A pécsi második év végi harmadikat hozott
Bútor Robi a pécsi futam után
2011-10-01
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
584103222
Napi oldal:
36936
Jelenleg:
767
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
AutoHifiStudio
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2021
a bajnokság végeredménye
1.
Suborits Péter
Volkswagen Polo GTi R5
674
2. Bíró-Ambrus R.
Ford Fiesta R5 MkII
542
3. Tóth Patrik
Volkswagen Polo GTi R5
475
4. Molnár Alex
Ford Fiesta R5 MkII
472
5. Martinák Balázs
Mitsubishi Space Star R5
378
6. Szöcs Attila
Volkswagen Polo GTi R5
372
7. Fónagy Kristóf
Ford Fiesta R5 MkII
358
8. Varga Gergely
Ford Fiesta R5 MkII
347
9. Bartók Vince
Ford Fiesta R5 MkII
323
teljes táblázat
World Rally Championship 2021
a 11. futam,
a RACC Rallyután
1. Sebastian Ogier
Toyota Yaris WRC
204
2. Elfyn Evans
Toyota Yaris WRC
187
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
159
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris WRC
140
5.
Ott Tanak
Hyundai i20 Coupe WRC
128
6. Craig Breen
Hyundai i20 Coupe WRC
76
7. T. Katsuma
Toyota Yaris WRC
68
8. Dani Sordo Hyundai i20 Coupe WRC
63
9. Gus Greensmith
Ford Fiesta WRC
60
teljes táblázat
European Rally Championship
a 7. futam,
a Rally Hungary után
1. A. Mikkelsen
Skoda Fabia R5
191
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia R5 Evo
135
3. Efrén Llarena
SKODA Fabia R5 Evo
121
4. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
95
5. Herczig Norbert
SKODA Fabia R5 Evo
87
6. Erik Cais
Ford Fiesta MkII R5
59
7. Nil Solans
SKODA Fabia R5 Evo
46
8. Yoann Bonato
Citroen C3 R5
46
9. Nikolay Gryazin
Volkswagen Polo GTi R5
44
teljes táblázat
World Rallycross Championship
az 6.futam, Belgium után
1. Timmy Hansen
Peugeot 208
151
2. J.Kristoffersson
Audi S1
139
3. Kevin Hansen
Peugeot 208
136
4. N. Grönholm
Hyundai i20
123
5. Szabó Krisztián
Hyundai i20
108
6. Kevin Abbring
Renault Megane RS
97
7. Timo Scheider
Seat Ibiza
75
7. Enzo Ide
Audi S1
72
9. Juha Rytkönen
Ford Fiesta
52
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2021
a bajnokság végeredménye
1.
Hadik András
Ford Fiesta MkII R5
198
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
184
3.
Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
179
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
140
5. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
93
6. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
83
7. Jan Kopecky
Skoda Fabia R5
66
8. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
9.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5
58
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2021
a 6.futam,
a Vértes Rallye után
1. Bacsa Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
115
2.
Kronome Ákos
SKODA Fabia
68
3. Ráti Gergő
Ford Escort MkII
61
4. Helembai Zsolt
Lada VFTS
55
5. Szőllősi Roland
BMW
52
6.
Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
7. Bartha Aurél
Honda Civic
49
8. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
47,5
9. Ifj.Kerék György
Lada VFTS
47
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Vértes Rallye után
1.
Német Gábor
Peugeot 208 Rally4
48
2.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 Rally4
40
3.
Szauer Gergő
Peugeot 208 Rally4
38
4.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
29
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
17
6. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
14
7. Csoma András
Peugeot 208 Rally4
10
8. Schubert István
Peugeot 208 Rally4
2
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2021
a 3.futam,
a Vértes Rallye után
1. Ifj.Fogarasi Attila
Honda Civic Type-R
103
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
71
3. Zsebe Gábor
SKODA Felicia
65
4. Vitek Viktor
Peugeot 208 R2
43
5. Szetei Norbert
Citroen C2 R2
31
6. Ruszkai Attila
Lada 2101
31
7. Péter Pál
Honda Civic Type-R
27
8. Czékmány Norbert
Lada VFTS
24
9. Baksai László
Lada VFTS
20
teljes táblázat
Országos Rallye3 Bajnokság 2021
a 4.futam,
a Bakonya Rally után
1. Nagy Dávid
Lada 21053
116
2. Bíró Gergő
Opel Astra GSi
116
3. Zákányi János
Lada 2107
69
4. Mihálszki Csaba
Renault Clio
65
5. Pallaghy Botond
Peugeot 205
64,5
6. Dénes Szabolcs
Lada 21013
51
7. Dugo
Volkswagen Golf
48,5
8. Spéder Bence
BMW E36
40,5
9. Fábián Lóránt
Renault Megane RS
39,5
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2021
az 5.futam,
a Vértes Rallye után
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escport MkII
70
2. Csukovics István
Lada 21013
31
3. Kalapács Zsolt
Opel Kadett
28
4. Magoss Péter
Subaru Legacy
27
5. Zsírpapa
Lada VFTS
20
6. Fehérvári Csaba
Mitsubishi Galant GTi
16
7. Müller Roland
Lada 21011 Gr2
13
8. Mang Huba
SKODA Favorit
12
9. Komjáti Ákos
Lada 2105
10
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2021
az 6.futam,
a SlovakiaRing után
1. Kárai Tamás
Audi S1
135
2. Benyó Máté
Ford Focus
123
3. Luigi
Ford Fiesta
112
4. Vass Zoltán
Audi A1
100
5. Mózer Márk
Peugeot 208
79
6. Vass Csaba
Skoda Fabia
67
7. Koncseg Zoltán
Audi A1
67
8. Antal István
Mitsubishi Evo X
64
9. Harsányi Zoltán
Mitsubishi Lancer Evo X
62
teljes táblázat

