A tereprali már a jövőt tervezi
Liszi László az új szakágvezető
2008-10-15
interjú • tereprali.hu
h i r d e t é s
Összes oldal:
783944545
Napi oldal:
102470
Jelenleg:
1145
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

2008. október 1-jétől új szakágvezetője van a terep-rallye szakágnak: Bakondi Károly után Liszi László látja el a teendőket. Az egyesületi vezetőt, verseny rendezőt és nem utolsó sorban tereprali versenyzőt a miértekről és a hogyanakról kérdeztük.

- Az előző szakágvezető mandátuma még nem járt le, miért történt mégis szakágvezető váltás?
- Az elmúlt években sajnos kialakult egy nem jó irányba mutató tendencia a versenyek rendezése és a versenyzők létszáma körül. Miközben világszínvonalú, több tízmilliós technikák vesznek részt a magyar bajnokságban, egy-két verseny kivételével nem tudtuk eddig megteremteni a futamokon azt a színvonalat, amelyet ezek a versenyautók és a versenyzők megérdemeltek volna. Idén többször is előfordult, hogy veszélybe került bajnoki verseny. Az első futamot gyakorlatilag a sírból hoztuk vissza, majd a harmadik futamot a környezetvédelmi problémák miatt le kellett mondani, és az utolsó versenyt is a kénytelen volt a rendező lemondani. Több olyan csapat is van, akik év elején összeállítják maguknak a versenynaptárat a magyar bajnoki és a külföldi futamok alapján, ezt ajánlják ki a szponzornak és a médiumoknak, ennek alapján kötik a szerződéseiket. Ha ez módosul, felborul az egész éves terv, és ezt nem engedheti meg magának senki.

- Mi erre a megoldás?
- Véleményem szerint a magyar bajnokság sokat ér, csak "össze kellene rakni". Sokkal könnyebb úgy szponzort találni, ha van gazdája a bajnokságnak, hiszen akkor átláthatóbb és eladhatóbb a tereprali. Jelenleg az egyes rendezőknek kell a maguk versenyére megszervezni mindent újra és újra, viszont ha egy csomagban az egész bajnokságra tárgyalunk, nagyobb eséllyel érünk el eredményt. Ez nem csak a központi támogatóra igaz, hanem a médiamegjelenésekre is. Sőt, az egyik függ a másiktól, hiszen ha van egy egész éves konkrét bajnokság, amire előre le lehet kötni a televíziós és a sajtóban történő megjelenéseket, akkor könnyebb támogatót is találni. Mivel a jövő évi szponzori pénzeket most ősszel határozzák meg a cégek, gyorsan kellett lépni, hogy még most lehessen találni támogatót. Januárban nem lehet elkezdeni egy bajnokság szervezését! Az ötletemet és a javaslataimat egy nyílt szakági gyűlés keretein belül a tereprali szakág elé tártam, ahol pozitívan fogadták a javaslatokat. Mindössze két évre tervezem a szakágvezetői poszt betöltését, remélem, hogy ez idő alatt sikerül a magyar terep-rallye bajnokságot a megfelelő pályára állítani.

- A 2008-as bajnokság utolsó versenye elmarad. Mit lehet tenni a jövőben, hogy ne kerüljön sor arra, hogy egy rendező lemondani kényszerül egy futamot?
- Az előző szakágvezető, nyilvánvalóan a jószándék által vezérelve a szükséges engedélyek megléte nélkül hagyta jóvá a versenykiírást, ezért a futam előtt néhány nappal a rendező a verseny lemondására kényszerült, mert a szükséges tulajdonosi hozzájárulásokat nem sikerült megszerezni. A jövőben csak olyan versenykiírás kerülhet jóváhagyásra, amelynek a szükséges engedélyei a kiírás aláírásának időpontjában, azaz a verseny előtt egy hónappal dokumentáltan rendelkezésre állnak.

- Mi lesz a versenyzéssel, hiszen tíz éve állandó résztvevője vagy a futamoknak!
- A magyar bajnokságban nem fogok indulni ebben a két évben, de külföldön továbbra is versenyzek majd, például természetesen a Dakar rallyn. Egyébként a szabályzat nem tiltja, és a versenyzők sem tartják összeférhetetlennek, hogy szakágvezetőként továbbra is részt vegyek a bajnokságban, de azért úgy gondolom, hogy az esetleges támadási felület csökkentése érdekében nem indulok el a versenyeken.

- Hogyan áll össze a szakági bizottság?
- Nagyjából maradnak azok a tagok, akik már évek óta tagjai a bizottságnak, annyi lesz csak a változás, hogy kicsit lecsökkentem a létszámot, mert nyolc emberrel már nem voltak hatékonyak a megbeszélések. Továbbra is számítok Garamvölgyi Zoli, Maurer Peti, Polgár Laci és Székely-Nagy Kata bizottsági tagságára, Faluvégi Péter és Szabados Tibor pedig tanácsadóként vesz majd részt a megbeszéléseken.

- Alakul már a 2009-es bajnokság?
- Igen, már összeállt, ami nagyon jó, hiszen október 30-ig kell bejelenteni a versenyeket. Hat futamot tervezünk, köztük a hatodik alkalommal megrendezésre kerülő, az FIA Baja-kupa naptárában is szereplő HunGarian Baját.
Ismét megrendezésre kerül majd Dakar széria versenyeként bejelentett Közép-Európa Rally, továbbá az idén szerveződő, jövőre útjára induló tereprali zóna bajnokságba is bejelentünk két versenyt. Mindenképpen azon vagyok és leszek, hogy a magyar tereprali bajnokságot olyan színvonalon tudjuk hosszú időn át megrendezni, amelyet megérdemelnek a csapatok és a versenyzők!

Ez a hír most jelenik meg 2967. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
010203 04050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
222324 25 262728
293001 02 030405

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k