A TAXI4 szereti a rallysportot
A Budapest Rallye névadójával beszélgettünk
2013-09-30
interjú • (x)
h i r d e t é s
Összes oldal:
763315091
Napi oldal:
52548
Jelenleg:
890
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

a_taxi4_szereti_a_rallysportot_2

Az utolsó pillanatban lett a 2013-as Budapest Rallye névadója a TAXI4. Pásztor Gáborral, a taxitársaság ügyvezetőjével beszélgettünk a rallyról, a csapatról, a prológról és a taxizásról:

Ismerősen cseng a rallyongók körében a Taxi4 neve. Mikor kerültetek a rally közelébe?
Ha emlékeim nem csalnak, 2008-ban, Korda Erik támogatásával indult az anyagi erőforrásaink rali irányába történő csoportosítása.

Taxi4 logó tündököl Érdi Tibi autóin, és Boroznaki Tibi sárga VFTS-e is ilyen színekben pompázik évek óta. Ezek szerint meg vagytok elégedve ezzel a sportággal…
Igazából anno egy saját ralicsapat építésébe kezdtünk 2009 második félévében. Amely sajnos a gazdasági válság okán nem tudott önálló lábakon megállni. Terveink között szerepelt, hogy a taxi cégünk szerződéses partnereit bevonjuk a csapat támogatói körébe, de a válság miatt nemleges válaszok tömkelegét kaptuk támogatói oldalról. Így a saját csapat működtetését kénytelenek voltunk háttérbe szorítani és 'csak' támogatóként bent maradni ebben a sportban.

a_taxi4_szereti_a_rallysportot_3

Nemzetközi oldalon Érdi Tibiékkel dolgozunk együtt, míg a hazai versenyeken Boroznaki Tibiék viszik a zászlóinkat és a hírünket.
A jövő évet hasonló módon tervezzük.
A taxizást érintő változások a napjainkban éreztetik a hatásukat akár az utazóközönségnél, akár nálunk. A jövő évre még bátran nem merek nyilatkozni, de a szándékaink változatlanok.

a_taxi4_szereti_a_rallysportot_1

Ha már a taxizást említetted, az utca embere az egyre több sárga autót látja. Ezáltal és a szabályzók által is egységesebb lesz a taxi a fővárosban. Ez belülről, taxitársaság vezetőjeként hogyan csapódik le?
A budapesti taxikra vonatkozó rendelkezés szerint 2014 nyarától csak sárga taxikkal lehet dolgozni. A taxisok egyéni vállalkozók vagy kisebb társas vállalkozások, az autók matricázása az ő költségük. Nekünk, mint központnak a legfontosabb változás, hogy hatósági árat léptettek életbe, ettől semmilyen kedvezménnyel nem lehet eltérni. Se kis fogyasztónak, se partneri szerződéssel bíró nagyfogyasztónak sem. Az árverseny a taxi piacon véglegesen megszűnt. Kizárólag a minőségi szolgáltatások nyújtásával tudjuk magunkhoz csábítani az utazni vágyókat.
Egyformák lesznek az autók színben, egy idő után méretben is. Reméljük, hogy régi ügyfeleink a márkahűség miatt ragaszkodnak majd hozzánk, és új közönséget is magunkhoz tudunk csábítani.

a_taxi4_szereti_a_rallysportot_4

Talán a ralit kedvelő utasoknak is számít majd, hogy olyan céggel utazzanak, amely támogatja kedvenc sportágát…

Nagyon az utolsó pillanatban, de azt gondolom sosem későn jött a hír, hogy a budapesti futam névadója lett a Taxi4.
Reményeink szerint nem az utolsó alkalom, hogy ilyen szinten oda tudjunk állni a rallysport mellé. Régóta nehezményeztem már én is, mint a sportág kedvelője, hogy miért nincs Budapesten és környékén rali verseny. A világon mindenütt imádják ezt a sportot, itt mesterségesen háttérbe van nyomva. Látjuk a régi időkben, és szerencsére újra, hogy mekkora nézőszámokat tud ez a sport generálni. Mondhatnám azt is, hogy minden férfi, aki saját autóval autókázik, érdeklődik az autózás ilyen szintű művelése iránt. A média mostohagyerekként kezeli ezt a sportot Magyarországon.

a_taxi4_szereti_a_rallysportot_6

Reméljük, hogy ha egy kicsit beljebb kerül a rali a városba és most Műjégen olyanok is láthatják testközelből, akik különben nem mennének ki a gyorsasági szakaszokra, ezáltal népszerűsíteni tudjuk.

Lesz egy kis promóciós autózás is. Ha jól tudom Érdi Tibit is láthatjuk autózni a Városligetben.
Érdi Tibiéktől is az fogalmazódik meg a versenyzésükkel kapcsolatban, amit én magam is osztok: ha egyszer elérkezünk a rendhez az itthoni rallysportban, akkor itthon fognak versenyezni.
Most a prológ előtt a Műjégpályán élményautózást tart a csapat és a hivatalos megnyitó előtt mindenkit szeretettel várunk és a csapat megmutatja élőben is, hogy milyen autóval versenyeznek a külföldi futamokon. 
Ott lesz Boroznaki Tibi és a VFTS-e is… :)


Érdi Tibor 2001-ben a Műjégpályán,
Subaru WRC bemutató

a_taxi4_szereti_a_rallysportot_5

Ez a hír most jelenik meg 5046. alkalommal
címkék: Budapest, Taxi4
Share |
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2013
TAXI4 Budapest Rallye 2013
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k