A rutin és az évek
Herczig Norbi 4000 kilométere a Skoda Fabia-val
2013-06-12
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
549903147
Napi oldal:
65718
Jelenleg:
947
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
RetroCuccok - Nosztalgiázz velünk

Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2020
a bajnokság végeredménye
1. Suborits Péter
Volkswagen Golf GTi R5
654
2.
Kasza Kristóf
Volkswagen Golf GTi R5
638
3. Bartók Vince
Ford Fiesta R5
514
4.
Molnár Alex
Volkswagen Golf GTi R5
457
5. Tóth Patrik
Volkswagen Golf GTi R5
428
6. Szőcs Attila
Volkswagen Golf GTi R5
416
7. Biró-Ambrus R.
Volkswagen Golf GTi R5
399
8. Fónagy Kristóf
Volkswagen Golf GTi R5
366
9. Somogyi Máté
Volkswagen Golf GTi R5
282
teljes táblázat
World Rally Championship 2020
a bajnokság végeredménye
1. Sebastian Ogier
Toyota Yaris WRC
122
2. Elfyn Evans
Toyota Yaris WRC
114
3.
Ott Tanak
Hyundai i20 Coupe WRC
105
4.
Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
87
5. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris WRC
80
6. Esapekka Lappi
Ford Fiesta WRC
52
7. Teemu Suninen
Ford Fiesta WRC
44
8. Dani Sordo
Hyundai i20 Coupe WRC
42
9. Craig Breen
Hyundai i20 Coupe WRC
25
teljes táblázat
European Rally Championship
a bajnokság végeredménye
1. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
121
2. Oliver Solberg
Volkswagen Polo GTi R5
112
3. G. Munster
Hyundai i20 R5
86
4. Ivan Ares
Hyundai i20 R5
59
5. A. Mikkelsen
Skoda Fabia R5
52
6. E. Llarena
Citroen C3 R5
52
7. Craig Breen
Hyundai i20 R5
49
8. Miko Marczyk
Skoda Fabia R5
44
9. Erik Cais
Ford Fiesta R5 MkII
38
teljes táblázat
World Rallycross Championship
a bajnokság végeredménye
1. J.Kristoffersson
Peugeot 208
219
2. M.Ekström
Audi S1
192
3. Timmy Hansen
Peugeot 208
163
4. N. Grönholm
Hyundai i20
147
5. Kevin Hansen
Peugeot 208
135
6. Robin Larsson
Audi S1
122
7. A.Bakkerud
Renault Megane RS
121
8. Timo Scheider
Seat Ibiza
92
9. Anton Marklund
Renault Megane RS
90
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2020
a bajnokság végeredménye
1.
Hadik András
Ford Fiesta MkII R5
128
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Golf GTi R5
127
3.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
116
4. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5
114
5. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
61
6.
Klausz Kristóf
Ford Fiesta R5
57
7. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
46
8. Csucsu
Citroën C3 R5
44
9. Német Lackó
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2020
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
158
2. Bacsa Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
124
3. Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
106
4. Tajmel Tibor
BMW
65
5. Szilágyi Patrik
BMW
60
6.
Veréb Zoltán
Lada VFTS
41
7. Kocsomba Károly
BMW
35
8. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Novák Balázs
BMW
29
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Német Gábor
Peugeot 208 R2
42
2.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 R2
36
3.
Maricsek Miklós
Peugeot 208 R2
31
4.
Hibján József
Peugeot 208 R2
16
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 R2
15
6. Tábori Ákos
Peugeot 208 R2
5
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2020
a bajnokság végeredménye
1. Foczkó Ákos
Lada VFTS
131
2. Janovich Roland
Lada 21011
129
3. Ruszó Krisztián
Opel Adam R2
80
4. Péter Pál
Honda Civic Type-R
69
5. Szetei Norbert
Citroen C2 R2
56
6. Tamás Gergely
Renault Twingo
50
7. Németh Gergely
Citroen C2 R2
37
8. Berta József
Honda Civic Type-R
35
9. Baksai László
Lada 2107
32
teljes táblázat

a_rutin_es_az_evek_1

Herczig Norbiék két futam után két második hellyel a második helyen állnak a tabellán. Nem is a versenyről, hanem inkább a versenyzésről beszélgettem a pilótával:

