A szlovák serleg
Pryma Zoliék az R3-asok ellen
2011-04-08
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
789837380
Napi oldal:
75077
Jelenleg:
1247
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Pryma Zolinak már az Eger Rallye előtt sem tetszett, hogy a kategóriák összevonása után, a S1600-os Ignis-szel ők idén az R3-as gépcsodák ellen fognak küzdeni. Megkérdeztem, hogyan látja egy futam után a helyzetüket, valóban annyira felvehetetlen a harc?

A_szlovak_serleg_3


Mesélj, milyen volt ez a verseny számotokra?
Meglepetés volt mindenképpen, mert nem így terveztük. 14-en neveztünk a kategóriába és a mi kis autónk nem a legfrissebb - 7 éves - így nem nagyon terveztünk ilyen jó eredményt. Negyedikek lettünk, pedig a verseny előtt úgy gondoltunk, ha a nyolcadik hely környékére felérünk, akkor az már nekünk nagyjából jó. Sokan ki is estek a kategóriából, de nekünk tényleg szerencsénk volt, jól jött ki a lépés minden szempontból.
Egy defektet leszámítva, más nem hátráltatott, és azt is a gyors vége felé kaphattuk. Tudtuk menni a magunk kis tempóját. A verseny is tetszett, minden jó, ha a vége jó! A két erdei szakaszt kivéve a pályák is tetszettek, de hát nekünk azt kell csinálni, amire neveztünk! El lehet menni pályaversenyezni is, ha valakinek ez nagyon nem jön be. Nem örültem annak a benti szakasznak, ami szétütötte az autókat, ill. a talajminőséggel volt még a probléma, mert meleg slickkel rámenni a sárra... nem véletlenül dobták el ott annyian. Nem volt a legoptimálisabb, de ez volt a feladat, ezt csináltuk.

Verseny előtt beszélgettem Veled arról, hogy a kategória összevonása nagyon nem tetszik neked. Akkor azt mondtad, hogy majd meglátjátok, hogy egy ilyen kategóriában, ezzel az autóval lesz-e egyáltalán értelme bóklászni. Most hogyan látod?
Ugyanígy látom! Sajnos nem látok rá esélyt, hogy lenne értelme így végigcsinálni a bajnokságot. Ahogy elnéztem a többi autót, a másik Ignis is ötödik időket ment, Ollé Sanyi amíg ment, addig azért tudott az elejében küzdeni, de az ő autója jóval fiatalabb is. Én azt mondom, hogy ezt a kategóriát így működtetni, egy elhibázott döntésnek tartom.

Hogyan tovább?
Mivel erről a kategória összevonásról nagyjából utólag értesültünk, ezért amiket meg kell tennünk a szponzoraink felé, a csapat felé, azt megtesszük és pár versenyt megyünk itthon, de hosszú távon - ha nem változik ez a besorolás, akkor - nincs értelme. Ha nem értékelik külön ezeket a S1600-asokat, ami azért semmi esetre sem egy 260 lóerős Renault Clio mondjuk, hanem ez mégis csak egy 200 lóerő körüli kisautó, akkor máshol kell mennünk ezzel az autóval.

A_szlovak_serleg_2


Nézelődtetek már, hogy hol lehetne menni, ahol érdemes is?
Van egy dédelgetett álmom, de ezt nem szeretném elkiabálni!
Ezt még egyelőre megőrizném magamnak!

