiről nem tudták előre eldönteni, hogy versenyzői szemmel tetszene-e nekik.

Erre az évre a szakág-vezetés megpróbálta a DIV. 9. műszaki, biztonsági szabályait úgy összeállítani, hogy - a biztonságot azért szem előtt tartva - "kis" pénzből" is lehessen versenyezni.

Mi kell ahhoz, hogy valaki kipróbálhassa mi is az a rallycross?
Az általános szabály szerint az válthat versenyzői licencet, aki rendelkezik érvényes vezetői engedéllyel. Div.9.-ben csak olyanok versenyezhetnek, akik az előző két évben nem rendelkeztek bármely szakágban, első osztályú vezetői licenccel! )  Ha pedig "menet közben" rájön, hogy mégsem tetszik (de ezt kötve hiszem), miután nem kellett nagy összeget az év eleji kezdésbe beruháznia, időben ki tudjon szállni belőle.

Menjünk egy kicsit bele a technikai részletekbe!
Ok. Kezdjük az elején:

A versenyautó:
Az érvényes vagy lejárt "A" és "N" csoportba tartozó, illetve a lejárt de az FIA által meghosszabbított "A" és "N" csoportos homologizációval rendelkező gépkocsik, két kerék hajtással, max. 2000 cm3-es normál feltöltésű motorral, a gépkocsiknak mereven zárt, nem felnyitható tetejű modelleknek kell lenniük, de a 279. cikkely 2. és 3. szakaszában fel-sorolt módosítások megengedettek, és lehetnek homologizációval nem rendelkező gépkocsik is. (tehát gyakorlatilag bármilyen két kerék hajtású, max. 2000 cm3-es szívómotorú autó!)

Fontos, hogy a homológ eszközök és védőfelszerelések beépítése-használata nem kötelező, de ajánlott mindenkinek a saját biztonsága érdekében!

Mik a minimális biztonsági előírások?
Autó szélessége: FIA előírás
Bukócső: Lehet a régi FIA előírás szerint építeni, de nem kell homologizáltatni. Elegendő a gépátvételi lapon nyilatkozni, hogy mind az anyag-, mind a hegesztés minősége, valamint a beépítés módja megfelel az FIA előírásoknak.
Katalizátor: Felszerelése nem kötelező
Üzemanyagtartály: Ha nem az eredeti üzemanyagtartály van beszerelve, vagy nem az FIA által homologizált, min. FT3 1999 biztonsági üzemanyagtartály, akkor 30 liternél kisebb tér-fogatú, egyedi gyártású üzemanyagtartály beszerelése engedélyezett.
Visszacsapószelep: nem kell.
Ülés: Fejtámlás versenyülés
Öv: 4 pontos FIA, vagy "E" jelű
Ruházat: Versenyoverál jellegű, zárt ruházat(nehezen éghető)
Fejvédő szivacs: Szivacs(lehetőleg éghetetlen)
Oldalháló: FIA előírás szerint
Cipő: Zárt, magasszárú, nehezen éghető
Maszk: Homológ
Kesztyű: Zárt, 5 ujjas, nehezen éghető
Sisak: "E" jelű
Gumi: "E" jelű  (Mint tudvalévő, ettől az évtől a gumimelegítés a rallycrossban tiltva van.)

Beszéljünk kicsit a számokról.
Mivel kell számolnia annak, aki bele akar vágni a rallycross-ba?
Kiadások:
- éves licenc "C" : 11.000,- Ft
- szabályismereti minimumvizsga : 5.000,- Ft
- éves gépkönyv : 14.000,- Ft
Ez összesen:    30.000,- Ft /év
- versenyenkénti nevezési díj : 10.000,- Ft

A fentiekből is látható, hogy minimális anyagi ráfordítással szeretnénk lehetőséget teremteni minél több "amatőr" versenyző számára, hogy kipróbálja magát a Magyar Rallycross Bajnokság futamain!

Mi az, amit a szakág részéről mint lehetőséget kapnak az OB futamain induló versenyzők, így a DIV 9-esek is?
- a legjobbak (az első három helyezett kategóriánként) futamonként serleg díjazás
- a legjobbak év végi serleg díjazása
- valamennyi licencet kiváltott versenyző év elején bemutatásra kerül a Rally&Racing autós (sport) magazinban
- az OB eredményei és eseményei rendszeresen megjelennek a különböző írott mé-diákban (Nemzeti Sport, Rally&Racing, Motorsport Magyarországon, Vmax, Autó Modell Sport, stb.)
- az OB valamennyi futama rögzítésre és sugárzásra kerül a különböző országos tele-víziós csatornákon (RTL Klub, ATV, Sport Televízió, Viasat, stb.), valamint a regio-nális televíziókban (Nyíregyháza, Debrecen, Tapolca, stb.).
- lehetőséget kívánunk teremteni arra, hogy a divíziók, géposztályok elsősorban leg-eredményesebb versenyzői minél nagyobb média megjelenést kapjanak.

Folynak még a tárgyalások arról, hogy egy gumi-beszállító által egységesen mindenki egy-forma gumival versenyezzen, ezáltal is csökkentve a költségeket!

Továbbá valószínű el tudjuk intézni, hogy a ruházatot és egyéb verseny felszereléseket, amik kellenek a versenyzéshez, a kezdő versenyzők nagyon jelentős kedvezménnyel vásárolhassák meg ( 40-80% ).

Mik a Div.9 kategóriái?
A Div. 9. abszolút bajnokságban még további kategóriákat díjazunk:
- 1600 ccm. géposztály
- 1400 ccm. géposztály
- a géposztály pontok alapján díjazzuk az úgynevezett "Lada" kategóriát
- az 1993. dec. 31. után született, úgynevezett "Junior" versenyzőket.

Lesz holnap egy nyílt szakági értekezlet is, ha jól tudom…
Igen! Kérjük, ha felkeltettük bárkinek is az érdeklődését, azt szeretettel várjuk 2006.03.03.-én 18 órakor Máriapócson a Rabócsiringen ( ilyen nyílt szakági értekezletet kívánunk tartani több régióban is a közeljövőben ) tartandó nyílt szakági értekezletünkre, ahol valamennyi felmerülő kérdésre választ  fogunk adni.

Ha valaki most nem tud elmenni Máriapócsra, akkor területileg hol tud érdeklődni, kinél teheti fel a kérdéseit?
Az alábbi elérhetőségeken kereshetnek bennünket:
Fodor György(RC Szakágvezető): fodorracing@tvnetwork.hu - 1221 Bp. Krajcár u. 8.
Répási Róbert(Nyugati régió): repa@vstart.hu - 06309-461-960
Pető T. Gábor(Budapesti régió): petogabi@peto-motorsport.hu - 06309-009-125
Határ István(Északi régió): hms-st@freemail.hu - 06309-480-583
Gál Gergő(Keleti régió) geri@tomi-motorsport.com - 06302-281-805

Amit pedig mi (mármint a duen.hu) ígérhetünk:
Az egész évben folyamatosan információkkal látjuk el a rallycross iránt érdeklődőket és reményeink szerint minden versenyről lesznek képeink a fotóalbumunkban…
Hisz itt is csöves autókkal kocsiznak… :)

 

Ez a hír most jelenik meg 7025. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
030405 06070809
101112 13 141516
171819 20 212223
242526 27282930
01 02 03 04 05 0607
2025.11.07-09.

részletes infóink

2025.11.06-09.

részletes infóink

2025.11.07-11.

részletes infóink

2025.12.06.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k