Az aradi elkeseredés után összeszedte magát a Bútor-Bacigal páros, és ezúttal megmutatták, hogy igenis van mit keresniük az autóverseny szakágban. „Önrész a zsebbe, csak keményen” és már indulhatott is a viadal, melyen ezúttal egy ezüstösen csillogó helyezés járt nekik a mutatványért… eredményezve még egy év végi bajnoki harmadik helyezést is. Nem csodálkozunk, Robi már év elején megígérte ezt!


Kívülről nézve nagyon jól autóztatok a Mecsek Rallye-n, belülről te hogyan láttad?
Sokkal jobb volt, mint az előző pár verseny, ahol gyakorlatilag sorozatos kudarcokat éltünk át, és emiatt sem a technika, sem mi nem tudtunk kibontakozni. Folyamatosan hibákkal szembesültünk és emiatt én sem tudtam felszabadultan menni, görcsössé váltam és összeszedetlenné. A pécsi futamra azzal a célkitűzéssel érkeztünk, hogy az addigi teljesítményünket megpróbáljuk egy felsőbb szintre vinni, mivel az egri nagyon jó kezdés óta ez az egész év folyamán nem sikerült. A fő cél az volt, hogy magunkra találjunk és az ORB élmezőnyében tudjunk vívni.

Sikerült önmagadra találni?
thumb_a_pecsi_masodik_ev_vegi_harmadikat_hozott_8Nem teljesen, mivel azt hiszem, hogy ennél azért tudok én még gyorsabban is menni, tudok összeszedettebb lenni! Az előző versenyek viszonylatában, valamint figyelembe véve azt, hogy kevés időnk volt a teljes regenerálódásra, azt mondhatom, hogy jelentős fejlődésen mentünk keresztül, hiszen a verseny során az ORB értékelésben folyamatosan tudtunk a második-harmadik helyen autózni, és ez véleményem szerint egy teljesen normális teljesítmény részünkről. Úgy érzem, hogy bőven volt még bennem tartalék, ami nem tudott most kijönni, mert ehhez még idő kell, sokkal több kilométer, sokkal nagyobb nyugalom, és mindenképpen nagyobb koncentráció.

