SUMMER FESTIVAL - 2025.07.12-13. - RabĂłcsiRing
A Sárga Megane búcsúfellépése
Tárnok Tamás
2009-08-12
interjú • Grátz Kata - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
773394335
Napi oldal:
15633
Jelenleg:
878
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 4.futam, a Rally Poland után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
81
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
65
3. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
4. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
5. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
46
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
41
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Azt mondják, hogy hét év az az időszak, ami után muszáj megújulni. Ennek ellenére nem hiszem hogy Tárnok Tomi ezért akarná leváltani a Megane-t. Aki volt Mecsek Rallye-n, remélem jól bevéste emlékezetébe Tárnok Tomiék sárga autóját, mert nem biztos hogy láthatja még egyszer hazai pályán a legendás versenyautót. Egyet elárulhatok: A7-ben most ment utoljára. 

Idén keveset láttunk bennetek, pedig az autó a közönség egyik kedvence. Pontosabban csak Egerben és most a Mecsekben.
Ennek két oka volt. Az egyik ok az autó kora. Most már elért egy olyan kort a kocsi, hogy nem tudtuk vállalni az összes versenyt. A másik ok pedig anyagi természetű volt, mivel félig-meddig saját pénzből versenyzünk. Természetesen vannak szponzoraink is, de a jelentős részét mi adjuk hozzá a költségvetésnek. Ezt nem tudtuk ebben az évben vállalni.

Mióta is versenyzel vele?
Hetedik közös évünk volt ez az év. 2003-ban mentünk vele először. Rögtön abban az évben és a rákövetkező két évben is sikerült megnyerni a kategóriát. 2006-ban külföldön mentünk, Szlovén és horvát versenyeken. Illetve pályán mentem vele és ott is sikerült megnyerni a kategóriát is meg az abszolút értékelést is. Azóta meg felemás szezonokat megyünk, így nem is volt reális esély arra, hogy valamelyik év végén jó eredményt érjünk el a kategóriában.

Mondj valamit az autó történetéről, hogy került hozzád? Előtte ki versenyzett vele?
Ferjáncz Attila hozta Franciaországból. Ő ment vele egy évet, aztán a Kovács Krisztián ment vele már a Matyival (Herr Mátyás a navigátor), és utána Tóth Janihoz került. Neki anyagi gondjai támadtak és így sikerült nekünk megvenni az autót.

Mi a legkellemesebb emléked, ami ehhez az autóhoz fűz?
Egy Budapest Rallye volt, ahol nagyon kiemelkedő eredményt tudtunk elérni. Az első nap aszfalt volt, a második pedig murva. Úgy fordultunk az első nap végén, hogy az akkor még N csoportban versenyző Spiciék voltak mögöttünk, akik vezették az N csoportot. Aszfalton a Bútorékkal vívtunk komoly csatát. Murván persze már megelőztek minket a négykerekesek. EB futam volt, és még így is 12.-ként végeztünk. Illetve volt egy Mecsek Rallye 2004-ben, amikor abszolút kilencedikek tudtunk lenni. Ott megnyertük az elsőkerekes autók versenyét is. Természetesen a hegyen elért eredmények is elég jónak számítanak, még úgy is, hogy abban az évben - amikor a hegyi bajnokságban mentünk - szorzós rendszert alkalmaztak, és mivel nekem alacsonyabb volt a hengerűrtartalmam ezért én nagyobb szorzókat kaptam a pontszámomra és így ikerült megnyernem év végén az abszolút értékelést is.

Mi az, amit ebben az autóban különösképp megszerettél?
Az útfekvése az iszonyatos. Ha jó minőségű úton sikerül vele menni, akkor nagyon gyors. Úgy érzem, hogy az új Super1600-as autóknak a felfüggesztése és a gátlói már egy modernebb technikát képviselnek, így gyorsabbak a dobálós, gödrös utakon. Viszont, ha igazán jó minőségű úton tudunk menni, akkor a nyomtávja miatt nagyon jól tapad és nagyon biztonságosan lehet vele gyorsan menni. Sajnos ezek a körülmények egyre kevésbé adottak Magyarországon.

