A legszebb álmaikban is így tervezték
Kazár Miki elégedett az egri eredménnyel
2011-04-05
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
763362321
Napi oldal:
99778
Jelenleg:
787
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

a_legszebb_almaikban_is_igy_terveztek_8

Pilótaként még csak a második évét kezdte a rallye-ban Kazár Miklós, máris egy remek eredménnyel térhettek haza az idei évadnyitó futamról, hiszen a harmadik legjobb magyarként teljesítettek Nándival. Mikivel beszélgettem a versenyről.

Megfelelő volt a felkészülésetek a futamra?
Egy szisztematikusan felépített felkészülésen voltunk túl, így sokkal felkészültebben álltunk oda a rajthoz, mint a tavalyi évben. Sok mindennel kapcsolatban voltak elképzeléseim, hogy mit-hogyan is kellene csinálni, és egy dolgot leszögeztünk, hogy nem fogunk gyorsabban menni, mint ahogy a képességeink engedik, mert abból csak baj szokott lenni.

a_legszebb_almaikban_is_igy_terveztek_1

Új volt a navigátorod...
Igen, és ez új szokásokat is vont maga után. Nándi eléggé vallásos, ezért minden rajt előtt 1 perccel keresztet kell vetni és minden rajt előtt 15 másodperccel is keresztet kell vetni és el kell mondani egy fohászt. Nem lehet a versenyen csúnyán beszélni, mivel azonnal rám szól, s azt hiszem, hogy ezek az apró kis dolgok is segítettek a célunk elérésében. Felraktuk a kocsira a duen.hu matricát is, az is a babonánk lett, mert most már minden nüanszokon múlik, nem lehet egy nagy dolgot csinálni, nem teheted meg, hogy csak három kerékkel mész ki, mert úgy sokkal könnyebb az autó :-)

Milyen volt a futam?
A pénteki napon kezdődött, már akkor is nagyon sok néző látogatott ki. Nagyon jó érzés ennyi ember előtt versenyezni! Az első gyorsaságit átvállalósan, de mégsem 100 %-on autózva teljesítettük. Bele kellett melegedni ebbe az egészbe. Nándi azt mondta, hogy "az elején olyan gyorsan megyünk, ahogy csak tudunk, utána pedig még gyorsabban". Ez volt a taktika, hogy pörögjünk fel, de ne essünk el, mert úgy tekintettünk erre a versenyre, hogy ez a bajnokság egy része és rengeteg pontot kell gyűjtenünk.

A második gyorsasági szakaszt Ti hogyan tudtátok teljesíteni?
Az egy elég érdekes eset volt, ezzel kapcsolatban jeleztem is az észrevételeimet a versenyigazgatóságnak. Az történt, hogy az első két autó lement, majd Janika elesett. Az utána jövő két autó megállt, majd a következő is, aki értesítette a legközelebbi rádiós pontot. Majd az utánuk jövő autók feltorlódtak, a pálya szélén meg megjelentek sétálgatva a sárgamellényes emberek. Ők azt hitték, hogy leállították a gyorsot, etap lett. Majd jött a 9. autó, padlón. Ez voltam én! És most lehet viccesen hangzik, de akár meg is ölhettem volna azokat az embereket! Bárki, aki úgy véli, hogy fel van oldva a pálya, az először ténylegesen bizonyosodjon meg erről, és csak utána sétálgasson a pályán. Én mit sem tudtam a balesetről, hiszen mi már elrajtoltunk, mikor Janiék elestek, és egyszer csak emberek voltak előttem, akiket kerülgethettem! Ezzel pedig egy furcsa helyzet alakult ki. Az első kettő páros megkapta az idejét, az előttem lévő párosok átlagidőt kaptak, én pedig megkaptam a saját időmet, amit úgy autóztam, hogy embereket kerülgettem. Mondtam, hogy nem érdekel hogyan oldják meg, nyilván nem lehet úgy megoldani, hogy mindenkinek jó legyen, de valamit csináljanak. Hoztak egy döntést, elfogadtuk... de nem tartom jónak. Mindegy, ez még csak a második gyors, lesz még bőven...

Folytatás?
Nekem ezek a szűk pályák nagyon fekszenek, hiszen a télen több ezer kilométert autóztam ilyen jellegű, havas pályákon. Ennek meg is lett az eredménye, már itt Egerben is, hiszen látszott, hogyha megcsúszik az autó hátulja, akkor egyáltalán nem ijedek meg. Nem azt mondom, hogy minden helyzetet meg tudok oldani, de legalább nem megy fel tőle az adrenalin, sőt, arra is próbálunk figyelni, hogy csak annyira kis mozdulattal kormányozzunk ellen, hogy ne lassuljon meg az autó.

A negyedik gyorsasági szakasz már nagyon jól sikerült számunkra, Balogh Jancsi már 16-ot kapott ott tőlünk. Az már egy igazi ralipálya volt. Az a három perces pálya szerintem mindenkinek megy, mert azon van kb. 20 kanyar, amit a nagyon komoly magyar mezőnyből tényleg mindenki meg tud csinálni. De a gyors szakaszról be a szűk szakaszra, onnét megint ki egy gyors szakaszra, ez már tényleg ralipálya volt.

a_legszebb_almaikban_is_igy_terveztek_2

Az ötös gyorson végre mentünk egy igazi jó időt, át lett vállalva rendesen az a gyors. Ott már megvertük az összes N-est, majd jött a vízválasztó. Asinak volt korábban egy problémája, amikor mi elé kerültünk. Utána ő visszavette a vezetést, de nagyon minimális különbség volt köztünk, és volt még hátra egy gyorsasági szakasz a szombati napból. A csapatunkban szívták a véremet, próbáljam már meg, meg hogy a Mestert meg kellene alázni a hatos gyorson, és akkor úgy fekszik le, hogy remeg. :-)  Tudjuk persze, hogy nem remeg, de ez a csapaton belüli nagyon-nagyon jóindulatú cinkelés volt.

