LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
A szlovák serleg
Pryma Zoliék az R3-asok ellen
2011-04-08
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
770133349
Napi oldal:
80740
Jelenleg:
1435
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Pryma Zolinak már az Eger Rallye előtt sem tetszett, hogy a kategóriák összevonása után, a S1600-os Ignis-szel ők idén az R3-as gépcsodák ellen fognak küzdeni. Megkérdeztem, hogyan látja egy futam után a helyzetüket, valóban annyira felvehetetlen a harc?

A_szlovak_serleg_3


Mesélj, milyen volt ez a verseny számotokra?
Meglepetés volt mindenképpen, mert nem így terveztük. 14-en neveztünk a kategóriába és a mi kis autónk nem a legfrissebb - 7 éves - így nem nagyon terveztünk ilyen jó eredményt. Negyedikek lettünk, pedig a verseny előtt úgy gondoltunk, ha a nyolcadik hely környékére felérünk, akkor az már nekünk nagyjából jó. Sokan ki is estek a kategóriából, de nekünk tényleg szerencsénk volt, jól jött ki a lépés minden szempontból.
Egy defektet leszámítva, más nem hátráltatott, és azt is a gyors vége felé kaphattuk. Tudtuk menni a magunk kis tempóját. A verseny is tetszett, minden jó, ha a vége jó! A két erdei szakaszt kivéve a pályák is tetszettek, de hát nekünk azt kell csinálni, amire neveztünk! El lehet menni pályaversenyezni is, ha valakinek ez nagyon nem jön be. Nem örültem annak a benti szakasznak, ami szétütötte az autókat, ill. a talajminőséggel volt még a probléma, mert meleg slickkel rámenni a sárra... nem véletlenül dobták el ott annyian. Nem volt a legoptimálisabb, de ez volt a feladat, ezt csináltuk.

Verseny előtt beszélgettem Veled arról, hogy a kategória összevonása nagyon nem tetszik neked. Akkor azt mondtad, hogy majd meglátjátok, hogy egy ilyen kategóriában, ezzel az autóval lesz-e egyáltalán értelme bóklászni. Most hogyan látod?
Ugyanígy látom! Sajnos nem látok rá esélyt, hogy lenne értelme így végigcsinálni a bajnokságot. Ahogy elnéztem a többi autót, a másik Ignis is ötödik időket ment, Ollé Sanyi amíg ment, addig azért tudott az elejében küzdeni, de az ő autója jóval fiatalabb is. Én azt mondom, hogy ezt a kategóriát így működtetni, egy elhibázott döntésnek tartom.

Hogyan tovább?
Mivel erről a kategória összevonásról nagyjából utólag értesültünk, ezért amiket meg kell tennünk a szponzoraink felé, a csapat felé, azt megtesszük és pár versenyt megyünk itthon, de hosszú távon - ha nem változik ez a besorolás, akkor - nincs értelme. Ha nem értékelik külön ezeket a S1600-asokat, ami azért semmi esetre sem egy 260 lóerős Renault Clio mondjuk, hanem ez mégis csak egy 200 lóerő körüli kisautó, akkor máshol kell mennünk ezzel az autóval.

A_szlovak_serleg_2


Nézelődtetek már, hogy hol lehetne menni, ahol érdemes is?
Van egy dédelgetett álmom, de ezt nem szeretném elkiabálni!
Ezt még egyelőre megőrizném magamnak!

Miskolcon még ott lesztek?
Igen, ott is és a Bükfürdő Rallye-n is, hiszen az egy jó verseny! Nagyon jó a csapat, megint 100 %-osan teljesítettek, így azt mondhatom, hogy most a csapatért és az élményért megyünk.

a_szlovak_serleg_1


Mennyire voltál elégedett a saját teljesítményeddel, ha mondjuk S1600-as kategóriában mehettétek volna ugyanezt?
Akkor most én lennék az első? :-) Volt egy ilyen tréfa is, hogy biztos azért szüntették meg a kategóriát, mert tavalyelőtt harmadikak lettünk, tavaly másodikak, most meg döngetjük itt az első helyet... De ez persze elsősorban csak tréfa! :-)
Már tavaly Porec-ben is egy egészen jót mentünk, magunkhoz képest is. Mi azt néztük, hogy mennyit kaptunk a kategóriatársaktól, és az nagyjából a felére csökkent... mármint a S1600-as kategóriatársaktól, és persze, nem Bútor Robiról beszélek! Magunkhoz képest is jól mentünk már, szóltak is a szervizesek, hogy "na végre, elkezdett fogyasztani az Ignis", és hasonló tréfákat kaptunk még.

Kinek mondanál köszönetet?
Köszönet mindenkinek, csapatnak, szervizeseknek, csapatfőnökömnek, akinek volt egy nagyon jó döntése a verseny során. A szombati utolsó gyorsra én ki akartam menni lámpasor nélkül, de ő azt mondta, hogy tegyük fel, és tényleg jól jött, mert akkor megint volt egy csúszás és szinte koromsötétben mentünk.
Én azt mondtam előtte, hogy ne rakják fel a lámpasort, Pénzes Zsolti pedig megkérdezte, hogy biztos? Mondtam is neki, hogy ő a csapatfőnök, legyen az, amit ő akar, az a két kiló plusz súly nem számít, így amikor lejöttünk a sötétben teljesített gyorsról, mondtam is neki, hogy milyen hálás vagyok érte!

A_szlovak_serleg_1


Ezek szerint a kategória társak nem lámpasorral mentek ki?
Nagyon megosztják ezt a kategóriát, nagyon szét vagyunk szórva a mezőnyben, hiába, hogy egy kategóriában megyünk, nagyok a különbségek a rajtszámaink között. Ez pedig ilyen dolgokat eredményez, hogy az eleje világosban, a vége sötétben megy, ugyanabban a kategóriában, de igazából mindegy, mert valószínűleg egy turbós 1,6-os autóval nem biztos, hogy fel lehet venni a versenyt egy szívómotoros 1,6-os autóval. 50 lóerővel több, mint a miénk... el van hibázva ez a döntés! Nyilván az a cél, hogy a S1600-os autókat eltüntessék a magyar mezőnyből, pedig azért egy érdekes szerkezet ez, és kár a mai ínséges időben bármit is kipöckölni.

Ezzel a problémával kapcsolatban ti tettetek észrevételt az RSB-nél?
Mondtuk persze. De most őszintén! Kinek mondod? Akkora a kupleráj, hogy kinek mondjuk ezt? És egyáltalán, kit érdekel az a 3-4 autó? Ha valakinek fontosak lennénk, akkor meghallották volna már, és esetleg egy kupa-kiírás erejéig érdekesek lennénk, és akkor talán nem mennének máshová ezek az autók. Ha a mezőny elejében autózó kategóriákat nézzük, akkor ott annyira egyformák az autók a kategórián belül, hogyha valaki 2 kilót levesz a kocsiról, akkor már ölik egymást, minket meg összeraknak úgy, hogy 20 % különbségek vannak az autók között, a legoptimálisabb esetben is. Én így gondolom! De nagyon élveztük a futamot, és jó szájízzel jöttünk el. Minden jó, ha a vége jó! Sőt, a szlovák bajnokságban még kaptunk is egy kupát, mivel ott nem neveztek annyian és ott másodikak lettünk!

a csapat támogatói

 a_szlovak_serleg_4

 

a_szlovak_serleg_5

 

a_szlovak_serleg_7

 

 

a_szlovak_serleg_6

 

a_szlovak_serleg_3

 

a_szlovak_serleg_8

Ez a hír most jelenik meg 4567. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k