A Turán Motorsport idén teljes SWRC szezont tervez és ennek a hét futamból álló menetelésnek a második versenyéhez érkeztünk, a hétvégén megrendezendő Szardínia Rally-hoz.
A csapat hétfőn hajnalban indult a bécsi reptérről és egyenesen a verseny központjának otthont adó Olbia repterén landoltunk a FlyNiki A320-as gépével.
Másfél órás repülőút. A reptér, a kikötő (ahol a szervizpark épül) és a szállásunk 15 kilométeren belül található.
Esik az eső… Gondolom az otthon maradtak megvuduzták a békánkat és vagytok annyira irigyek, hogy azt mondjátok: Fene a jódolgukat! Jordániában is ezerrel süttették magukat a napon, nehogy már megint jól érezzék magukat…
Jelentem a vuduzás jól sikerült! Komor az idő, szemerkél az eső, az otthonhagyott meleg ruhák hiányát érezzük. A helyi időjósok szerint szerdától már száraz idő lesz, hiszünk nekik, mert jobb lenne…
Szobafoglalás.
Miért van az, hogy nem először jut nekünk Imivel franciaágyas szoba??
Pedig egyikőnk sem annyira 'divatos', ahogy SP-ről mondta Gangxta Zolee a napokban…
Szereztünk egy plusz ágyat, helyreállt a dolgok rendje.
Markko Martinékkal egy szállodában vagyunk, így a recce car már a parkolóban várt minket. Jordániában egy métert nem látott a gyorsasági szakaszokból a 4x4-es turbós Skoda, reméljük most két nap kemény munka vár rá és a versenykiírásban megengedett C-s gumikra. A kísérő autónak egy Alfa 159 jutott, nehéz napok várnak a dízel kombira… :)

A szervizparkban már zajlik az élet!
Sok csapat kipakolt, sokan mentek ki a hivatalos tesztre.
Az MM Motorsport sátrai alatt is csak Friciék Fiestája árválkodott. Nem mondom, hogy a futómű jól be volt állítva, ugyanis jól láthatóan még nincs az autó alatt semmi, de az észt srácok nyugodtan dolgoztak, azt mondták holnapra kész a kis Ford. A teszt így kimaradt Friciéknek.

Ez ugyanaz a Fiesta, ami legutóbb kigyulladt, a bal hátsó sarkán kellett festegetni. Nem mondom, hogy festőkamrát látott az a pár elem, amit restauráltak a srácok, de majd gyorsan megy Frici és nem látszik a színkód eltérés…

Kimentünk a tesztre, ahol Al-Attiyah, Prokop, Kruuda, pár EvoX (R4!), Araujo Mini WRC-je és a csapattárs, Ott Tanak próbálgatta az egyik gyorsasági szakaszt, visszafelé. Szemerkélő esőben, a szombathelyi és a veszprémi pályák keverékéhez hasonlító szakaszon gyalogoltunk fel majdnem két kilométert a rajtig. Senki sem volt rajtunk kívül.

Nem mondom, hogy bármilyen következtetést le tudtunk vonni az autók mozgásából, de mint utólag megtudtuk, Tanak már az új váltót próbálgatta (még nem tudjuk melyikkel megy, melyikkel mennek majd a versenyen, de az biztos, a rajtkészsége jobb az autónak).

Vissza a szervizbe, az autó szemmel láthatóan 'fejlődött' pár óra alatt, holnapra tényleg lábra fog állni (miért ne tenné?).
A rally HQ 500 méterre a szerviztől, itt lesz majd csütörtökön a rajtceremónia is. Friciék elintézték az adminisztratív dolgokat, a pályabejáró autó regisztrációját és megkapták a hozzá való GPS-t. A kiskütyü kőkeményen jelzi, ha a megengedett 80km/h-nál gyorsabban próbálnak menni a gyorsasági szakaszokon és a pályabejárás után jön a vastag cerkával írt számla, ha mégsem tartották be az előírt sebességlimitet. Híreink szerint Jordániában a Skodával versenyző Gassner 2500 euroval lett szegényebb a túlzott tempó miatt.
Bevásároltunk a keddi napra, tele az Alfa háta a catering cuccal, ami az első napra kelhet.
Kemény lesz. Reggel 8-tól este nyolcig lehet bejárni az előírt 5 szakaszt. Várnak ránk a szardíniai pályák. Szoros az időterv, nem lesz sok időnk.
