LCH Tavaszi LADA találkozó
A legszebb álmaikban is így tervezték
Kazár Miki elégedett az egri eredménnyel
2011-04-05
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
684810445
Napi oldal:
42411
Jelenleg:
1001
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

a_legszebb_almaikban_is_igy_terveztek_8

Pilótaként még csak a második évét kezdte a rallye-ban Kazár Miklós, máris egy remek eredménnyel térhettek haza az idei évadnyitó futamról, hiszen a harmadik legjobb magyarként teljesítettek Nándival. Mikivel beszélgettem a versenyről.

Megfelelő volt a felkészülésetek a futamra?
Egy szisztematikusan felépített felkészülésen voltunk túl, így sokkal felkészültebben álltunk oda a rajthoz, mint a tavalyi évben. Sok mindennel kapcsolatban voltak elképzeléseim, hogy mit-hogyan is kellene csinálni, és egy dolgot leszögeztünk, hogy nem fogunk gyorsabban menni, mint ahogy a képességeink engedik, mert abból csak baj szokott lenni.

a_legszebb_almaikban_is_igy_terveztek_1

Új volt a navigátorod...
Igen, és ez új szokásokat is vont maga után. Nándi eléggé vallásos, ezért minden rajt előtt 1 perccel keresztet kell vetni és minden rajt előtt 15 másodperccel is keresztet kell vetni és el kell mondani egy fohászt. Nem lehet a versenyen csúnyán beszélni, mivel azonnal rám szól, s azt hiszem, hogy ezek az apró kis dolgok is segítettek a célunk elérésében. Felraktuk a kocsira a duen.hu matricát is, az is a babonánk lett, mert most már minden nüanszokon múlik, nem lehet egy nagy dolgot csinálni, nem teheted meg, hogy csak három kerékkel mész ki, mert úgy sokkal könnyebb az autó :-)

Milyen volt a futam?
A pénteki napon kezdődött, már akkor is nagyon sok néző látogatott ki. Nagyon jó érzés ennyi ember előtt versenyezni! Az első gyorsaságit átvállalósan, de mégsem 100 %-on autózva teljesítettük. Bele kellett melegedni ebbe az egészbe. Nándi azt mondta, hogy "az elején olyan gyorsan megyünk, ahogy csak tudunk, utána pedig még gyorsabban". Ez volt a taktika, hogy pörögjünk fel, de ne essünk el, mert úgy tekintettünk erre a versenyre, hogy ez a bajnokság egy része és rengeteg pontot kell gyűjtenünk.

A második gyorsasági szakaszt Ti hogyan tudtátok teljesíteni?
Az egy elég érdekes eset volt, ezzel kapcsolatban jeleztem is az észrevételeimet a versenyigazgatóságnak. Az történt, hogy az első két autó lement, majd Janika elesett. Az utána jövő két autó megállt, majd a következő is, aki értesítette a legközelebbi rádiós pontot. Majd az utánuk jövő autók feltorlódtak, a pálya szélén meg megjelentek sétálgatva a sárgamellényes emberek. Ők azt hitték, hogy leállították a gyorsot, etap lett. Majd jött a 9. autó, padlón. Ez voltam én! És most lehet viccesen hangzik, de akár meg is ölhettem volna azokat az embereket! Bárki, aki úgy véli, hogy fel van oldva a pálya, az először ténylegesen bizonyosodjon meg erről, és csak utána sétálgasson a pályán. Én mit sem tudtam a balesetről, hiszen mi már elrajtoltunk, mikor Janiék elestek, és egyszer csak emberek voltak előttem, akiket kerülgethettem! Ezzel pedig egy furcsa helyzet alakult ki. Az első kettő páros megkapta az idejét, az előttem lévő párosok átlagidőt kaptak, én pedig megkaptam a saját időmet, amit úgy autóztam, hogy embereket kerülgettem. Mondtam, hogy nem érdekel hogyan oldják meg, nyilván nem lehet úgy megoldani, hogy mindenkinek jó legyen, de valamit csináljanak. Hoztak egy döntést, elfogadtuk... de nem tartom jónak. Mindegy, ez még csak a második gyors, lesz még bőven...

Folytatás?
Nekem ezek a szűk pályák nagyon fekszenek, hiszen a télen több ezer kilométert autóztam ilyen jellegű, havas pályákon. Ennek meg is lett az eredménye, már itt Egerben is, hiszen látszott, hogyha megcsúszik az autó hátulja, akkor egyáltalán nem ijedek meg. Nem azt mondom, hogy minden helyzetet meg tudok oldani, de legalább nem megy fel tőle az adrenalin, sőt, arra is próbálunk figyelni, hogy csak annyira kis mozdulattal kormányozzunk ellen, hogy ne lassuljon meg az autó.

A negyedik gyorsasági szakasz már nagyon jól sikerült számunkra, Balogh Jancsi már 16-ot kapott ott tőlünk. Az már egy igazi ralipálya volt. Az a három perces pálya szerintem mindenkinek megy, mert azon van kb. 20 kanyar, amit a nagyon komoly magyar mezőnyből tényleg mindenki meg tud csinálni. De a gyors szakaszról be a szűk szakaszra, onnét megint ki egy gyors szakaszra, ez már tényleg ralipálya volt.

a_legszebb_almaikban_is_igy_terveztek_2

Az ötös gyorson végre mentünk egy igazi jó időt, át lett vállalva rendesen az a gyors. Ott már megvertük az összes N-est, majd jött a vízválasztó. Asinak volt korábban egy problémája, amikor mi elé kerültünk. Utána ő visszavette a vezetést, de nagyon minimális különbség volt köztünk, és volt még hátra egy gyorsasági szakasz a szombati napból. A csapatunkban szívták a véremet, próbáljam már meg, meg hogy a Mestert meg kellene alázni a hatos gyorson, és akkor úgy fekszik le, hogy remeg. :-)  Tudjuk persze, hogy nem remeg, de ez a csapaton belüli nagyon-nagyon jóindulatú cinkelés volt.

