A mi GEPÁRDkölykünk...
Bálint Zoli a magyar
2008-12-08
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
807926742
Napi oldal:
300867
Jelenleg:
1158
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

Az első fotóalbum során sok kérdés merülhetett fel az olvasókban, hogy pontosan mi is ez a honvédségi Dream Team, aminek célja, hogy 2010-ben Dakar csapattal állhasson oda az egyik legkeményebb autósport megmérettetéshez.
6 hivatásos katonát választott ki a Magyar Honvédség, és a kiválasztottak közül egyikük a mi "kölykünk", hiszen Bálint Zoli a Marco Racing Team oszlopos tagja, a csapat által rendezett versenyeken keményen segít a rendezésben, hétvégén navigált egy Ladában a Mikulás Rallye-n.
Nem tudtunk volna jobb alanyt találni arra, hogy megkérdezzük:
mi is pontosan ez a Dream Team?

- Melyik volt előbb az életedben: az, hogy katona voltál, vagy az, hogy az autóverseny a kedvenc hobbid?
- Már gyerekkoromban kapcsolatba kerültem az autósporttal: édesapámmal látogattam ki először - nem tudom, hány éves lehettem, talán 5, és már akkor beleszerettem. Szerettem volna kapcsolatban maradni ezzel, ezért az általános iskola elvégzése után autókkal kezdtem foglalkozni, szerettem volna szerelő lenni, de a katonaság, mint hivatás is foglalkoztatott. Ekkor jelentkeztem Szabadszállásra Gépjármű-technikai Honvéd Szakközépiskolába, itt ötvözhettem a kettőt. A honvédséggel elég nehezen lehetett összeegyeztetni az autósportot, és az autósport nagyon költséges sport, mint tudjuk, de próbáltam régebben amatőr szinten versenyezni. Navigáltam is, és a mai napig versenyek rendezésében segédkezem a Marco Racing Teamnél. Most ez egy nagyszerű lehetőség, hogy a honvédség színeiben egy profi csapat tagja lehetek. Mondhatjuk, hogy egy álmom válik valóra.

- Hogy zajlott ez az egész kiválasztás? Minden katonának meghirdették, hogy lehet jelentkezni, és ti hatan maradtatok?
- Igen, a Magyar Honvédség pályázatot írt ki, hogy létrehozzák ezt a Dream Team-et és ide lehetett pályázni. Én is beadtam a pályázatomat. A pályázatok közül 27-et fogadtak el. Utána behívtak minket és sok-sok szempontot figyelembe véve választották ki ezt a hat főt a csapatba.

- Ha jól tudom, volt írásbeli és volt gyakorlati válogatás is…
- Igen, egy interjút készített velünk Héder Barna, egy bizottság előtt kellett válaszolni a kérdésekre. Itt mindenféle szempontból vizsgáltak minket.  A Palik Racingtől, a Honvédség képviselői és pszichológusok is voltak ebben a bizottságban: kérdeztek, válaszoltunk. Majd szakmai affinitást mértek fel egy műhelyben, ahol alkatrészeket kellett összerakni, illetve egy Nissan típusú terepjárón kellett felismerni bizonyos alkatrészeket. Ezután egy vezetéstechnikai gyakorlaton estünk át Palik Lászlóval, majd a navigációs készséget mértek fel. Párban mentünk, a sofőrnek be volt kötve a szeme és őt kellett elnavigálni egy karókkal kitűzdelt pályán, ahol karókból kapukat csináltak és a kapuk között kellett elnavigálni a sofőrt. Ezt követően mentünk orvosi vizsgálatra, fizikai felmérés volt. A Magyar Honvédségnél külszolgálatot teljesítő katonák fizikai szintjét kellett elérnünk. Az orvosi, a fizikaira és a pszichológiai vizsgálatra már csak tízen mentünk. Majd az egynapos pszichológiai vizsgálat után maradtunk hatan.

- De ebből a hat főből nem mindenki kerül majd bele a 2010-es Dakar projektbe, ugye?
- Nem, a hatból ketten lesznek a versenyautóban, lesz egy versenykamion is, abba hárman, és egy tartalék marad arra az esetre, ha bárkivel, bármi történne, akkor pótolható legyen. Ezért mi hatan már végigcsináljuk a teljes kiképzést. Még nincsenek meg a pozíciók a csapatban, most kezdődik majd egy általános kiképzés: mindenkinek kell tudni vezetni, navigálni, szerelni maximálisan, az autókat szét- és összerakni és utána fogunk kiválasztásra kerülni, hogy ki, milyen beosztásban kerül be a csapatba.

- Melyik lesz az a része a feladatnak, amit a legnehezebb lesz megtanulnod vagy megszoknod?
- Összességében úgy gondolom, hogy minden. Bár amatőr szinten próbálgattam, szerintem a vezetésnek is egy olyan részét fogjuk megtanulni, amit mindenképpen az alapoktól kell majd kezdenünk. A navigáció nyilván teljesen új lesz, hiszen valóban speciális feladatokat igényel ez a versenyzés. A szerelésnél pedig szintén számomra új dolgokkal fogunk foglalkozni. Végzettségem szerint gépjármű-technikus vagyok, valami közöm van az autókhoz, úgyhogy a szakmai affinitás megvan, de a Honvédségnél nem ezzel foglalkozom.