Keményen mentetek Egerben is, és ez a tempó megmaradt Miskolcra is… Te hogy érzed?
Azt érzem belül, hogy ez az az évem, amikor megértem az S2000-es autóra. Egyre kevesebb a kérdőjel az itinerünkben.
A másik nagyon fontos dolog, hogy egy olyan profi csapat áll mögöttünk és egy olyan profi mérnökkel tudunk dolgozni, akitől nagyon nagy támogatást kapunk. Ez is nagyon sokat hozott rajtunk.
Ennek a kettőnek az egyvelege az idei év. Nagyon kritikus vagyok, legfőképp magammal szemben és most azt tudom mondani, hogy van még egy-két rész, ahol még tudnék gyorsabban menni, de ha a nagy egészet nézem, akkor meg vagyok magunkkal elégedve. Ezt nagyon ritkán szoktam mondani! Fontos leszögeznem, hogy nem vagyunk eltelve magunktól, de jó érzéssel versenyzünk idén.

a_rutin_es_az_evek_2

Miközben belaktátok az S2000-est, közben változott a világ és visszajöttek a WRC-k. Mentek ahogy a csövön kifér és ez két második helyre volt elég. Ezzel meg vagy elégedve?
Az események tükrében mindenképp. Nem lepődtünk meg, hiszen éreztük, tudtuk, tisztában voltunk vele, hogy ezeknek az újabb építésű WRC-knek nem tudunk az ellenfelei lenni.
Persze minden szűznek maga felé hajlik a keze (a csapatban van három szűz jegyben született is) és már korábban is elmondtam: nem a régebbi fajta WRC-ktől féltünk, hanem az úgymond újabbaktól. Az utolsó 2000ccm-esekkel nehezen tudjuk tartani a lépést a turbó hiányában. És ugye Miskolcon már két ilyen autó is indult és hol van még az év vége…
Nem jó így menni, ezt el kell, hogy mondjam, bár az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy engem személy szerint nagyon motivál, hogy ekkora a feladat. Az más kérdés, hogy kevés az esélyünk normál esetben.
Rossz ezt megélni, de nem adjuk fel. Legfőképpen magunk miatt sem, de természetesen a partnereink miatt sem.
Végig fogjuk csinálni így az évet. Nem kesergünk. Próbáljuk a jó oldalát nézni: azt, hogy gyorsultunk; azt, hogy kezdjük belakni a Super2000-es autót; azt, hogy ülhetünk egy ilyen autóban; azt, hogy dolgozhatunk egy ilyen csapattal.

Had kérdezzek rá arra a részletre, amit az előbb mondtál: szerintem sok embernek egy kicsit misztikusnak tűnik az, hogy a mérnök segít. Miben tud hozzátenni a versenyzésetekhez egy jó mérnök??
Az emberi oldalát kell először kiemelnem, utána pedig a szakmait, de ez a kettő nincs túl messze egymástól.
Most másodszorra dolgozom a versenyzésem során olyan mérnökkel, akinek ekkora rutinja van.
Nem tudok tőle olyan dolgot kérdezni, - amikor a stratégiát próbáljuk felépíteni egy versenyen - amit ne élt volna meg már korábban személyesen. Minden verzióra van két-három ötlete, amiből tudunk csemegézni.
thumb_a_rutin_es_az_evek_4Nagyon fontos dolgok a beállítások is. Nem csak a zsebéből húzza ki a számokat, hanem pontos adatai vannak. Amikor a Skoda Motorsport a fénykorát élte és Kopecky, Loix és Mickelsen ment náluk, akkor ez az ember volt a főmérnök. Walter Illmernek hívják Őt és végigjárta már a világot az S2000-es Fabiával. Hanninen mérnöke volt, amikor az S2000-es VB-t nyerte. Walternek mindenre van kész forgatókönyve és kész beállításai.
És a BRR pedig egy olyan csapat, akiknél minden ott van a buszban. Ha valami nem jó, akkor azonnal ki tudják cserélni.
Mondok egy kis példát: Miskolcon beállítottuk az autót, tökéletesen működött a tesztpályán. Egy nagyon kis kétely volt még bennem, de ezt eloszlott akkor, amikor Walter átment minden gyorsasági szakaszon és azt mondta, hogy tegyük be az eggyel puhább rugót… Na de rugóból van nekik 4 féle garnitúra. Lengéscsillapítóból három, stabilizátorból nyolc… Olyan háttérrel rendelkeznek, hogy nyugodtan mondhatom azt, hogy Skoda Motorsport szintű a hátterünk. Persze, tudjuk jól, hogy a gyári autók motorelektronikában és lengéscsillapítókban különböznek. Lehet, hogy a mi autónk ezt nem tudja, de annyira közel van hozzá, hogy ezt a különbséget csak egy gyári pilóta érzi meg…