Miskolcon még ott lesztek?
Igen, ott is és a Bükfürdő Rallye-n is, hiszen az egy jó verseny! Nagyon jó a csapat, megint 100 %-osan teljesítettek, így azt mondhatom, hogy most a csapatért és az élményért megyünk.

a_szlovak_serleg_1


Mennyire voltál elégedett a saját teljesítményeddel, ha mondjuk S1600-as kategóriában mehettétek volna ugyanezt?
Akkor most én lennék az első? :-) Volt egy ilyen tréfa is, hogy biztos azért szüntették meg a kategóriát, mert tavalyelőtt harmadikak lettünk, tavaly másodikak, most meg döngetjük itt az első helyet... De ez persze elsősorban csak tréfa! :-)
Már tavaly Porec-ben is egy egészen jót mentünk, magunkhoz képest is. Mi azt néztük, hogy mennyit kaptunk a kategóriatársaktól, és az nagyjából a felére csökkent... mármint a S1600-as kategóriatársaktól, és persze, nem Bútor Robiról beszélek! Magunkhoz képest is jól mentünk már, szóltak is a szervizesek, hogy "na végre, elkezdett fogyasztani az Ignis", és hasonló tréfákat kaptunk még.

Kinek mondanál köszönetet?
Köszönet mindenkinek, csapatnak, szervizeseknek, csapatfőnökömnek, akinek volt egy nagyon jó döntése a verseny során. A szombati utolsó gyorsra én ki akartam menni lámpasor nélkül, de ő azt mondta, hogy tegyük fel, és tényleg jól jött, mert akkor megint volt egy csúszás és szinte koromsötétben mentünk.
Én azt mondtam előtte, hogy ne rakják fel a lámpasort, Pénzes Zsolti pedig megkérdezte, hogy biztos? Mondtam is neki, hogy ő a csapatfőnök, legyen az, amit ő akar, az a két kiló plusz súly nem számít, így amikor lejöttünk a sötétben teljesített gyorsról, mondtam is neki, hogy milyen hálás vagyok érte!

A_szlovak_serleg_1


Ezek szerint a kategória társak nem lámpasorral mentek ki?
Nagyon megosztják ezt a kategóriát, nagyon szét vagyunk szórva a mezőnyben, hiába, hogy egy kategóriában megyünk, nagyok a különbségek a rajtszámaink között. Ez pedig ilyen dolgokat eredményez, hogy az eleje világosban, a vége sötétben megy, ugyanabban a kategóriában, de igazából mindegy, mert valószínűleg egy turbós 1,6-os autóval nem biztos, hogy fel lehet venni a versenyt egy szívómotoros 1,6-os autóval. 50 lóerővel több, mint a miénk... el van hibázva ez a döntés! Nyilván az a cél, hogy a S1600-os autókat eltüntessék a magyar mezőnyből, pedig azért egy érdekes szerkezet ez, és kár a mai ínséges időben bármit is kipöckölni.

Ezzel a problémával kapcsolatban ti tettetek észrevételt az RSB-nél?
Mondtuk persze. De most őszintén! Kinek mondod? Akkora a kupleráj, hogy kinek mondjuk ezt? És egyáltalán, kit érdekel az a 3-4 autó? Ha valakinek fontosak lennénk, akkor meghallották volna már, és esetleg egy kupa-kiírás erejéig érdekesek lennénk, és akkor talán nem mennének máshová ezek az autók. Ha a mezőny elejében autózó kategóriákat nézzük, akkor ott annyira egyformák az autók a kategórián belül, hogyha valaki 2 kilót levesz a kocsiról, akkor már ölik egymást, minket meg összeraknak úgy, hogy 20 % különbségek vannak az autók között, a legoptimálisabb esetben is. Én így gondolom! De nagyon élveztük a futamot, és jó szájízzel jöttünk el. Minden jó, ha a vége jó! Sőt, a szlovák bajnokságban még kaptunk is egy kupát, mivel ott nem neveztek annyian és ott másodikak lettünk!

a csapat támogatói

 a_szlovak_serleg_4

 

a_szlovak_serleg_5

 

a_szlovak_serleg_7

 

 

a_szlovak_serleg_6

 

a_szlovak_serleg_3

 

a_szlovak_serleg_8

Ez a hír most jelenik meg 4626. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
29 30 01 02030405
060708 09 101112
131415 16171819
20 21 22 2324 2526
27 28 29 30 310102

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k