
Turán Friciék tavaly belekósoltak az SWRC küzdelmeibe, itthon is autóztak pár versenyen. 2012-ről kérdeztem a pilótát:
Beszéljünk egy kicsit a tavalyi évről.
Jó sok kilométert tudtatok menni, voltak jó eredmények, de az év vége nem úgy sikerült, ahogy elterveztétek.
Nagyon pozitívan értékeljük a tavalyi évünket. Úgy érzem, hogy sokat tanultunk. Volt két dobogós helyezésünk, világbajnoki harmadikok voltunk Görögországban és Németországban is.
Az, hogy az év vége így alakult, az nagyon sok mindennek tudható be, leginkább annak, hogy mi egy csapatként éljük meg a jó és a rossz dolgokat is. Sajnáltuk, hogy az FIA nem akceptálta azt, hogy mi tényleg egy csapatként szerettünk volna autózni.
Túl vagyunk már ezen. Sokat tanultunk a gyorsasági szakaszokon is. Rengeteg tapasztalatot és elismerést szereztünk. Szép év volt, de most már az idei évre fókuszálunk.

Úgy tűnik, hogy mindenkinek egy kicsit nehezebb éve lesz a 2012-es, mint a korábbiak.
Mi sem vagyunk másként. Sajnos a főtámogatónk, a Synergon idén távol marad tőlünk. Több, együtt töltött év után megszakad a kapcsolatunk, ami semmi másnak nem köszönhető, csak a nehéz gazdasági helyzetnek. Köszönjük nekik a támogatást.
És büszkék vagyunk azokra, akik kitartottak, kitartanak mellettünk és azokra is, akik új partnerként csatlakoztak hozzánk.
A magyar bajnokságban fogunk tudni versenyezni, alapvetően a Forddal!

Azért kell így mondanom, hogy alapvetően, hiszen az első futamon még nem, de a bajnokság második futamától a végéig a megszokott Markko Martin csapattól érkezik a Ford Fiesta S2000-es versenyautó.
Az egri futam egybe esik a csapat portugáliai szereplésével és az autónk bérbe van adva, így az első versenyen Kiss Elemér barátom R4-es Subaru Imprezájával fogunk menni.
Ezzel az autóval indultam a Mikulás és a Szilveszter Rallye-n is.
Nagyon bizakodunk benne, hogy minden futam meg lesz tartva és szeretnénk egy nagyon jó évet zárni a magyar bajnokságban.
A Subaru mennyire ütőképes autó a Fiestához képest?
Az egri futamon lesz hátrányotok emiatt?
Nagyon nehéz erre választ adni.
A pécsi futamon egyértelműen látszott, hogy a Fiestával gyorsak vagyunk.
A Subaruval teljesített versenyek után látszik, hogy az autónak motorerő hátránya van a Mitsubishikkel szemben. Nagyon sokat teszteltünk, Orfűn is mentünk két kört az autóval. Nagyon jó beállításokat találtunk és az autó is nagyon rendben van.
Azt, hogy Egerbe mire lesz elég az autó, még nem nagyon tudom elképzelni. Az egri pályák igénylik a teljesítményt. Egy jó futómű beállítással és a Subaru híresen jó hajtásával megpróbáljuk a maximumot kiautózni az autóból.

Ami alapvető kérdés még a számomra, hogy a pécsi IRC futamon nem lehetett bioetanollal menni és nem tudom, hogy ez mennyire teszi majd szorossá a küzdelmeket, hiszen a magyar bajnokságban lehet és ez az üzemanyag az N4-es és R4-es autóknak ad pár lóerőt.
Ha jól tudom, a Subaru szekvencionális váltója április elsejétől lesz homológ… Ezek szerint szombaton még a hagyományos váltóval rajtoltok el?
Érdekes helyzet mindenképp. Már teszteltük a szekvencionális váltót, ad egy kis váltási biztonságot bizonyos szituációkban, azon kívül túl nagy különbséget nem érzek, de szeretnénk a versenyben használni, ha a szabályok erre lehetőséget adnak.
Beszéltünk a magyar bajnokságról.
Elképzelhető, hogy idén külföldön is indultok valami más futamon?
Abszolút tervben van. A világbajnoki szereplésünkön nem csak mi dolgozunk, hanem egy manager iroda is dolgozik rajta. Remélem sikerül a legjobb lehetőséget megtalálnunk.
Remélem fogunk kint menni, de erre még biztosat nem tudok mondani.
Ha bármit is tudunk lépni az ügyben, biztos lehetsz benne, hogy Te és az Olvasóid fogják megtudni először :)
Köszönjük szépen!

Beszéltél a csapategységről, ezért nem is kérdeztem rá az elején, de ezek szerint egyértelmű, hogy Zsiros Gabival mész?
Természetesen! Úgy tűnik, hogy ez csak a mi számunkra volt egyértelmű, hiszen hallani lehetett, hogy Gabi talán vezetni fog, hallottam olyat is, hogy én kivel megyek, Gabi kivel… Ez a dolog két embernek nem volt kérdés: Gabinak és nekem.
Amikor 2009-ben összeültünk, akkor az évek alatt egy olyan barátság kovácsolódott köztünk, amihez nagyon nagy dolognak kellene történni, hogy ne működjön.
Minden év végén, év elején lehet hallani versenyzőpárosokról mindenfélét. Azt gondolom, hogy mi fix páros leszünk hosszú ideig!