24.Országos LADA Találkozó - 2025.08.21-24 - Soltvadkert
RS-EVENT - 2025.08.23. - MVM Dome, Budapest
A szlovák serleg
Pryma Zoliék az R3-asok ellen
2011-04-08
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
779941963
Napi oldal:
63455
Jelenleg:
1218
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
az 5.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
883
2. Balassa Balázs
806
3. Gönczi Dániel
746
4. Rási László
710
5. Csáki Ottó
605
6. Kasza Kristóf
599
7. Somogyi Máté
597
8. Suborits Péter
586
9.
Nagy Balázs
583
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 9.futam,
a Rally Finnland után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
176
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
173
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
163
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
163
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
125
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
87
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
52
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
48
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Pryma Zolinak már az Eger Rallye előtt sem tetszett, hogy a kategóriák összevonása után, a S1600-os Ignis-szel ők idén az R3-as gépcsodák ellen fognak küzdeni. Megkérdeztem, hogyan látja egy futam után a helyzetüket, valóban annyira felvehetetlen a harc?

A_szlovak_serleg_3


Mesélj, milyen volt ez a verseny számotokra?
Meglepetés volt mindenképpen, mert nem így terveztük. 14-en neveztünk a kategóriába és a mi kis autónk nem a legfrissebb - 7 éves - így nem nagyon terveztünk ilyen jó eredményt. Negyedikek lettünk, pedig a verseny előtt úgy gondoltunk, ha a nyolcadik hely környékére felérünk, akkor az már nekünk nagyjából jó. Sokan ki is estek a kategóriából, de nekünk tényleg szerencsénk volt, jól jött ki a lépés minden szempontból.
Egy defektet leszámítva, más nem hátráltatott, és azt is a gyors vége felé kaphattuk. Tudtuk menni a magunk kis tempóját. A verseny is tetszett, minden jó, ha a vége jó! A két erdei szakaszt kivéve a pályák is tetszettek, de hát nekünk azt kell csinálni, amire neveztünk! El lehet menni pályaversenyezni is, ha valakinek ez nagyon nem jön be. Nem örültem annak a benti szakasznak, ami szétütötte az autókat, ill. a talajminőséggel volt még a probléma, mert meleg slickkel rámenni a sárra... nem véletlenül dobták el ott annyian. Nem volt a legoptimálisabb, de ez volt a feladat, ezt csináltuk.

Verseny előtt beszélgettem Veled arról, hogy a kategória összevonása nagyon nem tetszik neked. Akkor azt mondtad, hogy majd meglátjátok, hogy egy ilyen kategóriában, ezzel az autóval lesz-e egyáltalán értelme bóklászni. Most hogyan látod?
Ugyanígy látom! Sajnos nem látok rá esélyt, hogy lenne értelme így végigcsinálni a bajnokságot. Ahogy elnéztem a többi autót, a másik Ignis is ötödik időket ment, Ollé Sanyi amíg ment, addig azért tudott az elejében küzdeni, de az ő autója jóval fiatalabb is. Én azt mondom, hogy ezt a kategóriát így működtetni, egy elhibázott döntésnek tartom.

Hogyan tovább?
Mivel erről a kategória összevonásról nagyjából utólag értesültünk, ezért amiket meg kell tennünk a szponzoraink felé, a csapat felé, azt megtesszük és pár versenyt megyünk itthon, de hosszú távon - ha nem változik ez a besorolás, akkor - nincs értelme. Ha nem értékelik külön ezeket a S1600-asokat, ami azért semmi esetre sem egy 260 lóerős Renault Clio mondjuk, hanem ez mégis csak egy 200 lóerő körüli kisautó, akkor máshol kell mennünk ezzel az autóval.

A_szlovak_serleg_2


Nézelődtetek már, hogy hol lehetne menni, ahol érdemes is?
Van egy dédelgetett álmom, de ezt nem szeretném elkiabálni!
Ezt még egyelőre megőrizném magamnak!

Miskolcon még ott lesztek?
Igen, ott is és a Bükfürdő Rallye-n is, hiszen az egy jó verseny! Nagyon jó a csapat, megint 100 %-osan teljesítettek, így azt mondhatom, hogy most a csapatért és az élményért megyünk.

a_szlovak_serleg_1


Mennyire voltál elégedett a saját teljesítményeddel, ha mondjuk S1600-as kategóriában mehettétek volna ugyanezt?
Akkor most én lennék az első? :-) Volt egy ilyen tréfa is, hogy biztos azért szüntették meg a kategóriát, mert tavalyelőtt harmadikak lettünk, tavaly másodikak, most meg döngetjük itt az első helyet... De ez persze elsősorban csak tréfa! :-)
Már tavaly Porec-ben is egy egészen jót mentünk, magunkhoz képest is. Mi azt néztük, hogy mennyit kaptunk a kategóriatársaktól, és az nagyjából a felére csökkent... mármint a S1600-as kategóriatársaktól, és persze, nem Bútor Robiról beszélek! Magunkhoz képest is jól mentünk már, szóltak is a szervizesek, hogy "na végre, elkezdett fogyasztani az Ignis", és hasonló tréfákat kaptunk még.

Kinek mondanál köszönetet?
Köszönet mindenkinek, csapatnak, szervizeseknek, csapatfőnökömnek, akinek volt egy nagyon jó döntése a verseny során. A szombati utolsó gyorsra én ki akartam menni lámpasor nélkül, de ő azt mondta, hogy tegyük fel, és tényleg jól jött, mert akkor megint volt egy csúszás és szinte koromsötétben mentünk.
Én azt mondtam előtte, hogy ne rakják fel a lámpasort, Pénzes Zsolti pedig megkérdezte, hogy biztos? Mondtam is neki, hogy ő a csapatfőnök, legyen az, amit ő akar, az a két kiló plusz súly nem számít, így amikor lejöttünk a sötétben teljesített gyorsról, mondtam is neki, hogy milyen hálás vagyok érte!

A_szlovak_serleg_1


Ezek szerint a kategória társak nem lámpasorral mentek ki?
Nagyon megosztják ezt a kategóriát, nagyon szét vagyunk szórva a mezőnyben, hiába, hogy egy kategóriában megyünk, nagyok a különbségek a rajtszámaink között. Ez pedig ilyen dolgokat eredményez, hogy az eleje világosban, a vége sötétben megy, ugyanabban a kategóriában, de igazából mindegy, mert valószínűleg egy turbós 1,6-os autóval nem biztos, hogy fel lehet venni a versenyt egy szívómotoros 1,6-os autóval. 50 lóerővel több, mint a miénk... el van hibázva ez a döntés! Nyilván az a cél, hogy a S1600-os autókat eltüntessék a magyar mezőnyből, pedig azért egy érdekes szerkezet ez, és kár a mai ínséges időben bármit is kipöckölni.

Ezzel a problémával kapcsolatban ti tettetek észrevételt az RSB-nél?
Mondtuk persze. De most őszintén! Kinek mondod? Akkora a kupleráj, hogy kinek mondjuk ezt? És egyáltalán, kit érdekel az a 3-4 autó? Ha valakinek fontosak lennénk, akkor meghallották volna már, és esetleg egy kupa-kiírás erejéig érdekesek lennénk, és akkor talán nem mennének máshová ezek az autók. Ha a mezőny elejében autózó kategóriákat nézzük, akkor ott annyira egyformák az autók a kategórián belül, hogyha valaki 2 kilót levesz a kocsiról, akkor már ölik egymást, minket meg összeraknak úgy, hogy 20 % különbségek vannak az autók között, a legoptimálisabb esetben is. Én így gondolom! De nagyon élveztük a futamot, és jó szájízzel jöttünk el. Minden jó, ha a vége jó! Sőt, a szlovák bajnokságban még kaptunk is egy kupát, mivel ott nem neveztek annyian és ott másodikak lettünk!

a csapat támogatói

 a_szlovak_serleg_4

 

a_szlovak_serleg_5

 

a_szlovak_serleg_7

 

 

a_szlovak_serleg_6

 

a_szlovak_serleg_3

 

a_szlovak_serleg_8

Ez a hír most jelenik meg 4601. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
11 12 13 14151617
18 19 20 21222324
252627 28293031
010203 04050607
08 09 10 11121314

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k