A multifaktoriális égés
Bútor Robi szeretné elfelejteni Aradot
2011-08-18
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
549813439
Napi oldal:
62266
Jelenleg:
771
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
RetroCuccok - Nosztalgiázz velünk

Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2020
a bajnokság végeredménye
1. Suborits Péter
Volkswagen Golf GTi R5
654
2.
Kasza Kristóf
Volkswagen Golf GTi R5
638
3. Bartók Vince
Ford Fiesta R5
514
4.
Molnár Alex
Volkswagen Golf GTi R5
457
5. Tóth Patrik
Volkswagen Golf GTi R5
428
6. Szőcs Attila
Volkswagen Golf GTi R5
416
7. Biró-Ambrus R.
Volkswagen Golf GTi R5
399
8. Fónagy Kristóf
Volkswagen Golf GTi R5
366
9. Somogyi Máté
Volkswagen Golf GTi R5
282
teljes táblázat
World Rally Championship 2020
a bajnokság végeredménye
1. Sebastian Ogier
Toyota Yaris WRC
122
2. Elfyn Evans
Toyota Yaris WRC
114
3.
Ott Tanak
Hyundai i20 Coupe WRC
105
4.
Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
87
5. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris WRC
80
6. Esapekka Lappi
Ford Fiesta WRC
52
7. Teemu Suninen
Ford Fiesta WRC
44
8. Dani Sordo
Hyundai i20 Coupe WRC
42
9. Craig Breen
Hyundai i20 Coupe WRC
25
teljes táblázat
European Rally Championship
a bajnokság végeredménye
1. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
121
2. Oliver Solberg
Volkswagen Polo GTi R5
112
3. G. Munster
Hyundai i20 R5
86
4. Ivan Ares
Hyundai i20 R5
59
5. A. Mikkelsen
Skoda Fabia R5
52
6. E. Llarena
Citroen C3 R5
52
7. Craig Breen
Hyundai i20 R5
49
8. Miko Marczyk
Skoda Fabia R5
44
9. Erik Cais
Ford Fiesta R5 MkII
38
teljes táblázat
World Rallycross Championship
a bajnokság végeredménye
1. J.Kristoffersson
Peugeot 208
219
2. M.Ekström
Audi S1
192
3. Timmy Hansen
Peugeot 208
163
4. N. Grönholm
Hyundai i20
147
5. Kevin Hansen
Peugeot 208
135
6. Robin Larsson
Audi S1
122
7. A.Bakkerud
Renault Megane RS
121
8. Timo Scheider
Seat Ibiza
92
9. Anton Marklund
Renault Megane RS
90
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2020
a bajnokság végeredménye
1.
Hadik András
Ford Fiesta MkII R5
128
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Golf GTi R5
127
3.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
116
4. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5
114
5. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
61
6.
Klausz Kristóf
Ford Fiesta R5
57
7. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
46
8. Csucsu
Citroën C3 R5
44
9. Német Lackó
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2020
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
158
2. Bacsa Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
124
3. Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
106
4. Tajmel Tibor
BMW
65
5. Szilágyi Patrik
BMW
60
6.
Veréb Zoltán
Lada VFTS
41
7. Kocsomba Károly
BMW
35
8. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Novák Balázs
BMW
29
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Német Gábor
Peugeot 208 R2
42
2.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 R2
36
3.
Maricsek Miklós
Peugeot 208 R2
31
4.
Hibján József
Peugeot 208 R2
16
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 R2
15
6. Tábori Ákos
Peugeot 208 R2
5
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2020
a bajnokság végeredménye
1. Foczkó Ákos
Lada VFTS
131
2. Janovich Roland
Lada 21011
129
3. Ruszó Krisztián
Opel Adam R2
80
4. Péter Pál
Honda Civic Type-R
69
5. Szetei Norbert
Citroen C2 R2
56
6. Tamás Gergely
Renault Twingo
50
7. Németh Gergely
Citroen C2 R2
37
8. Berta József
Honda Civic Type-R
35
9. Baksai László
Lada 2107
32
teljes táblázat

A veszprémi eset egyértelmű volt, az aradi már egy többösszetevős dolog, amiről Bútor Robi talán nem sokszor fog mesélni a gyerekeinek… legalább is nem a közeljövőben, hiszen ha tehetné, ő is elfelejtené, de előtte azért még elbeszélgettünk róla.

