A rutin és az évek
Herczig Norbi 4000 kilométere a Skoda Fabia-val
2013-06-12
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
763298609
Napi oldal:
36066
Jelenleg:
821
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

a_rutin_es_az_evek_1

Herczig Norbiék két futam után két második hellyel a második helyen állnak a tabellán. Nem is a versenyről, hanem inkább a versenyzésről beszélgettem a pilótával:

Keményen mentetek Egerben is, és ez a tempó megmaradt Miskolcra is… Te hogy érzed?
Azt érzem belül, hogy ez az az évem, amikor megértem az S2000-es autóra. Egyre kevesebb a kérdőjel az itinerünkben.
A másik nagyon fontos dolog, hogy egy olyan profi csapat áll mögöttünk és egy olyan profi mérnökkel tudunk dolgozni, akitől nagyon nagy támogatást kapunk. Ez is nagyon sokat hozott rajtunk.
Ennek a kettőnek az egyvelege az idei év. Nagyon kritikus vagyok, legfőképp magammal szemben és most azt tudom mondani, hogy van még egy-két rész, ahol még tudnék gyorsabban menni, de ha a nagy egészet nézem, akkor meg vagyok magunkkal elégedve. Ezt nagyon ritkán szoktam mondani! Fontos leszögeznem, hogy nem vagyunk eltelve magunktól, de jó érzéssel versenyzünk idén.

a_rutin_es_az_evek_2

Miközben belaktátok az S2000-est, közben változott a világ és visszajöttek a WRC-k. Mentek ahogy a csövön kifér és ez két második helyre volt elég. Ezzel meg vagy elégedve?
Az események tükrében mindenképp. Nem lepődtünk meg, hiszen éreztük, tudtuk, tisztában voltunk vele, hogy ezeknek az újabb építésű WRC-knek nem tudunk az ellenfelei lenni.
Persze minden szűznek maga felé hajlik a keze (a csapatban van három szűz jegyben született is) és már korábban is elmondtam: nem a régebbi fajta WRC-ktől féltünk, hanem az úgymond újabbaktól. Az utolsó 2000ccm-esekkel nehezen tudjuk tartani a lépést a turbó hiányában. És ugye Miskolcon már két ilyen autó is indult és hol van még az év vége…
Nem jó így menni, ezt el kell, hogy mondjam, bár az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy engem személy szerint nagyon motivál, hogy ekkora a feladat. Az más kérdés, hogy kevés az esélyünk normál esetben.
Rossz ezt megélni, de nem adjuk fel. Legfőképpen magunk miatt sem, de természetesen a partnereink miatt sem.
Végig fogjuk csinálni így az évet. Nem kesergünk. Próbáljuk a jó oldalát nézni: azt, hogy gyorsultunk; azt, hogy kezdjük belakni a Super2000-es autót; azt, hogy ülhetünk egy ilyen autóban; azt, hogy dolgozhatunk egy ilyen csapattal.

Had kérdezzek rá arra a részletre, amit az előbb mondtál: szerintem sok embernek egy kicsit misztikusnak tűnik az, hogy a mérnök segít. Miben tud hozzátenni a versenyzésetekhez egy jó mérnök??
Az emberi oldalát kell először kiemelnem, utána pedig a szakmait, de ez a kettő nincs túl messze egymástól.
Most másodszorra dolgozom a versenyzésem során olyan mérnökkel, akinek ekkora rutinja van.
Nem tudok tőle olyan dolgot kérdezni, - amikor a stratégiát próbáljuk felépíteni egy versenyen - amit ne élt volna meg már korábban személyesen. Minden verzióra van két-három ötlete, amiből tudunk csemegézni.
thumb_a_rutin_es_az_evek_4Nagyon fontos dolgok a beállítások is. Nem csak a zsebéből húzza ki a számokat, hanem pontos adatai vannak. Amikor a Skoda Motorsport a fénykorát élte és Kopecky, Loix és Mickelsen ment náluk, akkor ez az ember volt a főmérnök. Walter Illmernek hívják Őt és végigjárta már a világot az S2000-es Fabiával. Hanninen mérnöke volt, amikor az S2000-es VB-t nyerte. Walternek mindenre van kész forgatókönyve és kész beállításai.
És a BRR pedig egy olyan csapat, akiknél minden ott van a buszban. Ha valami nem jó, akkor azonnal ki tudják cserélni.
Mondok egy kis példát: Miskolcon beállítottuk az autót, tökéletesen működött a tesztpályán. Egy nagyon kis kétely volt még bennem, de ezt eloszlott akkor, amikor Walter átment minden gyorsasági szakaszon és azt mondta, hogy tegyük be az eggyel puhább rugót… Na de rugóból van nekik 4 féle garnitúra. Lengéscsillapítóból három, stabilizátorból nyolc… Olyan háttérrel rendelkeznek, hogy nyugodtan mondhatom azt, hogy Skoda Motorsport szintű a hátterünk. Persze, tudjuk jól, hogy a gyári autók motorelektronikában és lengéscsillapítókban különböznek. Lehet, hogy a mi autónk ezt nem tudja, de annyira közel van hozzá, hogy ezt a különbséget csak egy gyári pilóta érzi meg…

