Bíró Peti és Kocsis György neve mellett a korábbi nevezési listákon Subaru állt, Egerben a szezonnyitón egy másik típusú N-csoportos autót próbáltak ki.
Ha jól emlékszem, még sosem versenyeztél korábban Mitsubishi Lancer Evo IX-es versenyautóval.
Még sosem mentem korábban ilyen autóval. Mindig is tetszett, de még nem volt alkalmam korábban még utcai kivitelben sem ilyen autót kipróbálni.
Amennyire tudom, az utolsó pillanatban lettetek kész, talán nem is nagyon tudtál tesztelni az új autóddal… Vagy igen?
Igen, volt lehetőségem menni korábban az autóval, hiszen el kellett vinnem gépátvételre… majd vissza a szállásra… egy-két dolgot még akkor is csinálni az autón.
A rajtprogramot is először az első gyorsasági szakasz rajtjában volt lehetőségem kipróbálni.
Tehát igazából egy métert sem mentél tempósan az autóval a verseny előtt… Ahhoz képest nem rossz az eredményetek. A kategória harmadik hely szép siker.
Hogy éreztétek Magatokat?
Egész pályafutásom alatt most volt először olyan versenyem, ahol az első méterektől az utolsóig végig élveztem a versenyzést! Problémamentesen autóztunk és számunkra is meglepő időeredmények vártak minket a beírókban. A verseny után gyorsról-gyorsra végignéztem az eredményeket és még mindig csodálkozok, hogy milyen jó időket mentünk.
Ezek szerint belülről nem éreztétek azt a tempót, amiket futottatok?
Lehet tudni, hogy mennyiben és miben másabb vezetni a korábbi Subaru-t és a mostani Mitsubishi-t?
Igazából nem is lehet őket összehasonlítani, hiszen nagyon más érzés a két autóval menni.
Nagyon élveztük a versenyzést a Subaruval is, nagyon jó autó volt.
Talán motorerő terén a Mitsubishi előrébb van. Amikor elrajtoltunk az első szakaszon, akkor úgy éreztem, mintha már régóta mennék ezzel a kocsival, magabiztosan mentünk és lehet, hogy ennek köszönhetőek a jó eredmények.
Kívülről is látszott, hogy bátran rángatod a kéziféket és ebből arra lehetett következtetni, hogy élvezitek a versenyzést.
Ez nekem régi, visszatérő problémám. Minden verseny után megkapom mindenkitől, hogy túl sokat rángatom a kézifékkart. Én szeretem rángatni…
Mindig mondták, hogy azért nem jók az időeredményeink, mert sokat használom a kézit.
Most sem használtam kevesebbet, ugyanúgy vezettem, mint korábban, csak ezzel az autóval jobb idők születtek.
Peti! Ha ezen múlik, akkor a nézők nevében is mondhatom - azt gondolom -, hogy nyugodtan használd a kéziféket! Hidd el, jó azt látni, ha úgy fordul el egy autó!
Visszatérve a bajnokságra és a következő futamra:
Mennyire fekszenek Nektek az éjszakai pályák? Miskolcon lesz belőle bőven…
Nem szeretnénk úgy odaállni, ahogy Egerbe beestünk… Tervben van egy egész napos teszt, hivatalosan lezárt pályán, ahol szeretnék nagyon sokat menni az autóval. Megpróbáljuk az autót jól beállítani, hiszen Egerbe csak úgy megjött az autó és úgy mentünk vele, ahogy volt. Szeretnénk komolyabban tesztelni és testre szabni az autót.
Szeretek este versenyezni és remélem, a tesztünk is elhúzódik majd, megpróbálunk arra is alaposan felkészülni.
a csapat partnerei :