KZ Invest Kupa 3.forduló - Nyíregyháza - Piac
A mi GEPÁRDkölykünk...
Bálint Zoli a magyar
2008-12-08
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
686151947
Napi oldal:
35433
Jelenleg:
2421
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Az első fotóalbum során sok kérdés merülhetett fel az olvasókban, hogy pontosan mi is ez a honvédségi Dream Team, aminek célja, hogy 2010-ben Dakar csapattal állhasson oda az egyik legkeményebb autósport megmérettetéshez.
6 hivatásos katonát választott ki a Magyar Honvédség, és a kiválasztottak közül egyikük a mi "kölykünk", hiszen Bálint Zoli a Marco Racing Team oszlopos tagja, a csapat által rendezett versenyeken keményen segít a rendezésben, hétvégén navigált egy Ladában a Mikulás Rallye-n.
Nem tudtunk volna jobb alanyt találni arra, hogy megkérdezzük:
mi is pontosan ez a Dream Team?

- Melyik volt előbb az életedben: az, hogy katona voltál, vagy az, hogy az autóverseny a kedvenc hobbid?
- Már gyerekkoromban kapcsolatba kerültem az autósporttal: édesapámmal látogattam ki először - nem tudom, hány éves lehettem, talán 5, és már akkor beleszerettem. Szerettem volna kapcsolatban maradni ezzel, ezért az általános iskola elvégzése után autókkal kezdtem foglalkozni, szerettem volna szerelő lenni, de a katonaság, mint hivatás is foglalkoztatott. Ekkor jelentkeztem Szabadszállásra Gépjármű-technikai Honvéd Szakközépiskolába, itt ötvözhettem a kettőt. A honvédséggel elég nehezen lehetett összeegyeztetni az autósportot, és az autósport nagyon költséges sport, mint tudjuk, de próbáltam régebben amatőr szinten versenyezni. Navigáltam is, és a mai napig versenyek rendezésében segédkezem a Marco Racing Teamnél. Most ez egy nagyszerű lehetőség, hogy a honvédség színeiben egy profi csapat tagja lehetek. Mondhatjuk, hogy egy álmom válik valóra.

- Hogy zajlott ez az egész kiválasztás? Minden katonának meghirdették, hogy lehet jelentkezni, és ti hatan maradtatok?
- Igen, a Magyar Honvédség pályázatot írt ki, hogy létrehozzák ezt a Dream Team-et és ide lehetett pályázni. Én is beadtam a pályázatomat. A pályázatok közül 27-et fogadtak el. Utána behívtak minket és sok-sok szempontot figyelembe véve választották ki ezt a hat főt a csapatba.

- Ha jól tudom, volt írásbeli és volt gyakorlati válogatás is…
- Igen, egy interjút készített velünk Héder Barna, egy bizottság előtt kellett válaszolni a kérdésekre. Itt mindenféle szempontból vizsgáltak minket.  A Palik Racingtől, a Honvédség képviselői és pszichológusok is voltak ebben a bizottságban: kérdeztek, válaszoltunk. Majd szakmai affinitást mértek fel egy műhelyben, ahol alkatrészeket kellett összerakni, illetve egy Nissan típusú terepjárón kellett felismerni bizonyos alkatrészeket. Ezután egy vezetéstechnikai gyakorlaton estünk át Palik Lászlóval, majd a navigációs készséget mértek fel. Párban mentünk, a sofőrnek be volt kötve a szeme és őt kellett elnavigálni egy karókkal kitűzdelt pályán, ahol karókból kapukat csináltak és a kapuk között kellett elnavigálni a sofőrt. Ezt követően mentünk orvosi vizsgálatra, fizikai felmérés volt. A Magyar Honvédségnél külszolgálatot teljesítő katonák fizikai szintjét kellett elérnünk. Az orvosi, a fizikaira és a pszichológiai vizsgálatra már csak tízen mentünk. Majd az egynapos pszichológiai vizsgálat után maradtunk hatan.

- De ebből a hat főből nem mindenki kerül majd bele a 2010-es Dakar projektbe, ugye?
- Nem, a hatból ketten lesznek a versenyautóban, lesz egy versenykamion is, abba hárman, és egy tartalék marad arra az esetre, ha bárkivel, bármi történne, akkor pótolható legyen. Ezért mi hatan már végigcsináljuk a teljes kiképzést. Még nincsenek meg a pozíciók a csapatban, most kezdődik majd egy általános kiképzés: mindenkinek kell tudni vezetni, navigálni, szerelni maximálisan, az autókat szét- és összerakni és utána fogunk kiválasztásra kerülni, hogy ki, milyen beosztásban kerül be a csapatba.

- Melyik lesz az a része a feladatnak, amit a legnehezebb lesz megtanulnod vagy megszoknod?
- Összességében úgy gondolom, hogy minden. Bár amatőr szinten próbálgattam, szerintem a vezetésnek is egy olyan részét fogjuk megtanulni, amit mindenképpen az alapoktól kell majd kezdenünk. A navigáció nyilván teljesen új lesz, hiszen valóban speciális feladatokat igényel ez a versenyzés. A szerelésnél pedig szintén számomra új dolgokkal fogunk foglalkozni. Végzettségem szerint gépjármű-technikus vagyok, valami közöm van az autókhoz, úgyhogy a szakmai affinitás megvan, de a Honvédségnél nem ezzel foglalkozom.

