
Lakatos Robival, a 14.Mikulás Kupa rendezőjével beszélgettem a nevezési határidő utolsó hetében:
Mi az, ami ugyanaz és mik az újdonságok az idei futamon?
14. alkalommal rendezzük meg a Mikulás Kupát, ahol a cél, hogy egy olyan évadzáró versenyt rendezzünk, ahol mindenki jól érezi magát. Természetesen játszani csak komolyan érdemes, de a verseny és az indulók mezőnye már a korábbi években is bizonyította ezt.
Ami újdonság az idei évben - de remélhetőleg csak idén a lőterek nélkül - hogy három olyan gyorsasági szakaszon kerül megrendezésre a verseny, ami így egybefűzve talán még sosem volt. 68 kilométer gyorsasági össztáv várja az indulókat.
Mennek a találgatások, vegyük ennek elejét... Milyen gyorsasági szakaszok lesznek?
Az első szakasz a Gyártelep - Sólyi erdő, ami egy 14 kilométeres gyorsasági. Úgy lettek kialakítva, hogy próbáltuk kivenni mindkét részéből a csiki-csukikat. Királyszentistvánból is hiányoznak a nagyon visszafordítós részek és a sólyi szakasz is mentes ezektől. Próbáltunk tempós, lobogós pályát kialakítani. Talán ez a legizgalmasabb szakasza a versenynek.
Aztán elmegy a mezőny Szentkirályszabadjára is, ahol a reptéren kint és bent is kanyarog a szakasz 12 kilométeren keresztül. Fontos elmondani, hogy nem teljesen egyezik meg a nyári, veszprémi verseny nyomvonalával. Többen mondták, hogy tetszett nekik, csak túl sok volt az aszfaltos rész. Ennek megfelelően kurtítottunk 2 kilométert a betonos részből és reményeink szerint ez a gyors is élvezhető lesz a versenyzők és a nézők számára is.
A harmadik gyorsasági Vigántpetend lesz. A 7 kilométerből az első 6 aszfalton kanyarog, a vigántpetendi szerpentinen, majd Nagyvázsony előtt az utolsó kilométert már murván teszi meg a mezőny. Ez a gyorsasági azért került be a programba, mert szerettük volna, hogy a nagyon sok szervizidő helyett inkább autózzon valahol a mezőny és azt gondolom Vigántpetend nincs olyan messze a verseny központjától és tényleg egy látványos részen versenyezhetnek a párosok.
A szervizpark a tavalyi évnek megfelelően idén is a vasútállomás rakodó területén lesz kialakítva.
Én hiszek abban, hogy egy izgalmas, jó kis programot állítottunk össze és tényleg mindenki jól fogja majd érezni magát. Ezen dolgozunk!

Továbbra is Licenszes és Amatőr versenyzők nevezését várjátok. Mi az arány? Van valami limit egyik, vagy másik kategóriában?
Az idén kikerült a kiírásból a létszámkorlátozás. Sajnos az idei év versenyeit látva magam sem gondolom, hogy a mezőny 'felfejlődik' 200 nevezés fölé. Mindenkit szeretettel várunk! Tavaly 60 körüli Licenszes volt és idén is körülbelül 150-160 nevezést tudunk elfogadni.
Milyen időt szeretnél?
Abba mindenki egyetért, hogy meleg és esős időt nem szeretnénk. A pályáknak egyértelműen a száraz, hideg idő lenne a legjobb és ugye sokan meg a hóért imádkoznak. Én kevésbé szeretném a havat, inkább egy kis szelet remélnék reggelre, hogy elvigye az esetleges ködöt.
Mit ajánlasz a nézőknek? Mely pontokon tudják nézni a versenyt?
Ahogy a korábbiakban is elmondtam a szakaszokat, egyértelmű a pályák ismeretében, hogy nagyon sok látványos, jól megközelíthető része lesz a versenynek. Minden gyorsasági szakaszon több ponton is látványos versenyt láthatnak majd a nézők, de szerintem a jól megszokott ITINER-edből majd mindenki megtalálja a magának legérdekesebbnek tartott részt.
Lesz belépődíj a nézők számára valamelyik szakaszon?
Az elmúlt években általában volt belépő - ha nem is minden szakaszon - a Veszprém Rallyekon és a mikulás idején megrendezett versenyeken. Tudom, hogy ez nem túl népszerű dolog, de sajnos szükséges volt….Nagyon dolgozunk rajta, hogy idén ne legyen. Ha rendelkezésre áll a támogatói háttér, akkor nem szeretnénk belépőt szedni. Ha nem jönne össze, akkor elképzelhető, hogy lesz, de nem szeretnénk elrugaszkodott árakat kitalálni, 1000-1500 forintba fog kerülni egy napra, és nem egy adott területre, a belépő. Nem akarok mellébeszélni, de ebben a pillanatban tényleg nem tudom, hogy szükség lesz e erre, de ha mégis, akkor időben fogjuk kommunikálni!
A nevezési határidő most pénteken lesz.
Igen! Szeretném mindenkinek felhívni a figyelmét erre, ne hagyják az utolsó pillanatra a nevezések leadását.
Mit lehet tudni a nevezőkről? Tudsz e valami csemegéről beszámolni? Én már hallottam WRC-ről…
Őszintén szólva nem szoktam naponta végignézni a beérkezett nevezéseket. Hallottam S2000-es autóval induló versenyzőről, talán Benik Balázs is újra rajthoz áll. Nem tudom, hogy Te milyen WRC-ről hallottál, de én talán egy másikról is… :)
Az elmúlt 3-4 évben nagyon színvonalas mezőny gyűlt össze és jól sikerültek a rendezvények is. Szeretnénk ezt a hagyományt megőrizni az idén is, hiszen ez érték a magyar rally számára és mi mindent elkövetünk azért, hogy jól sikerüljön az idei Mikulás Rallye is.
>> részletes információk a versenyről <<