A nap utolsó gyorsaságiját átvállaltuk, és tényleg nagyon-nagyon gyorsan átmentünk, sikerült Asitól 1.3-mal jobbat menni, így az összetettben fél másodperccel, de elé kerültünk! És ez egy nagyon nagy dolog, hogy a Mestert megtudja verni a tanítványa!  Ezután persze jött a további "szórakozás" a csapat részéről, hogy én majd reggel előbb megyek be a ParcFermébe, mint Asi. Én meg mondtam, hogy most már erre fel kell készülni, majd ha jön a csapatutasítás akkor én hátrálok :-), mint a Ferrarisok :-) De ez tényleg csak a vicc, nincs nálunk csapatutasítás!

a_legszebb_almaikban_is_igy_terveztek_3

Vasárnap?
Nekem minden gyorsasági szakaszt le kell legalább egyszer próbálni, mert a pályabejárásnál 60-80 km/h-val megyünk végig. Ott voltak a bátori részen az ugrálós részek, és nekem elmondta Asi, hogy hol menjek, de nekem eszembe sem jutott volna 170-nel átugratni egy ilyenen! Akkorát repült a kocsi, hogy őrület! Ezeket a pályabejáráson nem lehet lepróbálni, így ezek az új szakaszok nekem az első körre maradnak, hogy leteszteljem élesben is. A tarnaszentmáriai gyorson ebben az irányban még nem mentem, a lefelében az a jobb2-bal2 tiszta kő, és annál a résznél is elmondta Asi, hogy hogyan menjünk. Ez annyira sikerült, hogy a jobbosban neki megcsúszott és a balos már nagyon meleg volt. Elmondta nekem is, hogy hogyan kell ott menni, én meg is fogadtam, így ugyanott hibáztunk, mi is megcsúsztunk! Valójában ez azért volt, mert nagyon-nagyon felhordásos volt az a rész, ami egyébként nagyon furcsa volt számunkra, hogy miért volt ennyire… lehet a nézők kirugdosták, lehet más miatt... nem tudom.

A következő siroki gyorson már 5 másodpercet kaptam Asitól, de tizenvalahány kilométeren ez azért nem rossz, mert ha azt nézzük, akkor fél másodpercen is belül vagyunk kilométerenként.

a_legszebb_almaikban_is_igy_terveztek_4

Nagyon komoly csatát vívtunk tavaly Hadikékkal, de most már még-még előrébb próbálunk koncentrálni, úgy, hogy folyamatosan azt mondtam Nándinak, hogy csak annyira fogunk menni, hogy el ne essünk. Asi versenyzett Bútorral, Bútor vele, mi meg próbáltunk velük is, de azért nekünk folyamatosan hátra is kellett néznünk, mert jött mögöttünk Herczig Norbi.

Gondoltad volna, hogy Norbi előtt fogtok autózni?
Eszembe nem jutott volna! Norbit egy nagyon komoly pilótának tartom, és azért az autója sem gyenge, na meg ilyen rutinnal! Jó érzés volt számunkra, hogy ilyenekre képesek vagyunk már, hogy ilyen versenyzőket meg tudunk előzni.

Hogy álltatok oda az utolsó gyors rajtjába?
Akkor már előttünk-utánunk akkora űr volt, így eldöntöttem, hogy egy nagyon húzósat fogunk menni. Az első felén borzasztóan jól átmentünk, utána pedig az ugrálós, veszélyes részen azt akartam, hogy majd kicsit óvatosabbra veszem, de annyira tetszett a gyorsasági, hogy utána meg már azért mentem, hogy "hátha"... hátha lesz valami, de sem Bútor, sem Asi nem hibázott, és igazából maradtunk a harmadik helyen, amit ha pénteken felajánlottak volna, mi gondolkodás nélkül aláírtunk volna!

a_legszebb_almaikban_is_igy_terveztek_5

Maximálisan elégedett vagy?
thumb_a_legszebb_almaikban_is_igy_terveztek_7Elégedett vagyok nagyon! Az önbizalmunk meglett, nagyon jó kezdés volt! Folyamatos önmegtartóztatással versenyzünk, végig kell csinálnunk ezt a bajnokságot, minden futamon be kell érnünk, pontot kell szereznünk, mert a nulla pontnál nincs drágább!

Nagyon sok embernek köszönhetjük ezt az egészet, rengeteg ember dolgozik azon, hogy rajthoz tudjunk állni, nagyon sok szurkoló izgul értünk. Nagyon köszönjük nekik! Nándi is nagyon jól szerepelt, nagyon motivált, és megyünk ezen az úton, amit találtunk magunknak! A többi versenyzőnek pedig sok sikert kívánunk!

a_legszebb_almaikban_is_igy_terveztek_8

Ez a hír most jelenik meg 3853. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k