- Miért jó ez nektek? Kevesebb időt kell katonaként tölteni? Ez olyan, mintha egy eltáv lenne?
- Én a magam nevében beszélhetek, hogy motivál az autósport iránti szeretet. Tudni kell, hogy a Honvédségnél a sofőri beosztásban lévő katonák jó, hogy ha elő tudják húzni ezt a tudást a tarsolyukból és ezt kamatoztatni szeretném a Honvédségnél.

- Akkor beszéljünk csak rólad: jelent ez neked pluszt? Teszem azt a hétből öt napot hivatásos katona vagy és a maradék két napban fogsz autóversenyzést tanulni, vagy beépítve az öt napba?
- Nem. A Honvédségnél maradunk állományban, de a Palik Racing Team szakmai vezetésével veszünk részt folyamatosan kiképzésen. Tehát munka szempontjából nagyon sok kapcsolatunk lesz a versenycsapattal.

- Hogy tudtok majd felkészülni sivatagi körülményekre? Gondolom, külszolgálatosként már találkoztatok hasonló körülményekkel, de hogy tudtok majd itthon készülni erre?
- Előzetes információink szerint a csapat megpróbál felkészülni minden körülményre, így valószínű, hogy külföldi tréningeken is részt fogunk venni, ahol esetleg homokos talajon fogjuk gyakorolni a vezetést.

- Mikor kezditek a felkészülést?
- 2009 januárjában.

- Kell egy év, hogy megtanuljatok mindent?
- Igen, köztudott, hogy a Dakaron részt venni nem egy egyszerű feladat. Erre fel kell készülni és ehhez minimum egy év kell. De ez is egy olyan bizonyos tudást fog csak adni, ami egy ekkora volumenű versenyhez elegendő lehet, de nem egyszerű felkészülni a versenyre.

- Vannak már konkrét tervek, mondjuk órarendetek?
- Nincsenek. A későbbiekben tudjuk meg mi, hogyan működik, pontos információkat egyelőre még mi sem kaptunk. Annyit tudunk, hogy januárban elkezdődik a kiképzés, aztán a magyar tereprali-bajnokságban is részt veszünk, ott is versenyeztetni akarnak minket és indulunk talán egy-két nemzetközi futamon is. Majd a jéghegy csúcsa lesz a Dakar.

- Tehát ez volt a lényeg, hogy ti itthon is elindultok? Nem az lesz, hogy csak szerelgettek egy garázsban…
- Nem. Lesznek tréningek, lesznek versenyek, és a csúcs lesz majd a Dakar.

- Az autót egyébként volt már alkalmatok kipróbálni és megbarátkozni vele közelről?
- Nem. Először egy szériaautón fogunk gyakorolni, meg tréning autón, a versenyautó csak utána jöhet.

- Gondolom a családod eddig sem volt az iránt érzéketlen, hogy te külszolgálatos hivatásos katonatiszt vagy. Hogy vannak most ezzel, hogy elmész egy olyan versenyre, ami tavaly el is maradt, mert olyan veszélyes volt a helyzet. Ők hogy vannak most ezzel?
- Ők egy kicsit nehezebben dolgozzák fel, mint én. Nyilván nehezen engednek el, pláne, hogy ez lakhely-változtatással jár, hiszen komlói vagyok, és Pest környékén lesznek a felkészülések. Nőtlen vagyok, de van egy barátnőm, aki elég nehezen viseli, de bízom benne, hogy majd valahogy megbarátkozik a gondolattal és megoldjuk ezt a távolságproblémát, vagy költözik ő is velem. De valamilyen szinten örül mindenki, hiszen ez egy hatalmas lehetőség, amit nem szabad kihagyni. Még nem gondolnak bele, hogy pontosan mit jelent ez, olyan hirtelen jött. Még én sem tudom feldolgozni.

- Azt mondtad, neked nagyon régi álmod volt ez a rali. Korábban gondoltad, hogy te valaha terepralizni fogsz, vagy mindig a klasszikus rali volt, ami a szemed előtt lebegett?
- Engem elsősorban összességében az autósport érdekelt. Azt gondolom, ha nem is túl közeli rokonok a tereprali és a rali, de azért autósport mindkettő és akárhogy is: ezt a lehetőséget nem szabad kihagyni az életben. Ezért esett nagyon rosszul, és elszomorított, hogy rögtön támadták a hírt, az egész történetet a neten, rögtön csak a negatívumokra tudtak gondolni az emberek. Szerintem olyan világban élünk, ahol a pozitív dolgokat és gondolatokat kéne előtérbe helyezni, és ha egy kezdeményezés jó, akkor annak igenis örülni kell. 

 

Ez a hír most jelenik meg 4510. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819
2021 22 23 242526
2024.05.01.

részletes infóink

2024.05.02-04.

részletes infóink

2024.05.04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k