a_pecsi_masodik_ev_vegi_harmadikat_hozott_9

A verseny közben egyszer azt hallhattuk tőled a rádióban, hogy "itt a vége" számotokra. Mi történt?
A szombati napon a második körben az autó elkezdett háromhengerezni. A hetvehelyi gyorsaságin csak egyszer-kétszer csinálta és kiírta a kijelzőre, hogy injektor-hiba. Ugyanezt írta ki Veszprémben is, mikor leégett az autó, és ettől most elég kellemetlen érzések jöttek elő bennem. A hetvehelyi beíróban ott volt a PH Sport főnöke és kérdeztem tőle, hogy mi legyen, menjek-e tovább, vagy kiálljak, mert nem szeretnék még egyszer olyan szituációba kerülni, mint Veszprémben. Ő azt mondta, hogy menjek tovább, hiszen már csak egy gyors van a szervizig és ott majd megcsinálják. A 28 km-es orfűi gyorsasági következett, a parkolóban sokszor két- ill. háromhengerezett az autó, aztán egy időre ez eltűnt, majd megint elkezdte csinálni a háromhengerezést. Amikor leértünk a beíróba, már csak két henger ment folyamatosan, és egy ilyen motornál ez annyit jelent, hogy vége van, emiatt is nyilatkoztam azt, hogy számunkra itt ért véget a verseny, mert én akkor, ott, abban a helyzetben 100 %-ig biztos voltam ebben. 

a_pecsi_masodik_ev_vegi_harmadikat_hozott_3

Továbbmentetek...
thumb_a_pecsi_masodik_ev_vegi_harmadikat_hozott_7Igen, mert ebben a beíróban szintén ott volt a PH Sport főnöke, akinek újra feltettem a kérdést, hogy "na akkor, most mi legyen?", mire ő azt mondta, hogy menjek a szervizbe, ott megoldják a hibát és nyugodjak meg, ez az autó rendben lesz! Nagy nehezen elmentünk a szervizparkig, ahol rájöttek a hiba okára. Egy injektorsor kábelkötege kidörzsölődött, letestelt a karosszériához és ez okozta a problémát, amit 15 perc alatt megtaláltak és kijavítottak. Megmenekültünk és innét kezdve az autó is teljesen jól működött.

a_pecsi_masodik_ev_vegi_harmadikat_hozott_4

Mikor érezted azt, hogy mégis fel fogsz férni az év végi dobogóra?
A második nap reggelén még elsült a kezem egyszer, rögtön az első gyorsaságin, ami nagyon jól sikerült, 8 másodpercet adtunk Asiéknak, de ahogyan Norbi - pont ezen a gyorson - kiesett, úgy elszállt az ihletem! Ezzel egy időben persze megjött annak az érzése, hogy harmadikak lehetünk év végén a bajnokságban, ráadásul én év elején mindenkinek azt ígértem, hogy az első háromban fogunk végezni. A vasárnapi első gyorsaságit követően 12 másodperccel álltunk Asiék mögött, az utánunk következő pedig messze volt. Felmerült bennem az a lehetőség is, hogy talán meg tudjuk fogni Asiékat, ha nagyon megfeszülünk, de reálisan erre elég kicsi esélyt láttunk, ráadásul benne lett volna, hogy behibázok és akkor még a bajnoki dobogót is bukjuk. Úgy döntöttünk, hogy egy jó, kemény, stabil autózással célba kell érnünk! Előjött belőlem, hogy szeretnék felállni az év végi dobogóra! Lehet, hogy soha többé nem lesz ilyenre esélyem, hogy egy ilyen autóval menjek, hogy így összeálljon az év, és úgy gondoltam, hogy tartozom ennyivel magamnak, a csapatomnak és másoknak is, hogy a dobogóra álljak. A következő gyorson pedig már látszott is, hogy visszavettem egy fokozattal… viszont beértünk a célba! Az IRC értékelésben az abszolút 8. helyen végeztünk, az ORB-ben pedig a második helyen, ezzel pedig elértük azt, hogy az Országos Rallye Bajnokság abszolút értékelésében a harmadik helyen zártuk az évet!

