h i r d e t é s
Összes oldal:
763352065
Napi oldal:
89522
Jelenleg:
710
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
kiemelt partnerünk :
további partnereink :
webshopunk :
1. |
Balassa Balázs |
|
398 |
2. |
Suborits Péter |
|
396 |
3. |
Horváth Levente |
|
380 |
4. |
Gönczi Dániel |
|
370 |
5. |
Végh Krisz |
|
337 |
6. |
Kasza Kristóf |
|
322 |
7. |
Gách Bence |
|
304 |
8. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
301 |
9. |
Somogyi Máté |
|
291 |
1. |
Elfyn Ewans |
|
109 |
2. |
Kalle Rovanpera |
|
66 |
3. |
Thierry Neuville |
|
59 |
4. |
Sebastian Ogier |
|
58 |
5. |
Ott Tanak |
|
57 |
6. |
Adrien Fourmaux |
|
44 |
7. |
Takamoto Katsuta |
|
39 |
8. |
Sami Pajari |
|
19 |
9. |
Grégorie Munster |
|
16 |
1. |
N.Gryazin |
|
34 |
2. |
Yoann Bonato |
|
26 |
3. |
Andrea Mabellini |
|
24 |
4. |
Jose Suarez |
|
22 |
5. |
Miko Marczyk |
|
20 |
6. |
Pepe López |
|
15 |
7. |
M.Johansson |
|
13 |
8. |
Mads Ostberg |
|
11 |
9. |
Stefan Lefebvre |
|
9 |
1. |
Turán Frigyes |
|
35 |
2. |
Tóth Tibor |
|
25 |
3. |
Bodolai László |
|
24 |
4. |
Trencsényi V. |
|
21 |
5. |
Német Gábor |
|
19 |
6. |
Trencsényi V. |
|
17 |
7. |
Ollé Sasa |
|
13 |
8. |
Vida Szabolcs |
|
11 |
9. |
Ifj.Fogarasi A. |
|
9 |
1. |
Hevesi Norbert |
|
35 |
2. |
Hinger Dávid |
|
28 |
3. |
Kronome Ákos |
|
23 |
4. |
Molnár Attila |
|
20 |
5. |
Bencs Zoltán |
|
17 |
6. |
Petróczy Péter |
|
16 |
7. |
Hulmann Gábor |
|
15 |
1. |
Rónavölgyi E. |
|
15 |
2. |
Viszló Csaba |
|
10 |
3. |
Zagyva Dorka |
|
7 |
4. |
Tellér Antal |
|
5 |
5. |
Hibján József |
|
0 |
1. |
Faltusz Dávid |
|
35 |
2. |
Várnai Dávid |
|
24 |
3. |
Ruszó Krisztián |
|
22 |
4. |
Molnár Zoltán |
|
21 |
5. |
Zoltán Kevin |
|
21 |
6. |
Huhák Csaba |
|
17 |
7. |
Kóródi Koppány |
|
14 |
8. |
Simon György |
|
11 |
9. |
Borbély Nándor |
|
9 |
1. |
Nagy István |
|
30 |
2. |
Müller Roland |
|
27 |
3. |
Rácz Tibor |
|
25 |
1. |
Érdi Tibor Jr. |
|
30 |
2. |
Varga C. Zoltán |
|
27 |
3. |
Kulcs Márk |
|
25 |
|
Cselényi Balázs gondolatai a 2010-es MNASZ Tisztújító közgyűlés előtt

Hétvégén közgyűlés, mi a véleményed a már megjelent programokról?
Furcsa nekem az, hogy a tisztségviselők jelölését a tagságnak kell megtennie, ehhez képest még mielőtt bárkit jelölhetett volna a tagság, már megnevezésre kerültek a "jelöltek".
Az elmúlt négy év két vezetőnek a csatározásával zajlott, akik most hirtelen egymásra találtak, és már közösen képzelik el a jövőt.
