Vincze Feri az első teljes szezonját versenyzi az idei szezonban. Kuti Péterrel az oldalán félidőben jól állnak a bajnokságban. A veszprémi futam után beszélgettünk a pilótával.
Még mindig a harmadik helyen álltok a bajnokságban… Ez szerintem nem rossz.
Mi is így gondoljuk. Bár most jó sok pontot elhagytunk a veszprémi versenyen, főleg a másfeles szorzó miatt. De örülök, hogy tudtunk pontot gyűjteni és nem estünk ki.
Teljesen újak voltak Neked ezek a pályák. Korábban az Acropolis Rallye nehézségéhez hasonlították ezeket a szakaszokat, de most talán jobbak voltak annál, nem?
Nem tudom, hogy régebben milyen állapotban voltak. Az első napi szakaszokat majdnem hibátlannak nevezném. Igaz, hogy Várpalotán előkerült egy-két szikla. Aztán a vasárnapi pályák, Kislőd és Hajmáskér voltak nagyon rossz bőrbe. Nem győztük kerülgetni a nagyobb sziklákat, már amelyiket láttuk. Néha elkerülhetetlen volt. Csoda, hogy nem kaptunk defektet, bár néha meg voltam győződve róla, hogy most vagy most defektet kapunk, de mindig leértünk anélkül, hogy a gumink kilyukadt volna. És nagyon örülök, hogy az autó is épen maradt és nem lett benne nagy kár.
Talán túlságosan is beosztottam az autót…
Hajmáskér gyors az maga volt a rémálom, ott már én nem engedtem volna el a mezőnyt a szívem szerint. Egy autógyilkos szakasz volt. Néhol tavakon kellett átmennünk. Olyan sár volt az autóba, amikor a verseny után szétszedtük, hogy rendesen sajnáltam. Az ülések is sarasak voltak. És ami még jobban fájt, hogy azon a szakaszon is hátraestünk még két helyet. Vesztettünk pontokat.
Ahogy nézegettem az időtöket szakaszonként, a Jutaspusztán mentetek negyedik, harmadik és második időt is… Az azért nem rossz!
Az a gyorsasági egy könnyű gyorsasági volt. Még sosem mentünk itt korábban és a hosszú szakaszokat három felírásból nehéz volt megismerni. Ellenben a körgyorson minden alkalommal kétszer mentünk a versenyen és ez egy egyszerűbb szakasz, az itinerünk is jobb volt ide. A Kislőtéren is mehettünk volna jó időket, de ott technikai gondok hátráltattak minket – ahhoz képest nem volt rossz.
Úgy gondolom, hogy az első nap összeszedettebbek voltunk, a második nap szúrtuk el. Volt néhány szakasz, ami után elment a motiváció és így lassabbak voltunk a kelleténél.
Az abszolút nyolcadik helyen végeztetek, 3 tizedre a hetediktől. Nem rossz ez, nincs mit szégyellni!
Örülünk a bajnoki tabellának is, hiszen ahogy mondtad az elején, harmadik helyen állunk. Igaz, még nincs mínuszolásunk, folyamatosan gyűjtjük a pontokat, mindig hozzuk ezeket a biztos helyezéseket. Szeretnénk, ha ez így maradna és év végén majd az legyen a gondunk, hogy melyik pontot mínuszoljunk. Remélem az aszfaltokon még tudunk kicsit gyorsulni.
Norbi már elment, vele nem érdemes számolgatni, de remélem, hogy a második helyért tudunk küzdeni és akik most mögöttünk vannak azokat is tudjuk tartani.
A következő állomás a Székesfehérvár Rallye, ami csak aszfalt. Ezek a pályák már lehetnek ismerősök Neked, hiszen tavaly mentetek itt.
Igen, egy kicsit előrébb vagyunk, mert ugyan szuperrallyztunk, de mentünk ezeken az aszfaltos gyorsokon. Az aszfalt még mindig jobban fekszik nekem, a murva még nagyon új, ott van mit fejlődnünk. Mindenképpen ott szeretnénk majd autózni a fehérvári élmezőnyben és javítani a veszprémi helyezésünkön!