a_pecsi_masodik_ev_vegi_harmadikat_hozott_1

Mindenki számára nagy kérdés volt, hogy vajon a magyar versenyzőpárosok hogyan autóznak az IRC-s pilótákhoz képest...
Sok IRC futamon voltam már, nézőként és versenyzőként egyaránt, így én már a verseny előtt is elmondtam, hogy hazai pályán 1 másodpercet fogunk kapni tőlük, ha meg máshol vívnánk velük, akkor ez 2 másodperc lenne kilométerenként. A mi esetünkben a végére ez a kilométerenkénti különbség 0,7 másodperc lett, és azt gondolom, hogy ezzel semmi baj nincs, ennek így kellett lennie! Az első pár gyorsaságin nagyon közel tudtunk menni Bouffier-hez, ami számomra óriási élmény volt, hiszen ő Peugeot-nak a gyári pilótája! Ha tudtuk volna tartani az IRC-s élmezőnnyel a lépést, az azt jelentené, hogy mi sokkal jobb pilóták vagyunk, mint ők, mert tizedannyi versenykilométerből is képesek vagyunk egy olyan teljesítményre. Én tudom, hogy nem vagyunk jobbak, nem is lehetünk jobbak! 10 évvel idősebbek vagyunk - de van, akinél majdnem hússzal -, nagyon kevés versenykilométert megyünk, az autóink sem olyanok, mint az élmezőnybeli autók. Lehetőségünk sem volt arra, hogy felvegyük velük a versenyt és én ezzel teljes mértékben tisztában voltam már a versenyt megelőzően is. Ha valaki ezt nem tudja, nem látja, vagy nem akarja látni, akkor annak fogalma sincs erről a sportról!

a_pecsi_masodik_ev_vegi_harmadikat_hozott_2

Mit szólsz a fórumokon olvasható véleményekhez?
Nagyon negatívan érint az, amiket a fórumokban olvasgatok. Nemrég Menyával tettük ezt, mert nyilván kíváncsi az ember arra, hogy vajon mit gondolnak róla, de azt láttuk, hogy mindenki csak arról beszél, hogy végre kijött a különbség és kiderült, hogy a magyar versenyzőink nem tudnak menni, hogy mennyire lassúak, és hasonlóak. Egyszerűen erre már csak azt tudom mondani, hogy ennek a magyar szurkolótábornak,ami remélem,hogy csak egy szűk réteg, már tényleg semmi sem jó! Mindenkinek minden rossz, minden negatív, minden magyar versenyző béna. Egyszerűen nem tudják megkülönböztetni az élsportolókat, a hivatásos gyári versenyzőket a magyar mezőnytől. Miért kellett volna itt magyarnak nyernie? Hogyan nyerhetett volna itt magyar, a világ élmezőnyével szemben??? Hihetetlen hozzá nem értés uralkodik a nézők – fórumozók - között is! Senkiről egy dicsérő szó el nem hangzik, csak a negatív vélemény mindenhol! Senkit nem tudnak megdicsérni! Legalább annyit olvashatnék, hogy "lehet ez a Bútor csak a nyolcadik lett az IRC-n és tök sokan megverték, de abban az elágban úúúgy elfordult, mert az a hülye állat ráhúzta kétszer a kéziféket..."

a_pecsi_masodik_ev_vegi_harmadikat_hozott_5

Ehelyett azt olvasgatjuk, hogy „a magyarok mind bénák, bezzeg a Kopecky!” Nagyon furcsa érzés ezt látni, és nem csak engem zavar ez! Főként azok élik meg rosszul, akik foglalkoznak a nézőkkel, szurkolókkal, és az ilyen versenyző szeret azért legalább néha pozitívumot kapni! Nincs gond a negatív kritikával, nem lehet mindig mindenkit agyondicsérni, de hogy állandóan csak a negatívum… az azért durva!

 

apa_kocsit_hajt_7

solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_1

A csapat támogatói:
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_2
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_3
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_6
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_7
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_8
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_9
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_10

 

Ez a hír most jelenik meg 5086. alkalommal
Share |
2011.09.09-11.
Intercontinental Rally Challenge 2011
CANON 45. Mecsek Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
2223 24 25 262728
2930 01 02 03 0405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
2021.11.26-29.

részletes infóink

2021.11.27-28.

részletes infóink

2021.11.28.

részletes infóink

2021.12.11-12.

részletes infóink

2021. #maradjotthon

részletes infóink

versenyek

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2020
European Rally Championship 2020
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2021
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k