A sárga ISUZU legénysége
Kőváry B!arna és Badár Sándor a Bamako előtt
2011-01-13
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
763470787
Napi oldal:
81637
Jelenleg:
910
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

thumb_a_sarga_isuzu_legenysege_9Badár Sándor nevét eddig leginkább Szőke András nevével együtt emlegettük, most viszont új (úti)társat választott maga mellé a Bamako Rally idejére. A nem mindennapi párossal beszélgettem a Bamako-s indulásukat megelőzően, kezdjük talán az ex-trabantos boruló-művésszel, Kőváry Barnával.

A verseny mottója a "Bárki, bármivel, bárhogy", de Te miért, kivel és hogyan?
Badár Sanyival, ISUZU D-Max-szal, halál vagy győzelem alapon!

 a_sarga_isuzu_legenysege_8

A sajtótájékoztatón már láthattuk a szép fekete autót, ami a versenyre besárgul?
A demo-autó fehér, a versenyautó pedig sárga lesz, mivel a szokásos BOMBA formában vagyunk az idei esztendőben is!

thumb_a_sarga_isuzu_legenysege_7Hogyan jött ez az ötlet, hogy újabb kalandtúrába keveredj?
Mindig új dolgokat kell kitalálni, és 2 és fél hónappal ezelőtt jött ez a megkeresés Badár Sanyi részéről, hogy belecsapnék-e ebbe a nagy afrikai futamba? A tavalyi kazahsztáni túrából kifolyólag azt mondtam elsőre, hogy "Nem. Köszi, nem!". Aztán aludtam rá egyet, és rájöttem, hogy kell! Az ISUZU-t össze tudtuk rakni, van egy importőri támogatottság a meglévő partnereink mellett, és Sanyi is hozta a saját kapcsolatait, és így napról napra nyíltak meg azok az ajtók, ablakok amivel ez az egész egységessé vált. Konkrétan most már mindenünk megvan!

Mire számítasz a versennyel kapcsolatban?
Kőkemény kihívás egy ilyen afrikai kaland, és az biztos, hogy fejben dől el a cucc! Azt tudom, az Ázsia Túrából kiindulva, hogy ott harminc éves barátságok mentek tönkre, de persze egyúttal harmincéves barátságok születtek. Bízom benne, hogy a Bamako után mi majd a második csoportba fogunk tartozni! Egy ilyen hosszú túra során nagyon nehéz egymást elviselni, egymás életritmusát felvenni, és tényleg nem véletlen az, hogy akik barátok voltak, azok meggyűlölik egymást, akik pedig nem ismerik egymást csak hellyel-közzel, azok közt barátságok köttetnek, hiszen velük lehet sztorizni, lehet bandázni... Ilyen helyzetben egyszerűen már attól készen vagy, hogy ott szuszog melletted, és akkor még nem voltunk sitten, nem vesztegeltünk a határon, nem volt defektünk sem. Ez egy kőkemény őrület! Habár a verseny kategóriában indulunk, de talán nem kell ecsetelnem azt, hogy egy ilyen történetnek mennyi a sportértéke. Ez egy kaland, egy túra, amikor a fiúk legálisan elmennek Afrikába homokozni, és erre kitaláltak egy versenyt. Nem más ez számunkra, mint a saját magunk harcának a megvívása! Állunk elébe a nagy csatának, mert azt gondolom, hogy jó kis játék lesz!

a_sarga_isuzu_legenysege_5

Az autó?
Ez egy teljesen új márka, amit most hozott be az importőr. Egyébként már jópár évtizede működik az ISUZU mint autó- és motorgyártó Japánban. Nagyon komolyan állnak neki ennek az egésznek, és az első olyan importőr, aki lát benne fantáziát, összeszervezi a dolgokat. Nagyon komolyan mellénk álltak, és felvállalják ezt az egészet, hogy igenis az arca tudok lenni az ISUZU-nak. Egyébként 3000-es dízel, 163 lovas, vadiúj járgány, van benne 35 km. Át lett alakítva, és újra a Murczin Terepjáró Szerviz csinálta, mint azt a terepjárót is, amivel Kazahsztánban voltam.

Ezek szerint nem teszteltetek túl sokat?
thumb_a_sarga_isuzu_legenysege_63-4 hétvégét töltöttem azzal, hogy részt vettem terepjáró-kiképzésen, és előfutam is volt már, csak azt értelemszerűen nem ezzel az autóval teljesítettük, amivel most fogunk indulni. Tudom, hogy hogyan viselkedik, hogy működik az autó, ezen már túl vagyunk. Menni kell, ki kell bírni agyban-fejben!