Ha már te nem versenyzel ezzel az autóval, mi lesz a sorsa?
Ezt a technikát igazából Angliában, Franciaországban és a Benelux államokban értékelik igazán. Ott még vannak is ilyen kupák, ahol mennek ilyen hasonló nagy kit-car-ok. Arrafelé lehetne talán értékesíteni. Nagyon kevés van már csak belőle, ha jól tudom összesen 14 vagy 15 darab. 29-et gyártottak összesen. Relatíve magas az ára. Egy kicsit rosszabb Super1600-as Ignis-nél magasabb ára van. És ezt azért elkótyavetyélni semmiképp nem akarom, mert tisztában vagyok vele, hogy mennyi a piaci értéke. Viszont ebben a gazdasági helyzetben belátom, hogy nehezen adnak ki érte ennyi pénzt.

Milyen az alkatrészháttere, megoldható még a szükséges alkatrészek beszerzése, vagy csak egyedi gyártásban.
Egyre kevésbé. Meg kell találni azokat a forrásokat, amik elérhetőek máshonnan, mint az eredeti, mert a franciák befagyasztották azokat a helyeket, ahonnan lehetett alkatrész szerezni.
Motoralkatrészeket, váltónak egyes alkatrészeit most már Amerikában le lehet gyártatni, és viszonylag jó minőségben, viszonylag jó áron. De természetesen nagyon sok minden nincsen hozzá, mert egyszerűen elérhetetlen. Nincs senkinek, legyártatni pedig horribilis pénz lenne.

Most versenyeztél A7-ben utoljára ezzel a versenyautóval?
Igen. A7-es géposztályban mindenképpen, mert lejár a homologizációja az autónak. Ha nem sikerül eladni és nem sikerül másik autóhoz hozzájutni, akkor jövőre lehet, hogy Egerben vagy Pécsett, vagy a jobb minőségűnek számító versenyeken átgurulunk vele H csoportban. Megmutatjuk a nézőknek, ha már annyira szeretik.

Mik a terveid a jövőre nézve és persze milyen lesz az új autó?
Ha a szponzorok is mellénk állnának, akkor egy S2000-es autó lenne a legjobb, de erre egyre kevesebb esélyt látok. Az autó árából valószínűleg egy R3-as autót ki tudunk hozni. Az még döntés tárgyát képezi, hogy Honda vagy Clio felé mozdulunk el. Most nagyon azt mondják, hogy a Clio lenne a megfelelő választás, mert egyre jobb az alkatrészellátás, és fejlesztik is a kocsit.

Idén már nem is látunk versenyezni?
Előreláthatólag nem.

Méltó befejezés a Mecsek ralin elért kategóriagyőzelmed.
Lehetett volna jobb is. Nagyon sajnálom, hogy elmaradt az a két gyorsasági, mert nekem a kedvencem a hetvehelyi gyors. Ott mindig jó időket szoktunk autózni. Második verseny óta van egy olyan problémánk az autóval, hogy nem forog el úgy, mint ahogy szokott. Nem azt jelenti, hogy ledadog, vagy nem veszi fel azt a maximális fordulatot, amit lehet, hanem van benne egy nyomaték visszaesés, és ezt mind a ketten érezzük a Matyival. Valószínűleg valami kábelköteg, vagy valamilyen elektromos probléma lesz. Megpróbáljuk orvosolni ezt a problémát. Sikerült jó gumikat is felrakni. Még Miskolcon mentem először ezzel az új BF Goodrich gumikkal és teljesen új dimenziót nyitottak meg számomra, mert már hidegen is nagyon jól fognak. Ráadásul a nagyobb a tapadás nem jár nagyobb kopással is, sőt, nyugodtan mondhatom, hogy kevésbé kopik. Ezt az egész versenyt hat gumival sikerült abszolválnunk.


 

Ez a hír most jelenik meg 9626. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
282930 31010203

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k