Csomós Mixivel beszélgettünk.
Tavaly megnyertétek a Peugeot Kupát. Nagyokat csatáztatok és szerintem azzal is tudtál nyerni, hogy nem akartál minden csatát megnyerni... Milyen volt az év?
2019-re picit más stratégiát állítottunk fel, fő cél a cél volt és nem minden gyorsaságit akartunk megnyerni. Ez jól is sikerült, hiszen megnyertük a 2019-es Peugeot Kupát.
Év végén döntöttetek, feljebb léptek. Könnyű döntés volt?
Ezt mi már 2019 be is szerettük volna, egy ilyen döntés mindig könnyű, hisz ez a csúcs! Ebben szeretnénk versenyezni , most vagyunk fiatalok, fater most tud segíteni a szervizelésben, és a mérnököm is most tud mellettünk állni.
Dönteni nagyon egyszerű, csak kérdés hogy a következményeket is tudja e vállalni az ember, ezt kellett mérlegelni, belevágtunk, reméljük, hogy jól fognak alakulni a dolgok.
Nagyon jól mentetek a Szilveszter Rallye-n. Tetszett az autó?
Egy álom, hihetetlen hogy el tud ide jutni az ember, nagyon nagy nehézségek árán, de nagyon büszke vagyok arra, hogy Attilával, és a körülöttem levő emberekkel ez sikerült. 2-3 év után szinte , mert 2017-ben kezdtük Attilával együtt úgy komolyabban a versenyzést .
Tavaly kaptam Takács Attilától egy lehetőséget, akkor mentem a Citroënnel, meg most ugye a Szilveszter Rallyn, így körülbelül van 100km verseny távom R5-össel, de már 2x voltam a gumifalban… :)
Most hogy telnek a napjaid? Otthon simogatjátok a Skodát?
Egyelőre csak az marad. A privát életben dolgozunk, én is és Attila is, most az került előtérben. Próbálunk dolgozni, edzeni , szimulátorozok picit , endurózok, és amint jön az első bevetés próbálunk a lehető legjobb formában lenni.
Az autót összeraktuk, difin állítottunk, illetve rugókat cseréltünk, hétvégén fogjuk kipróbálni, már várom nagyon!
Beszálltál Te is a szimulátor versenyünkbe. Számíthatunk Rád a bajnokságban is?
Igen, megmondom őszintén a Richárd Burns jobban tetszik, csak az már egy elavult dolog, ez a Dirt Rally sem rossz , de azért nem hasonlítható az RBR-hez. Most próbálok kicsit pályaautózni más programokkal. Hihetetlen, hogy például mennyire nehéz összerakni egy kört a Hungaroringen, és mennyire apró hibákat elég vétetni ahhoz, hogy elszaladjanak a tizedmásodpercek… Figyelni kell, nem mindig padló gáz kell, félgázzal ki gyorsítani stb stb , úgy érzem ezzel lehet fejlődni, ezt átvinni a rallyba.
De akkor nyomod majd a bajnokságot is, ugye?
Ha lesz rá időm, mindenképp!