Az eddigi első helyezések után most egy egészen más verseny következett az Asi - Pikó Zsuzsa páros számára, hiszen hiába vezették az abszolút értékelést az első nap végén, a második nap a negyedik helyen is álltak, de mindezektől függetlenül is megszerezték a Murva Rallye Kupa bajnoki címét! Ismét Asit kérdeztem, hogy most hogyan értékeli az elért eredményt.
Milyen célkitűzéseitek voltak a Veszprém Rallye-ra, és hogyan sikerült végül a futam számotokra?
A végkifejlet nagyon-nagyon jó lett, hiszen második helyen értünk célba, viszont a verseny nem volt teljesen tökéletes számunkra. Az első nap egészen jól sikerült, hiszen az aszfaltos részeken jó időket autóztunk és a két gyorsasági szakaszt követően az első napot az első helyen zártuk. Másnap viszont már valahogy nem találtunk magunkra. A vasárnapi első gyorsaságin például volt túlcsúszásunk, lefulladásunk, így ezt követően átértékeltük a dolgokat, és úgy gondoltuk, hogy ez az a verseny, amit mindenképpen el kell spórolnunk, hiszen ezek azok a pályák, ahol nagyon-nagyon könnyű kiesni, és így inkább a biztos célba érést helyeztük előtérbe.
Ezek szerint most elmaradtak a nagy csaták?
Valóban nem vívtunk most nagy csatát az ellenfelekkel. Igazából most saját magunkkal vívtunk a pontokért és próbáltuk a technikai problémákat elkerülni. Turi Tomi volt az, akivel egészen a végéig nagyon közel álltunk egymáshoz, de ő az utolsó gyorson felborult, így ennek a "csatának" ő lett a szenvedő alanya.
A pályák jellegéből adódóan most hátrányban voltatok a S2000-esekkel szemben?
Úgy gondolom, hogy ezek a pályák sokkal jobban fekszenek a S2000-eseknek, hiszen általában nem volt nagy a végsebesség. 160-170 km/h-nál nem is mentünk gyorsabban egyszer sem. A másik pedig, hogy ezeken a nagyon dobálós, köves részeken ők jobban ki tudták használni az autó súlyelosztását, kisebb súlyát és a jobb futóművet. Mindemellett ők valószínűleg bátrabban is mentek, többet bevállaltak...
Rossz minőségűek voltak ezek a pályák?
Egy Szombathely Rallye, vagy egy átlag murva verseny pályáihoz viszonyítva mindenképpen rosszabbak voltak, de ha a korábbi évek veszprémi pályáihoz viszonyítjuk, akkor már nem biztos... A sólyi erdő kivételével szerintem relatíve jó pályák voltak, és talán több helyen azért mentek szét ezek, mert a túrások és rallye2-esek is elmentek kétszer, illetve voltak olyan részek, ahol első nap már mi is átmentünk rajtuk.
Tiétek viszont a Murva Kupa bajnoki címe!
Nagyon örülünk, és abszolút pozitív élmény ez számunkra, hogy ezt már sikerült megnyernünk! Az Országos Rallye Bajnokságot is vezetjük jelenleg így az öt futam után, az ifj. Tóth János - Tagai Róbert páros áll mögöttünk a második helyen 27 ponttal lemaradva. Ők az egyetlen esélyesek még, akik megelőzhetnek minket.
Következő futam?
A Borsod Rally lesz, most néztem a versenykiírást, amiből már látszik, hogy egész jó verseny lesz, egész jó pályákkal. Bízunk benne, hogy majd a szerencse mellettünk fog állni, elkerül a technika ördöge és egy egészen jó autóval tudunk majd versenyezni.
Örülsz, hogy aszfaltos lesz mégis a futam?
Igazából nincs bajom a murvás pályákkal, és ha jobban belegondolok, most is csupán egyetlen egy pályán - a sólyi erdőn - buktuk el a versenyt, ami egy köves, dobálós pálya volt. Nehéz arról bármit is mondani, hogy bánom-e, hogy nem murva, hiszen nem ismert, hogy ha a Borsod Rally murvás futam lett volna, akkor milyen pályákat tettek volna bele a programba a szervezők. De persze ha azt nézzük, hogy aszfalton sokkal jobban lehet bízni az autóban, sokkal jobban kiszámítható, hogy mi fog történni, akkor mindenképp azt mondhatom, hogy jobb, hogy aszfalt lesz! Murvás gyorsasági szakaszon történhetnek dolgok nem feltétlenül a versenyző hibájából is, hiszen ott kövek, gödrök "kerülhetnek elő", amire nem lehet felkészülni. Az aszfalt sokkal inkább kiszámítható.
Milyen terveid vannak még az idei évre?
Hogy a rallye-n kívül indulok-e még valahol, azt nem tudom, az még egyelőre a jövő titka…
Akkor egyelőre marad a bajnoki címre összpontosítás?
A nevezésünket adtuk le a Borsod Rally-ra... és természetesen igyekszünk!