Sebesség Fesztivál 2024 Rallycross Országos Bajnokság II. futama a Kárai Trans kupáért
A Matók név
Matók Ádám a váci RTE futamon indult
2011-09-01
interjú • Soós Attila
h i r d e t é s
Összes oldal:
684368407
Napi oldal:
28406
Jelenleg:
1026
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Rally Sweden után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
48
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
45
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
29
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
24
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
21
6. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
19
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
12
8. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
11
9. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
8
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
134
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
115
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
88
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
84
6. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
81
7. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
71
8. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
125
2. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
104
3. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
102
4. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
100
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
98
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
91
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
80
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
47
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

A Matók név nem ismeretlen sokak számára rallye-ban. Évekkel ezelőtt sok versenyzőt támogatott Matók Ákos, akinek most a fiát láthattuk hétvégén a váci versenyen.
Matók Ádámmal beszélgettem az első RTE versenye kapcsán.


a_matok_nev_3

Ha be kellene mutatnod Matók Ádámot, mit mondanál magadról?
22 éves vagyok, Székesfehérváron születtem és azóta is itt élek. Kisgyerek korom óta az autók és leginkább a gyors autók foglalkoztatnak. Főiskolára járok, idén leszek végzős gazdálkodás és menedzsment szakon. Mivel fehérvár nem kifejezetten az autósportról híres így a hétköznapjaim abszolút rally mentesek, itt sajnos nem engedi meg a környezet, hogy bármilyen formában ezzel foglalkozzak, így élem a főiskolások életét :)

Hogyan kezdődött, és mi motivál(t)?
Amikor befejeztem a középiskolát elmentem Amerikába tanulni, és amíg kint voltam édesapámmal chaten arról folyt a téma hogy belekezdjünk e a rallyba vagy ne. Ennek az eredménye az lett, hogy próbáljuk ki, mire hazajöttem egy 24 éves 205 Gti várt itthon. Rögtön az első versenyek után látszott, hogy a sok kezdő hiba ellenére érdemes lenne ezzel foglalkozni. A TME bajnokságban első évben kategória bajnokok lettünk. A motivációm az, hogy szeretek gyorsan vezetni, és itt legálisan tehetem meg, szeretem a gyors autókat, és itt ilyen környezetben vagyok. Meg egyáltalán magát az autós és rally légkört szeretem

a_matok_nev_2

Melyik eredményedre emlékszel vissza a legszívesebben?
Jól hangzik, hogy ARK magyar bajnok, kétszeres TME amatőr bajnok, plusz 1x abszolút harmadik egy erős bajnokságban, de nem érzem úgy, hogy ezek olyan eredmények lennének amikről anekdotáknak kéne szólni, pedig nagyos gyors palik vannak ott is! Remélem a későbbiekben lesznek olyanok amikre büszkén lehet mondani, hogy ez már valami. Szép emléknek most olyat tartok, amikor tudtuk, hogy valami nincs rendben az autóval vagy a gumival, és ehhez képest tudtunk jönni első időt kategóriában. Ám mi mindig abszolút időt néztünk mert az motivált. Sikerült is többször jönni dobogós időket. Ezt csak az tudja, aki ott van csapatban, és ezzel magamnak és nekik tudok bizonyítani. Azért még rutintalan pilótának számítok a pár 30 km-es amatőr versennyel a hátam mögött.

a_matok_nev_5

Azt gondolom komoly társaság segíti a felkészülésed, és a versenyzésed is. Mit kell tudni a csapatról?
A Tobak Team Hungary keretein belül megyek, aminek az adminisztratív és presszionatív hátterét, szakmaiságát Tobak Zoli és édesapám alkotja :D
Szakmaiságot mindenki akar adni, hiszen ha van lehetőség, akkor közösen tréningezünk. Így az eddigi eredményekben szerepe volt az alábbi embereknek: Tobak Zolinak, Vinónak (Vinoczai Attila), Lévai Ferinek, Schweighardt Gabinak.

a_matok_nev_6

Az ő munkájukat egészíti ki Lévai Ferkó szerviz csapata: Bognár Csaba és Érsek Tibor. A technikai részét ők adják a dolognak, és azt hiszem ezt a kitűnően végzik, így mondhatom hogy profi a háttér. Én nem értek még az autóhoz a beállításokhoz, így azzal megyek amit alám raknak.

a_matok_nev_1

Hogy készültél az első RTE-s versenyre?
A verseny hetén szerveztünk egy kisebb tesztet, ahol minden részletre kiterjedően próbáltuk a verseny szituációt gyakorolni, csak valami hiba csúszott a megbeszélt forgatókönyvbe és nem az utolsó, hanem az első körben törtem össze az autót. Ezzel teszteltem a szerviz felkészültségét :D 

Folyamatos probléma számunkra hogy fehérvár 50 km körzete szűkölködik a szerpentinekben így gyakorlásra nincs lehetőségem tesztelni, illetve ha van akkor az komoly előkészületet igényel. Így sajnos több mint 3 hónapja nem ültem autóban a verseny előtt.
Aztán a hét második felében helyrepofozták a srácok az autót, és tudtunk egy rövidet tesztelni, ahol csupán a gumikra kellett “vigyázni”, a váltó 3. és 5. fokozatára, meg úgy kb. mindenre mert 2 nap múlva verseny. :)

Itt meg kell jegyeznem, hogy Ádám nem “vigyáz” az autóra, hanem ahogy a szerelői is fogalmaznak, ő használja a technikát. Ezt volt alakalmam a navigátor ülésből is megtapasztalni egy kör erejéig, amit innen is köszönök. Meggyözően teszi a dolgát a srác!