Megörökítitek mások számára is a kalandotokat?
Velünk jön egy operatőr is, és csinálunk egy kisfilmet is, ami a Filmszemlére lesz nevezve, és a médiában is bemutatásra kerül, ahol érdekeltek vagyunk.

Mikor rajtoltok, és honnan?
Január 15-én, most szombaton reggel indulunk neki, és Obi-Wan Kenobi, Yoda mester, Darth Vader, Leila Hercegnő, mert az erő velünk van!

Végezetül?
Szeretnénk meghódítani a sivatagot, kicsit gyorsabban, mint Rommel, de azt hiszem, hogy ez egy jó kis kaland lesz mindenki számára, és szuper zsír, hogy mehetünk, annak ellenére is, hogy vannak buktatói... ebben biztos vagyok! Ezért kell megoldani, túlélni, megcsinálni, hazajönni épségben, egészségben. Ezzel nyitjuk a 2011-et, aztán hazajövünk, és pörög tovább az év. Az idei évben még végigmegyünk az Ázsia Túrán és terepralizunk is Tóth Zsoltival, akivel elmegyünk egy kicsit ilyen irányba is, megnézzük, hogy ott mit lehet kezdeni ezzel az autóval.  Új szakág, új típus, új lehetőség. Ennyi. Megyünk előre, Colombus sem fordult vissza!



thumb_a_sarga_isuzu_legenysege_1A boruló-művész után, a másik - ezúttal igazi - művész következett, Badár Sándort kérdeztem.


Kőváry Barna arról elfelejtett mesélni, hogy mi is ez a Bamako Rally, így talán kezdjük most ezzel!
Amit tudunk a Bamako Rally-ról, mi is és a nagyközönség is, az annyi, hogy ez a hatodik verseny, amiből egy nem is ment végig különböző okok miatt. 140-150 autó vág neki, 35 országból,  így ez most már igazán nemzetközivé és széles rétegűvé teszi a versenyt. Van verseny és általános túra kategória. Mi a versenykategóriában indulunk, tehát nem elég nekünk az, hogy ismeretlen környezetben megyünk, de még vágyunk is arra, hogy vívjunk, pedig Afrikában sem jártunk még soha, és a terepraliban sem vagyunk igazán jártasak.

Mi motivál abban, hogy nekivágj ennek a futamnak?
Sok minden benne van ebben, a kalandvágy, önmagam próbálgatása, a határaink kiterjesztése, és van benne némi kíváncsiság is a tereprali irányába, annak ellenére is, hogy azt mondom, nem szeretnék mindenáron tereprali versenyző lenni. Amikor utoljára voltam egy hasonló hosszú túrán, a Cadillac Drive-on, akkor megtapasztaltam, hogy milyen a hosszú autóvezetésnek a negatív élménye, és most kíváncsi vagyok, hogy milyen ez, amikor tetőződik azzal, hogy jönnek a napi rettentő feladatok.

Miért pont Kőváry Barnával vágsz neki?
thumb_a_sarga_isuzu_legenysege_2Barnával van egy elég régi kapcsolatunk, ami nagyjából 7-8 évvel ezelőttre vezethető vissza, amikor Szőke Bandival forgattuk a Zsiguli című filmet. Ebben Barnának volt egy feladata: Trabanttal kellett felborulnia. Rallyeversenyeken ő ezt borzasztó magas szinten művelte, de amikor kötelezően kell ezt véghezvinni, az már nem ugyanaz. Akkor ragadott el Barnának az eltökéltsége, hiszen azt hiszem, hogy hatszor próbálkozott újra, mert nem úgy sikerült, ahogy kellett volna. Egy árokból kellett kiugrasztania az autót, aztán amikor a betonútra érkezik, akkor kellett keresztbefordítania és úgy kellett borulnia kettőt vagy hármat. Nem volt egy egyszerű kaszkadőr feladat, de erősen próbálkozott vele! Csípem az ilyen embereket!

