Sebesség Fesztivál 2024 Rallycross Országos Bajnokság II. futama a Kárai Trans kupáért
A szlovák serleg
Pryma Zoliék az R3-asok ellen
2011-04-08
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
684330529
Napi oldal:
93318
Jelenleg:
723
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Rally Sweden után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
48
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
45
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
29
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
24
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
21
6. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
19
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
12
8. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
11
9. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
8
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
134
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
115
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
88
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
84
6. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
81
7. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
71
8. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
125
2. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
104
3. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
102
4. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
100
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
98
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
91
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
80
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
47
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Pryma Zolinak már az Eger Rallye előtt sem tetszett, hogy a kategóriák összevonása után, a S1600-os Ignis-szel ők idén az R3-as gépcsodák ellen fognak küzdeni. Megkérdeztem, hogyan látja egy futam után a helyzetüket, valóban annyira felvehetetlen a harc?

A_szlovak_serleg_3


Mesélj, milyen volt ez a verseny számotokra?
Meglepetés volt mindenképpen, mert nem így terveztük. 14-en neveztünk a kategóriába és a mi kis autónk nem a legfrissebb - 7 éves - így nem nagyon terveztünk ilyen jó eredményt. Negyedikek lettünk, pedig a verseny előtt úgy gondoltunk, ha a nyolcadik hely környékére felérünk, akkor az már nekünk nagyjából jó. Sokan ki is estek a kategóriából, de nekünk tényleg szerencsénk volt, jól jött ki a lépés minden szempontból.
Egy defektet leszámítva, más nem hátráltatott, és azt is a gyors vége felé kaphattuk. Tudtuk menni a magunk kis tempóját. A verseny is tetszett, minden jó, ha a vége jó! A két erdei szakaszt kivéve a pályák is tetszettek, de hát nekünk azt kell csinálni, amire neveztünk! El lehet menni pályaversenyezni is, ha valakinek ez nagyon nem jön be. Nem örültem annak a benti szakasznak, ami szétütötte az autókat, ill. a talajminőséggel volt még a probléma, mert meleg slickkel rámenni a sárra... nem véletlenül dobták el ott annyian. Nem volt a legoptimálisabb, de ez volt a feladat, ezt csináltuk.

Verseny előtt beszélgettem Veled arról, hogy a kategória összevonása nagyon nem tetszik neked. Akkor azt mondtad, hogy majd meglátjátok, hogy egy ilyen kategóriában, ezzel az autóval lesz-e egyáltalán értelme bóklászni. Most hogyan látod?
Ugyanígy látom! Sajnos nem látok rá esélyt, hogy lenne értelme így végigcsinálni a bajnokságot. Ahogy elnéztem a többi autót, a másik Ignis is ötödik időket ment, Ollé Sanyi amíg ment, addig azért tudott az elejében küzdeni, de az ő autója jóval fiatalabb is. Én azt mondom, hogy ezt a kategóriát így működtetni, egy elhibázott döntésnek tartom.

Hogyan tovább?
Mivel erről a kategória összevonásról nagyjából utólag értesültünk, ezért amiket meg kell tennünk a szponzoraink felé, a csapat felé, azt megtesszük és pár versenyt megyünk itthon, de hosszú távon - ha nem változik ez a besorolás, akkor - nincs értelme. Ha nem értékelik külön ezeket a S1600-asokat, ami azért semmi esetre sem egy 260 lóerős Renault Clio mondjuk, hanem ez mégis csak egy 200 lóerő körüli kisautó, akkor máshol kell mennünk ezzel az autóval.

A_szlovak_serleg_2


Nézelődtetek már, hogy hol lehetne menni, ahol érdemes is?
Van egy dédelgetett álmom, de ezt nem szeretném elkiabálni!
Ezt még egyelőre megőrizném magamnak!

Miskolcon még ott lesztek?
Igen, ott is és a Bükfürdő Rallye-n is, hiszen az egy jó verseny! Nagyon jó a csapat, megint 100 %-osan teljesítettek, így azt mondhatom, hogy most a csapatért és az élményért megyünk.

a_szlovak_serleg_1


Mennyire voltál elégedett a saját teljesítményeddel, ha mondjuk S1600-as kategóriában mehettétek volna ugyanezt?
Akkor most én lennék az első? :-) Volt egy ilyen tréfa is, hogy biztos azért szüntették meg a kategóriát, mert tavalyelőtt harmadikak lettünk, tavaly másodikak, most meg döngetjük itt az első helyet... De ez persze elsősorban csak tréfa! :-)
Már tavaly Porec-ben is egy egészen jót mentünk, magunkhoz képest is. Mi azt néztük, hogy mennyit kaptunk a kategóriatársaktól, és az nagyjából a felére csökkent... mármint a S1600-as kategóriatársaktól, és persze, nem Bútor Robiról beszélek! Magunkhoz képest is jól mentünk már, szóltak is a szervizesek, hogy "na végre, elkezdett fogyasztani az Ignis", és hasonló tréfákat kaptunk még.

Kinek mondanál köszönetet?
Köszönet mindenkinek, csapatnak, szervizeseknek, csapatfőnökömnek, akinek volt egy nagyon jó döntése a verseny során. A szombati utolsó gyorsra én ki akartam menni lámpasor nélkül, de ő azt mondta, hogy tegyük fel, és tényleg jól jött, mert akkor megint volt egy csúszás és szinte koromsötétben mentünk.
Én azt mondtam előtte, hogy ne rakják fel a lámpasort, Pénzes Zsolti pedig megkérdezte, hogy biztos? Mondtam is neki, hogy ő a csapatfőnök, legyen az, amit ő akar, az a két kiló plusz súly nem számít, így amikor lejöttünk a sötétben teljesített gyorsról, mondtam is neki, hogy milyen hálás vagyok érte!

A_szlovak_serleg_1


Ezek szerint a kategória társak nem lámpasorral mentek ki?
Nagyon megosztják ezt a kategóriát, nagyon szét vagyunk szórva a mezőnyben, hiába, hogy egy kategóriában megyünk, nagyok a különbségek a rajtszámaink között. Ez pedig ilyen dolgokat eredményez, hogy az eleje világosban, a vége sötétben megy, ugyanabban a kategóriában, de igazából mindegy, mert valószínűleg egy turbós 1,6-os autóval nem biztos, hogy fel lehet venni a versenyt egy szívómotoros 1,6-os autóval. 50 lóerővel több, mint a miénk... el van hibázva ez a döntés! Nyilván az a cél, hogy a S1600-os autókat eltüntessék a magyar mezőnyből, pedig azért egy érdekes szerkezet ez, és kár a mai ínséges időben bármit is kipöckölni.

Ezzel a problémával kapcsolatban ti tettetek észrevételt az RSB-nél?
Mondtuk persze. De most őszintén! Kinek mondod? Akkora a kupleráj, hogy kinek mondjuk ezt? És egyáltalán, kit érdekel az a 3-4 autó? Ha valakinek fontosak lennénk, akkor meghallották volna már, és esetleg egy kupa-kiírás erejéig érdekesek lennénk, és akkor talán nem mennének máshová ezek az autók. Ha a mezőny elejében autózó kategóriákat nézzük, akkor ott annyira egyformák az autók a kategórián belül, hogyha valaki 2 kilót levesz a kocsiról, akkor már ölik egymást, minket meg összeraknak úgy, hogy 20 % különbségek vannak az autók között, a legoptimálisabb esetben is. Én így gondolom! De nagyon élveztük a futamot, és jó szájízzel jöttünk el. Minden jó, ha a vége jó! Sőt, a szlovák bajnokságban még kaptunk is egy kupát, mivel ott nem neveztek annyian és ott másodikak lettünk!

a csapat támogatói

 a_szlovak_serleg_4

 

a_szlovak_serleg_5

 

a_szlovak_serleg_7

 

 

a_szlovak_serleg_6

 

a_szlovak_serleg_3

 

a_szlovak_serleg_8

Ez a hír most jelenik meg 4425. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
15 16 17 18192021
22232425 26 27 28
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
2024.04.19-24.

részletes infóink

2024.04.18-21.

részletes infóink

2024.04.19-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k