LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
A technika megóvása érdekében
Hideg Krisztiánéknak szombat este véget ért az egri futam
2011-04-06
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
770131277
Napi oldal:
78668
Jelenleg:
1263
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Óriási tervekkel, hatalmas célkitűzéssel és még annál is nagyobb lelkesedéssel vágott neki az idei év első futamának a Hideg Krisztián – Kecskeméti Balázs páros.
Nem bizonyultak jónak Hideg Krisztián előzetes megérzései, hiszen több hátráltató tényező után már az első versenynap végén feladták a versenyt, de hogy mi is történt addig, arról őt kérdeztem.

thumb_a_technika_megovasa_erdekeben_5Milyen volt számotokra az Eger Rallye?
Nagyon jól indult ez a futam, rengeteg ember volt a Dobó téren, ami nagyon pozitív élmény volt. A szombati nap is jól kezdődött számunkra, hiszen az első gyorsasági szakaszon az abszolút harmadik időt autóztuk, majd ezt követően jött az ominózus második szakasz, ahol nekünk is meg kellett állnunk Janiék baleseténél és ezáltal átlagidőt kaptunk. Nem jártunk ezzel túl jól, hiszen az elágazóig nagyjából ismerjük a valós időeredményünket, mivel az ismerőseink és Vizin Laci bácsi is ott mérte az időket, és ott egálban voltunk Asiékkal, 6-tal volt mögöttünk Bútor Robi, 15-tel volt Herczig Norbi, 18-cal Kakuszi. Jobb lett volna végig lemenni, de a baleseteknél meg kell állni, ez szabály.

a_technika_megovasa_erdekeben_4

Következő kör?
Verpeléten az utolsó - levágós - kanyarban letettem szűkre az autót, és mivel a csapat eléggé a súlyra ment rá, hogy a minimum súlyon legyen az autó, túl vékony kartervédő volt rajta, és olyan szinten felütötte az alját, hogy elrepedt a sebességváltó-ház és eltörött az osztómű háza is. Volt egy defektes kerekünk is, vadonatúj gumi a vadonatúj felnin, de rosszul volt behúzva a szelep, és még az volt a szerencse, hogy a gyors rajtjánál észrevettük, hogy ereszt a gumi. Még a rajt előtt kicseréltük, feltettünk egy másikat, és ezáltal ekkor már háromféle gumi volt a kocsin, nem volt túl jó a tapadásunk, plusz ott lett leütve az alja is. Aztán ez a váltó és osztómű-probléma kicsit megbosszulta magát, de valójában nem is tudtuk, hogy mi a baj, csak azt éreztük, hogy nagyon hajtómű-olaj szag van a kocsiban, szabályosan csípte a szememet a füst. Elfolyt az autóból szinte az összes olaj.

Visszacsúsztunk a negyedik helyre, aztán következett a nagyszerviz, ahol kiderült, hogy mindenképp ki kell cserélni a váltót, és sajnos a szerviznek nem sikerült az adott idő alatt megoldani ezt a problémát, így 5 perces kikésésünk lett, ami azonnal 50 másodperces büntetést eredményezett.

a_technika_megovasa_erdekeben_3

Az ötödik gyorsaságin megint egy egész jó időt tudtunk autózni, majd a hatodik szakaszon, ahogy befordultunk a szűk részre, megállt az autóban az AC pumpa. Elkezdett az autó iszonyatosan rángatni, akkor annyit tudtam tenni, hogy lekapcsoltam a gyorsasági elektronikát, levettem róla az ALS-t, és valamennyire ment ugyan a kocsi, de igazából 10-20 %-os gázpedál állásokon működött, azaz amikor nem kellett sok üzemanyag az autónak, akkor ment.

Utólag láttuk a computer adatokon, hogy a motor belső hőmérséklete iszonyatosan magas volt, nem hűtötte vissza az üzemanyag a motort, ezért rángatott. Amikor kiértünk újra a szélesre, megpróbáltam még, újra bekapcsoltam a gyorsasági elektronikát, hogy tudjunk azért még menni, tehát még nem adtuk volna fel, de egyszerűen 500 méter után újra rángatni kezdett, és úgy láttuk, hogy nincs értelme tönkretenni az autót. Beszenvedtünk vele a szervizparkba, le lettek töltve róla a computer-adatok és látszott, hogy mi a gond. Az utolsó gyorson kaptunk egyébként 2 percet, így gyorsan összehívtunk egy csapatértekezletet, csapatvezetővel, navigátorral, fontosabb személyekkel, szponzorokkal, és úgy döntöttünk, hogy a technika megóvása érdekében nem folytatjuk. Nem tudhattuk, hogy mit kapott a motor, a dugattyúk mennyire sérültek, csak a letöltött adatokból láttuk, hogy gond van, és úgy számolgattuk, hogyha még tovább is tudnánk menni, akkor is legjobb esetben talán az első tízbe férhetünk be, egy 9-10. helyezésért pedig nem lett volna érdemes kockáztatni a technikát, így a verseny feladása mellett döntöttünk.

a_technika_megovasa_erdekeben_2

Már abban a szervizben is igen feszült voltál, mikor a váltócsere történt. Volt egy pont, amikor úgy láttam rajtad, hogy te ezt már feladtad... meg is lepődtem, hogy még kimentél a szervizből.
Egy pillanatra megfordult a fejemben és szívem szerint én már akkor abbahagytam volna, de nem csak emiatt! Addigra már álltunk 1 óra 10 percet az egyik rajtban, hideg gumikkal kellett rajtolnunk, és ettől sem volt túl jó a kedvem. Nem én döntök egy személyben ezekről a dolgokról, hiszen ott van a csapat, a navigátorom, a csapatvezetőm, a szponzorok, és akkor az a döntés született, hogy tovább kell menni.

Milyen volt az autó a problémák előtt?
Az autó jól működött, egész gyorsan tudtunk vele közlekedni, a S2000-esek közül is Herczigéket, Kakusziékat is verni tudtuk. Nagy csatában voltunk az N-esekkel: Asi, Kazár Miki, Balogh Jancsi, Hadik Andris... gyakorlatilag a tavalyi brigád állt össze, most annyi volt a változás, hogy kicsit közelebb kerültünk Asihoz.

Csapat?
Jó volt a csapat is, mindenki remekül dolgozott, az új navigátorommal, Kecskeméti Balázzsal is szenzációsan tudtunk együtt dolgozni!

Folytatás?
Tesztelünk egyet a Miskolc Rally előtt, a motort mindenképp szét kell szedni, hogy lássuk, mennyire sérült és ennek függvényében kell felújítani. Bízom benne, hogy nincs komolyabb baja, és akkor jöhet a Miskolc Rally!

a csapat támogatói:

extrem_teszt_5


extrem_teszt_6


extrem_teszt_7



extrem_teszt_8



extrem_teszt_9



extrem_teszt_10



extrem_teszt_11

extrem_teszt_12




extrem_teszt_13

extrem_teszt_14



extrem_teszt_15



extrem_teszt_16



extrem_teszt_17

Ez a hír most jelenik meg 5147. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k