A Matók név
Matók Ádám a váci RTE futamon indult
2011-09-01
interjú • Soós Attila
h i r d e t é s
Összes oldal:
776694871
Napi oldal:
32718
Jelenleg:
1009
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 8.futam,
a Rally Estonia után
1. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
162
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
161
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
138
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
114
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
52
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
38
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

A Matók név nem ismeretlen sokak számára rallye-ban. Évekkel ezelőtt sok versenyzőt támogatott Matók Ákos, akinek most a fiát láthattuk hétvégén a váci versenyen.
Matók Ádámmal beszélgettem az első RTE versenye kapcsán.


a_matok_nev_3

Ha be kellene mutatnod Matók Ádámot, mit mondanál magadról?
22 éves vagyok, Székesfehérváron születtem és azóta is itt élek. Kisgyerek korom óta az autók és leginkább a gyors autók foglalkoztatnak. Főiskolára járok, idén leszek végzős gazdálkodás és menedzsment szakon. Mivel fehérvár nem kifejezetten az autósportról híres így a hétköznapjaim abszolút rally mentesek, itt sajnos nem engedi meg a környezet, hogy bármilyen formában ezzel foglalkozzak, így élem a főiskolások életét :)

Hogyan kezdődött, és mi motivál(t)?
Amikor befejeztem a középiskolát elmentem Amerikába tanulni, és amíg kint voltam édesapámmal chaten arról folyt a téma hogy belekezdjünk e a rallyba vagy ne. Ennek az eredménye az lett, hogy próbáljuk ki, mire hazajöttem egy 24 éves 205 Gti várt itthon. Rögtön az első versenyek után látszott, hogy a sok kezdő hiba ellenére érdemes lenne ezzel foglalkozni. A TME bajnokságban első évben kategória bajnokok lettünk. A motivációm az, hogy szeretek gyorsan vezetni, és itt legálisan tehetem meg, szeretem a gyors autókat, és itt ilyen környezetben vagyok. Meg egyáltalán magát az autós és rally légkört szeretem

a_matok_nev_2

Melyik eredményedre emlékszel vissza a legszívesebben?
Jól hangzik, hogy ARK magyar bajnok, kétszeres TME amatőr bajnok, plusz 1x abszolút harmadik egy erős bajnokságban, de nem érzem úgy, hogy ezek olyan eredmények lennének amikről anekdotáknak kéne szólni, pedig nagyos gyors palik vannak ott is! Remélem a későbbiekben lesznek olyanok amikre büszkén lehet mondani, hogy ez már valami. Szép emléknek most olyat tartok, amikor tudtuk, hogy valami nincs rendben az autóval vagy a gumival, és ehhez képest tudtunk jönni első időt kategóriában. Ám mi mindig abszolút időt néztünk mert az motivált. Sikerült is többször jönni dobogós időket. Ezt csak az tudja, aki ott van csapatban, és ezzel magamnak és nekik tudok bizonyítani. Azért még rutintalan pilótának számítok a pár 30 km-es amatőr versennyel a hátam mögött.

a_matok_nev_5

Azt gondolom komoly társaság segíti a felkészülésed, és a versenyzésed is. Mit kell tudni a csapatról?
A Tobak Team Hungary keretein belül megyek, aminek az adminisztratív és presszionatív hátterét, szakmaiságát Tobak Zoli és édesapám alkotja :D
Szakmaiságot mindenki akar adni, hiszen ha van lehetőség, akkor közösen tréningezünk. Így az eddigi eredményekben szerepe volt az alábbi embereknek: Tobak Zolinak, Vinónak (Vinoczai Attila), Lévai Ferinek, Schweighardt Gabinak.

a_matok_nev_6

Az ő munkájukat egészíti ki Lévai Ferkó szerviz csapata: Bognár Csaba és Érsek Tibor. A technikai részét ők adják a dolognak, és azt hiszem ezt a kitűnően végzik, így mondhatom hogy profi a háttér. Én nem értek még az autóhoz a beállításokhoz, így azzal megyek amit alám raknak.

a_matok_nev_1

Hogy készültél az első RTE-s versenyre?
A verseny hetén szerveztünk egy kisebb tesztet, ahol minden részletre kiterjedően próbáltuk a verseny szituációt gyakorolni, csak valami hiba csúszott a megbeszélt forgatókönyvbe és nem az utolsó, hanem az első körben törtem össze az autót. Ezzel teszteltem a szerviz felkészültségét :D 

Folyamatos probléma számunkra hogy fehérvár 50 km körzete szűkölködik a szerpentinekben így gyakorlásra nincs lehetőségem tesztelni, illetve ha van akkor az komoly előkészületet igényel. Így sajnos több mint 3 hónapja nem ültem autóban a verseny előtt.
Aztán a hét második felében helyrepofozták a srácok az autót, és tudtunk egy rövidet tesztelni, ahol csupán a gumikra kellett “vigyázni”, a váltó 3. és 5. fokozatára, meg úgy kb. mindenre mert 2 nap múlva verseny. :)

Itt meg kell jegyeznem, hogy Ádám nem “vigyáz” az autóra, hanem ahogy a szerelői is fogalmaznak, ő használja a technikát. Ezt volt alakalmam a navigátor ülésből is megtapasztalni egy kör erejéig, amit innen is köszönök. Meggyözően teszi a dolgát a srác!