A túrában való versenyzéssel komoly ellenfeleket választottál magadnak, és még új navigátorral is mentél. Hogy sikerült az ismerkedés az új közeggel?
Igen, ez volt az első alkalom, hogy Schweighardt Gabi navigált nekem. Úgy érzem, hogy jó párost alkottunk, az Ő tapasztalata ellensúlyozta az én könnyelműségem. :) Nem kifejezetten tekintettem erre a túrára úgy, hogy most itt sokkal nehezebb lesz minden. Én mindenhova győzni megyek, vagyis ezt várja el a csapatom tőlem. Az hogy erős kategóriát választottam csak gyorsítani fog remélem. Mert a kocsim széria szinte, inkább N-es. Jól autózható csak sajnos nehéz a Honda.
A hátralévő két futamon kiderül mire vagyunk képesek.
Örültem, hogy profibb légkörben tudok versenyezni, és reméltem hogy feltudom venni a harcot a kategóriával.

Számodra mi volt a legmeghatározóbb a hétvégéről?
Az hogy eredmény nélkül távoztunk az idei 3. féltengelytörésünkkel… :D Féltengely szponzort keresünk :) Ez már valami kardinális kérdés nálam, mert nem merek rajtolni sem, szinte csak lépésben és minden hajtűt megtiszteltem.

a_matok_nev_4

Mennyire vagy elégedett az (rész)eredménnyel, és kapott élménnyel?
Sajnos az eredménnyel nem lehetek elégedett, hiszen kiestünk, a részsikereinkkel pedig azért nem tudok megelégedni, mert tudom, hogy hol hagytam ott a másodperceket. Presszionálnak is állandóan a belső felvételek nézegetéssel a fiúk, ahol gyűjtik a bent hagyott időt. Összességében örülök annak, hogy amíg mentünk addig harcban tudtunk lenni az első helyért, mert ezért is mentünk.

Hogyan tovább, mik a tervek?
Tervezni nem szeretek előre. Amikor másodszor is bajnok lettem a TME-be és abszolút  3. azt mondtam a csapatnak, hogy innentől fogva nem fogok soha biztonságit autózni, mert az nem méltó, és nem verseny, az spórolás. Ezután szeretnék a lehető leggyorsabban menni, és nem a célba érés lesz az elsődleges szempont... hanem maximálisan kiautózni a kocsit! Ha ez megy akkor minden csak ajándék …

Mit gondolsz a mai magyar rallyeról?
Elég fiatalon kiderült rólam, hogy sajnos nem tudok egy egyenest belerúgni a labdába. Azért mondom, hogy sajnos mert jelenleg úgy gondolom hazánkban az autósport nem olyan mint 20-30 éve volt, de nem is kell ilyen messze menni, én 22 éves vagyok és tisztán emlékszem, hogy gyerekkoromba hömpölygött a tömeg a rally pályákon és a Hungaroringi hétvégéken.

Nem az én feladatom megmondani, hogy mi nem jó, és mit kéne máshogy csinálni de be kell látni, hogy valami nincs rendben. Attól még, hogy nem tudok főzni megtudom mondani ha valaminek szar az íze. Én azt látom, hogy minden évben jönnek a nagy ígéretek minden oldalról, de évről évre semmi se változik. Ez engem nem is érdekel már.

Én szeretnék egy jót autózni, minél jobb bajnokságban, minél jobb pályákon, jó hangulatban. A nézőknek és a versenyzőknek egyaránt megteremtve az élvezetes hétvégét. Eladhatóvá és érdekessé kell tenni a sportot. Nem hiszem, hogy a nézők azért pártoltak el mert ezek az autók nem lennének érdekesek. Támogatni kéne azt, aki önerőből szeretne versenyezni a saját és a nézők örömére, megteremteni neki a könnyebb kereteket. Hogy ne zavarjanak el műszakiról, mert hangos a versenyautóm kipufogója. Nevetséges...Sokáig tudnám fejtegetni az észrevételeimet, de nem én vagyok erre a megfelelő ember. Ajánlom az illetékesek figyelmébe, hogy keressenek egy jó marketingest, mert ma minden a marketingről szól. Ha eladhatóvá teszik a sportot, visszatérnek a nézők is. Ezek a kezdeti lépések.

a_matok_nev_7

Utánpótlás nevelés? A szót ismerem, de sajnos a gyakorlatban nem tudom megmondani, hogy mit is jelent. Az elmúlt két évben több olyan fiatal tehetséges pilóta ellen versenyeztem akiket érdemes lenne támogatni, de minimum segíteni őket. Egy műanyagkártya amin a nevük rajta van és még ők fizetik ki nem sok mindenre alkalmas. Nem magamról beszélek, mert én viszonylag szerencsés helyzetben vagyok. Arra azonban már rájöttem, hogy itthon nem kell pilóta karriert szövögetni. Nincs ennek megteremtve se a kultúrája, se a sportpolitikai háttere, ahhoz korábban kellett volna születni.

Így a célom az lehet, hogy amíg nem tudok egy olyan autóba beülni amivel lehet tényleg igazán látványosan autózni, addig az idő ellen megyek a lehető leggyorsabban. Amikor pedig alkalmam nyílik rá, hogy egy erőből csúsztatható autóval menjek kifogjuk kapcsolni a stoppert. Ugyanis szerintem horrorisztikus összegekből légvárat építeni erre a bajnokságra nem ésszerű. Akkor inkább kevesebb pénzből leszek a népszerűségi lista élén

Ha pedig leveszem a lottó 5öst akkor hazahozom a Block Fiestáját, és a srácok szerelnek ablaktörlőt a két oldalra. Már csak lottózni kéne... :)

Ez a hír most jelenik meg 5426. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
15 16 17 18192021
22232425 26 27 28
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
2024.04.19-24.

részletes infóink

2024.04.18-21.

részletes infóink

2024.04.19-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k