- Miért jó ez nektek? Kevesebb időt kell katonaként tölteni? Ez olyan, mintha egy eltáv lenne?
- Én a magam nevében beszélhetek, hogy motivál az autósport iránti szeretet. Tudni kell, hogy a Honvédségnél a sofőri beosztásban lévő katonák jó, hogy ha elő tudják húzni ezt a tudást a tarsolyukból és ezt kamatoztatni szeretném a Honvédségnél.

- Akkor beszéljünk csak rólad: jelent ez neked pluszt? Teszem azt a hétből öt napot hivatásos katona vagy és a maradék két napban fogsz autóversenyzést tanulni, vagy beépítve az öt napba?
- Nem. A Honvédségnél maradunk állományban, de a Palik Racing Team szakmai vezetésével veszünk részt folyamatosan kiképzésen. Tehát munka szempontjából nagyon sok kapcsolatunk lesz a versenycsapattal.

- Hogy tudtok majd felkészülni sivatagi körülményekre? Gondolom, külszolgálatosként már találkoztatok hasonló körülményekkel, de hogy tudtok majd itthon készülni erre?
- Előzetes információink szerint a csapat megpróbál felkészülni minden körülményre, így valószínű, hogy külföldi tréningeken is részt fogunk venni, ahol esetleg homokos talajon fogjuk gyakorolni a vezetést.

- Mikor kezditek a felkészülést?
- 2009 januárjában.

- Kell egy év, hogy megtanuljatok mindent?
- Igen, köztudott, hogy a Dakaron részt venni nem egy egyszerű feladat. Erre fel kell készülni és ehhez minimum egy év kell. De ez is egy olyan bizonyos tudást fog csak adni, ami egy ekkora volumenű versenyhez elegendő lehet, de nem egyszerű felkészülni a versenyre.

- Vannak már konkrét tervek, mondjuk órarendetek?
- Nincsenek. A későbbiekben tudjuk meg mi, hogyan működik, pontos információkat egyelőre még mi sem kaptunk. Annyit tudunk, hogy januárban elkezdődik a kiképzés, aztán a magyar tereprali-bajnokságban is részt veszünk, ott is versenyeztetni akarnak minket és indulunk talán egy-két nemzetközi futamon is. Majd a jéghegy csúcsa lesz a Dakar.

- Tehát ez volt a lényeg, hogy ti itthon is elindultok? Nem az lesz, hogy csak szerelgettek egy garázsban…
- Nem. Lesznek tréningek, lesznek versenyek, és a csúcs lesz majd a Dakar.

- Az autót egyébként volt már alkalmatok kipróbálni és megbarátkozni vele közelről?
- Nem. Először egy szériaautón fogunk gyakorolni, meg tréning autón, a versenyautó csak utána jöhet.

- Gondolom a családod eddig sem volt az iránt érzéketlen, hogy te külszolgálatos hivatásos katonatiszt vagy. Hogy vannak most ezzel, hogy elmész egy olyan versenyre, ami tavaly el is maradt, mert olyan veszélyes volt a helyzet. Ők hogy vannak most ezzel?
- Ők egy kicsit nehezebben dolgozzák fel, mint én. Nyilván nehezen engednek el, pláne, hogy ez lakhely-változtatással jár, hiszen komlói vagyok, és Pest környékén lesznek a felkészülések. Nőtlen vagyok, de van egy barátnőm, aki elég nehezen viseli, de bízom benne, hogy majd valahogy megbarátkozik a gondolattal és megoldjuk ezt a távolságproblémát, vagy költözik ő is velem. De valamilyen szinten örül mindenki, hiszen ez egy hatalmas lehetőség, amit nem szabad kihagyni. Még nem gondolnak bele, hogy pontosan mit jelent ez, olyan hirtelen jött. Még én sem tudom feldolgozni.

- Azt mondtad, neked nagyon régi álmod volt ez a rali. Korábban gondoltad, hogy te valaha terepralizni fogsz, vagy mindig a klasszikus rali volt, ami a szemed előtt lebegett?
- Engem elsősorban összességében az autósport érdekelt. Azt gondolom, ha nem is túl közeli rokonok a tereprali és a rali, de azért autósport mindkettő és akárhogy is: ezt a lehetőséget nem szabad kihagyni az életben. Ezért esett nagyon rosszul, és elszomorított, hogy rögtön támadták a hírt, az egész történetet a neten, rögtön csak a negatívumokra tudtak gondolni az emberek. Szerintem olyan világban élünk, ahol a pozitív dolgokat és gondolatokat kéne előtérbe helyezni, és ha egy kezdeményezés jó, akkor annak igenis örülni kell. 

 

Ez a hír most jelenik meg 4652. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
151617 18 192021
222324 25 26 2728
293031 01 020304
05 06 07 08 09 1011
12 13 14 15 16 17 18
2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2026.01.02-04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k