A nap utolsó gyorsaságiját átvállaltuk, és tényleg nagyon-nagyon gyorsan átmentünk, sikerült Asitól 1.3-mal jobbat menni, így az összetettben fél másodperccel, de elé kerültünk! És ez egy nagyon nagy dolog, hogy a Mestert megtudja verni a tanítványa!  Ezután persze jött a további "szórakozás" a csapat részéről, hogy én majd reggel előbb megyek be a ParcFermébe, mint Asi. Én meg mondtam, hogy most már erre fel kell készülni, majd ha jön a csapatutasítás akkor én hátrálok :-), mint a Ferrarisok :-) De ez tényleg csak a vicc, nincs nálunk csapatutasítás!

a_legszebb_almaikban_is_igy_terveztek_3

Vasárnap?
Nekem minden gyorsasági szakaszt le kell legalább egyszer próbálni, mert a pályabejárásnál 60-80 km/h-val megyünk végig. Ott voltak a bátori részen az ugrálós részek, és nekem elmondta Asi, hogy hol menjek, de nekem eszembe sem jutott volna 170-nel átugratni egy ilyenen! Akkorát repült a kocsi, hogy őrület! Ezeket a pályabejáráson nem lehet lepróbálni, így ezek az új szakaszok nekem az első körre maradnak, hogy leteszteljem élesben is. A tarnaszentmáriai gyorson ebben az irányban még nem mentem, a lefelében az a jobb2-bal2 tiszta kő, és annál a résznél is elmondta Asi, hogy hogyan menjünk. Ez annyira sikerült, hogy a jobbosban neki megcsúszott és a balos már nagyon meleg volt. Elmondta nekem is, hogy hogyan kell ott menni, én meg is fogadtam, így ugyanott hibáztunk, mi is megcsúsztunk! Valójában ez azért volt, mert nagyon-nagyon felhordásos volt az a rész, ami egyébként nagyon furcsa volt számunkra, hogy miért volt ennyire… lehet a nézők kirugdosták, lehet más miatt... nem tudom.

A következő siroki gyorson már 5 másodpercet kaptam Asitól, de tizenvalahány kilométeren ez azért nem rossz, mert ha azt nézzük, akkor fél másodpercen is belül vagyunk kilométerenként.

a_legszebb_almaikban_is_igy_terveztek_4

Nagyon komoly csatát vívtunk tavaly Hadikékkal, de most már még-még előrébb próbálunk koncentrálni, úgy, hogy folyamatosan azt mondtam Nándinak, hogy csak annyira fogunk menni, hogy el ne essünk. Asi versenyzett Bútorral, Bútor vele, mi meg próbáltunk velük is, de azért nekünk folyamatosan hátra is kellett néznünk, mert jött mögöttünk Herczig Norbi.

Gondoltad volna, hogy Norbi előtt fogtok autózni?
Eszembe nem jutott volna! Norbit egy nagyon komoly pilótának tartom, és azért az autója sem gyenge, na meg ilyen rutinnal! Jó érzés volt számunkra, hogy ilyenekre képesek vagyunk már, hogy ilyen versenyzőket meg tudunk előzni.

Hogy álltatok oda az utolsó gyors rajtjába?
Akkor már előttünk-utánunk akkora űr volt, így eldöntöttem, hogy egy nagyon húzósat fogunk menni. Az első felén borzasztóan jól átmentünk, utána pedig az ugrálós, veszélyes részen azt akartam, hogy majd kicsit óvatosabbra veszem, de annyira tetszett a gyorsasági, hogy utána meg már azért mentem, hogy "hátha"... hátha lesz valami, de sem Bútor, sem Asi nem hibázott, és igazából maradtunk a harmadik helyen, amit ha pénteken felajánlottak volna, mi gondolkodás nélkül aláírtunk volna!

a_legszebb_almaikban_is_igy_terveztek_5

Maximálisan elégedett vagy?
thumb_a_legszebb_almaikban_is_igy_terveztek_7Elégedett vagyok nagyon! Az önbizalmunk meglett, nagyon jó kezdés volt! Folyamatos önmegtartóztatással versenyzünk, végig kell csinálnunk ezt a bajnokságot, minden futamon be kell érnünk, pontot kell szereznünk, mert a nulla pontnál nincs drágább!

Nagyon sok embernek köszönhetjük ezt az egészet, rengeteg ember dolgozik azon, hogy rajthoz tudjunk állni, nagyon sok szurkoló izgul értünk. Nagyon köszönjük nekik! Nándi is nagyon jól szerepelt, nagyon motivált, és megyünk ezen az úton, amit találtunk magunknak! A többi versenyzőnek pedig sok sikert kívánunk!

a_legszebb_almaikban_is_igy_terveztek_8

Ez a hír most jelenik meg 3740. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k