 a_sarga_isuzu_legenysege_3

Aztán összehozott még az élet párszor minket, amikor tesztvezetéseken kellett próbálgatnom különböző autókat és Barna ült mellettem, mint mitfahrer és ordított a fülembe, hogy "...kettes... hármas... toljad neki... száz..." Ezek az apró kis közös feladatok vittek odáig, hogy amikor eljött a lehetősége annak, hogy erre a Bamakora jelentkezzek, akkor így elsőre rá gondoltam. Leültünk beszélgetni, hogy hogyan gondoljuk, hogyan tudnánk nekivágni, akarunk-e egyáltalán közösen nekivágni, aztán arra a nevezőre jutottunk, hogy mindkettőnknek van egy kívánságlistája, hogy mit vár el ettől a versenytől, és mindkettőnknek megvan a lehetősége, hogy ezen a futamon kiélje a maga flúgját. Ott van persze még a lehetősége annak is, hogy ez a barátság vagy szorosabb lesz, vagy borzasztóan tágra nyílik! :-)

Te is fogsz vezetni, vagy abszolút Barnára bízod ezt a részét?
Semmi másért nem kezdtem volna el ezt a versenyt, csak azért, hogy vezethessek! Mindenképp fogok és akarok is vezetni! Meg is egyeztünk már ebben, és kell is, hiszen nagyon fárasztó dolog végigvezetni egy ilyen hosszú utat: 10.000 km, plusz még az a kicsi, ami az eltévedésekkel és tévelygésekkel majd jár. A hétköznapokon nagyon sokat vezetek, de most majd mindenképp szeretném kipróbálni magam egy ilyen extrém terepen és környezetben is, ami majd fogad bennünket.

a_sarga_isuzu_legenysege_10


Barna említette, hogy egy operatőrt is visztek magatokkal, de esetleg más formában is szeretnétek megörökíteni az élményeket?
Többféle lehetőségünk adódik. Egyrészt a film megőrzi a látványt, és ez is nagyon fontos, valamint az sem elhanyagolható, hogy vannak partnereink, akik segítettek bennünket, így nekünk szolgálnunk is kell őket, hogy vissza is tudjunk adni ebből a segítségből, és másként azért nehéz lenne ezt tálalnunk. Emellett természetesen számítok saját magamra abban, hogy mint stand-up előadó, ezeket a kalandokat azért fogom tudni tálalni a közönségnek, majdnem olyan minőségben, mint ahogy a film teszi. Mivel ezt a kis kalandot is már megelőzte három eddigi könyvem, amit az eddigi utazásaimról írtam Horváth János barátommal, így sokan várják, hogy erről is készüljön egy könyv. A jövő zenéje, hogy majd mikor készül ez el, először ülepednie kell majd a történéseknek, aztán megírásra kerül. Az utolsó könyveimet is úgy írtam, hogy kipróbálgattam a közönségen a jó sztorikat és akkor ezek kerültek bele a könyvbe. 

a_sarga_isuzu_legenysege_4

Mennyi időbe telt megszervezni ezt a lehetőséget, hogy rajthoz állhassatok?
Két és fél hónap alatt szerveztük össze ezt az utunkat, úgy hogy egy kopasz asztalnál üldögéltünk egy papírdarabkával és írogattuk rá, hogy kinek mije van. Ebbe ilyenek tartoztak bele, hogy: táska, olló, zseblámpa... :-) Autóról még ekkor szó sem volt. Aztán később összeálltak a dolgok. Nem jött volna létre ez az egész, ha az ISUZU nem támogat bennünket autóval, ha a BOMBA nem támogat útiköltséggel, nem jött volna létre a filmezés része, ha a Sony Center nem ad hozzá megfelelő felszerelést, és nem jött volna létre, ha nem lennének olyan barátaink, akik ez alatt a két és fél hónap alatt - velünk együtt - éjjel-nappal szervezték, hogy összejöjjön ez a lehetőség számunkra. Az indulás pillanatáig is folyamatosan dolgozunk, megfeszített munka ez. Aki azt gondolja, hogy a kaland ott kezdődik, hogy RAJT, azt téved, hiszen a munka sokkal korábban kezdődik. Nem a rajt után fogunk elfáradni, hanem már a rajt pillanatában fáradtak leszünk... már most azok vagyunk, de ennek tükrében is azt mondhatom, hogy a verseny egy nagyon-nagyon nagy kaland lesz, amit már izgatottan várunk!

Jó utat, sok homokot kívánunk!

Ez a hír most jelenik meg 6736. alkalommal
Share |
külföldi verseny
Budapest - Bamako 2011
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k