Az aradi elkeseredés után összeszedte magát a  Bútor-Bacigal páros, és ezúttal megmutatták, hogy igenis van mit  keresniük az autóverseny szakágban. „Önrész a zsebbe, csak keményen” és  már indulhatott is a viadal, melyen ezúttal egy ezüstösen csillogó  helyezés járt nekik a mutatványért… eredményezve még egy év végi bajnoki  harmadik helyezést is. Nem csodálkozunk, Robi már év elején megígérte  ezt!
 
Kívülről nézve nagyon jól autóztatok a Mecsek Rallye-n, belülről te hogyan láttad?
Sokkal jobb volt, mint az előző pár verseny, ahol gyakorlatilag  sorozatos kudarcokat éltünk át, és emiatt sem a technika, sem mi nem  tudtunk kibontakozni. Folyamatosan hibákkal szembesültünk és emiatt én  sem tudtam felszabadultan menni, görcsössé váltam és összeszedetlenné. A  pécsi futamra azzal a célkitűzéssel érkeztünk, hogy az addigi  teljesítményünket megpróbáljuk egy felsőbb szintre vinni, mivel az egri  nagyon jó kezdés óta ez az egész év folyamán nem sikerült. A fő cél az  volt, hogy magunkra találjunk és az ORB élmezőnyében tudjunk vívni.
 Sikerült önmagadra találni?
Nem teljesen, mivel azt hiszem, hogy ennél azért tudok én még gyorsabban  is menni, tudok összeszedettebb lenni! Az előző versenyek  viszonylatában, valamint figyelembe véve azt, hogy kevés időnk volt a  teljes regenerálódásra, azt mondhatom, hogy jelentős fejlődésen mentünk  keresztül, hiszen a verseny során az ORB értékelésben folyamatosan  tudtunk a második-harmadik helyen autózni, és ez véleményem szerint egy  teljesen normális teljesítmény részünkről. Úgy érzem, hogy bőven volt  még bennem tartalék, ami nem tudott most kijönni, mert ehhez még idő  kell, sokkal több kilométer, sokkal nagyobb nyugalom, és mindenképpen  nagyobb koncentráció.

 
A verseny közben egyszer azt hallhattuk tőled a rádióban, hogy "itt a vége" számotokra. Mi történt?
A szombati napon a második körben az autó elkezdett háromhengerezni. A  hetvehelyi gyorsaságin csak egyszer-kétszer csinálta és kiírta a  kijelzőre, hogy injektor-hiba. Ugyanezt írta ki Veszprémben is, mikor  leégett az autó, és ettől most elég kellemetlen érzések jöttek elő  bennem. A hetvehelyi beíróban ott volt a PH Sport főnöke és kérdeztem  tőle, hogy mi legyen, menjek-e tovább, vagy kiálljak, mert nem szeretnék  még egyszer olyan szituációba kerülni, mint Veszprémben. Ő azt mondta,  hogy menjek tovább, hiszen már csak egy gyors van a szervizig és ott  majd megcsinálják. A 28 km-es orfűi gyorsasági következett, a parkolóban  sokszor két- ill. háromhengerezett az autó, aztán egy időre ez eltűnt,  majd megint elkezdte csinálni a háromhengerezést. Amikor leértünk a  beíróba, már csak két henger ment folyamatosan, és egy ilyen motornál ez  annyit jelent, hogy vége van, emiatt is nyilatkoztam azt, hogy  számunkra itt ért véget a verseny, mert én akkor, ott, abban a  helyzetben 100 %-ig biztos voltam ebben. 

 
 Továbbmentetek...
Igen, mert ebben a beíróban szintén ott volt a PH Sport főnöke, akinek  újra feltettem a kérdést, hogy "na akkor, most mi legyen?", mire ő azt  mondta, hogy menjek a szervizbe, ott megoldják a hibát és nyugodjak meg,  ez az autó rendben lesz! Nagy nehezen elmentünk a szervizparkig, ahol  rájöttek a hiba okára. Egy injektorsor kábelkötege kidörzsölődött,  letestelt a karosszériához és ez okozta a problémát, amit 15 perc alatt  megtaláltak és kijavítottak. Megmenekültünk és innét kezdve az autó is  teljesen jól működött.