Én biztos vagyok benne, mint a múltban már annyiszor, a jövőben ez az ingatag egység szétbomlásával veszélyeztetni fogja a magyar autósport jövőjét.
Hosszú távon lehetetlen, hogy két ennyire ellentétes pólus tudna közösen együtt dolgozni, és visszás nekem a hatalomhoz való ragaszkodás is.
Szerinted nem tudnak majd együtt dolgozni?
A fentiek ismeretében ez eleve egy "kétes szövetség", de muszáj szót ejteni a beterjesztett alapszabály módosító javaslatról is:
"… jelenléte esetén szavazati joggal rendelkezik…"
"határozatképesség megállapításánál a Szövetség Örökös Tiszteletbeli Elnökének személyét nem kell figyelembe venni, ő nem tagja az elnökségnek"
Az én olvasatomban ez abszolút nem egyértelmű, és valami háttér-alkut érzek, és ehhez kérik a tagság bólintását.
"A szavazási kötelezettség nem vonatkozik a Szövetség Örökös Tiszteletbeli Elnökére."
"Szavazategyenlőség esetén a Szövetség elnökének szavazata dönt."
"Amennyiben a Szövetség sportszakmai alelnöke tisztség nincs betöltve, vagy a sportszakmai alelnök bármely okból akadályoztatva van, az Intéző Bizottságot a Szövetség Elnöke vezeti."
Ezek a mondatok véleményem szerint az Elnök minél nagyobb hatalmát kívánják szolgálni.
Szerintem egyértelműen kell szabályozni az elnökség létszámát, tagok és szavazatok tekintetében is. Számomra logikus lenne, hogy páratlan számú tag és szavazat legyen az elnökségben, és akkor vélhetően döntésképes a testület. Nem is beszélve arról, hogy a szavazati felelősség vállalás nemcsak jog, hanem kötelesség is.
Hogyan volt ez a múltban?
Véleményem szerint itt az ideje, hogy a Szövetség vezetése kapcsán egy meglehetősen hosszú korszak lezáruljon, és itt is bekövetkezzen egy "rendszerváltás".
Az elmúlt hosszú évek alatt mindkét oldal volt hatalmon, mindkét oldalnak megvolt a lehetősége, hogy tegyen az autósportért, akár úgy hogy hatalmon van akár úgy, hogy ellenzékben.
Le kell zárni a múltat, és én azt javaslom a tagságnak, hogy olyan személyeket válasszon a következő négy évre, akik képesek lesznek ezt a szervezetet a helyes irányba vezetni, méghozzá négy éven keresztül. Ezek után döntsön majd a tagság újra, hogy jó-e az irány és további bizalmat szavaznak, vagy rossz az irány és másfelé kellene lépni.
Hallani különböző fórumokon, hogy ki miért nem tudott dolgozni, ki vagy kik akadályozták. Ez szerintem nem jó irány…
Az elmúlt két évben tisztségben lévők mind mondhatnának ilyeneket, de a múlton való rágódás nem lehet akadálya annak a munkának, amire a MAGYAR AUTÓSPORTNAK most szüksége van. Azt gondolom, nem szabad a múltban elkövetett hibákat újra elkövetni…
A múlt lezárásaként te mit érzel sikernek alelnökként eltöltött két évedben?
Azt, hogy december elsején a versenynaptár megjelentethető volt (még ha csak a tervezett is), mindenféleképpen sikernek értékelem. Az is siker, hogy a versenykiírások a Szövetség honlapján egységes formában fönn vannak. Nyílt bajnokság került kiírásra - több szakágban is - a zóna országok versenyzői részére szerintem ez is a jövő útja, legalábbis addig, míg a különböző okok miatti versenyzői létszám csökkenést nem sikerül megfordítani. A rendezők és a szakágvezetések munkájának köszönhetően a rendezvények száma csak minimálisan csökkent .
