KZ Invest Kupa 3.forduló - Nyíregyháza - Piac
A Sárga Megane búcsúfellépése
Tárnok Tamás
2009-08-12
interjú • Grátz Kata - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
686522770
Napi oldal:
17510
Jelenleg:
1506
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Azt mondják, hogy hét év az az időszak, ami után muszáj megújulni. Ennek ellenére nem hiszem hogy Tárnok Tomi ezért akarná leváltani a Megane-t. Aki volt Mecsek Rallye-n, remélem jól bevéste emlékezetébe Tárnok Tomiék sárga autóját, mert nem biztos hogy láthatja még egyszer hazai pályán a legendás versenyautót. Egyet elárulhatok: A7-ben most ment utoljára. 

Idén keveset láttunk bennetek, pedig az autó a közönség egyik kedvence. Pontosabban csak Egerben és most a Mecsekben.
Ennek két oka volt. Az egyik ok az autó kora. Most már elért egy olyan kort a kocsi, hogy nem tudtuk vállalni az összes versenyt. A másik ok pedig anyagi természetű volt, mivel félig-meddig saját pénzből versenyzünk. Természetesen vannak szponzoraink is, de a jelentős részét mi adjuk hozzá a költségvetésnek. Ezt nem tudtuk ebben az évben vállalni.

Mióta is versenyzel vele?
Hetedik közös évünk volt ez az év. 2003-ban mentünk vele először. Rögtön abban az évben és a rákövetkező két évben is sikerült megnyerni a kategóriát. 2006-ban külföldön mentünk, Szlovén és horvát versenyeken. Illetve pályán mentem vele és ott is sikerült megnyerni a kategóriát is meg az abszolút értékelést is. Azóta meg felemás szezonokat megyünk, így nem is volt reális esély arra, hogy valamelyik év végén jó eredményt érjünk el a kategóriában.

Mondj valamit az autó történetéről, hogy került hozzád? Előtte ki versenyzett vele?
Ferjáncz Attila hozta Franciaországból. Ő ment vele egy évet, aztán a Kovács Krisztián ment vele már a Matyival (Herr Mátyás a navigátor), és utána Tóth Janihoz került. Neki anyagi gondjai támadtak és így sikerült nekünk megvenni az autót.

Mi a legkellemesebb emléked, ami ehhez az autóhoz fűz?
Egy Budapest Rallye volt, ahol nagyon kiemelkedő eredményt tudtunk elérni. Az első nap aszfalt volt, a második pedig murva. Úgy fordultunk az első nap végén, hogy az akkor még N csoportban versenyző Spiciék voltak mögöttünk, akik vezették az N csoportot. Aszfalton a Bútorékkal vívtunk komoly csatát. Murván persze már megelőztek minket a négykerekesek. EB futam volt, és még így is 12.-ként végeztünk. Illetve volt egy Mecsek Rallye 2004-ben, amikor abszolút kilencedikek tudtunk lenni. Ott megnyertük az elsőkerekes autók versenyét is. Természetesen a hegyen elért eredmények is elég jónak számítanak, még úgy is, hogy abban az évben - amikor a hegyi bajnokságban mentünk - szorzós rendszert alkalmaztak, és mivel nekem alacsonyabb volt a hengerűrtartalmam ezért én nagyobb szorzókat kaptam a pontszámomra és így ikerült megnyernem év végén az abszolút értékelést is.

Mi az, amit ebben az autóban különösképp megszerettél?
Az útfekvése az iszonyatos. Ha jó minőségű úton sikerül vele menni, akkor nagyon gyors. Úgy érzem, hogy az új Super1600-as autóknak a felfüggesztése és a gátlói már egy modernebb technikát képviselnek, így gyorsabbak a dobálós, gödrös utakon. Viszont, ha igazán jó minőségű úton tudunk menni, akkor a nyomtávja miatt nagyon jól tapad és nagyon biztonságosan lehet vele gyorsan menni. Sajnos ezek a körülmények egyre kevésbé adottak Magyarországon.

