A Subaru gőzerővel tesztel
Paul Howart interjú
2008-01-09
információ • neomatsek
h i r d e t é s
Összes oldal:
797807607
Napi oldal:
94418
Jelenleg:
1125
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 7.futam után
(JAVÍTOTT)
1. Bíró-Ambrus Roland
1324
2. Gönczi Dániel
1140
3. Rási László
1003
4. Csáki Ottó
969
5. Nagy Balázs
884
6. Varga Zalán
874
7.
Halmai Péter
868
8. Kárai Károly
864
9. Misik Attila
860
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Simone Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

Tesztelnek, dolgoznak, egész jól haladnak az új autóval, így Paul Howarth csapatfőnök nagyjából meg van elégedve.

Hogy mennek a tesztek az új autóval?
"Egy ideje nagyon pontos teszteket végeztünk, hogy biztosak lehessünk az autó minden egyes része úgy dolgozik, ahogy azt kell és megfelelő a teherbírása is. Rengeteg kilométert autóztunk, és nem volt semmilyen komolyabb problémánk. Jók a visszajelzések. Markko Märtin a következő hónapban kezdi meg a tesztelést, ahol már a beállításokkal fognak foglalkozni javarészt. Az aktuális rendszer tesztek nagyon fontosak, és ahogy azt már a múltban megtanultuk, rengeteg időt spórolhatunk meg magunknak, ha most minden rendben van, és később már csak a teljesítménnyel kell foglalkoznunk. Ha elértünk egy bizonyos szintet, akkor élesben is bevetjük az autót."

Az új autót szezon közben fogják bemutatni. Milyen hatással van ez a csapat munkájára?
"A szezon elején apró változásokat fogunk eszközölni a 2007-es Impreza WRC-én, és megpróbálni így a lehető legjobb eredményeket elérni. Minden kapacitásunkat fel fogjuk használni, hogy minél hamarabb bevethessük az új autót. A technikusok és a mérnökök egy tanfolyamon fogják megismerni az új autót, és egyelőre az új és a régi autó között kell majd ide-oda váltogatniuk. A program célja, hogy a 2007-es és az új WRC közti átállás olyan simán menjen, ahogy csak lehet, anélkül, hogy a csapat szem elől tévesztené a bajnokságot."

Még mennyi tesztet, munkát fognak belefektetni a 2007-es WRC-be a szezon első felében?
"Négy napot teszteltünk a Montera, ezen kívül kettőt tervezünk Svédországban, és még négyet aszfalton. Elsősorban az új egyen gumival próbálgatjuk az autót. A Monte Carlo teszt pozitív volt, és lehetőséget adott, hogy megtaláljuk a jó beállításokat."

Milyen elvárások vannak az autóval szemben a szezon kezdetén?
"A tél során sokat dolgoztunk a 2007-es WRC-én, és tettünk pár előrelépést. De a Ford és a Citroën olyan ádáz küzdelmet vív egymással, hogy biztos nem ültek ölbe tett kézzel a babérjaikon. Úgy gondolom, hogy mindenkinek van esélye, hogy nyerjen az új gumikkal, mivel a defekteknek most már súlyosabb következménye lesz. Mexikó ebből a szempontból egy különleges futam lesz, ott elég sok a tapasztalatunk, és az autónk tavaly elég jól ment. Ott megvan annak a lehetősége is, hogy az eredményeket befolyásolni fogják a defektek, gumi problémák."

Mennyire térnek el az új egységes gumik a tavalyi előtti Pirelliktől?
"Monte Carloban háromféle gumit fogunk használni, a puhát az aszfaltra, amit még nem teszteltünk soha, és a Pirelli WX-et, amit már ismerünk, mindkettőt szögekkel és anélkül. A többi futammal könnyebb dolgunk lesz, mivel ott csak egy gumink lesz, amit nem vághatunk majd kézzel. Aszfalton a legfontosabb tényező a defekt lesz, mivel már nem engedélyezettek a Mousse gumik, amelyekkel defekt esetén is tovább tud menni az ember. De elkerülhető a defekt, ha az ember a stílusát hozzáigazítja a pályához, és nem vágja le a kanyarokat olyan élesen. Aki ezt leghamarabb veszi figyelembe, az korai előnyre tesz szert."

Milyen erősen fogják befolyásolni a 2008-as eredményeket a gumi problémák, ha már nem engedélyezett a Mousse gumi?
"Először is a kocsikban két pótgumit lehet vinni, így a versenyzők két defektet maguk is meg tudnak javítani. Amikor az új gumikat fejlesztették már tudni lehetett, hogy nem lesz engedélyezve a Mousse. Ezeknek az új gumiknak vastagabb a küldő rétegük, és stabilabb az oldalfaluk. Igazi durva murván mentünk velük, és egyszer sem történt semmi. De sok fog függni a gumiktól idén. Már csak egy keveréket választhatunk majd, ami attól függ majd, hogy milyen durva a pálya, és mennyire eszi a gumikat. De ez mindenki számára ugyanolyan lesz, és ez egy új kihívás."

Az egységes guminak köszönhetően újra szorosabb lesz a verseny?
"Tavaly mindenki BFGoodrich gumikkal ment, és az egyes futamokon gyakran ugyan azzal a keverékkel. Ebből a szempontból nem sok fog változni. De ezentúl elmarad az időjárás miatti vita, hogy melyik keverék is lenne a legjobb. Ha nem látható előre, hogy pontosan milyen lesz az idő, akkor mindenki egy csónakban evez, és ettől szorosabb lesz a verseny. Ami ténylegesen a különbséget adja majd, az, hogy melyik pilóta boldogul legjobban az új egységes gumikkal, ha változnak a körülmények, ha elkezd esni vagy esetleg csökken a hőmérséklet."

Forrás: www.rallye-magazin.de

2002-ben mi is ott voltunk egy Solberg teszten Finnországban:

a videó megnyitása új ablakban

Ez a hír most jelenik meg 4882. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
030405 06070809
101112 13 141516
171819 20 212223
242526 27282930
01 02 03 04 05 0607
2025.11.07-09.

részletes infóink

2025.11.06-09.

részletes infóink

2025.11.07-11.

részletes infóink

2025.12.06.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k