Tehát Ő az, aki kell ahhoz, hogy kételyek nélkül versenyezz?
Igen, abszolút jól látod. Elhiszem neki. Elhiszem a beállításokat és elhiszem, hogy az ott el fog fordulni.
Nyilván ehhez kellett az a rutin, amit három év alatt szedtem össze. Tök jó lett volna, ha ezt egy év alatt sajátítom el. Pont erről beszélgettünk vele nemrég. Összeadtuk, hogy a három év alatt hány kilométert ültem a Skodában versenytempóban, teszteken, versenyben. Akár hogyan számoltuk, a Miskolcot is beleadva nincs ez több összesen, mint 4000 kilométer. Egy gyári versenyző, vagy egy félgyári, olyan, aki egy nemzetközi sorozatot végigcsinál, az egy év alatt összeautózik lazán ennyit.
Ezek a nagy különbségek a nemzeti és a nemzetközi sorozatok között. És ez az, amit nekem meg kellett élnem.
Ezekhez az általam kedvelt, nagyon tempós helyekhez kell legfőképp ez a rutin, hogy ott tényleg ne kételkedjen az ember magában, az autóban. Most már nagyon sok olyan helyen át merek menni úgy, hogy nem mozdítom meg a lábam a gázpedálról. Ettől tud gyors lenni a Super2000-es autó. Ha ezeken a helyeken korábban egy kicsit gondolkodtam, vagy elléptem a gázról, vagy a bal lábammal belesimítottam, akkor ott nagyon sokat veszíthettünk. Most ezeken a helyeken úgy érzem, hogy sokkal magabiztosabb vagyok. Ehhez kellett a rutin és a kilométerek és sajnos ez a sok év.

a_rutin_es_az_evek_3

Murvás kilométerek várnak Rátok Veszprémben… Hogy érzed, nagyobb lehet a hátrány a WRC-kkel szemben?
Sajnos igen. Murván sajnos még jobban kijön a turbó áldott előnye a kigyorsításoknál. Ahol mi eszergálni fogunk, ott a turbós autók jobban elszaladnak. Ennek ellenére a mi autónk egy nagyon megbízható autó, szinte mindent kibír. Nyilván erre fogunk tudni építkezni. 
thumb_a_rutin_es_az_evek_5Az utóbbi két évben megnyertük ezt a versenyt és már korábban is volt itt abszolút győzelmem. Nagyon szeretem, nagyon kedvelem és úgy gondolom, hogy ismerem. Van már Super2000-es tapasztalatunk is, van az abroncsról is tapasztalatunk. Feltett kézzel semmiképp sem megyünk, de most nem ez az a verseny, ahol vérmes reményeink lehetnek. Mi arra tudunk építkezni, hogy üzembiztos az autónk. Ha ezt tudjuk hozni és nem csinálunk kárt, akkor még bármi lehet belőle…

a_rutin_es_az_evek_6

a_rutin_es_az_evek_7

Ez a hír most jelenik meg 4141. alkalommal
címkék: SRTH, Skoda, Herczig, Miskolc, DuEn
Share |
Miskolc • rally ob
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2013
19. MojitoLemon Miskolc Rally
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k