Ha már te nem versenyzel ezzel az autóval, mi lesz a sorsa?
Ezt a technikát igazából Angliában, Franciaországban és a Benelux államokban értékelik igazán. Ott még vannak is ilyen kupák, ahol mennek ilyen hasonló nagy kit-car-ok. Arrafelé lehetne talán értékesíteni. Nagyon kevés van már csak belőle, ha jól tudom összesen 14 vagy 15 darab. 29-et gyártottak összesen. Relatíve magas az ára. Egy kicsit rosszabb Super1600-as Ignis-nél magasabb ára van. És ezt azért elkótyavetyélni semmiképp nem akarom, mert tisztában vagyok vele, hogy mennyi a piaci értéke. Viszont ebben a gazdasági helyzetben belátom, hogy nehezen adnak ki érte ennyi pénzt.

Milyen az alkatrészháttere, megoldható még a szükséges alkatrészek beszerzése, vagy csak egyedi gyártásban.
Egyre kevésbé. Meg kell találni azokat a forrásokat, amik elérhetőek máshonnan, mint az eredeti, mert a franciák befagyasztották azokat a helyeket, ahonnan lehetett alkatrész szerezni.
Motoralkatrészeket, váltónak egyes alkatrészeit most már Amerikában le lehet gyártatni, és viszonylag jó minőségben, viszonylag jó áron. De természetesen nagyon sok minden nincsen hozzá, mert egyszerűen elérhetetlen. Nincs senkinek, legyártatni pedig horribilis pénz lenne.

Most versenyeztél A7-ben utoljára ezzel a versenyautóval?
Igen. A7-es géposztályban mindenképpen, mert lejár a homologizációja az autónak. Ha nem sikerül eladni és nem sikerül másik autóhoz hozzájutni, akkor jövőre lehet, hogy Egerben vagy Pécsett, vagy a jobb minőségűnek számító versenyeken átgurulunk vele H csoportban. Megmutatjuk a nézőknek, ha már annyira szeretik.

Mik a terveid a jövőre nézve és persze milyen lesz az új autó?
Ha a szponzorok is mellénk állnának, akkor egy S2000-es autó lenne a legjobb, de erre egyre kevesebb esélyt látok. Az autó árából valószínűleg egy R3-as autót ki tudunk hozni. Az még döntés tárgyát képezi, hogy Honda vagy Clio felé mozdulunk el. Most nagyon azt mondják, hogy a Clio lenne a megfelelő választás, mert egyre jobb az alkatrészellátás, és fejlesztik is a kocsit.

Idén már nem is látunk versenyezni?
Előreláthatólag nem.

Méltó befejezés a Mecsek ralin elért kategóriagyőzelmed.
Lehetett volna jobb is. Nagyon sajnálom, hogy elmaradt az a két gyorsasági, mert nekem a kedvencem a hetvehelyi gyors. Ott mindig jó időket szoktunk autózni. Második verseny óta van egy olyan problémánk az autóval, hogy nem forog el úgy, mint ahogy szokott. Nem azt jelenti, hogy ledadog, vagy nem veszi fel azt a maximális fordulatot, amit lehet, hanem van benne egy nyomaték visszaesés, és ezt mind a ketten érezzük a Matyival. Valószínűleg valami kábelköteg, vagy valamilyen elektromos probléma lesz. Megpróbáljuk orvosolni ezt a problémát. Sikerült jó gumikat is felrakni. Még Miskolcon mentem először ezzel az új BF Goodrich gumikkal és teljesen új dimenziót nyitottak meg számomra, mert már hidegen is nagyon jól fognak. Ráadásul a nagyobb a tapadás nem jár nagyobb kopással is, sőt, nyugodtan mondhatom, hogy kevésbé kopik. Ezt az egész versenyt hat gumival sikerült abszolválnunk.


 

Ez a hír most jelenik meg 9488. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819
2021 22 23 242526
2024.05.01.

részletes infóink

2024.05.02-04.

részletes infóink

2024.05.04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k