A rutin és az évek
Herczig Norbi 4000 kilométere a Skoda Fabia-val
2013-06-12
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
794640368
Napi oldal:
295922
Jelenleg:
961
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 7.futam után
(JAVÍTOTT)
1. Bíró-Ambrus Roland
1324
2. Gönczi Dániel
1140
3. Rási László
1003
4. Csáki Ottó
969
5. Nagy Balázs
884
6. Varga Zalán
874
7.
Halmai Péter
868
8. Kárai Károly
864
9. Misik Attila
860
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Simone Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

a_rutin_es_az_evek_1

Herczig Norbiék két futam után két második hellyel a második helyen állnak a tabellán. Nem is a versenyről, hanem inkább a versenyzésről beszélgettem a pilótával:

Keményen mentetek Egerben is, és ez a tempó megmaradt Miskolcra is… Te hogy érzed?
Azt érzem belül, hogy ez az az évem, amikor megértem az S2000-es autóra. Egyre kevesebb a kérdőjel az itinerünkben.
A másik nagyon fontos dolog, hogy egy olyan profi csapat áll mögöttünk és egy olyan profi mérnökkel tudunk dolgozni, akitől nagyon nagy támogatást kapunk. Ez is nagyon sokat hozott rajtunk.
Ennek a kettőnek az egyvelege az idei év. Nagyon kritikus vagyok, legfőképp magammal szemben és most azt tudom mondani, hogy van még egy-két rész, ahol még tudnék gyorsabban menni, de ha a nagy egészet nézem, akkor meg vagyok magunkkal elégedve. Ezt nagyon ritkán szoktam mondani! Fontos leszögeznem, hogy nem vagyunk eltelve magunktól, de jó érzéssel versenyzünk idén.

a_rutin_es_az_evek_2

Miközben belaktátok az S2000-est, közben változott a világ és visszajöttek a WRC-k. Mentek ahogy a csövön kifér és ez két második helyre volt elég. Ezzel meg vagy elégedve?
Az események tükrében mindenképp. Nem lepődtünk meg, hiszen éreztük, tudtuk, tisztában voltunk vele, hogy ezeknek az újabb építésű WRC-knek nem tudunk az ellenfelei lenni.
Persze minden szűznek maga felé hajlik a keze (a csapatban van három szűz jegyben született is) és már korábban is elmondtam: nem a régebbi fajta WRC-ktől féltünk, hanem az úgymond újabbaktól. Az utolsó 2000ccm-esekkel nehezen tudjuk tartani a lépést a turbó hiányában. És ugye Miskolcon már két ilyen autó is indult és hol van még az év vége…
Nem jó így menni, ezt el kell, hogy mondjam, bár az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy engem személy szerint nagyon motivál, hogy ekkora a feladat. Az más kérdés, hogy kevés az esélyünk normál esetben.
Rossz ezt megélni, de nem adjuk fel. Legfőképpen magunk miatt sem, de természetesen a partnereink miatt sem.
Végig fogjuk csinálni így az évet. Nem kesergünk. Próbáljuk a jó oldalát nézni: azt, hogy gyorsultunk; azt, hogy kezdjük belakni a Super2000-es autót; azt, hogy ülhetünk egy ilyen autóban; azt, hogy dolgozhatunk egy ilyen csapattal.

Had kérdezzek rá arra a részletre, amit az előbb mondtál: szerintem sok embernek egy kicsit misztikusnak tűnik az, hogy a mérnök segít. Miben tud hozzátenni a versenyzésetekhez egy jó mérnök??
Az emberi oldalát kell először kiemelnem, utána pedig a szakmait, de ez a kettő nincs túl messze egymástól.
Most másodszorra dolgozom a versenyzésem során olyan mérnökkel, akinek ekkora rutinja van.
Nem tudok tőle olyan dolgot kérdezni, - amikor a stratégiát próbáljuk felépíteni egy versenyen - amit ne élt volna meg már korábban személyesen. Minden verzióra van két-három ötlete, amiből tudunk csemegézni.
thumb_a_rutin_es_az_evek_4Nagyon fontos dolgok a beállítások is. Nem csak a zsebéből húzza ki a számokat, hanem pontos adatai vannak. Amikor a Skoda Motorsport a fénykorát élte és Kopecky, Loix és Mickelsen ment náluk, akkor ez az ember volt a főmérnök. Walter Illmernek hívják Őt és végigjárta már a világot az S2000-es Fabiával. Hanninen mérnöke volt, amikor az S2000-es VB-t nyerte. Walternek mindenre van kész forgatókönyve és kész beállításai.
És a BRR pedig egy olyan csapat, akiknél minden ott van a buszban. Ha valami nem jó, akkor azonnal ki tudják cserélni.
Mondok egy kis példát: Miskolcon beállítottuk az autót, tökéletesen működött a tesztpályán. Egy nagyon kis kétely volt még bennem, de ezt eloszlott akkor, amikor Walter átment minden gyorsasági szakaszon és azt mondta, hogy tegyük be az eggyel puhább rugót… Na de rugóból van nekik 4 féle garnitúra. Lengéscsillapítóból három, stabilizátorból nyolc… Olyan háttérrel rendelkeznek, hogy nyugodtan mondhatom azt, hogy Skoda Motorsport szintű a hátterünk. Persze, tudjuk jól, hogy a gyári autók motorelektronikában és lengéscsillapítókban különböznek. Lehet, hogy a mi autónk ezt nem tudja, de annyira közel van hozzá, hogy ezt a különbséget csak egy gyári pilóta érzi meg…