Siker a Rendezői Liga létrejötte, még ha sokan ellenzik is ezt. A rendezőknek is könnyebb szerintem közös erővel fellépni a hatóságoknál, a szponzoroknál, esetleg a médiáknál.
Ne felejtsük el, hogy a rendezőknek nem kell a kauciót külön-külön befizetni, hanem lehetőség van, közös kauciós számláról a fedezetet biztosítani, és a 2010-es rendezvényekhez képest, 2011-re vonatkozóan jelentősen emelkedett azon rendezvények száma, amelyek ezzel élni is kívánnak.
A VERSENYZŐKNEK is ezen az úton kellene lépni, hogy meglegyen a saját működő "ligájuk" hiszen az szövetség sportszakmai munkájába jobban belelátnának, és az Intéző Bizottságban lévő esetleges szavazatukkal döntéseket is tudnának befolyásolni.
Nem említetted az E85 kérdését, vagy a WRC-ket...
A WRC-k visszaengedése az abszolút versenybe ma már nincs napirenden szerintem, azon viszont mindenképpen el kellene gondolkozni, hogy a versenyeknek legyen abszolút értékelése, melyben az esetleges külföldi pilóták, valamint az S csoport pilótái is szerepelnének.
Át kellene gondolni, nem lehetne-e az S csoport pilótáit a második napon helyezésük szerint indítani a mezőnyben.
Az E85 ügyben sok támadást kaptam, de ma is azt gondolom, hogy a versenyzőknek ez anyagi szempontból nagy segítséget jelentett.
Szomorú hogy a rallye szakág versenyzőinek az RSB szavazat megváltozása, illetve magyarázkodás és a "helyezkedés" miatt, csak az utolsó pillanatban tudtuk ezt prezentálni…
Zárjuk le tényleg a múltat. Szükség lenne arra, hogy kommunikáljuk mi várható 2011-ben!
Mi lenne az általad támogatott elnökség programja:
- Szövetség gazdasági helyzetének átvilágítása és működésének optimalizálása
- Működési költségek csökkentése és a központi kiadások alacsony szinten tartása mellett az Elnökség tagjai kapcsolati tőkéjükkel segítenék a bevételek növelését külső forrásból
- Növelni a szövetség társadalmi elismertségét
- Kapcsolati tőkéjével és egy Működőképes Média bizottság létrehozásával a média tevékenység új alapokra helyezése, a munka beindítása
- Kormányzati szervekkel és hivatalokkal való kapcsolat szorosabbra fűzése és folyamatos együttműködés
- Az Elnökség és az Intéző Bizottság határozatainak szövegszerű megjelenítése a Szövetség honlapján
- Elnökség a szakágakkal közösen a sportszakmai érdekeket tekinti elsődlegesnek, de a sportszakmai munkába nem kíván beleavatkozni
- Tisztségviselőknek és a bizottsági tagoknak feladata az utánpótlás kinevelése a sportszakma minden szintjén
- Szövetségi alkalmazottak versenyeken végzett munkájukért járó költségtérítésének, napidíjának átgondolása a szakágak és a rendezők bevonásával
- Székhely kérdésének gazdaságos, hosszú távra való megoldása
- Versenyzői- és rendezői terhek csökkentése direkt, és indirekt módon
- Utánpótlás versenyzési lehetőségeinek bővítése és a szakágak ilyen irányú közös munkájának segítése
- Versenyzői Liga megalakulásának támogatása szakáganként,
- Az alapszabályban foglalt IB ülésen való részvétel mellett, ezen "Ligavezetők" közül egy delegált képviselőnek tanácskozási jelleggel részvétel biztosítása az elnökségi üléseken
- Az MNASZ tagjai számára minden elnökségi ülés alkalmával meghallgatási lehetőséget biztosítanának
- Amatőr sorozatok erkölcsi támogatása, amatőr sorozatok rendezői részére sportszakmai segítségnyújtás