A túrában való versenyzéssel komoly ellenfeleket választottál magadnak, és még új navigátorral is mentél. Hogy sikerült az ismerkedés az új közeggel?
Igen, ez volt az első alkalom, hogy Schweighardt Gabi navigált nekem. Úgy érzem, hogy jó párost alkottunk, az Ő tapasztalata ellensúlyozta az én könnyelműségem. :) Nem kifejezetten tekintettem erre a túrára úgy, hogy most itt sokkal nehezebb lesz minden. Én mindenhova győzni megyek, vagyis ezt várja el a csapatom tőlem. Az hogy erős kategóriát választottam csak gyorsítani fog remélem. Mert a kocsim széria szinte, inkább N-es. Jól autózható csak sajnos nehéz a Honda.
A hátralévő két futamon kiderül mire vagyunk képesek.
Örültem, hogy profibb légkörben tudok versenyezni, és reméltem hogy feltudom venni a harcot a kategóriával.

Számodra mi volt a legmeghatározóbb a hétvégéről?
Az hogy eredmény nélkül távoztunk az idei 3. féltengelytörésünkkel… :D Féltengely szponzort keresünk :) Ez már valami kardinális kérdés nálam, mert nem merek rajtolni sem, szinte csak lépésben és minden hajtűt megtiszteltem.

a_matok_nev_4

Mennyire vagy elégedett az (rész)eredménnyel, és kapott élménnyel?
Sajnos az eredménnyel nem lehetek elégedett, hiszen kiestünk, a részsikereinkkel pedig azért nem tudok megelégedni, mert tudom, hogy hol hagytam ott a másodperceket. Presszionálnak is állandóan a belső felvételek nézegetéssel a fiúk, ahol gyűjtik a bent hagyott időt. Összességében örülök annak, hogy amíg mentünk addig harcban tudtunk lenni az első helyért, mert ezért is mentünk.

Hogyan tovább, mik a tervek?
Tervezni nem szeretek előre. Amikor másodszor is bajnok lettem a TME-be és abszolút  3. azt mondtam a csapatnak, hogy innentől fogva nem fogok soha biztonságit autózni, mert az nem méltó, és nem verseny, az spórolás. Ezután szeretnék a lehető leggyorsabban menni, és nem a célba érés lesz az elsődleges szempont... hanem maximálisan kiautózni a kocsit! Ha ez megy akkor minden csak ajándék …

Mit gondolsz a mai magyar rallyeról?
Elég fiatalon kiderült rólam, hogy sajnos nem tudok egy egyenest belerúgni a labdába. Azért mondom, hogy sajnos mert jelenleg úgy gondolom hazánkban az autósport nem olyan mint 20-30 éve volt, de nem is kell ilyen messze menni, én 22 éves vagyok és tisztán emlékszem, hogy gyerekkoromba hömpölygött a tömeg a rally pályákon és a Hungaroringi hétvégéken.

Nem az én feladatom megmondani, hogy mi nem jó, és mit kéne máshogy csinálni de be kell látni, hogy valami nincs rendben. Attól még, hogy nem tudok főzni megtudom mondani ha valaminek szar az íze. Én azt látom, hogy minden évben jönnek a nagy ígéretek minden oldalról, de évről évre semmi se változik. Ez engem nem is érdekel már.

Én szeretnék egy jót autózni, minél jobb bajnokságban, minél jobb pályákon, jó hangulatban. A nézőknek és a versenyzőknek egyaránt megteremtve az élvezetes hétvégét. Eladhatóvá és érdekessé kell tenni a sportot. Nem hiszem, hogy a nézők azért pártoltak el mert ezek az autók nem lennének érdekesek. Támogatni kéne azt, aki önerőből szeretne versenyezni a saját és a nézők örömére, megteremteni neki a könnyebb kereteket. Hogy ne zavarjanak el műszakiról, mert hangos a versenyautóm kipufogója. Nevetséges...Sokáig tudnám fejtegetni az észrevételeimet, de nem én vagyok erre a megfelelő ember. Ajánlom az illetékesek figyelmébe, hogy keressenek egy jó marketingest, mert ma minden a marketingről szól. Ha eladhatóvá teszik a sportot, visszatérnek a nézők is. Ezek a kezdeti lépések.

a_matok_nev_7

Utánpótlás nevelés? A szót ismerem, de sajnos a gyakorlatban nem tudom megmondani, hogy mit is jelent. Az elmúlt két évben több olyan fiatal tehetséges pilóta ellen versenyeztem akiket érdemes lenne támogatni, de minimum segíteni őket. Egy műanyagkártya amin a nevük rajta van és még ők fizetik ki nem sok mindenre alkalmas. Nem magamról beszélek, mert én viszonylag szerencsés helyzetben vagyok. Arra azonban már rájöttem, hogy itthon nem kell pilóta karriert szövögetni. Nincs ennek megteremtve se a kultúrája, se a sportpolitikai háttere, ahhoz korábban kellett volna születni.

Így a célom az lehet, hogy amíg nem tudok egy olyan autóba beülni amivel lehet tényleg igazán látványosan autózni, addig az idő ellen megyek a lehető leggyorsabban. Amikor pedig alkalmam nyílik rá, hogy egy erőből csúsztatható autóval menjek kifogjuk kapcsolni a stoppert. Ugyanis szerintem horrorisztikus összegekből légvárat építeni erre a bajnokságra nem ésszerű. Akkor inkább kevesebb pénzből leszek a népszerűségi lista élén

Ha pedig leveszem a lottó 5öst akkor hazahozom a Block Fiestáját, és a srácok szerelnek ablaktörlőt a két oldalra. Már csak lottózni kéne... :)

Ez a hír most jelenik meg 5618. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
21 22 23 24 252627
282930 31010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 151617
18 19 20 21222324
2025.08.01-05.

részletes infóink

2025.07.31-08.03.

részletes infóink

2025.08.09-10.

részletes infóink

2025.08.23-24.

részletes infóink

2025.09.12-14.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k