|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
|
Mezey Tamást kérdeztük az olasz márka 2017-es WRC sorozatból való kimaradásáról.
A Pirelli Motorsport részlegének vezetője, Paul Hembery bejelentette, hogy a jövő évben nem lesznek részesei a Rally Világbajnokságnak. Mit tudhatunk erről? A 2017-től érkező új fejlesztésű WRC autók a nagyobb teljesítmény, a látványosan változó aerodinamika és számtalan más, az autó működését alapjaiban érintő jelentős fejlesztésnek köszönhetően a gumiabroncsok terén is új fejlesztések szükségességét feltételezik. Az új fejlesztések értelemszerűen az új autók technikai sajátosságaihoz és a WRC versenyek jellegzetességeihez kell, hogy igazodjanak. A gyári csapatok gumihasználatát pedig még évekig szerződés szabályozza, aminek értelmében a francia gyártó abroncsai a preferáltak. Így a Pirelli esetében a teljes fókusz a regionális (ERC, ERT és a zónabajnokságok futamai) és nemzeti bajnokságokban használt abroncsok fejlesztésére fordulhat. Mit láttok ebből Ti, mint a Pirelli versenyabroncsok magyarországi forgalmazói? Mi ezt pozitív hírként fogadtuk, hiszen így sokkal nagyobb figyelem terelődik az ERC-re és a nemzeti bajnokságokra, mi sem bizonyítja ezt jobban, mint az elmúlt hetekben elénk tárt jövő évi fejlesztések. Tovább fejlesztik a 18 collos aszfalt abroncsainkat, de komoly fejlesztések várhatóak a kisebb méretekben is kezdve a 14 collos abroncsoktól a 17 collosakig. Más motorsport területen is komoly fejlesztések és meglepetések várhatóak, ilyen pl.: a hegyi versenyek (Hill Climb) abroncsai, a különböző pálya abroncsok, vagy a Trofeo (semi slick) abroncsok és …! :)
A WRC jövő évi fő gumiabroncs beszállítója nemrég bejelentette, hogy a fő irány a megújult WRC autókra szánt abroncsok fejlesztése lesz. A Pirelli esetén a fő irány az R5-ös, R2-es és egyéb, nemzeti bajnokságokban is használt autókra történő abroncsfejlesztés, mely azt gondolom a mi számunkra igazán nagyszerű hír!
Az elmúlt évek fejlesztései, és a Pirelli hosszabb távú elképzelései meghozták a várt sikereket, hiszen nagyon sok nemzeti bajnokságban, valamint tavaly és idén is az ERC-ben Pirelli-s versenyző ünnepelhetett bajnoki címet, de nagyon nagy a sikere az ERC Junior sorozatnak is, ami a Pirelli filozófiájába központi szerephez jut. Nagyon fontos az utánpótlás nevelés kérdése, mely irányban a Pirelli rendkívül elkötelezett volt az elmúlt években, és ezt a jövőben is folytatni szeretné! Végezetül egy mondat a Pirelli motorsport részlegének vezetőjétől, ami úgy gondolom, mindent elmond a Pirelli motorsportokkal, a ralival kapcsolatos hosszú távú terveiről: „Rallying is a form of motorsport that we are very passionate about and will continue to support enthusiastically.” („A motorsportokon belül a rally nagy szenvedélyünk, amelyet a továbbiakban is lelkesen támogatunk.”)- Paul Hembery
Ez a hír most jelenik meg 1850. alkalommal
címkék: autogumiplaza, PIRELLI
|
|
||
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
ausztria, autogrill, bajna, crash, csepel, drtrophy, duen, dunaharaszti, esztergom, etele, frici, gemer, miskolc, rally ob, rally vb, rallysprint, rigli, rozi64, salak, simontornya, szlalom, szombathely, teszt, toyota celica gts, zsiros
|
2024.04.19-24.
részletes infóink 2024.04.18-21.
részletes infóink 2024.04.19-21.
részletes infóink 2024.04.20-21.
részletes infóink 2024.04.20-21.
részletes infóink 2024.04.20-21.
részletes infóink
s t a t i s z t i k á k |