Az utolsó pillanatban lett a 2013-as Budapest Rallye névadója a TAXI4. Pásztor Gáborral, a taxitársaság ügyvezetőjével beszélgettünk a rallyról, a csapatról, a prológról és a taxizásról:
Ismerősen cseng a rallyongók körében a Taxi4 neve. Mikor kerültetek a rally közelébe?
Ha emlékeim nem csalnak, 2008-ban, Korda Erik támogatásával indult az anyagi erőforrásaink rali irányába történő csoportosítása.
Taxi4 logó tündököl Érdi Tibi autóin, és Boroznaki Tibi sárga VFTS-e is ilyen színekben pompázik évek óta. Ezek szerint meg vagytok elégedve ezzel a sportággal…
Igazából anno egy saját ralicsapat építésébe kezdtünk 2009 második félévében. Amely sajnos a gazdasági válság okán nem tudott önálló lábakon megállni. Terveink között szerepelt, hogy a taxi cégünk szerződéses partnereit bevonjuk a csapat támogatói körébe, de a válság miatt nemleges válaszok tömkelegét kaptuk támogatói oldalról. Így a saját csapat működtetését kénytelenek voltunk háttérbe szorítani és 'csak' támogatóként bent maradni ebben a sportban.
Nemzetközi oldalon Érdi Tibiékkel dolgozunk együtt, míg a hazai versenyeken Boroznaki Tibiék viszik a zászlóinkat és a hírünket.
A jövő évet hasonló módon tervezzük.
A taxizást érintő változások a napjainkban éreztetik a hatásukat akár az utazóközönségnél, akár nálunk. A jövő évre még bátran nem merek nyilatkozni, de a szándékaink változatlanok.
Ha már a taxizást említetted, az utca embere az egyre több sárga autót látja. Ezáltal és a szabályzók által is egységesebb lesz a taxi a fővárosban. Ez belülről, taxitársaság vezetőjeként hogyan csapódik le?
A budapesti taxikra vonatkozó rendelkezés szerint 2014 nyarától csak sárga taxikkal lehet dolgozni. A taxisok egyéni vállalkozók vagy kisebb társas vállalkozások, az autók matricázása az ő költségük. Nekünk, mint központnak a legfontosabb változás, hogy hatósági árat léptettek életbe, ettől semmilyen kedvezménnyel nem lehet eltérni. Se kis fogyasztónak, se partneri szerződéssel bíró nagyfogyasztónak sem. Az árverseny a taxi piacon véglegesen megszűnt. Kizárólag a minőségi szolgáltatások nyújtásával tudjuk magunkhoz csábítani az utazni vágyókat.
Egyformák lesznek az autók színben, egy idő után méretben is. Reméljük, hogy régi ügyfeleink a márkahűség miatt ragaszkodnak majd hozzánk, és új közönséget is magunkhoz tudunk csábítani.
Talán a ralit kedvelő utasoknak is számít majd, hogy olyan céggel utazzanak, amely támogatja kedvenc sportágát…
Nagyon az utolsó pillanatban, de azt gondolom sosem későn jött a hír, hogy a budapesti futam névadója lett a Taxi4.
Reményeink szerint nem az utolsó alkalom, hogy ilyen szinten oda tudjunk állni a rallysport mellé. Régóta nehezményeztem már én is, mint a sportág kedvelője, hogy miért nincs Budapesten és környékén rali verseny. A világon mindenütt imádják ezt a sportot, itt mesterségesen háttérbe van nyomva. Látjuk a régi időkben, és szerencsére újra, hogy mekkora nézőszámokat tud ez a sport generálni. Mondhatnám azt is, hogy minden férfi, aki saját autóval autókázik, érdeklődik az autózás ilyen szintű művelése iránt. A média mostohagyerekként kezeli ezt a sportot Magyarországon.
Reméljük, hogy ha egy kicsit beljebb kerül a rali a városba és most Műjégen olyanok is láthatják testközelből, akik különben nem mennének ki a gyorsasági szakaszokra, ezáltal népszerűsíteni tudjuk.
Lesz egy kis promóciós autózás is. Ha jól tudom Érdi Tibit is láthatjuk autózni a Városligetben.
Érdi Tibiéktől is az fogalmazódik meg a versenyzésükkel kapcsolatban, amit én magam is osztok: ha egyszer elérkezünk a rendhez az itthoni rallysportban, akkor itthon fognak versenyezni.
Most a prológ előtt a Műjégpályán élményautózást tart a csapat és a hivatalos megnyitó előtt mindenkit szeretettel várunk és a csapat megmutatja élőben is, hogy milyen autóval versenyeznek a külföldi futamokon.
Ott lesz Boroznaki Tibi és a VFTS-e is… :)
Érdi Tibor 2001-ben a Műjégpályán,
Subaru WRC bemutató