 
Mikor érezted azt, hogy mégis fel fogsz férni az év végi dobogóra?
A második nap reggelén még elsült a kezem egyszer, rögtön az első  gyorsaságin, ami nagyon jól sikerült, 8 másodpercet adtunk Asiéknak, de  ahogyan Norbi - pont ezen a gyorson - kiesett, úgy elszállt az ihletem!  Ezzel egy időben persze megjött annak az érzése, hogy harmadikak  lehetünk év végén a bajnokságban, ráadásul én év elején mindenkinek azt  ígértem, hogy az első háromban fogunk végezni. A vasárnapi első  gyorsaságit követően 12 másodperccel álltunk Asiék mögött, az utánunk  következő pedig messze volt. Felmerült bennem az a lehetőség is, hogy  talán meg tudjuk fogni Asiékat, ha nagyon megfeszülünk, de reálisan erre  elég kicsi esélyt láttunk, ráadásul benne lett volna, hogy behibázok és  akkor még a bajnoki dobogót is bukjuk. Úgy döntöttünk, hogy egy jó,  kemény, stabil autózással célba kell érnünk! Előjött belőlem, hogy  szeretnék felállni az év végi dobogóra! Lehet, hogy soha többé nem lesz  ilyenre esélyem, hogy egy ilyen autóval menjek, hogy így összeálljon az  év, és úgy gondoltam, hogy tartozom ennyivel magamnak, a csapatomnak és  másoknak is, hogy a dobogóra álljak. A következő gyorson pedig már  látszott is, hogy visszavettem egy fokozattal… viszont beértünk a célba!  Az IRC értékelésben az abszolút 8. helyen végeztünk, az ORB-ben pedig a  második helyen, ezzel pedig elértük azt, hogy az Országos Rallye  Bajnokság abszolút értékelésében a harmadik helyen zártuk az évet!

 
Mindenki számára nagy kérdés volt, hogy vajon a magyar versenyzőpárosok hogyan autóznak az IRC-s pilótákhoz képest...
Sok IRC futamon voltam már, nézőként és versenyzőként egyaránt, így én  már a verseny előtt is elmondtam, hogy hazai pályán 1 másodpercet fogunk  kapni tőlük, ha meg máshol vívnánk velük, akkor ez 2 másodperc lenne  kilométerenként. A mi esetünkben a végére ez a kilométerenkénti  különbség 0,7 másodperc lett, és azt gondolom, hogy ezzel semmi baj  nincs, ennek így kellett lennie! Az első pár gyorsaságin nagyon közel  tudtunk menni Bouffier-hez, ami számomra óriási élmény volt, hiszen ő  Peugeot-nak a gyári pilótája! Ha tudtuk volna tartani az IRC-s  élmezőnnyel a lépést, az azt jelentené, hogy mi sokkal jobb pilóták  vagyunk, mint ők, mert tizedannyi versenykilométerből is képesek vagyunk  egy olyan teljesítményre. Én tudom, hogy nem vagyunk jobbak, nem is  lehetünk jobbak! 10 évvel idősebbek vagyunk - de van, akinél majdnem  hússzal -, nagyon kevés versenykilométert megyünk, az autóink sem  olyanok, mint az élmezőnybeli autók. Lehetőségünk sem volt arra, hogy  felvegyük velük a versenyt és én ezzel teljes mértékben tisztában voltam  már a versenyt megelőzően is. Ha valaki ezt nem tudja, nem látja, vagy  nem akarja látni, akkor annak fogalma sincs erről a sportról!

 
Mit szólsz a fórumokon olvasható véleményekhez?
Nagyon negatívan érint az, amiket a fórumokban olvasgatok. Nemrég  Menyával tettük ezt, mert nyilván kíváncsi az ember arra, hogy vajon mit  gondolnak róla, de azt láttuk, hogy mindenki csak arról beszél, hogy  végre kijött a különbség és kiderült, hogy a magyar versenyzőink nem  tudnak menni, hogy mennyire lassúak, és hasonlóak. Egyszerűen erre már  csak azt tudom mondani, hogy ennek a magyar szurkolótábornak,ami  remélem,hogy csak egy szűk réteg, már tényleg semmi sem jó! Mindenkinek  minden rossz, minden negatív, minden magyar versenyző béna. Egyszerűen  nem tudják megkülönböztetni az élsportolókat, a hivatásos gyári  versenyzőket a magyar mezőnytől. Miért kellett volna itt magyarnak  nyernie? Hogyan nyerhetett volna itt magyar, a világ élmezőnyével  szemben??? Hihetetlen hozzá nem értés uralkodik a nézők – fórumozók -  között is! Senkiről egy dicsérő szó el nem hangzik, csak a negatív  vélemény mindenhol! Senkit nem tudnak megdicsérni! Legalább annyit  olvashatnék, hogy "lehet ez a Bútor csak a nyolcadik lett az IRC-n és  tök sokan megverték, de abban az elágban úúúgy elfordult, mert az a  hülye állat ráhúzta kétszer a kéziféket..."

Ehelyett  azt olvasgatjuk, hogy „a magyarok mind bénák, bezzeg a Kopecky!” Nagyon  furcsa érzés ezt látni, és nem csak engem zavar ez! Főként azok élik  meg rosszul, akik foglalkoznak a nézőkkel, szurkolókkal, és az ilyen  versenyző szeret azért legalább néha pozitívumot kapni! Nincs gond a  negatív kritikával, nem lehet mindig mindenkit agyondicsérni, de hogy  állandóan csak a negatívum… az azért durva!
 


A csapat támogatói:






