HÚSVÉTI NEMZETKÖZI RALLYCROSS PARÁDÉ 2024
A technika megóvása érdekében
Hideg Krisztiánéknak szombat este véget ért az egri futam
2011-04-06
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
681182200
Napi oldal:
32313
Jelenleg:
1180
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Rally Sweden után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
48
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
45
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
29
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
24
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
21
6. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
19
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
12
8. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
11
9. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
8
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
134
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
115
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
88
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
84
6. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
81
7. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
71
8. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
125
2. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
104
3. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
102
4. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
100
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
98
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
91
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
80
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
47
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Óriási tervekkel, hatalmas célkitűzéssel és még annál is nagyobb lelkesedéssel vágott neki az idei év első futamának a Hideg Krisztián – Kecskeméti Balázs páros.
Nem bizonyultak jónak Hideg Krisztián előzetes megérzései, hiszen több hátráltató tényező után már az első versenynap végén feladták a versenyt, de hogy mi is történt addig, arról őt kérdeztem.

thumb_a_technika_megovasa_erdekeben_5Milyen volt számotokra az Eger Rallye?
Nagyon jól indult ez a futam, rengeteg ember volt a Dobó téren, ami nagyon pozitív élmény volt. A szombati nap is jól kezdődött számunkra, hiszen az első gyorsasági szakaszon az abszolút harmadik időt autóztuk, majd ezt követően jött az ominózus második szakasz, ahol nekünk is meg kellett állnunk Janiék baleseténél és ezáltal átlagidőt kaptunk. Nem jártunk ezzel túl jól, hiszen az elágazóig nagyjából ismerjük a valós időeredményünket, mivel az ismerőseink és Vizin Laci bácsi is ott mérte az időket, és ott egálban voltunk Asiékkal, 6-tal volt mögöttünk Bútor Robi, 15-tel volt Herczig Norbi, 18-cal Kakuszi. Jobb lett volna végig lemenni, de a baleseteknél meg kell állni, ez szabály.

a_technika_megovasa_erdekeben_4

Következő kör?
Verpeléten az utolsó - levágós - kanyarban letettem szűkre az autót, és mivel a csapat eléggé a súlyra ment rá, hogy a minimum súlyon legyen az autó, túl vékony kartervédő volt rajta, és olyan szinten felütötte az alját, hogy elrepedt a sebességváltó-ház és eltörött az osztómű háza is. Volt egy defektes kerekünk is, vadonatúj gumi a vadonatúj felnin, de rosszul volt behúzva a szelep, és még az volt a szerencse, hogy a gyors rajtjánál észrevettük, hogy ereszt a gumi. Még a rajt előtt kicseréltük, feltettünk egy másikat, és ezáltal ekkor már háromféle gumi volt a kocsin, nem volt túl jó a tapadásunk, plusz ott lett leütve az alja is. Aztán ez a váltó és osztómű-probléma kicsit megbosszulta magát, de valójában nem is tudtuk, hogy mi a baj, csak azt éreztük, hogy nagyon hajtómű-olaj szag van a kocsiban, szabályosan csípte a szememet a füst. Elfolyt az autóból szinte az összes olaj.

Visszacsúsztunk a negyedik helyre, aztán következett a nagyszerviz, ahol kiderült, hogy mindenképp ki kell cserélni a váltót, és sajnos a szerviznek nem sikerült az adott idő alatt megoldani ezt a problémát, így 5 perces kikésésünk lett, ami azonnal 50 másodperces büntetést eredményezett.

a_technika_megovasa_erdekeben_3

Az ötödik gyorsaságin megint egy egész jó időt tudtunk autózni, majd a hatodik szakaszon, ahogy befordultunk a szűk részre, megállt az autóban az AC pumpa. Elkezdett az autó iszonyatosan rángatni, akkor annyit tudtam tenni, hogy lekapcsoltam a gyorsasági elektronikát, levettem róla az ALS-t, és valamennyire ment ugyan a kocsi, de igazából 10-20 %-os gázpedál állásokon működött, azaz amikor nem kellett sok üzemanyag az autónak, akkor ment.

