A munka, és a gyümölcse
Szobi Balázs évösszegzése
2008-11-25
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
776712439
Napi oldal:
50286
Jelenleg:
1186
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 8.futam,
a Rally Estonia után
1. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
162
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
161
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
138
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
114
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
52
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
38
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Szobi Balázs és az OXXO Racing csapata gyönyörű évet zártak a Truck Race európai sorozatában. Ezüstérmesek lettek a TRIPA Challenge 2008-as kisbajnokságban, és ők kapták az újoncoknak kijáró díjat is.
De ha ez nem volna elég, az egyik legközkedveltebb csapattá is választották őket. Ezek után nem meglepő, hogy Szobi Balázs és az Oxxo csapata már a nagyok közé tartoznak: tizenötödikek lettek negyven kamionból, az első évükben, kezdőként, és gyári támogatás nélkül.

- Hány versenyen vettetek részt az idén?
- Az FIA 10 versenyt szervezett a 2008-as évadra, ebből 9-et rendezett végül is meg, és mindegyiken ott voltunk.

- Ez tanuló év volt: érzed te is a javulást a teljesítményetekben?
- Több szempontból is javult a szereplésünk. Egyrészt sokkal többet ültem a kamionban, és sikerült fejlődni vezetéstechnikailag is. Másrészt van egy Jochen Hahn nevű úriember, a 4-es rajtszámú német versenyző, és akivel a 2009-es évadban együtt fogunk versenyezni - az évad végén ő adott tanácsokat nekem, hogy miként menjek, milyen íven, milyen féktávon, és mindenféle információt és segítséget adott nekem. Ez az év arról szólt, hogy mindegyik pálya új volt, sosem mentem még rajtuk, tanulnom kellett a nyomvonalakat. Ebben az évben 30 órát ültem a kamionban, és nagyon sokat számított, hogy ismerkedni tudtam a versenykamionnal.

- Melyik volt a legemlékezetesebb verseny az idén, akár pozitív, akár negatív élmény szempontjából?
- Volt nagyon pozitív és volt nagyon negatív is. A pozitív a cseh pályán volt. Sok szponzorom eljött, nagyon jó hangulatú futam volt, az idő is szép volt és begyűjtöttünk 6 EB-pontot egy versenyen. Összesen ebben az évben szereztünk 12 EB-pontot, és abból 6-ot Most-ban, Csehországban.
A legnegatívabb élmény év vége felé volt, amikor a második helyért harcoltunk, és Ákos mondta, hogy kivárásra autózzunk, nagyon okosan, nagyon megfontoltan, de belementem egy vívásba és a kamiont össze-vissza törtem - és magamat is, a kezemet, a csuklómat. Ez abszolút nem kellett volna. Ez a Le Mans-i verseny volt a legnegatívabb, EB-pontot sem szereztem és a kamiont is szétzúztam. Tehát volt pozitív és negatív is, és összességében csodálatos évet zártunk.

- Hogy működött ez a kisbajnokság?
- Három kupát szereztünk ebben az évben. Az FIA nagy Európa Bajnokságban 17. helyen fejeztük be, az Év Újonca-díjat is megkaptuk és a T.R.I.P.A második hely az pedig azt jelenti, hogy indul a bajnokságban 40 kamion. Ebből 10 kamion ebben a T.R.I.P.A-ban nem vehet részt, mert azok gyáriak. Aki ebben a 10-ben nincs benne, az a plusz 30, azok indulhatnak itt. Ezzel a 30 kamionnal vívogattam és így lett ez a második hely.

- Ez volt a feltétele annak, hogy jövőre gyári támogatással versenyezhess?
- Összességében kell nézni. Mindenképpen pozitív volt, hogy ezt így sikerült összeraknunk. MAN-nel ez egy jó pont, mert voltunk a Dakaron is, idén is felmutattunk valamit, így vált lehetségessé az, hogy gyári támogatással menjünk a 2009-es évben.

- Lett kedvenc pályád ez alatt az egy év alatt?
- A csehországi pálya, Most a kedvencem, de ezt főleg az ott elért eredmény miatt mondom. De például a belgiumi pálya is nagyon tetszik, az is fantasztikus, gyönyörű nyomvezetésű pálya.

- Jövőre képesnek érzed magad többre?
- A pozitív az, hogy a Hahn-nal megyek majd együtt, aki rengeteget segített ebben az évben is. Ráadásul az új versenykamion sokkal gyorsabb lesz, mint az idei. Az mindenképpen fontos alap, hogy 2003-as bajnok autót vásároltunk meg, azzal versenyeztünk idén, és amivel jövőre fogunk menni, az pedig egy 2009-es, vadonatúj építésű MAN.

- Az új kamion mennyivel lesz erősebb?
- Igazából lóerőben nincs sok különbség. A régi kamionban értelemszerűen egy régebbi fejlesztésű motor volt. A jövő évi pedig egy új fajta befecskendezésű motorral szerelt kamion lesz, ez a legfrissebb fejlesztésű motort is jelent. De a motor csak egy része az egésznek: mindenben sokkal fejlettebb, és jobb lesz a 2009-es kamionunk

- Volt már alkalmad kipróbálni?
- Igazából még csak megvettük, sőt meg is kaptuk már. Egy VIP autóztatáson voltunk már vele. Egyébként a régi kamiont egy magyar versenyző szeretné kivenni bérbe egész évben, úgyhogy lehetséges, hogy lesz még egy magyar induló az EB-n. Dolgozunk azon, hogy jövőre a Hungaroringen is legyen futam, talán szeptemberben - jó lenne, ha a 10 futamból egy magyarországi verseny legyen - úgy 20 éve nem volt ott kamion verseny.

- Miben fog megnyilvánulni a gyári támogatás?
Mi az, amiben segítséget kaptok a gyártól?
- A szponzorálás két fő részből áll. Az egyik része az a szolgáltatás, amit ott kapunk a pályán (kiszolgálás, szerviz, alkatrész, információ), a másik meg, ha bármilyen újabb fejlesztés van, azt megkapjuk. Tehát bármit, amiből nekünk előnyünk származhat, és jobban szerepelhetünk vele, mindent megkapunk a gyártól.

- Jövőre a csapat ugyanebben a felállásban marad?
- Az Oxxo Racing és a Johann Hahn csapat össze fog bútorozni erősen, egy boxban leszünk, és mindent átbeszélünk majd, segítjük egymást. Hárman leszünk: lesz ez az új, magyar versenyző, lesz Hahn és leszek én - mi hárman fogunk virítani. Az idei egyedüli versenyzésünkhöz képest ez a hármas mindenképpen pozitív lesz.
Külön érdekesség, hogy jövőre bővül a pályák száma: Hollandiában lesz az első futam, ami rögtön ismeretlen lesz, szóval izgalmasan indul majd 2009, az biztos. Akit érdekelnek majd a csapat hírei, az oxxoracing.com-on folyamatosan figyelemmel tudja majd követni a 2009-es Truck Race eseményeit.


Ez a hír most jelenik meg 6945. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
21 22 23 24 252627
282930 31010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 151617
18 19 20 21222324
2025.08.01-05.

részletes infóink

2025.07.31-08.03.

részletes infóink

2025.08.09-10.

részletes infóink

2025.08.23-24.

részletes infóink

2025.09.12-14.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k