A multifaktoriális égés
Bútor Robi szeretné elfelejteni Aradot
2011-08-18
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
628549928
Napi oldal:
78193
Jelenleg:
884
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
duenShop.hu - a rallyongók boltja
AutoDekor
BusLine
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2022
a bajnokság végeredménye
1. Martin Márkó
1509
2. Molnár Alex
1477
3. Péntek Ádám
1467
4. Budai Csaba
1455
5.
Fónagy Kristóf
1380
6. Martinák Balázs
1277
7. Gál Krisztián
1269
8. Ivony Bálint
1126
9. Teglovics Kornél
1120
teljes táblázat
World Rally Championship 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
255
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
205
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
193
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
134
5. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
122
6. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
97
7. Craig Breen
Ford Puma Rally1
84
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
59
9. Esapekka Lappi
Toyota Yaris GR Rally1
58
teljes táblázat
European Rally Championship
a bajnokság végeredménye
1. Efrén Llarena
SKODA Fabia R5 Evo
166
2. J. Pardo Siota
SKODA Fabia R5 Evo
99
3. Yoann Bonato
SKODA Fabia R5 Evo
88
4. S. Tempestini
SKODA Fabia R5 Evo
79
5. Nil Solans
Volkswagen Polo GTi R5
70
6. S. Campedelli
SKODA Fabia R5 Evo
70
7. Alberto Battistolli
SKODA Fabia R5 Evo
69
8. Ken Torn
Ford Fiesta Rally2
55
9. Herczig Norbert
SKODA Fabia R5 Evo
55
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1.
Mads Østberg
Citroen C3 Rally2
251,4
2.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
223,5
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
172,5
4. Német Gábor
Skoda Fabia R5
125,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
99,5
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
99,2
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5
94,4
8.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
73,6
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
73,5
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2022
a bajnokság végeredménye
1. Foczkó Ákos
Mitsubishi Lancer Evo X
155
2. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
120,2
3. Bertalan Marci
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
104,6
4. Helembai Zsolt
Lada VFTS
94,7
5. Karsai Zsolt
Lada 2107
93,6
6. Friedmann Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
83,5
7. Szőllősi Roland
BMW
54
8. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
77
9.
Hevesi Norbert
BMW
73,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 Rally4
84
2.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
54,9
3.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
49
4.
Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
34,5
5. Vida Péter
Peugeot 208 Rally4
20,8
6. Csoma András
Peugeot 208 Rally4
10
7. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
136
2. Ifj.Fogarasi Attila
Honda Civic Type-R
125
3. Fekete Gyula
Citroën C2R2 max
120
4. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
85
5. Zsebe Gábor
SKODA Felicia
70
6. Krehlik Nándor
Lada VFTS
67
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
58
8. Spindler Jenö
Peugeot 208 R2
55
9. Ruszkai Attila
Lada 2101
50,4
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Zákányi János
Lada 2105
229,6
2. Geng Bence
Honda Civic
163,6
3. Takács István
BMW E36
113,2
4. Bíró Gergő
Opel Astra
85
5. Géczi László
Lada 2107
74
6. Tejcsi
Lada VFTS
63
7. Jóna Gábor
Lada 2107
59
8. Fábián Lóránt
Renault Megane RS
52,6
9. Békési Richárd
BMW 320
51,2
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

A veszprémi eset egyértelmű volt, az aradi már egy többösszetevős dolog, amiről Bútor Robi talán nem sokszor fog mesélni a gyerekeinek… legalább is nem a közeljövőben, hiszen ha tehetné, ő is elfelejtené, de előtte azért még elbeszélgettünk róla.

A_multifaktorialis_eges_1

Legutóbb ott fejeztük be a beszélgetést - a Veszprém Rallye után pár nappal - hogy elgondolkodsz a folytatásról. Most ott voltatok Aradon, mi szólt mellette?
Valóban el kellett gondolkodnunk, hogy hogyan is folytassuk tovább, végül pedig az a döntés született, hogy a bajnokság utolsó két futamán rajthoz állunk. Azért döntöttünk így, mert a két verseny költségvetésével nem oldódott volna meg a jövő évünk, ahhoz azért még 4 verseny hátterét elő kell teremteni és úgy éreztem, hogy túlzottan előremennénk a gondolkodásban, ha már most a jövőről kezdenénk el beszélni. Maradtunk annál a verziónál, hogy ami biztos, ami rendelkezésre áll, azt próbáljuk meg kihasználni, azaz a két futamon való indulás lehetőségét. Nagyon-nagyon kevés kilométer van bennünk, fontos most a tapasztalatszerzés, a beállítások megismerése, a versenykilométerek gyűjtése, mert ha jövőre menni tudunk, akkor nem szeretnénk újra tapasztalat nélkül odaállni. Ennek tudatában indultunk neki Aradnak is…

a_multifaktorialis_eges_4

Ami jól kezdődött...
A pénteki gyorsasági valóban jól sikerült, de tudtuk, hogy annak semmilyen jelentősége nincs, nem mérvadó a verseny szempontjából, hiszen egy gokartpályán két kört menni az egy teljesen más feladat, mint ismeretlen pályákon száguldozni benn az erdőben.