Utólag láttuk a computer adatokon, hogy a motor belső hőmérséklete iszonyatosan magas volt, nem hűtötte vissza az üzemanyag a motort, ezért rángatott. Amikor kiértünk újra a szélesre, megpróbáltam még, újra bekapcsoltam a gyorsasági elektronikát, hogy tudjunk azért még menni, tehát még nem adtuk volna fel, de egyszerűen 500 méter után újra rángatni kezdett, és úgy láttuk, hogy nincs értelme tönkretenni az autót. Beszenvedtünk vele a szervizparkba, le lettek töltve róla a computer-adatok és látszott, hogy mi a gond. Az utolsó gyorson kaptunk egyébként 2 percet, így gyorsan összehívtunk egy csapatértekezletet, csapatvezetővel, navigátorral, fontosabb személyekkel, szponzorokkal, és úgy döntöttünk, hogy a technika megóvása érdekében nem folytatjuk. Nem tudhattuk, hogy mit kapott a motor, a dugattyúk mennyire sérültek, csak a letöltött adatokból láttuk, hogy gond van, és úgy számolgattuk, hogyha még tovább is tudnánk menni, akkor is legjobb esetben talán az első tízbe férhetünk be, egy 9-10. helyezésért pedig nem lett volna érdemes kockáztatni a technikát, így a verseny feladása mellett döntöttünk.

a_technika_megovasa_erdekeben_2

Már abban a szervizben is igen feszült voltál, mikor a váltócsere történt. Volt egy pont, amikor úgy láttam rajtad, hogy te ezt már feladtad... meg is lepődtem, hogy még kimentél a szervizből.
Egy pillanatra megfordult a fejemben és szívem szerint én már akkor abbahagytam volna, de nem csak emiatt! Addigra már álltunk 1 óra 10 percet az egyik rajtban, hideg gumikkal kellett rajtolnunk, és ettől sem volt túl jó a kedvem. Nem én döntök egy személyben ezekről a dolgokról, hiszen ott van a csapat, a navigátorom, a csapatvezetőm, a szponzorok, és akkor az a döntés született, hogy tovább kell menni.

Milyen volt az autó a problémák előtt?
Az autó jól működött, egész gyorsan tudtunk vele közlekedni, a S2000-esek közül is Herczigéket, Kakusziékat is verni tudtuk. Nagy csatában voltunk az N-esekkel: Asi, Kazár Miki, Balogh Jancsi, Hadik Andris... gyakorlatilag a tavalyi brigád állt össze, most annyi volt a változás, hogy kicsit közelebb kerültünk Asihoz.

Csapat?
Jó volt a csapat is, mindenki remekül dolgozott, az új navigátorommal, Kecskeméti Balázzsal is szenzációsan tudtunk együtt dolgozni!

Folytatás?
Tesztelünk egyet a Miskolc Rally előtt, a motort mindenképp szét kell szedni, hogy lássuk, mennyire sérült és ennek függvényében kell felújítani. Bízom benne, hogy nincs komolyabb baja, és akkor jöhet a Miskolc Rally!

a csapat támogatói:

extrem_teszt_5


extrem_teszt_6


extrem_teszt_7



extrem_teszt_8



extrem_teszt_9



extrem_teszt_10



extrem_teszt_11

extrem_teszt_12




extrem_teszt_13

extrem_teszt_14



extrem_teszt_15



extrem_teszt_16



extrem_teszt_17

Ez a hír most jelenik meg 5008. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
181920 21 222324
25 26 27 28293031
0102 03 04 05 06 07
08 09 10 11 121314
15 16 17 18192021
2024.03.30-04.01.

részletes infóink

2024.03.28-31.

részletes infóink

2024.03.30.

részletes infóink

2024.03.30.

részletes infóink

2024.04.12-14.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k