A munka, és a gyümölcse
Szobi Balázs évösszegzése
2008-11-25
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
763382429
Napi oldal:
119886
Jelenleg:
944
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Szobi Balázs és az OXXO Racing csapata gyönyörű évet zártak a Truck Race európai sorozatában. Ezüstérmesek lettek a TRIPA Challenge 2008-as kisbajnokságban, és ők kapták az újoncoknak kijáró díjat is.
De ha ez nem volna elég, az egyik legközkedveltebb csapattá is választották őket. Ezek után nem meglepő, hogy Szobi Balázs és az Oxxo csapata már a nagyok közé tartoznak: tizenötödikek lettek negyven kamionból, az első évükben, kezdőként, és gyári támogatás nélkül.

- Hány versenyen vettetek részt az idén?
- Az FIA 10 versenyt szervezett a 2008-as évadra, ebből 9-et rendezett végül is meg, és mindegyiken ott voltunk.

- Ez tanuló év volt: érzed te is a javulást a teljesítményetekben?
- Több szempontból is javult a szereplésünk. Egyrészt sokkal többet ültem a kamionban, és sikerült fejlődni vezetéstechnikailag is. Másrészt van egy Jochen Hahn nevű úriember, a 4-es rajtszámú német versenyző, és akivel a 2009-es évadban együtt fogunk versenyezni - az évad végén ő adott tanácsokat nekem, hogy miként menjek, milyen íven, milyen féktávon, és mindenféle információt és segítséget adott nekem. Ez az év arról szólt, hogy mindegyik pálya új volt, sosem mentem még rajtuk, tanulnom kellett a nyomvonalakat. Ebben az évben 30 órát ültem a kamionban, és nagyon sokat számított, hogy ismerkedni tudtam a versenykamionnal.

- Melyik volt a legemlékezetesebb verseny az idén, akár pozitív, akár negatív élmény szempontjából?
- Volt nagyon pozitív és volt nagyon negatív is. A pozitív a cseh pályán volt. Sok szponzorom eljött, nagyon jó hangulatú futam volt, az idő is szép volt és begyűjtöttünk 6 EB-pontot egy versenyen. Összesen ebben az évben szereztünk 12 EB-pontot, és abból 6-ot Most-ban, Csehországban.
A legnegatívabb élmény év vége felé volt, amikor a második helyért harcoltunk, és Ákos mondta, hogy kivárásra autózzunk, nagyon okosan, nagyon megfontoltan, de belementem egy vívásba és a kamiont össze-vissza törtem - és magamat is, a kezemet, a csuklómat. Ez abszolút nem kellett volna. Ez a Le Mans-i verseny volt a legnegatívabb, EB-pontot sem szereztem és a kamiont is szétzúztam. Tehát volt pozitív és negatív is, és összességében csodálatos évet zártunk.

- Hogy működött ez a kisbajnokság?
- Három kupát szereztünk ebben az évben. Az FIA nagy Európa Bajnokságban 17. helyen fejeztük be, az Év Újonca-díjat is megkaptuk és a T.R.I.P.A második hely az pedig azt jelenti, hogy indul a bajnokságban 40 kamion. Ebből 10 kamion ebben a T.R.I.P.A-ban nem vehet részt, mert azok gyáriak. Aki ebben a 10-ben nincs benne, az a plusz 30, azok indulhatnak itt. Ezzel a 30 kamionnal vívogattam és így lett ez a második hely.

- Ez volt a feltétele annak, hogy jövőre gyári támogatással versenyezhess?
- Összességében kell nézni. Mindenképpen pozitív volt, hogy ezt így sikerült összeraknunk. MAN-nel ez egy jó pont, mert voltunk a Dakaron is, idén is felmutattunk valamit, így vált lehetségessé az, hogy gyári támogatással menjünk a 2009-es évben.

- Lett kedvenc pályád ez alatt az egy év alatt?
- A csehországi pálya, Most a kedvencem, de ezt főleg az ott elért eredmény miatt mondom. De például a belgiumi pálya is nagyon tetszik, az is fantasztikus, gyönyörű nyomvezetésű pálya.

- Jövőre képesnek érzed magad többre?
- A pozitív az, hogy a Hahn-nal megyek majd együtt, aki rengeteget segített ebben az évben is. Ráadásul az új versenykamion sokkal gyorsabb lesz, mint az idei. Az mindenképpen fontos alap, hogy 2003-as bajnok autót vásároltunk meg, azzal versenyeztünk idén, és amivel jövőre fogunk menni, az pedig egy 2009-es, vadonatúj építésű MAN.

- Az új kamion mennyivel lesz erősebb?
- Igazából lóerőben nincs sok különbség. A régi kamionban értelemszerűen egy régebbi fejlesztésű motor volt. A jövő évi pedig egy új fajta befecskendezésű motorral szerelt kamion lesz, ez a legfrissebb fejlesztésű motort is jelent. De a motor csak egy része az egésznek: mindenben sokkal fejlettebb, és jobb lesz a 2009-es kamionunk

- Volt már alkalmad kipróbálni?
- Igazából még csak megvettük, sőt meg is kaptuk már. Egy VIP autóztatáson voltunk már vele. Egyébként a régi kamiont egy magyar versenyző szeretné kivenni bérbe egész évben, úgyhogy lehetséges, hogy lesz még egy magyar induló az EB-n. Dolgozunk azon, hogy jövőre a Hungaroringen is legyen futam, talán szeptemberben - jó lenne, ha a 10 futamból egy magyarországi verseny legyen - úgy 20 éve nem volt ott kamion verseny.

- Miben fog megnyilvánulni a gyári támogatás?
Mi az, amiben segítséget kaptok a gyártól?
- A szponzorálás két fő részből áll. Az egyik része az a szolgáltatás, amit ott kapunk a pályán (kiszolgálás, szerviz, alkatrész, információ), a másik meg, ha bármilyen újabb fejlesztés van, azt megkapjuk. Tehát bármit, amiből nekünk előnyünk származhat, és jobban szerepelhetünk vele, mindent megkapunk a gyártól.

- Jövőre a csapat ugyanebben a felállásban marad?
- Az Oxxo Racing és a Johann Hahn csapat össze fog bútorozni erősen, egy boxban leszünk, és mindent átbeszélünk majd, segítjük egymást. Hárman leszünk: lesz ez az új, magyar versenyző, lesz Hahn és leszek én - mi hárman fogunk virítani. Az idei egyedüli versenyzésünkhöz képest ez a hármas mindenképpen pozitív lesz.
Külön érdekesség, hogy jövőre bővül a pályák száma: Hollandiában lesz az első futam, ami rögtön ismeretlen lesz, szóval izgalmasan indul majd 2009, az biztos. Akit érdekelnek majd a csapat hírei, az oxxoracing.com-on folyamatosan figyelemmel tudja majd követni a 2009-es Truck Race eseményeit.


Ez a hír most jelenik meg 6902. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k