LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
A munka, és a gyümölcse
Szobi Balázs évösszegzése
2008-11-25
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
770447587
Napi oldal:
52670
Jelenleg:
876
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Szobi Balázs és az OXXO Racing csapata gyönyörű évet zártak a Truck Race európai sorozatában. Ezüstérmesek lettek a TRIPA Challenge 2008-as kisbajnokságban, és ők kapták az újoncoknak kijáró díjat is.
De ha ez nem volna elég, az egyik legközkedveltebb csapattá is választották őket. Ezek után nem meglepő, hogy Szobi Balázs és az Oxxo csapata már a nagyok közé tartoznak: tizenötödikek lettek negyven kamionból, az első évükben, kezdőként, és gyári támogatás nélkül.

- Hány versenyen vettetek részt az idén?
- Az FIA 10 versenyt szervezett a 2008-as évadra, ebből 9-et rendezett végül is meg, és mindegyiken ott voltunk.

- Ez tanuló év volt: érzed te is a javulást a teljesítményetekben?
- Több szempontból is javult a szereplésünk. Egyrészt sokkal többet ültem a kamionban, és sikerült fejlődni vezetéstechnikailag is. Másrészt van egy Jochen Hahn nevű úriember, a 4-es rajtszámú német versenyző, és akivel a 2009-es évadban együtt fogunk versenyezni - az évad végén ő adott tanácsokat nekem, hogy miként menjek, milyen íven, milyen féktávon, és mindenféle információt és segítséget adott nekem. Ez az év arról szólt, hogy mindegyik pálya új volt, sosem mentem még rajtuk, tanulnom kellett a nyomvonalakat. Ebben az évben 30 órát ültem a kamionban, és nagyon sokat számított, hogy ismerkedni tudtam a versenykamionnal.

- Melyik volt a legemlékezetesebb verseny az idén, akár pozitív, akár negatív élmény szempontjából?
- Volt nagyon pozitív és volt nagyon negatív is. A pozitív a cseh pályán volt. Sok szponzorom eljött, nagyon jó hangulatú futam volt, az idő is szép volt és begyűjtöttünk 6 EB-pontot egy versenyen. Összesen ebben az évben szereztünk 12 EB-pontot, és abból 6-ot Most-ban, Csehországban.
A legnegatívabb élmény év vége felé volt, amikor a második helyért harcoltunk, és Ákos mondta, hogy kivárásra autózzunk, nagyon okosan, nagyon megfontoltan, de belementem egy vívásba és a kamiont össze-vissza törtem - és magamat is, a kezemet, a csuklómat. Ez abszolút nem kellett volna. Ez a Le Mans-i verseny volt a legnegatívabb, EB-pontot sem szereztem és a kamiont is szétzúztam. Tehát volt pozitív és negatív is, és összességében csodálatos évet zártunk.

- Hogy működött ez a kisbajnokság?
- Három kupát szereztünk ebben az évben. Az FIA nagy Európa Bajnokságban 17. helyen fejeztük be, az Év Újonca-díjat is megkaptuk és a T.R.I.P.A második hely az pedig azt jelenti, hogy indul a bajnokságban 40 kamion. Ebből 10 kamion ebben a T.R.I.P.A-ban nem vehet részt, mert azok gyáriak. Aki ebben a 10-ben nincs benne, az a plusz 30, azok indulhatnak itt. Ezzel a 30 kamionnal vívogattam és így lett ez a második hely.

- Ez volt a feltétele annak, hogy jövőre gyári támogatással versenyezhess?
- Összességében kell nézni. Mindenképpen pozitív volt, hogy ezt így sikerült összeraknunk. MAN-nel ez egy jó pont, mert voltunk a Dakaron is, idén is felmutattunk valamit, így vált lehetségessé az, hogy gyári támogatással menjünk a 2009-es évben.

- Lett kedvenc pályád ez alatt az egy év alatt?
- A csehországi pálya, Most a kedvencem, de ezt főleg az ott elért eredmény miatt mondom. De például a belgiumi pálya is nagyon tetszik, az is fantasztikus, gyönyörű nyomvezetésű pálya.

- Jövőre képesnek érzed magad többre?
- A pozitív az, hogy a Hahn-nal megyek majd együtt, aki rengeteget segített ebben az évben is. Ráadásul az új versenykamion sokkal gyorsabb lesz, mint az idei. Az mindenképpen fontos alap, hogy 2003-as bajnok autót vásároltunk meg, azzal versenyeztünk idén, és amivel jövőre fogunk menni, az pedig egy 2009-es, vadonatúj építésű MAN.

- Az új kamion mennyivel lesz erősebb?
- Igazából lóerőben nincs sok különbség. A régi kamionban értelemszerűen egy régebbi fejlesztésű motor volt. A jövő évi pedig egy új fajta befecskendezésű motorral szerelt kamion lesz, ez a legfrissebb fejlesztésű motort is jelent. De a motor csak egy része az egésznek: mindenben sokkal fejlettebb, és jobb lesz a 2009-es kamionunk

- Volt már alkalmad kipróbálni?
- Igazából még csak megvettük, sőt meg is kaptuk már. Egy VIP autóztatáson voltunk már vele. Egyébként a régi kamiont egy magyar versenyző szeretné kivenni bérbe egész évben, úgyhogy lehetséges, hogy lesz még egy magyar induló az EB-n. Dolgozunk azon, hogy jövőre a Hungaroringen is legyen futam, talán szeptemberben - jó lenne, ha a 10 futamból egy magyarországi verseny legyen - úgy 20 éve nem volt ott kamion verseny.

- Miben fog megnyilvánulni a gyári támogatás?
Mi az, amiben segítséget kaptok a gyártól?
- A szponzorálás két fő részből áll. Az egyik része az a szolgáltatás, amit ott kapunk a pályán (kiszolgálás, szerviz, alkatrész, információ), a másik meg, ha bármilyen újabb fejlesztés van, azt megkapjuk. Tehát bármit, amiből nekünk előnyünk származhat, és jobban szerepelhetünk vele, mindent megkapunk a gyártól.

- Jövőre a csapat ugyanebben a felállásban marad?
- Az Oxxo Racing és a Johann Hahn csapat össze fog bútorozni erősen, egy boxban leszünk, és mindent átbeszélünk majd, segítjük egymást. Hárman leszünk: lesz ez az új, magyar versenyző, lesz Hahn és leszek én - mi hárman fogunk virítani. Az idei egyedüli versenyzésünkhöz képest ez a hármas mindenképpen pozitív lesz.
Külön érdekesség, hogy jövőre bővül a pályák száma: Hollandiában lesz az első futam, ami rögtön ismeretlen lesz, szóval izgalmasan indul majd 2009, az biztos. Akit érdekelnek majd a csapat hírei, az oxxoracing.com-on folyamatosan figyelemmel tudja majd követni a 2009-es Truck Race eseményeit.


Ez a hír most jelenik meg 6917. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k