A Subaru gőzerővel tesztel
Paul Howart interjú
2008-01-09
információ • neomatsek
h i r d e t é s
Összes oldal:
765645265
Napi oldal:
94156
Jelenleg:
925
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Tesztelnek, dolgoznak, egész jól haladnak az új autóval, így Paul Howarth csapatfőnök nagyjából meg van elégedve.

Hogy mennek a tesztek az új autóval?
"Egy ideje nagyon pontos teszteket végeztünk, hogy biztosak lehessünk az autó minden egyes része úgy dolgozik, ahogy azt kell és megfelelő a teherbírása is. Rengeteg kilométert autóztunk, és nem volt semmilyen komolyabb problémánk. Jók a visszajelzések. Markko Märtin a következő hónapban kezdi meg a tesztelést, ahol már a beállításokkal fognak foglalkozni javarészt. Az aktuális rendszer tesztek nagyon fontosak, és ahogy azt már a múltban megtanultuk, rengeteg időt spórolhatunk meg magunknak, ha most minden rendben van, és később már csak a teljesítménnyel kell foglalkoznunk. Ha elértünk egy bizonyos szintet, akkor élesben is bevetjük az autót."

Az új autót szezon közben fogják bemutatni. Milyen hatással van ez a csapat munkájára?
"A szezon elején apró változásokat fogunk eszközölni a 2007-es Impreza WRC-én, és megpróbálni így a lehető legjobb eredményeket elérni. Minden kapacitásunkat fel fogjuk használni, hogy minél hamarabb bevethessük az új autót. A technikusok és a mérnökök egy tanfolyamon fogják megismerni az új autót, és egyelőre az új és a régi autó között kell majd ide-oda váltogatniuk. A program célja, hogy a 2007-es és az új WRC közti átállás olyan simán menjen, ahogy csak lehet, anélkül, hogy a csapat szem elől tévesztené a bajnokságot."

Még mennyi tesztet, munkát fognak belefektetni a 2007-es WRC-be a szezon első felében?
"Négy napot teszteltünk a Montera, ezen kívül kettőt tervezünk Svédországban, és még négyet aszfalton. Elsősorban az új egyen gumival próbálgatjuk az autót. A Monte Carlo teszt pozitív volt, és lehetőséget adott, hogy megtaláljuk a jó beállításokat."

Milyen elvárások vannak az autóval szemben a szezon kezdetén?
"A tél során sokat dolgoztunk a 2007-es WRC-én, és tettünk pár előrelépést. De a Ford és a Citroën olyan ádáz küzdelmet vív egymással, hogy biztos nem ültek ölbe tett kézzel a babérjaikon. Úgy gondolom, hogy mindenkinek van esélye, hogy nyerjen az új gumikkal, mivel a defekteknek most már súlyosabb következménye lesz. Mexikó ebből a szempontból egy különleges futam lesz, ott elég sok a tapasztalatunk, és az autónk tavaly elég jól ment. Ott megvan annak a lehetősége is, hogy az eredményeket befolyásolni fogják a defektek, gumi problémák."

Mennyire térnek el az új egységes gumik a tavalyi előtti Pirelliktől?
"Monte Carloban háromféle gumit fogunk használni, a puhát az aszfaltra, amit még nem teszteltünk soha, és a Pirelli WX-et, amit már ismerünk, mindkettőt szögekkel és anélkül. A többi futammal könnyebb dolgunk lesz, mivel ott csak egy gumink lesz, amit nem vághatunk majd kézzel. Aszfalton a legfontosabb tényező a defekt lesz, mivel már nem engedélyezettek a Mousse gumik, amelyekkel defekt esetén is tovább tud menni az ember. De elkerülhető a defekt, ha az ember a stílusát hozzáigazítja a pályához, és nem vágja le a kanyarokat olyan élesen. Aki ezt leghamarabb veszi figyelembe, az korai előnyre tesz szert."

Milyen erősen fogják befolyásolni a 2008-as eredményeket a gumi problémák, ha már nem engedélyezett a Mousse gumi?
"Először is a kocsikban két pótgumit lehet vinni, így a versenyzők két defektet maguk is meg tudnak javítani. Amikor az új gumikat fejlesztették már tudni lehetett, hogy nem lesz engedélyezve a Mousse. Ezeknek az új gumiknak vastagabb a küldő rétegük, és stabilabb az oldalfaluk. Igazi durva murván mentünk velük, és egyszer sem történt semmi. De sok fog függni a gumiktól idén. Már csak egy keveréket választhatunk majd, ami attól függ majd, hogy milyen durva a pálya, és mennyire eszi a gumikat. De ez mindenki számára ugyanolyan lesz, és ez egy új kihívás."

Az egységes guminak köszönhetően újra szorosabb lesz a verseny?
"Tavaly mindenki BFGoodrich gumikkal ment, és az egyes futamokon gyakran ugyan azzal a keverékkel. Ebből a szempontból nem sok fog változni. De ezentúl elmarad az időjárás miatti vita, hogy melyik keverék is lenne a legjobb. Ha nem látható előre, hogy pontosan milyen lesz az idő, akkor mindenki egy csónakban evez, és ettől szorosabb lesz a verseny. Ami ténylegesen a különbséget adja majd, az, hogy melyik pilóta boldogul legjobban az új egységes gumikkal, ha változnak a körülmények, ha elkezd esni vagy esetleg csökken a hőmérséklet."

Forrás: www.rallye-magazin.de

2002-ben mi is ott voltunk egy Solberg teszten Finnországban:

a videó megnyitása új ablakban

Ez a hír most jelenik meg 4868. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k