- Ezt a kapcsolatot kihasználva Versenyigazgatók, Sportfelügyelők, Sportbírók és Technikai Ellenőrök képzésének, továbbképzésének biztosítása
- Biztosítási rendszer teljes megújítása, kiemelve az extrém biztosítást
- Központi üzemanyag és gumi szponzor felkutatása
- Alternatív üzemanyag használati lehetőségének feltérképezése
- Hosszabb távon használható szabályrendszer alapjainak kialakítása
- Következetesség a büntetések kiszabásakor
Szakágakkal kapcsolatos tervek:
Gokart:
- Szakág újbóli megalakítása
- Két külön futó bajnokság helyzetének rendezése konszenzusos alapon
- Legeredményesebb versenyzők részére gyorsasági vagy autocross tesztvezetés megszervezése
- Gokart iskola létrehozása egy befektetői csoport belépésével és a jelenleg működő iskolák közelítése az MNASZ-hez
- Tehetségkutató versenyek felkarolása és indítása
Gyorsasági szakág:
- Közös versenyek és a zóna országok számára nyílt bajnokság lebonyolításának segítése
- Hungaroringi edzéslehetőségek kialakítása
- Utánpótlás nevelése segítése, támogatása
- Forma autós kategóriák bővítése
- Hegyi versenyek feltámasztása
Off-Road
- Rallycross EB rendezési jogának visszaszerzése
- Környező országok bajnokságaival közösen lebonyolított futamok elősegítése
- Junior kategória ismertségének növelése
- II. osztályú vagy amatőr sorozat szakmai és erkölcsi támogatása az utánpótlás megszervezése
- Pályák folyamatos korszerűsítésének segítése
Drag szakág
- Közös média lehetőségek biztosítása
- Nemzetközi sorozatokhoz való kapcsolódás elősegítése
Szerződéses formában működő Tereprallye szakág
- Amatőr versenyzők bajnoki sorozatba kerülésének elősegítése
- Környező országok bajnokságaival közösen lebonyolított futamok elősegítése
Rallye szakág
- Szövetség legnagyobb versenyzői táborát mozgató szakág működésének átvilágítása és reformja.
- Nagyobb betekintési lehetőség biztosítása a szakág működésébe
- Szakág Bizottsági tagjainak összetételét új formában megvalósítani
Rendezők és versenyzők (külön ORB és Rallye2) a licences tagok jelölése alapján kiválasztani. RTE, mint utánpótlás képviselőjének szakági tagként való beléptetése.
- Rallye2 mellett, RTE mint kiemelt utánpótlás sorozat támogatása
- Amatőr sorozatok koordinációjának megszervezése
- Bajnokság futamainak külföldi résztvevőkkel való színesítése
- E85 használatának változatlan formában való engedélyezése
- Versenyenkénti abszolút díjazás támogatása
- Kétkerék hajtású autók külön értékelésének támogatása
- Forgalomba helyezés, sportcélú átalakítás és műszaki vizsgáztatás egyszerűsítése
- RallyeRádió működésének segítése
- Feljutási rendszer szabályainak helyreállítása
- Rallye2 versenyek ár/érték arányának további javítása
Az MNASZ több tagja elgondolkodott, és megpróbált megoldást keresni az autósport problémáira. Megkeresték Válint Tibort, aki gazdasági érdekeltsége mellett, autósport kapcsolatokkal is rendelkezik, vele együtt egy komoly gazdasági és politika erővel maga mögött képes vezetni az autósport megújítását.
Azt gondoljuk, hogy egy új személy, aki korábban nem kompromitálta magát a belső harcokban, sokkal nagyobb eséllyel tudja összefogni a magyar autósport társadalmat és a megfelelő irányba vezetni.

Ez a hír most jelenik meg 5214. alkalommal
egyéb
hírek • fotóalbumok • fórumok
|