A_multifaktorialis_eges_1

Legutóbb ott fejeztük be a beszélgetést - a Veszprém Rallye után pár nappal - hogy elgondolkodsz a folytatásról. Most ott voltatok Aradon, mi szólt mellette?
Valóban el kellett gondolkodnunk, hogy hogyan is folytassuk tovább, végül pedig az a döntés született, hogy a bajnokság utolsó két futamán rajthoz állunk. Azért döntöttünk így, mert a két verseny költségvetésével nem oldódott volna meg a jövő évünk, ahhoz azért még 4 verseny hátterét elő kell teremteni és úgy éreztem, hogy túlzottan előremennénk a gondolkodásban, ha már most a jövőről kezdenénk el beszélni. Maradtunk annál a verziónál, hogy ami biztos, ami rendelkezésre áll, azt próbáljuk meg kihasználni, azaz a két futamon való indulás lehetőségét. Nagyon-nagyon kevés kilométer van bennünk, fontos most a tapasztalatszerzés, a beállítások megismerése, a versenykilométerek gyűjtése, mert ha jövőre menni tudunk, akkor nem szeretnénk újra tapasztalat nélkül odaállni. Ennek tudatában indultunk neki Aradnak is…

a_multifaktorialis_eges_4

Ami jól kezdődött...
A pénteki gyorsasági valóban jól sikerült, de tudtuk, hogy annak semmilyen jelentősége nincs, nem mérvadó a verseny szempontjából, hiszen egy gokartpályán két kört menni az egy teljesen más feladat, mint ismeretlen pályákon száguldozni benn az erdőben.

Semmilyen konzekvenciát nem vontam le a pénteki eredményünkből, persze örültünk, de nem jelentett ez semmit. Másnap reggel nekivágtunk az első gyorsnak, majd amikor a beíróban megláttam az időeredményünket, akkor borzasztóan elszomorodtam! Nagyon-nagyon sokat kaptunk az élmezőnytől és gyakorlatilag ez így is folytatódott tovább. A harmadik gyorsasági szakasz után a szervizparkban próbáltunk beállításokat változtatni, összeszedni magunkat, változtatni a gumin, de a negyedik-ötödikre sem lett jobb az eredmény. Rettenetesen sokat kaptunk, ami részben belülről is érezhető volt. Nem volt meg a maximális összhang az autóban, mi nem tudtuk háromból ezeket a pályákat feldolgozni és olyan szintre hozni az itinert, ami tényleg a jó eredményhez kellett volna. Lehet, hogy nem volt tökéletes a tréningezésünk, de azt gondolom, hogy azért ennyire rossz sem! Valahol a kettő közt lett volna az igazság szerintem. Tényleg nagyon elkeseredtem, nem gondoltam, hogy ennyit kaphatok, hiszen az előző versenyeken aránylag szoros csatákat vívtunk, nyertünk gyorsasági szakaszokat, nyertünk versenyt, a veszprémi első gyors is nagyon jól sikerült. Ekkora különbség azért nincs, nem tudom, hogy miért most jött ez elő és miért pont ekkora mértékben?