Tehát Ő az, aki kell ahhoz, hogy kételyek nélkül versenyezz?
Igen, abszolút jól látod. Elhiszem neki. Elhiszem a beállításokat és elhiszem, hogy az ott el fog fordulni.
Nyilván ehhez kellett az a rutin, amit három év alatt szedtem össze. Tök jó lett volna, ha ezt egy év alatt sajátítom el. Pont erről beszélgettünk vele nemrég. Összeadtuk, hogy a három év alatt hány kilométert ültem a Skodában versenytempóban, teszteken, versenyben. Akár hogyan számoltuk, a Miskolcot is beleadva nincs ez több összesen, mint 4000 kilométer. Egy gyári versenyző, vagy egy félgyári, olyan, aki egy nemzetközi sorozatot végigcsinál, az egy év alatt összeautózik lazán ennyit.
Ezek a nagy különbségek a nemzeti és a nemzetközi sorozatok között. És ez az, amit nekem meg kellett élnem.
Ezekhez az általam kedvelt, nagyon tempós helyekhez kell legfőképp ez a rutin, hogy ott tényleg ne kételkedjen az ember magában, az autóban. Most már nagyon sok olyan helyen át merek menni úgy, hogy nem mozdítom meg a lábam a gázpedálról. Ettől tud gyors lenni a Super2000-es autó. Ha ezeken a helyeken korábban egy kicsit gondolkodtam, vagy elléptem a gázról, vagy a bal lábammal belesimítottam, akkor ott nagyon sokat veszíthettünk. Most ezeken a helyeken úgy érzem, hogy sokkal magabiztosabb vagyok. Ehhez kellett a rutin és a kilométerek és sajnos ez a sok év.

a_rutin_es_az_evek_3

Murvás kilométerek várnak Rátok Veszprémben… Hogy érzed, nagyobb lehet a hátrány a WRC-kkel szemben?
Sajnos igen. Murván sajnos még jobban kijön a turbó áldott előnye a kigyorsításoknál. Ahol mi eszergálni fogunk, ott a turbós autók jobban elszaladnak. Ennek ellenére a mi autónk egy nagyon megbízható autó, szinte mindent kibír. Nyilván erre fogunk tudni építkezni. 
thumb_a_rutin_es_az_evek_5Az utóbbi két évben megnyertük ezt a versenyt és már korábban is volt itt abszolút győzelmem. Nagyon szeretem, nagyon kedvelem és úgy gondolom, hogy ismerem. Van már Super2000-es tapasztalatunk is, van az abroncsról is tapasztalatunk. Feltett kézzel semmiképp sem megyünk, de most nem ez az a verseny, ahol vérmes reményeink lehetnek. Mi arra tudunk építkezni, hogy üzembiztos az autónk. Ha ezt tudjuk hozni és nem csinálunk kárt, akkor még bármi lehet belőle…

a_rutin_es_az_evek_6

a_rutin_es_az_evek_7

Ez a hír most jelenik meg 4287. alkalommal
címkék: SRTH, Skoda, Herczig, Miskolc, DuEn
Share |
Miskolc • rally ob
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2013
19. MojitoLemon Miskolc Rally
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
20 21 22 23242526
27 28 29 30 310102
030405 06070809
101112 13 141516
171819 20 212223
2025.10.31-11.04.

részletes infóink

2025.11.02.

részletes infóink

2025.11.02.

részletes infóink

2025.11.07-09.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k