Tehát Ő az, aki kell ahhoz, hogy kételyek nélkül versenyezz?
Igen, abszolút jól látod. Elhiszem neki. Elhiszem a beállításokat és elhiszem, hogy az ott el fog fordulni.
Nyilván ehhez kellett az a rutin, amit három év alatt szedtem össze. Tök jó lett volna, ha ezt egy év alatt sajátítom el. Pont erről beszélgettünk vele nemrég. Összeadtuk, hogy a három év alatt hány kilométert ültem a Skodában versenytempóban, teszteken, versenyben. Akár hogyan számoltuk, a Miskolcot is beleadva nincs ez több összesen, mint 4000 kilométer. Egy gyári versenyző, vagy egy félgyári, olyan, aki egy nemzetközi sorozatot végigcsinál, az egy év alatt összeautózik lazán ennyit.
Ezek a nagy különbségek a nemzeti és a nemzetközi sorozatok között. És ez az, amit nekem meg kellett élnem.
Ezekhez az általam kedvelt, nagyon tempós helyekhez kell legfőképp ez a rutin, hogy ott tényleg ne kételkedjen az ember magában, az autóban. Most már nagyon sok olyan helyen át merek menni úgy, hogy nem mozdítom meg a lábam a gázpedálról. Ettől tud gyors lenni a Super2000-es autó. Ha ezeken a helyeken korábban egy kicsit gondolkodtam, vagy elléptem a gázról, vagy a bal lábammal belesimítottam, akkor ott nagyon sokat veszíthettünk. Most ezeken a helyeken úgy érzem, hogy sokkal magabiztosabb vagyok. Ehhez kellett a rutin és a kilométerek és sajnos ez a sok év.

a_rutin_es_az_evek_3

Murvás kilométerek várnak Rátok Veszprémben… Hogy érzed, nagyobb lehet a hátrány a WRC-kkel szemben?
Sajnos igen. Murván sajnos még jobban kijön a turbó áldott előnye a kigyorsításoknál. Ahol mi eszergálni fogunk, ott a turbós autók jobban elszaladnak. Ennek ellenére a mi autónk egy nagyon megbízható autó, szinte mindent kibír. Nyilván erre fogunk tudni építkezni. 
thumb_a_rutin_es_az_evek_5Az utóbbi két évben megnyertük ezt a versenyt és már korábban is volt itt abszolút győzelmem. Nagyon szeretem, nagyon kedvelem és úgy gondolom, hogy ismerem. Van már Super2000-es tapasztalatunk is, van az abroncsról is tapasztalatunk. Feltett kézzel semmiképp sem megyünk, de most nem ez az a verseny, ahol vérmes reményeink lehetnek. Mi arra tudunk építkezni, hogy üzembiztos az autónk. Ha ezt tudjuk hozni és nem csinálunk kárt, akkor még bármi lehet belőle…

a_rutin_es_az_evek_6

a_rutin_es_az_evek_7

Ez a hír most jelenik meg 3436. alkalommal
címkék: SRTH, Skoda, Herczig, Miskolc, DuEn
Share |
Miskolc • rally ob
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2013
19. MojitoLemon Miskolc Rally
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
1516 17 18 192021
2223 24 25 262728
0102 03 04 05 06 07
08 09 10 11 12 1314
15 16 17 18 192021
2021.02.26-03.01.

részletes infóink


2021.02.26-28.

részletes infóink


2021.02.28.

részletes infóink


2021.03.13-14.

részletes infóink


2021. #maradjotthon

részletes infóink

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2020
European Rally Championship 2020
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2020
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k