A valóra vált álom- így nyert a Német-Németh páros
Pályafutásuk első ORB-győzelmét aratták
2024-05-28
sajtóanyag • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
791499200
Napi oldal:
58682
Jelenleg:
1994
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

A_valora_valt_alom_1

A valóra vált álom: így nyert a Német–Németh páros

Pályafutásuk első ORB-győzelmét éppen a csapat hazai futamán, Miskolcon aratták, ezzel pedig meg is érkeztek a bajnokság élmezőnyébe. De hogyan tudták megnyerni a Diósgyőr Ralit?

 Azt a célt tűzte ki maga elé a Német Motorsport az idei szezont megelőzően, hogy az előző két idény negyedik helyezései után az év során sikerüljön felnőni a magyar bajnoki élmezőny szintjére, és képesek legyenek felvenni a rutinos versenytársak tempóját.

Német Gábor és Németh Gergely is tudta, hogy ez mennyire nehéz feladat, hiszen az élmezőnyben található versenyzők nagy tapasztalattal rendelkező, igazán gyors pilóták – de a páros a Diósgyőr Ralin teljesítette a megfogalmazott vágyat.

A_valora_valt_alom_4

„Az év elején az volt a megbeszélt célunk, hogy közelebb kerüljünk az élmezőnyhöz, akár a futamgyőzelemért vívott harcba is becsatlakozzunk, vagy egy-egy szakaszgyőzelmet próbáljunk meg szerezni. Nagyon örülünk, hogy ez most a második futamon megvalósult” – kezdte az értékelést Német Gábor.

„Az RS Skodával először mentünk aszfalton, de nagyon jól éreztük magunkat benne. A tesztet főleg vízen tudtuk megtenni, ami nagyon hasznos volt, egyedül annyi kérdés maradt bennünk, hogy a száraz beálltások hogyan működnek majd élesben. Szerencsére a száradó körülmények között is nagyon kezes volt az autó, csak apró módosításokat kellett eszközölni a verseny során.”

A páros jól kezdett, és az első kör után az abszolút második helyről várhatta a folytatást – a nyirkos, nedves körülmények között a gumiválasztás is sokat számított, de ők nem hibáztak, így Turán Frigyesék mögött fordulhattak a második körre. Itt jött el a verseny egyik kulcsmomentuma: a mályinkai gyorsasági, amit közel tíz másodperces előnnyel nyertek meg – ezzel pályafutásuk első ORB-szakaszgyőzelmét aratták és át is vették a vezetést.

A_valora_valt_alom_5

„Az volt a terv, hogy megpróbálunk Mályinkán (amennyire lehet) sietni, mert a másik két pályán tudtuk, hogy nem lehet nagy különbséget kialakítani, igyekeztünk, hogy meccsben maradjunk, ne szakadjunk le Friciéktől. Ebből egy elég jó szakasz sült ki, nagyon jó lett az idő, bár volt egy kisebb kalandunk” – mondta Németh Gergely.

Ezek után vasárnap már ők rajtoltak elsőként, mint a futamot vezető kettős, majd az első két szakaszt meg is nyerték, amivel tizenegy másodperc fölé növelték az előnyüket – ám Bükkszentkereszten defektet kaptak, ami újra kiélezte a küzdelmet.

„Próbáltunk fegyelmezetten, de gyorsan autózni és Friciékre figyelve tartani az előnyünket. Jól kezdtünk, de sajnos Bükkszenten megütöttük a jobb első felnit, amitől defektet kaptunk. Szerencsére nem úszott el a verseny, mert lejöttünk defektes kerékkel is elég nagy tempóban, de azért jó pár másodpercet elveszítettünk, így izgalmas lett az utolsó kör” – tekintett vissza Gergő.

Ahol jött a második kulcspillanat: ezúttal is Mályinka, csak a másik irányban.

„Minimális előnnyel várhattuk az utolsó három szakaszt, és egy másfajta gumikeverék mellett döntöttünk, amihez a futóművet is átállítottuk, de már Borsodbóta elején magunkra ijesztettünk, és azonnal mondtam is, hogy ez a kombináció így nem fog működni. Három másodperc környékére csökkent az előnyünk, majd Mályinkán muszáj volt ismét némi kockázatot vállalnunk az eredmény érdekében és ennek köszönhetően sikerült megnyernünk a szakaszt, amivel megnyugtatóbb előnyt építettünk ki a power stage előtt. Ott már nem akartunk rizikózni, egy lendületes, de biztonsági autózással zártuk a versenyt, végül sikerült megnyerni az utolsó szakaszt, aminek hihetetlenül örültünk” – fogalmazott Gábor.

Minden összejött

Első szakaszgyőzelem, első élen töltött gyorsasági, első futamgyőzelem, első megnyert power stage – amit lehetett, azt kihozták a futamból ezen a hétvégén, és feliratkoztak az élmezőnybe.

A_valora_valt_alom_6

„Szinte túl szép, hogy igaz legyen, igazi álomszerű hétvégét élhettünk át. Nagyon hálásak vagyunk a szurkolóknak, a barátoknak, a családunknak a támogatásért, a buzdításért, amit folyamatosan megkaptunk tőlük. Nagyon jól esett! Óriási dolog a futamgyőzelem, mindig is ez volt az álmunk, amire még egy lapáttal rátesz az, hogy számomra hazai környezetben értük ezt el” – mondott köszönetet Gábor.

A Német Motorsport számára a bajnokság június közepén a Mecsek Ralival folytatódik majd – ahova Gábor és Gergő a pontverseny második helyezettjeként utazhat el.

Kövessétek csapatunkat a Facebookon: A_valora_valt_alom_3

Ez a hír most jelenik meg 985. alkalommal
Share |
Diósgyőr • rally ob
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
060708 09 101112
13141516171819
20 21 22 23242526
27 28 29 30 31 01 02
03 04 05 06070809

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k