Semmilyen konzekvenciát nem vontam le a pénteki eredményünkből, persze örültünk, de nem jelentett ez semmit. Másnap reggel nekivágtunk az első gyorsnak, majd amikor a beíróban megláttam az időeredményünket, akkor borzasztóan elszomorodtam! Nagyon-nagyon sokat kaptunk az élmezőnytől és gyakorlatilag ez így is folytatódott tovább. A harmadik gyorsasági szakasz után a szervizparkban próbáltunk beállításokat változtatni, összeszedni magunkat, változtatni a gumin, de a negyedik-ötödikre sem lett jobb az eredmény. Rettenetesen sokat kaptunk, ami részben belülről is érezhető volt. Nem volt meg a maximális összhang az autóban, mi nem tudtuk háromból ezeket a pályákat feldolgozni és olyan szintre hozni az itinert, ami tényleg a jó eredményhez kellett volna. Lehet, hogy nem volt tökéletes a tréningezésünk, de azt gondolom, hogy azért ennyire rossz sem! Valahol a kettő közt lett volna az igazság szerintem. Tényleg nagyon elkeseredtem, nem gondoltam, hogy ennyit kaphatok, hiszen az előző versenyeken aránylag szoros csatákat vívtunk, nyertünk gyorsasági szakaszokat, nyertünk versenyt, a veszprémi első gyors is nagyon jól sikerült. Ekkora különbség azért nincs, nem tudom, hogy miért most jött ez elő és miért pont ekkora mértékben?

a_multifaktorialis_eges_1

Ezek szerint nem is műszaki hiba hátráltatott?
A második körben volt csak ilyen jellegű gondunk, amikor három gyorsasági szakaszt is úgy tettünk meg, hogy hátsóhajtásunk volt csak, mert eltört az első kihajtás a váltóban és nem forgatta az első kerekeket. Nagyon nehezen lehetett így – hátsókerekesként - menni az autóval, és ezt a még rosszabb időeredményeink is hűen tükrözték. Azt hiszem a három gyorson kaptunk 2 percet az elejétől. Az utolsó két gyorsra megcsinálták az autót, de ott pedig már annyira értelmetlen volt bármiféle kockázatot vállalni, hogy én már tényleg csak célba akartam érni, hogy legalább azt a pár pontot megszerezzük. A kedvem is elment tőle, egyértelműen úgy voltam vele, hogy „istenem, már csak érjek célba és ne folytatódjon a pechsorozatunk”! Más sem hiányzott volna, minthogy egy ilyen rossz helyezéssel még a kocsit is összetörjem és fizethessek. Az utolsó két gyorson végigmentünk... na, az utolsó eredmény az már tényleg megalázó volt! Borzasztóan sokat kaptunk Janiéktól, úgyhogy az még egy kicsit szíven szúrt, hogy „úúúristeeen!”. Etapon meg már csak azt vártam, hogy indulhassak hazafelé. Semmi más gondolatom nem volt, mint hogy szeretnék már otthon lenni és elfelejteni ezt az egészet!

a_multifaktorialis_eges_2

Mecsekre - gondolom - nagyon készülsz?
A nagyon készülök az azért túlzás! Összességében belefáradtam ebbe a pechsorozatba, így annyira már nem készülök. A pályákat ismerem, nagyon sokat mentünk már rajta, minden irányban, minden verzióban. Szeretnék keményen menni és nem fogok félni az önrésztől sem! Úgy döntöttem, hogy azt beteszem a zsebembe, és ha összetöröm, akkor így jártunk! Nem szeretnék még egyszer ilyen megalázó vereséget szenvedni, mindent megteszek azért, hogy ne kelljen szégyenkeznem, de csak és kizárólag a szabályok adta lehetőségek között! Bátrabban fogok menni, keményebben fogok autózni, de szigorúan a szabályok betartásával... ha pedig ez így sem lesz elég, akkor el kell könyveljem, hogy nem vagyok idevaló és kész...

a_multifaktorialis_eges_3


Szerintem azért ez nem lehet kérdés, nem az aradi eredmény az egyetlen az „önéletrajzodban”!
Persze, én is azt hiszem, hogy versenyt nyerni csak a rengeteg véletlen egybeesésével nem lehet, főleg úgy, hogy nagyrészt mindenki versenyben volt. Utólag úgy látom, hogy Egerre nem volt senki komolyabban rágerjedve, mert nem voltak ismertek az erőviszonyok. Az egri győzelmünkben benne van azért, hogy az egy erőfelmérő volt az év elején és utána mindenki eldöntötte, hogy kell-e többet készülnie a következőkre. Erre ennyi a magyarázat és persze az, hogy ott mi is felszabadultabban mentünk, mint a többi versenyen.
Megpróbálom Pécsre valahogy az egri formámat visszaállítani, keményen fogok menni, mert nem akarok beégni, ez az aradi sztori iszonyat kellemetlen volt! Azt gondolom, hogy szinte a kétkerekessel nem kaptam ennyit, mint most...

A_multifaktorialis_eges_2

Mondhatjuk, hogy az égés után egy újabb égés következett? :-)
Igen! :-) De az oka viszont ennek összetettebb! Az előző égés egyértelmű volt: technikai probléma, de azért a mostaninak sok összetevője van, ami nem mind a mi számlánkra írható, hiszen vannak olyan tényezők, amelyeket nem lehet befolyásolni és olyanok is, amit nem is akarok soha.
Én egy sportoló vagyok, és az is szeretnék maradni!

 

solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_1

A csapat támogatói:
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_2
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_3
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_6
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_7
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_8
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_9
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_10

Ez a hír most jelenik meg 6682. alkalommal
Share |
2011.08.05-07.
Magyar Országos Rallybajnokság 2011
3. Transolut Arad Rally
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
3031 01 02 03 0405
06 07 08 09101112
1314 15 16 17 18 19
20 21 22 23 242526
27 28 01 02 030405
2023.02.09-12.

részletes infóink

2023.02.10-13.

részletes infóink

2023.02.12.

részletes infóink

2023.02.25.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2022
European Rally Championship 2022
Országos Rally1 Bajnokság 2022
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k