A magyar bajnokságban és a Forddal
Turán Friciék nem változtatnak!
2012-03-18
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
797842190
Napi oldal:
129001
Jelenleg:
1163
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 7.futam után
(JAVÍTOTT)
1. Bíró-Ambrus Roland
1324
2. Gönczi Dániel
1140
3. Rási László
1003
4. Csáki Ottó
969
5. Nagy Balázs
884
6. Varga Zalán
874
7.
Halmai Péter
868
8. Kárai Károly
864
9. Misik Attila
860
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Simone Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

a_magyar_bajnoksagban_es_a_forddal_2

Turán Friciék tavaly belekósoltak az SWRC küzdelmeibe, itthon is autóztak pár versenyen. 2012-ről kérdeztem a pilótát:

Beszéljünk egy kicsit a tavalyi évről.
Jó sok kilométert tudtatok menni, voltak jó eredmények, de az év vége nem úgy sikerült, ahogy elterveztétek.
Nagyon pozitívan értékeljük a tavalyi évünket. Úgy érzem, hogy sokat tanultunk. Volt két dobogós helyezésünk, világbajnoki harmadikok voltunk Görögországban és Németországban is.
Az, hogy az év vége így alakult, az nagyon sok mindennek tudható be, leginkább annak, hogy mi egy csapatként éljük meg a jó és a rossz dolgokat is. Sajnáltuk, hogy az FIA nem akceptálta azt, hogy mi tényleg egy csapatként szerettünk volna autózni.
Túl vagyunk már ezen. Sokat tanultunk a gyorsasági szakaszokon is. Rengeteg tapasztalatot és elismerést szereztünk. Szép év volt, de most már az idei évre fókuszálunk.

a_magyar_bajnoksagban_es_a_forddal_3

Úgy tűnik, hogy mindenkinek egy kicsit nehezebb éve lesz a 2012-es, mint a korábbiak.
Mi sem vagyunk másként. Sajnos a főtámogatónk, a Synergon idén távol marad tőlünk. Több, együtt töltött év után megszakad a kapcsolatunk, ami semmi másnak nem köszönhető, csak a nehéz gazdasági helyzetnek. Köszönjük nekik a támogatást.
És büszkék vagyunk azokra, akik kitartottak, kitartanak mellettünk és azokra is, akik új partnerként csatlakoztak hozzánk.

A magyar bajnokságban fogunk tudni versenyezni, alapvetően a Forddal!

a_magyar_bajnoksagban_es_a_forddal_5

Azért kell így mondanom, hogy alapvetően, hiszen az első futamon még nem, de a bajnokság második futamától a végéig a megszokott Markko Martin csapattól érkezik a Ford Fiesta S2000-es versenyautó.
Az egri futam egybe esik a csapat portugáliai szereplésével és az autónk bérbe van adva, így az első versenyen Kiss Elemér barátom R4-es Subaru Imprezájával fogunk menni.
Ezzel az autóval indultam a Mikulás és a Szilveszter Rallye-n is.

Nagyon bizakodunk benne, hogy minden futam meg lesz tartva és szeretnénk egy nagyon jó évet zárni a magyar bajnokságban.

A Subaru mennyire ütőképes autó a Fiestához képest?
Az egri futamon lesz hátrányotok emiatt?
Nagyon nehéz erre választ adni.
A pécsi futamon egyértelműen látszott, hogy a Fiestával gyorsak vagyunk.
A Subaruval teljesített versenyek után látszik, hogy az autónak motorerő hátránya van a Mitsubishikkel szemben. Nagyon sokat teszteltünk, Orfűn is mentünk két kört az autóval. Nagyon jó beállításokat találtunk és az autó is nagyon rendben van.
Azt, hogy Egerbe mire lesz elég az autó, még nem nagyon tudom elképzelni. Az egri pályák igénylik a teljesítményt. Egy jó futómű beállítással és a Subaru híresen jó hajtásával megpróbáljuk a maximumot kiautózni az autóból.

a_magyar_bajnoksagban_es_a_forddal_4

Ami alapvető kérdés még a számomra, hogy a pécsi IRC futamon nem lehetett bioetanollal menni és nem tudom, hogy ez mennyire teszi majd szorossá a küzdelmeket, hiszen a magyar bajnokságban lehet és ez az üzemanyag az N4-es és R4-es autóknak ad pár lóerőt.

Ha jól tudom, a Subaru szekvencionális váltója április elsejétől lesz homológ… Ezek szerint szombaton még a hagyományos váltóval rajtoltok el?
Érdekes helyzet mindenképp. Már teszteltük a szekvencionális váltót, ad egy kis váltási biztonságot bizonyos szituációkban, azon kívül túl nagy különbséget nem érzek, de szeretnénk a versenyben használni, ha a szabályok erre lehetőséget adnak.

Beszéltünk a magyar bajnokságról.
Elképzelhető, hogy idén külföldön is indultok valami más futamon?
Abszolút tervben van. A világbajnoki szereplésünkön nem csak mi dolgozunk, hanem egy manager iroda is dolgozik rajta. Remélem sikerül a legjobb lehetőséget megtalálnunk.
Remélem fogunk kint menni, de erre még biztosat nem tudok mondani.
Ha bármit is tudunk lépni az ügyben, biztos lehetsz benne, hogy Te és az Olvasóid fogják megtudni először :)
Köszönjük szépen!

a_magyar_bajnoksagban_es_a_forddal_1


Beszéltél a csapategységről, ezért nem is kérdeztem rá az elején, de ezek szerint egyértelmű, hogy Zsiros Gabival mész?
Természetesen! Úgy tűnik, hogy ez csak a mi számunkra volt egyértelmű, hiszen hallani lehetett, hogy Gabi talán vezetni fog, hallottam olyat is, hogy én kivel megyek, Gabi kivel… Ez a dolog két embernek nem volt kérdés: Gabinak és nekem.
Amikor 2009-ben összeültünk, akkor az évek alatt egy olyan barátság kovácsolódott köztünk, amihez nagyon nagy dolognak kellene történni, hogy ne működjön.
Minden év végén, év elején lehet hallani versenyzőpárosokról mindenfélét. Azt gondolom, hogy mi fix páros leszünk hosszú ideig!

Ez a hír most jelenik meg 6551. alkalommal
Share |
2012.03.30-04.01.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
Eger Rallye 2012
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
030405 06070809
101112 13 141516
171819 20 212223
242526 27282930
01 02 03 04 05 0607

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k