a_multifaktorialis_eges_1

Ezek szerint nem is műszaki hiba hátráltatott?
A második körben volt csak ilyen jellegű gondunk, amikor három gyorsasági szakaszt is úgy tettünk meg, hogy hátsóhajtásunk volt csak, mert eltört az első kihajtás a váltóban és nem forgatta az első kerekeket. Nagyon nehezen lehetett így – hátsókerekesként - menni az autóval, és ezt a még rosszabb időeredményeink is hűen tükrözték. Azt hiszem a három gyorson kaptunk 2 percet az elejétől. Az utolsó két gyorsra megcsinálták az autót, de ott pedig már annyira értelmetlen volt bármiféle kockázatot vállalni, hogy én már tényleg csak célba akartam érni, hogy legalább azt a pár pontot megszerezzük. A kedvem is elment tőle, egyértelműen úgy voltam vele, hogy „istenem, már csak érjek célba és ne folytatódjon a pechsorozatunk”! Más sem hiányzott volna, minthogy egy ilyen rossz helyezéssel még a kocsit is összetörjem és fizethessek. Az utolsó két gyorson végigmentünk... na, az utolsó eredmény az már tényleg megalázó volt! Borzasztóan sokat kaptunk Janiéktól, úgyhogy az még egy kicsit szíven szúrt, hogy „úúúristeeen!”. Etapon meg már csak azt vártam, hogy indulhassak hazafelé. Semmi más gondolatom nem volt, mint hogy szeretnék már otthon lenni és elfelejteni ezt az egészet!

a_multifaktorialis_eges_2

Mecsekre - gondolom - nagyon készülsz?
A nagyon készülök az azért túlzás! Összességében belefáradtam ebbe a pechsorozatba, így annyira már nem készülök. A pályákat ismerem, nagyon sokat mentünk már rajta, minden irányban, minden verzióban. Szeretnék keményen menni és nem fogok félni az önrésztől sem! Úgy döntöttem, hogy azt beteszem a zsebembe, és ha összetöröm, akkor így jártunk! Nem szeretnék még egyszer ilyen megalázó vereséget szenvedni, mindent megteszek azért, hogy ne kelljen szégyenkeznem, de csak és kizárólag a szabályok adta lehetőségek között! Bátrabban fogok menni, keményebben fogok autózni, de szigorúan a szabályok betartásával... ha pedig ez így sem lesz elég, akkor el kell könyveljem, hogy nem vagyok idevaló és kész...

a_multifaktorialis_eges_3


Szerintem azért ez nem lehet kérdés, nem az aradi eredmény az egyetlen az „önéletrajzodban”!
Persze, én is azt hiszem, hogy versenyt nyerni csak a rengeteg véletlen egybeesésével nem lehet, főleg úgy, hogy nagyrészt mindenki versenyben volt. Utólag úgy látom, hogy Egerre nem volt senki komolyabban rágerjedve, mert nem voltak ismertek az erőviszonyok. Az egri győzelmünkben benne van azért, hogy az egy erőfelmérő volt az év elején és utána mindenki eldöntötte, hogy kell-e többet készülnie a következőkre. Erre ennyi a magyarázat és persze az, hogy ott mi is felszabadultabban mentünk, mint a többi versenyen.
Megpróbálom Pécsre valahogy az egri formámat visszaállítani, keményen fogok menni, mert nem akarok beégni, ez az aradi sztori iszonyat kellemetlen volt! Azt gondolom, hogy szinte a kétkerekessel nem kaptam ennyit, mint most...

A_multifaktorialis_eges_2

Mondhatjuk, hogy az égés után egy újabb égés következett? :-)
Igen! :-) De az oka viszont ennek összetettebb! Az előző égés egyértelmű volt: technikai probléma, de azért a mostaninak sok összetevője van, ami nem mind a mi számlánkra írható, hiszen vannak olyan tényezők, amelyeket nem lehet befolyásolni és olyanok is, amit nem is akarok soha.
Én egy sportoló vagyok, és az is szeretnék maradni!

 

solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_1

A csapat támogatói:
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_2
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_3
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_6
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_7
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_8
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_9
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_10

Ez a hír most jelenik meg 6444. alkalommal
Share |
2011.08.05-07.
Magyar Országos Rallybajnokság 2011
3. Transolut Arad Rally
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
1516 17 18 192021
2223 24 25 262728
0102 03 04 05 06 07
08 09 10 11 12 1314
15 16 17 18 192021
2021.02.26-03.01.

részletes infóink


2021.02.26-28.

részletes infóink


2021.02.28.

részletes infóink


2021.03.13-14.

részletes infóink


2021. #maradjotthon

részletes infóink

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2020
European Rally Championship 2020
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2020
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k