A tereprali már a jövőt tervezi
Liszi László az új szakágvezető
2008-10-15
interjú • tereprali.hu
h i r d e t é s
Összes oldal:
808027970
Napi oldal:
402095
Jelenleg:
963
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

2008. október 1-jétől új szakágvezetője van a terep-rallye szakágnak: Bakondi Károly után Liszi László látja el a teendőket. Az egyesületi vezetőt, verseny rendezőt és nem utolsó sorban tereprali versenyzőt a miértekről és a hogyanakról kérdeztük.

- Az előző szakágvezető mandátuma még nem járt le, miért történt mégis szakágvezető váltás?
- Az elmúlt években sajnos kialakult egy nem jó irányba mutató tendencia a versenyek rendezése és a versenyzők létszáma körül. Miközben világszínvonalú, több tízmilliós technikák vesznek részt a magyar bajnokságban, egy-két verseny kivételével nem tudtuk eddig megteremteni a futamokon azt a színvonalat, amelyet ezek a versenyautók és a versenyzők megérdemeltek volna. Idén többször is előfordult, hogy veszélybe került bajnoki verseny. Az első futamot gyakorlatilag a sírból hoztuk vissza, majd a harmadik futamot a környezetvédelmi problémák miatt le kellett mondani, és az utolsó versenyt is a kénytelen volt a rendező lemondani. Több olyan csapat is van, akik év elején összeállítják maguknak a versenynaptárat a magyar bajnoki és a külföldi futamok alapján, ezt ajánlják ki a szponzornak és a médiumoknak, ennek alapján kötik a szerződéseiket. Ha ez módosul, felborul az egész éves terv, és ezt nem engedheti meg magának senki.

- Mi erre a megoldás?
- Véleményem szerint a magyar bajnokság sokat ér, csak "össze kellene rakni". Sokkal könnyebb úgy szponzort találni, ha van gazdája a bajnokságnak, hiszen akkor átláthatóbb és eladhatóbb a tereprali. Jelenleg az egyes rendezőknek kell a maguk versenyére megszervezni mindent újra és újra, viszont ha egy csomagban az egész bajnokságra tárgyalunk, nagyobb eséllyel érünk el eredményt. Ez nem csak a központi támogatóra igaz, hanem a médiamegjelenésekre is. Sőt, az egyik függ a másiktól, hiszen ha van egy egész éves konkrét bajnokság, amire előre le lehet kötni a televíziós és a sajtóban történő megjelenéseket, akkor könnyebb támogatót is találni. Mivel a jövő évi szponzori pénzeket most ősszel határozzák meg a cégek, gyorsan kellett lépni, hogy még most lehessen találni támogatót. Januárban nem lehet elkezdeni egy bajnokság szervezését! Az ötletemet és a javaslataimat egy nyílt szakági gyűlés keretein belül a tereprali szakág elé tártam, ahol pozitívan fogadták a javaslatokat. Mindössze két évre tervezem a szakágvezetői poszt betöltését, remélem, hogy ez idő alatt sikerül a magyar terep-rallye bajnokságot a megfelelő pályára állítani.

- A 2008-as bajnokság utolsó versenye elmarad. Mit lehet tenni a jövőben, hogy ne kerüljön sor arra, hogy egy rendező lemondani kényszerül egy futamot?
- Az előző szakágvezető, nyilvánvalóan a jószándék által vezérelve a szükséges engedélyek megléte nélkül hagyta jóvá a versenykiírást, ezért a futam előtt néhány nappal a rendező a verseny lemondására kényszerült, mert a szükséges tulajdonosi hozzájárulásokat nem sikerült megszerezni. A jövőben csak olyan versenykiírás kerülhet jóváhagyásra, amelynek a szükséges engedélyei a kiírás aláírásának időpontjában, azaz a verseny előtt egy hónappal dokumentáltan rendelkezésre állnak.

- Mi lesz a versenyzéssel, hiszen tíz éve állandó résztvevője vagy a futamoknak!
- A magyar bajnokságban nem fogok indulni ebben a két évben, de külföldön továbbra is versenyzek majd, például természetesen a Dakar rallyn. Egyébként a szabályzat nem tiltja, és a versenyzők sem tartják összeférhetetlennek, hogy szakágvezetőként továbbra is részt vegyek a bajnokságban, de azért úgy gondolom, hogy az esetleges támadási felület csökkentése érdekében nem indulok el a versenyeken.

- Hogyan áll össze a szakági bizottság?
- Nagyjából maradnak azok a tagok, akik már évek óta tagjai a bizottságnak, annyi lesz csak a változás, hogy kicsit lecsökkentem a létszámot, mert nyolc emberrel már nem voltak hatékonyak a megbeszélések. Továbbra is számítok Garamvölgyi Zoli, Maurer Peti, Polgár Laci és Székely-Nagy Kata bizottsági tagságára, Faluvégi Péter és Szabados Tibor pedig tanácsadóként vesz majd részt a megbeszéléseken.

- Alakul már a 2009-es bajnokság?
- Igen, már összeállt, ami nagyon jó, hiszen október 30-ig kell bejelenteni a versenyeket. Hat futamot tervezünk, köztük a hatodik alkalommal megrendezésre kerülő, az FIA Baja-kupa naptárában is szereplő HunGarian Baját.
Ismét megrendezésre kerül majd Dakar széria versenyeként bejelentett Közép-Európa Rally, továbbá az idén szerveződő, jövőre útjára induló tereprali zóna bajnokságba is bejelentünk két versenyt. Mindenképpen azon vagyok és leszek, hogy a magyar tereprali bajnokságot olyan színvonalon tudjuk hosszú időn át megrendezni, amelyet megérdemelnek a csapatok és a versenyzők!

Ez a hír most jelenik meg 3013. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
151617 18 192021
222324 25 26 2728
293031 01 020304
05 06 07 08 09 1011
12 13 14 15 16 17 18
2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2026.01.02-04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k