|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
|
Sok minden változott a korábbi évekhez képest. Pénzes Zsolttal, az újdonsült szakágvezetővel beszélgettünk:
Kezdjük talán a rendezvényekkel, a versenyekkel. Ott milyen változások várhatóak?A versenyekkel kapcsolatban az egyik legfontosabb változás, hogy próbáljuk három napba belesűríteni a pályabejárástól a verseny végéig a rendezvényeket. Ettől persze külön engedéllyel el lehet térni, de nem ez a cél, hanem az, péntek reggeltől vasárnap estig lebonyolódjon minden, ami a rallyval kapcsolatos. Azt gondolom, hogy ebben a mai világban az jó dolog tud lenni, hogy ne vegyen el senkinek az életéből egy hetet egy-egy futam. Ami talán még szintén fontos a díjtételeknél, hogy majdnem harminc százalékkal csökkentettük a rallyval kapcsolatos egyéb díjakat. Gondolok itt a licensz és egyéb díjakra, ami, ha jól tudom, akkor a következő IB ülés után fog megjelenni hivatalosan is. Szeretnénk a technikai bizottságban is egy megújulást kezdeményezni, ami arra vonatkozna, hogy ez egy szolgáltatás és ennek megfelelően kezeljék a versenyzőket. Természetesen a technikai szabályok maximális betartatását várjuk el Tőlük, de szeretnénk, ha úgy beszélnének, úgy kommunikálnának a versenyzőinkkel, hogy azt mondhassuk, hogy korrekt, versenyzőbarát, de mégis szigorú technikai ellenőrök dolgoznak a rallyban. A kiírás szerint nyílt idén a nemzeti bajnokságunk. Hogy látod, elképzelhető, hogy külföldi versenyzőket ez ösztönzően érinthet és magyar bajnoki címre törhetnek valamilyen kategóriában, vagy akár abszolútban? Ha már ösztönzés, akkor beszéljünk a Rallye2-ről, ahol két új kupa is kiírásra került, amitől talán egy kicsit nagyobb létszám várható. Tudjuk jól, hogy kötődésed van a Rali-túrához. Idén szorosabbá válik-e az RTE és az MNASz kapcsolata, azáltal, hogy Te lettél az RSB vezető? A múlt héten volt egy értekezlet, ahol a Sprintbajnokságok rendezőivel ültetek le és beszéltétek át, hogy hogyan is képzelitek az idei évet. Mit lehet tudni ezekről a rendezvényekről? Három régióra osztottuk fel az országot, déli, nyugati és északi régióra. Mindegyik régióban 6-6-6 futam kerülhet megrendezésre. A déli és a nyugati régióban tulajdonképpen azokkal a rendezőkkel dolgoznánk, akik hosszú évek óta rendezik a versenyeket. Az északi régióban részben új, részben már bizonyított rendezők kapnak lehetőséget. Elsősorban az északi régió esik át egy nagy változáson. Azt mindenkinek meg kell értenie, hogy nem lehet azt csinálni, hogy minden hétvégén egy autóverseny van ugyanabban a megyében, vagy ugyanabban a körzetben. A Sprint futamokon próbáljátok egységesíteni a versenyek és az autók biztonságát is. Mivel korábban is több bajnokság volt, nem volt egységes iránymutatás a biztonsági berendezésekkel kapcsolatban. Próbáltunk összeállítani egy kisebb műszaki szabályzatot, amiben szerepelnek - elsősorban a bukócső, a két ülés és a biztonsági övekre , valamint a tűzoltó berendezésekre - a vonatkozó elvárások. Voltak olyan bajnokságok, ahol csak az számított, hogy a versenyző befizesse a nevezési díjat, ezért szeretnénk, ha ott is minden autó az alapvető biztonsági követelményeknek megfelelne. Próbáljuk műszakilag felmérni, hogy mi kell ahhoz, hogy ezek az autók is megfeleljenek az elvárásoknak. Ezt segítendő, három időpontot írtunk ki az északi régióban, ahova teljesen ingyenesen elhozhatja a versenyző az autóját és ott meg tudjuk nézni, hogy megfelel e ezeknek a minimális feltételeknek és tanácsokkal látjuk ezzel azzal kapcsolatban, hogy hogyan tudná biztonságossá tenni autóját. Három szombaton, kétszer Miskolcon, egyszer Vác mellett várjuk a versenyzőket. Mindenképp javaslom ennek a régiónak a versenyzőinek, hogy hozzák el autóikat és beszéljük át, hogy mi az, amit esetleg változtatni kell. Azért szeretnénk ezt minél hamarabb, hogy mindenkinek legyen ideje az esetleges változtatásokat végrehajtani az első versenye előtt. Korábban sok versenynek nem volt rendezvénybiztosítása sem, ami szintén törvényellenes és ezt is idén megoldjuk, hasonlóan, mint a rescue kérdést, amit szintén központilag szeretnénk megoldani. Ugyanaz a jól felkészült rescue csapat fog minden Sprint versenyen dolgozni, a biztonság és a megfelelő szakemberek garantálva lesznek. Azt gondolom minden néző álma, hogy WRC-k versenyezzenek. Sok ellenlábasa volt ennek az elképzeléseteknek, miszerint újra lehet az abszolút bajnoki címért ilyen autóval harcba szállni. Az idei RVSZ-ben benne foglaltatik, hogy ilyen autóval is lehet bajnoki pontokat gyűjteni. A WRC-ken kívül azok az A8-as autók is újra előkerülhetnek, amik mindenben megfelelnek a homologizációs szabályoknak. Ezek az autók szép számmal futottak itt Magyarországon is. Reméljük, hogy jó pár autót felújítanak és ebben a kategóriában fognak majd vele indulni. Ezt megint csak egy olyan lehetőségnek tartjuk, hogy a versenyzők anélkül, hogy komolyabb vagyonokat ruháznának be új autók vásárlására, a már meglévő technikákkal újra csatasorba állhatnak. Még biztos sok kérdés merül fel, szerintem fogunk még róla beszélni.
Ez a hír most jelenik meg 5392. alkalommal
címkék: Pénzes Zsolt, RSB
|
|
|||
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
ausztria, autogrill, bajna, crash, csepel, drtrophy, duen, dunaharaszti, esztergom, etele, frici, gemer, miskolc, rally ob, rally vb, rallysprint, rigli, rozi64, salak, simontornya, szlalom, szombathely, teszt, toyota celica gts, zsiros
|
2024.04.19-24.
részletes infóink 2024.04.28.
részletes infóink 2024.04.28.
részletes infóink 2024.05.01.
részletes infóink
s t a t i s z t i k á k |